Przyjmowanie płatności w internecie od osó b fizycznych

Data: 2009-04-21 21:37:44
Autor: Gotfryd Smolik news
Przyjmowanie płatności w internecie od osó b fizycznych
On Tue, 21 Apr 2009, Gwyn wrote:

Martwią mnie dwie sprawy:

1) Jak nie wpaść w konieczność wchodzenia w kase fiskalną?

  Skorzystać z pośrednika (kolejnego) z "kasą" :(

2) Jeżeli użytkownik dokonujący zapłaty nie poda swoich danych, albo poda dane ewidentnie nieprawdziwe, w jaki sposób mam taki dochód księgować w swojej DG? Faktury nie wystawię, bo nie ma na kogo, a więc jak?

  Faktura jest bez znaczenia.
  Hasło: "sprzedaż bezrachunkowa".
  I nie pisać mi "sprzedaż nieewidencjonowana" albo "niezaewidencjonowana",
bo będziemy pisać donosy do US ;) (różnica między "sprzedażą
nieewidencjonowaną" a "sprzedażą nieewidencjonowaną FAKTURAMI"
jest mniej więcej taka, jak między "krzesłem" a "krzesłem elektrycznym")

  :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-22 20:04:12
Autor: SDD

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0904212133270.1080quad...
[...]

Nie przesadzalbym. Ona jest ewidencjonowana, nie jest tylko udokumentowana. Ani fakturami ani rachunkami ani czymkolwiek.
Jest natomiast zaewidencjonowana a przede wszystkim *ujawniona* i jak go zwal, tak zwal, ale 75% podatku nie grozi :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-23 11:18:43
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 22 Apr 2009, SDD wrote:

Nie przesadzalbym. Ona jest ewidencjonowana, nie jest tylko udokumentowana.
Ani fakturami ani rachunkami ani czymkolwiek.

  Jest dokumentowana.
  Wpisem do ewidencji sprzedaży :) (przecież to JEST dokument, nigdzie nie
napisałem że "dokument księgowy").
  I o to mi właśnie chodzi :D

Jest natomiast zaewidencjonowana a przede wszystkim *ujawniona* i jak go
zwal, tak zwal, ale 75% podatku nie grozi :)

  Ale ja nie o tym - lecz o tym, że jak ktoś pisze "sprzedaż
nieewidencjonowana", to literalnie oznacza to "nigdzie" :)
  Warczałem tak profilaktycznie ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-23 15:29:35
Autor: SDD

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0904231114490.2536quad...

 Jest dokumentowana.
 Wpisem do ewidencji sprzedaży :) (przecież to JEST dokument, nigdzie nie

Ale ten wpis jest dokonany dlatego, ze jest nieudokumentowana - to raz.
Tak samo, jak facet sie zeni bedac kawalerem/rozwodnikiem/wdowcem, po czym traci ten status :)
Po drugie to nie jest takie de facto udokumentowanie, bo ni ema co, od kogo i za co :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-23 17:11:34
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 23 Apr 2009, SDD wrote:

[...]

  No, dyskutujemy o tym wpisie w momencie kiedy jest przydatny.
  A podczas kontroli to liczy się aby był jednak udokumentowany :D

Po drugie to nie jest takie de facto udokumentowanie, bo ni ema co, od kogo
i za co :)

  To jest ewidencja przychodów, a nie "za co przychodów" ;)

pzdr, Gotfryd

Przyjmowanie płatności w internecie od osó b fizycznych