Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa

Data: 2010-09-13 23:22:45
Autor: maverik
Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa

Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:4c8a1f4b$0$22808$65785112news.neostrada.pl...
Producent w starej instrukcji obsługi z czasów produkcji w latach 80' zaleca 1:30 oleju mineralnego mixol z benzyną 86oktan. Dzisiaj już nie kupi nigdzie takiej benzyny a i oleje można kupić sporo lepsze, syntetyczne lub półsyntetyczne.
Gdzieś wyczytałem że można z powodzeniem stosować mieszankę 1:50 z dobrym olejem półsyntetycznym co spowoduje mniejszą ilość nagaru w silniku i na świecy. Świeca rzadziej będzie się mostkowała, a mniej nagaru w silniku to mniejsze ryzyko samozapłonu.

Jak myślicie można rzeczywiście taką mieszankę stosować do starego silnika niedawno po szlifie czy lepiej trzymać się tych 1:30. No co najwyżej na czas dotarcia stosować 1:45.

Pamiętam że jeździłem na QuakerState czy jakoś tak, lałem wg zaleceń producenta (to było raczej 1:50) i 251 zrobiła 55 kkm bez remontu.

Przygotowywanie mieszanki paliwowej dwusuwa