Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany

Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany

Data: 2019-05-10 11:09:16
Autor: J.F.
Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qb154p$i8n$1@dont-email.me...
Czy trudno jest wymienić miskę olejową w Passacie benzyna V6 ATQ?
Mechanik w rejonie Chicago krzyknął sobie za naprawę $483...
Chyba panu podziękuję i zrobię to samemu - chyba nie jest to trudne?

Zajrzyj na youtbe, albo do ksiazki :-)
Kanal/podnosnik masz ...  jesli niczym nie zabezpieczona, to moze i nietrudne, ale jak trzeba odkrecic stabilizator albo skrzynie biegow, to moze byc trudniejsze.


Swoją drogą kuźwa następny German Engineering - miska z cienkiego
aluminium jak papier niczym nie zabezpieczona od spodu - skandal.

Skandal to jest przekraczac predkosc w strefie 20.
I potem musza takie wysokie progi robic :-P

J.

Data: 2019-05-10 11:57:14
Autor: Mateusz Viste
Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
On Fri, 10 May 2019 05:51:14 -0500, Pszemol wrote:
Muszę jeszcze zanabyć skądś klucz dynamometryczny, bo z tego co czytam
to te śrubełki do miski mają bardzo mały moment dokręcania i wszystkie
19 sztuk ma być dokręconych tą samą siłą aby jednakowo ścisnęły
uszczelkę między miską a silnikiem.

Uszczelkę też zanabyj (zanabądź?) zawczasu - nie wiesz w jakim będzie stanie jak już zdejmiesz miskę, a to koszt groszowy.

Mateusz

Data: 2019-05-10 13:16:24
Autor: Mateusz Viste
Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
On Fri, 10 May 2019 08:01:02 -0500, Pszemol wrote:
Już zanabyłem, bo jest klejona po obu stronach silikonem, więc jest nie
do zdjęcia bez podarcia... Miska ze szrotu: $19, uszczelka ze sklepu $23

Kapitalizm pełną gębą.

Kilka miesięcy temu wymieniłem u siebie uszczelkę pokrywy zaworów i uszczelkę miski olejowej. Łączny koszt obu (nowe): jakieś 2 USD... Ale ja jeżdżę Sowietem, a nie Niemcem.

Dostarczona w ładnym pudełeczku kartonowym z trzema małymi tubkami
czarnego silikonu RTV.

A to chyba że tak. :)

Mateusz

Data: 2019-05-10 15:03:21
Autor: J.F.
Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qb3l2k$vaq$1@dont-email.me...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
Czy trudno jest wymienić miskę olejową w Passacie benzyna V6 ATQ?
Mechanik w rejonie Chicago krzyknął sobie za naprawę $483...
Chyba panu podziękuję i zrobię to samemu - chyba nie jest to trudne?
Zajrzyj na youtbe, albo do ksiazki :-)
Zajrzałem.

Kanal/podnosnik masz ...  jesli niczym nie zabezpieczona, to moze i nietrudne, ale jak trzeba odkrecic stabilizator albo skrzynie biegow, to moze byc trudniejsze.

Mam tylko to co VW dostarczył mi do wymiany kół...

No to juz nie jest łatwo, prosto i przyjemnie.

Przećwiczyłem już zdejmowanie miski: byłem na szrocie i nabyłem
używaną wykręcając taką samodzielnie z zezłomowanego Passaciora.

No więc miska jest niezabezpieczona od strony szosy niczym poza
plastikową płachtą przykrywającą podwozie (u mnie jej brak) ale
jej tylną część zasłania tzw. "sway bar" - poprzeczna belka spinająca
obie kolumny zawieszenia przednich kół.

po polsku drążek stabilizatora.

Trzeba ją odkręcić od
podwozia: 2x2 nakrętki nasadka 13 aby się dostać nasadkami 10mm
do rzędu śrub mocujących miskę z tyłu. Na szrocie akurat był problem
z jedną nakrętką: zaczęła się franca kręcić razem ze śrubą która
miała być umocowana w podwoziu nieruchomo - komplikacja której
nie chciałbym doświadczyć w swoim aucie, bo skończyło się na
odginaniu tej belki odkręconej od podwozia dalej niż trzeba (przy
kolumnach zawieszenia) i jej wygięciu + zniszczeniu obejm.
Musiałem być niestety brutalny w podejściu do tematu :-)

Dostep jest ? Mozna srube przyspawac. Albo odciac.

Oczywiscie o ile ma sie dobrze wyposazony warsztat :-P

Swoją drogą kuźwa następny German Engineering - miska z cienkiego
aluminium jak papier niczym nie zabezpieczona od spodu - skandal.

Skandal to jest przekraczac predkosc w strefie 20.
I potem musza takie wysokie progi robic :-P

Najlepsze że te progi nic nie dają - spowalniają tylko samochody
z niskim zawieszeniem i to tylko czasami - goście w SUV i Passatach
pomykają bez spowalniania. To samo pickupy. Progi zwalniające
poprawiają tylko samopoczucie lokalnych mieszkańców - coś tak
jak zdejmowanie butów podczas kontroli przy wsiadaniu do samolotu
od 20 lat nie zwalniam jadąc po takich progach i dopiero pierwszy
raz mam problem z autem.

Moze sprezyny zawieszenia ci popekaly :-P

J.

Data: 2019-05-10 15:56:54
Autor: J.F.
Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qb3tuv$iut$1@dont-email.me...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Kanal/podnosnik masz ...  jesli niczym nie zabezpieczona, to moze i nietrudne, ale jak trzeba odkrecic stabilizator albo skrzynie biegow, to moze byc trudniejsze.

Mam tylko to co VW dostarczył mi do wymiany kół...

No to juz nie jest łatwo, prosto i przyjemnie.

Kupiłem też stalowe "nogi", podpory.
A więc tego kręciołka od VW używam aby podnieść jeden narożnik auta,
potem podstawiam tą nogę/podporę. Przenoszę kręciołek na drugi
narożnik auta i podstawiam drugą nogę/podporę. Tylne koła mają
przy tym zaciągnięty hamulec ręczny oraz pod jednym kołem mają
podłożone plastikowe kliny zabezpieczające auto przed stoczeniem się.
Na takich nogach auto stoi dosyć pewnie i nie kiwa się - jest oczywiście
ryzyko że robiąc to na parkingu, ktoś może bucnąć Cię lekko w zderzak
akurat jak leżysz z głową pod autem, ale w końcu na coś trzeba umrzeć... ;-)

A miejsca jest przy tym pelno, i olej nie kapie do oczu :-)

Trzeba ją odkręcić od
podwozia: 2x2 nakrętki nasadka 13 aby się dostać nasadkami 10mm
do rzędu śrub mocujących miskę z tyłu. Na szrocie akurat był problem
z jedną nakrętką: zaczęła się franca kręcić razem ze śrubą która
miała być umocowana w podwoziu nieruchomo - komplikacja której

Dostep jest ? Mozna srube przyspawac. Albo odciac.

Nie ma dostępu. Masz podwozie, w nim wystają dwa bolce nagwintowane.

No ale z czegos wystaja, to cos ma druga strone.

To w sumie miala byc tylko ilustracja za co mechanik bierze 480$ - za to, ze umie sobie radzic :-)

Skandal to jest przekraczac predkosc w strefie 20.
I potem musza takie wysokie progi robic :-P

Najlepsze że te progi nic nie dają - spowalniają tylko samochody
z niskim zawieszeniem i to tylko czasami - goście w SUV i Passatach
pomykają bez spowalniania. To samo pickupy. Progi zwalniające
poprawiają tylko samopoczucie lokalnych mieszkańców - coś tak
jak zdejmowanie butów podczas kontroli przy wsiadaniu do samolotu
od 20 lat nie zwalniam jadąc po takich progach i dopiero pierwszy
raz mam problem z autem.

Moze sprezyny zawieszenia ci popekaly :-P

Tym autem jeżdzę dopiero od roku-dwu, więc chyba nie popękały.

A poprzednik zwalnial ? :-)

Tak ogolnie, to mi sie wydaje, ze miska przeswit ma ... niemały i jeszcze jakos miedzy kolami jest ... wiec trzeba bylo prog solidnie zlekcewazyc.

J.

Data: 2019-05-10 20:30:11
Autor: PiteR
Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

To w sumie miala byc tylko ilustracja za co mechanik bierze 480$ -
za to, ze umie sobie radzic :-)

Mechanik bierze za ryzyko, że klient pan Przemol wróci i pokaże palcem tu cieknie olej ;)

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona