Przyjaciel kelnerów

Data: 2014-06-25 21:44:05
Autor: Mark Woydak
Przyjaciel kelnerów

Si­łow­nia, im­pre­zy w hip­ster­skich knaj­pach z tre­ne­ra­mi fit­ness i cią­gły lans. Oto, jak za jego ple­ca­mi po­li­tycz­ni ko­le­dzy oce­nia­ją Sła­wo­mi­ra No­wa­ka. Były rzecz­nik rządu Paweł Graś, szef PKN Orlen Jacek Kra­wiec i kel­ne­rzy, któ­rzy z No­wa­kiem są na „ty” – choć ża­łu­ją by­łe­go mi­ni­stra trans­por­tu, jed­no­cze­śnie bez­li­to­śnie sobie z niego żar­tu­ją.

Osobą naj­czę­ściej – obok Do­nal­da Tuska – po­ja­wia­ją­cą się w roz­mo­wach po­li­ty­ków pod­słu­cha­nych w afe­rze ta­śmo­wej jest wła­śnie Nowak. Po imie­niu z nim są nawet kel­ne­rzy w re­stau­ra­cji „Sowa i Przy­ja­cie­le”! O byłym mi­ni­strze trans­por­tu opo­wia­da­ją nawet dow­ci­py. Wszy­scy, choć mają z No­wa­kiem dobre re­la­cje, są zgod­ni co do jed­ne­go: będąc w rzą­dzie, z lan­siar­stwem po pro­stu prze­sa­dził.

Dbał o wygląd – zawsze modnie ubrany i wysportowany, regularnie odwiedzał siłownię. Był też bywalcem słynnych warszawskich knajp, gdzie bywają hipsterzy, m.in. na pl. Zbawiciela w Warszawie. I to właśnie przez lansiarstwo skończyła się jego kariera w polityce. Poszło o kosztowny zegarek, którego były minister nie wpisał do oświadczenia majątkowego, choć powinien to zrobić. Sprawą zajęła się prokuratura, która oskarżyła byłego ministra o zatajenie tej informacji. Teraz przed sądem toczy się jego proces, a w trakcie rozprawy jego przyjaciel przyznał, że kupił Nowakowi zegarek, bo ten nie chciał, by przyłapali go na tym... paparazzi.

Paweł Graś – PG, Jacek Krawiec – JK, kelner – K

JK: Lolo Pindolo (śmiech), to pan widział? (śmiech)
Kelner: Jezu, ale jazda (śmiech). [...] W internecie było: „Zasiedzieli się, bo Sławek zapomniał zegarka”.

K: Pan przypakowany, aż się w garnitur nie mieści, więc starczy [...].

Kelner: Tak? Widać trochę?

JK: No pewnie. Nie to co Sławek [Nowak - red.], ale (śmiech) [...] No, teraz to będzie wyglądał. Bo teraz codziennie na siłownię wali na osiedlu u siebie w Gdańsku.

(Śmiech kelnera) Kelner: [...] Napisałem wczoraj do niego, że jak będzie w Warszawie, to żeby dawał znać i tak dalej, a on, że nie chce nikogo [...] zajmować czasu swoją osobą. Ja mówię: weź, bo brzmisz jak w depresji, nie?

JK: On ma, no, ma depresję.

Kelner: Ale mówię, że napisałem mu, że tak ze śmiechem i tak dalej. Od czasu do czasu piszę do niego teraz. Mówię, że może zrobić karierę jako stylista, prawda? (śmiech)

JK: Jak Jacyków.

Kelner: Tak, jak Jacyków.

JK: Szkoda, k.., jak już sobie szczerze rozmawiamy, to towarzystwo, co on się z nim prowadzał po mieście... Kiedyś dzwoni do mnie, czy pisze, już nie pamiętam: „co robisz?”. Ja, że spotkanie kończę, 10 wieczorem. On: „to wpadnij do nas”. A gdzie jesteś?. „W Charlotcie”. Potem się syna w domu pytam, co to jest Charlotte i to jest taki hipsterski klub dla 17-18-latków przy Placu Zbawiciela. A z kim tam jesteś? „A z Wawrzynem, Siwym i trenerem od siłowni”. Ja pie..., co za, k..., towarzystwo. I on się prowadzał po takich klubach.

PG: No tak. Z drugiej strony dobrze mu grało to ministerstwo. Przeniósł się, dobrze zaczął funkcjonować, nadspodziewanie.

JK: No szkoda (niezrozumiałe), miał już wszystko poukładane. Za dużo tam było lansiarstwa, to jednak kuje w oczy. Polska zazdrość. Zaczęli za nim łazić, fotki non stop. (niezrozumiałe)

Data: 2014-06-26 04:45:18
Autor: MarkWoydak
Przyjaciel kelnerów
DO BUDY ZAWSZONY KUNDLU PODZYWACZU! DO BUDY PAJ-DAK! DO BUDY!

MW

Data: 2014-06-27 04:24:31
Autor: stevep
Przyjaciel kelnerów

[...]