Przyjecie przelewu bankowego z kraju EU

Data: 2013-09-10 23:09:46
Autor: wiktor
Przyjecie przelewu bankowego z kraju EU
Witam,
mam pytanie. Wystawiam aukcję na allegro i odezwał się jakiś chętny z Włoch
z pytaniem, czy wysłałbym paczkę zagranicę, i bym ewentualnie podał koszty
przesyłki do jego kraju. Pieniądze chciałby wysłać przelewem bankowym.
No i właśnie, z jakimi opłatami (głównie dla mnie, ale dobrze by było go
uprzedzić, jeśli to też jego miałoby dotknąć) wiąże się przelew Włochy ->
bank w Polsce? Jeśli to ma znaczenie, to mam konta w mBanku, Inteligo i
VWBanku. Wszytkie złotówkowe.
Dzięki za podpowiedzi.
wiktor

Data: 2013-09-10 17:40:32
Autor: witek
wiktor wrote:
[...]

zapytaj go czy ma paypal.

Data: 2013-09-11 01:06:10
Autor: wiktor
Dnia Tue, 10 Sep 2013 17:40:32 -0500, witek napisał(a):

wiktor wrote:
[...]

Mogę zapytać, ale wprost napisał o "wire transfer" no i 2,9% kosztów
paypala nie wygląda tak atrakcyjnie, jeśli to co piszą panowie w sąsiedniej
gałęzi okaże się prawdą (że przelew w obrębie EU nie jest tak drogi jak
myślałem - ani dla niego ani dla mnie).
w.

Data: 2013-09-10 23:55:22
Autor: osa
W dniu 2013-09-10 23:09, wiktor pisze:
[...]

Poczytaj o nigeryjskim przekręcie... i odpuść.

Data: 2013-09-11 00:09:12
Autor: wiktor
Dnia Tue, 10 Sep 2013 23:55:22 +0200, osa napisał(a):

[...]

Znam nigeryjski przekręt. Dzięki za troskę.
To nie wygląda na próbę wyłudzenia. Koleś na moje oko jest kolekcjonerem,
bo już kilka podobnych produktów kupił na allegro (tylko na ich słowackiej
i czeskiej odnodze). Poza tym nie zamierzam wysyłać po otrzymaniu jakiegoś
spreparowanego potwierdzenia przelewu, a dopiero po otrzymaniu gotówki na
konto (chyba tego już nie da się cofnąć, co?)
Pytam poważnie o koszty takiego przelewu i kto je pokrywa. Coś mi się
kołacze po głowie, że banki uczestniczące w takim przelewie coś sobie
potrącają z kwoty przelewu, a że nie wiadomo, ile ich po drodze będzie, to
trudno z góry określić te koszty. Prawda li to?
No i jeszcze kwestia przewalutowania. Dopiero mój bank przewalutowuje, czy
dzieje się to parę razy po drodze? :-)
w.

Data: 2013-09-10 15:26:47
Autor: pasztab
Den onsdagen den 11:e september 2013 kl. 00:09:12 UTC+2 skrev wiktor:

> [...]

trudno z góry określić te koszty. Prawda li to?

No i jeszcze kwestia przewalutowania. Dopiero mój bank przewalutowuje, czy

Klient moze zaznaczyc, ze pokrywa wszystkie koszty przelewu, w tym bankow posredniczacych /o ile takie wystapia/. Mysle, ze moze tez Ci wyslac zlotowki na konto /niekoniecznie euro/ W ten sposob w Polsce unikniesz przewalutowania. Kupi po prostu w swoim banku we Wloszech PLN i wysle z gory uzgodniona kwote. W polskim banku nie bedzie juz przewalutowania a on koszty przelewu pokryje w euro.

pozdr
pawel

Data: 2013-09-11 00:28:58
Autor: Grzegorz Niemirowski
wiktor <w@invalid.invalid> napisał(a):
[...]

Prawda, ale to raczej przy SWIFT niż SEPA. Przy SEPA jest to bardziej cywilizowane i np. w Multibanku masz 5 zł za wysłanie i 0 zł za odebranie. Podejrzewam, że w jego banku też będą mu potrafili podać dokładne koszty jeśli zaznaczy, że chodzi o SEPA.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Data: 2013-09-11 01:15:14
Autor: wiktor
Dnia Wed, 11 Sep 2013 00:28:58 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

[...]

OK, dzięki za ten trop. Rzeczywiście pomieszałem, z Włoch poszło by
przelewem SEPA. A odbiór takiego w mBanku też kosztuje 0zł. Pozostaje tylko
kwestia przewalutowania.
Ale chyba nie jest w złym tonie żadąć zapłaty wg kursu EUR mojego banku, a
nie tego, co na przykład wypluje mu google, gdy zapyta w nim o kurs
EUR/PLN? ;-)
wiktor

Data: 2013-09-11 01:21:07
Autor: Grzegorz Niemirowski
[...]

Moim zdaniem nie jest. W aukcji podałeś cenę w PLN i tyle PLN powinieneś dostać. Jeśli on wysyła EUR to to jest jego problem, żeby wysłać tyle, abyś otrzymał właściwą kwotę w PLN.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Data: 2013-09-12 02:40:19
Autor: Chris94
Dnia Wed, 11 Sep 2013 01:15:14 +0200, wiktor napisał(a):

[...]

Ale przelewy SEPA mogą być tylko pomiędzy rachunkami prowadzonymi w
euro.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2013-09-12 17:25:38
Autor: Grzegorz Niemirowski
Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał(a):
Ale przelewy SEPA mogą być tylko pomiędzy rachunkami prowadzonymi w
euro.

Od kiedy?

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Data: 2013-09-18 01:00:31
Autor: Chris94
Dnia Thu, 12 Sep 2013 17:25:38 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał(a):
Ale przelewy SEPA mogą być tylko pomiędzy rachunkami prowadzonymi w
euro.

Od kiedy?

Jak widzę, w tej chwili nie ma takiego wymogu, ale gdy wykonywałem
pierwsze przelewy SEPA po ich wprowadzeniu w Polsce, to wśród warunków
traktowania przelewu jako SEPA, bank wymieniał także taki, że zarówno
rachunek nadawcy jak i odbiorcy miały być prowadzone w walucie euro.

Data: 2013-09-11 06:49:53
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-09-10 23:55, osa pisze:
[...]

Nie przesadzaj. Przelew, to nie czek ani WU.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-09-11 07:58:17
Autor: J_K_K
Przyjecie przelewu bankowego z kraju EU
W dniu 2013-09-10 23:55, osa pisze:

Poczytaj o nigeryjskim przekręcie... i odpuść.

No i dziwić się, że Niemcy z e-baya nie chcą wysyłać do Polski ...
--

Pzdr

J_K_K

Data: 2013-09-18 04:23:55
Autor: Lisciasty
On Wednesday, September 11, 2013 7:58:17 AM UTC+2, J_K_K wrote:
No i dziwić się, że Niemcy z e-baya nie chcą wysyłać do Polski ...

1 na 10 Niemiaszków odmawia wysyłki do Polski, i to pewnie
z lenistwa niż ze strachu :>

L.

Data: 2013-09-11 10:38:05
Autor: forestdumb
wiktor wrote:
[...]

Na allegro moze ci zaplacic karta i zadnej prowizji nie placisz za to, czemu nie chce karta? Najlatwiej... ale zachowaj wszelkie dowody nadania paczki na wypadek charge back;)

Data: 2013-09-11 21:51:01
Autor: xbartx
Dnia Tue, 10 Sep 2013 23:09:46 +0200, wiktor napisał(a):

[...]
->
bank w Polsce? Jeśli to ma znaczenie, to mam konta w mBanku, Inteligo i
VWBanku. Wszytkie złotówkowe.
Dzięki za podpowiedzi.
wiktor

Tak jak już wspomniano niech Ci wyślę pieniądze przez SEPA będzie miała prawdopodobnie taki przelew za darmo. Ty sobie załóż konto w EUR np w kantor Alior i jak przyjdzie przelew to albo odbierz je w banku albo sprzedaj przez kantor Alior bo mają bardzo dobrze kursy i niski spread.

Przyjecie przelewu bankowego z kraju EU