Przyjrzyj się uważnie obrazkowi

Data: 2009-08-19 23:27:53
Autor: Piter
Przyjrzyj się uważnie obrazkowi
i odpowiedz na pytanie

które termostaty mają po 20 lat i były wykonane za starych dobrych czasów a który jest kupiony wczoraj jako och ach mniut malina?

http://w560.wrzuta.pl/obraz/3CJNZGCUeYy/dsc08277m

wsród osób które udzielą prawidłowej odpowiedzi rozlosujemy uśmiech pana prezesa ;)

--
    Piter
    vw golf mk2

Data: 2009-08-20 09:16:24
Autor: kamil

"Piter" <brak@emaila.pl> wrote in message news:Xns9C6CEEB2826F5vikolocalhost.net...
[...]

Wydaje mi sie, czy termometr pokazuje ponad 90', wiec wszystkie sa do niczego? :>

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-20 11:33:39
Autor: u

Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:h6j0op$ie$1inews.gazeta.pl...
Wydaje mi sie, czy termometr pokazuje ponad 90', wiec wszystkie sa do

Pokazuje 93 stopnie, a pomiar  i tak jest do bani.
Termometr rtęciowy ma być utopiony w cieczy więcej niż w połowie swojej długości, nie wystarczy samo utopienie końcówki z rtęcią.

Data: 2009-08-20 10:35:15
Autor: kamil

"u" <u@wx.yz> wrote in message news:h6j59r$64$1news.wp.pl...

[...]

Noworodkom nie wtyka sie 20cm termometru w odbyt, a pomiary sa dokladne...

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-20 11:42:43
Autor: u

Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:h6j5ck$jhn$1inews.gazeta.pl...
Noworodkom nie wtyka sie 20cm termometru w odbyt, a pomiary sa dokladne...

No:-)
Pi razy drzwi termometr lekarski może mylić się o pół stopnia Celsjusza.
Bardzo dokładne mylą się o ćwierć.
Akwizytorzy podniecają nabywców rozdzielczością 0,01 stopnia Celsjusza.
Zbyt płytkie wsadzenie w odbyt skutkuje dodatkowym błędem
Nie jest jednak lekarzowi potrzebna większa dokładność pomiaru niż pół stopnia

Data: 2009-08-20 11:08:59
Autor: kamil

"u" <u@wx.yz> wrote in message news:h6j5qt$bn$1news.wp.pl...

[...]

Niechby bylo, ze ten termometr nawet i o stopien sie myli, ale tu widzimy rozrzut od 84' z trzech termostatow i 87' z jednego do 92' z termometru. Zakladajc (zapewne slusznie), ze owe trzy sa 20-letnie, wniosek plynie jeden - 20-letnie termostaty przeklamuja o 3' wiecej, niz nowy "och ach". :>

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-20 04:03:04
Autor: choczsz
On 20 Sie, 12:08, "kamil" <ka...@spamwon.com> wrote:
> [...]

jeden - 20-letnie termostaty przeklamuja o 3' wiecej, niz nowy "och ach". :>

Przeciez termostat nie pokazuje temperatury!
Termostat ma sie otwierac przy danej temperaturze i jak rozumiem
doswiadczenie polegalo na podgrzewaniu cieczy i odnotowaniu przy
jakiej temperaturze sie otworza.
Na zdjeciu termometr pokazuje 92', czyli jest juz dawno po wykonaniu
doswiadczenia, wszystkie termostaty sie otworzyly - trzy w
temperaturze 84 a jeden w temp. 87 'C

Data: 2009-08-20 11:37:48
Autor: u

Użytkownik "Piter" <brak@emaila.pl> napisał w wiadomości news:Xns9C6CEEB2826F5vikolocalhost.net...
które termostaty mają po 20 lat i były wykonane za starych dobrych
czasów a który jest kupiony wczoraj jako och ach mniut malina?

Najszpetniejszy jest 4, ten w którym siedzi termoetr. On  jest nowy.

Data: 2009-08-20 11:43:52
Autor: J.F.
[...]

Ale o co chodzi ?
Wszystkie wygladaja podobnie acz 2 jakby bez sladow uzycia.

Zwracam tylko uwage ze o ile w ciagu tych 20 lat mogly nastapic oszczednosci w metalach i wykonaniu, to tworzywa na uszczelki sa obecnie raczej lepsze niz gorsze.

J.

Data: 2009-08-20 13:19:17
Autor: Piter
Przyjrzyj się uważnie obrazkowi
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Ale o co chodzi ?

Nie patrzcie na temperaturę na termometrze, to nie ważne.
Porównajcie sobie skoki otwarcia tłoczka (im większy tym lepiej).

1,2,4 są na 84 stopnie
3 jest na 87 stopni

Nr 1 i nr 4 są z 1987 roku
nr 3 pomimo że jest na 87 stopni otwiera się prawie tyle
co nówka nr 2 na 84 st wczoraj kupiona.

:/

--
    Piter
    vw golf mk2

Data: 2009-08-20 14:14:55
Autor: u

Użytkownik "Piter" <brak@emaila.pl> napisał w wiadomości news:Xns9C6D8783B3499vikolocalhost.net...
nr 3 pomimo że jest na 87 stopni otwiera się prawie tyle
co nówka nr 2 na 84 st wczoraj kupiona.

Temperatura progu zadziałania jest przekroczona.
Wszystkie wykonały zadanie i się tak samo otwarły.

Data: 2009-08-20 15:17:31
Autor: J.F.
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:
Ale o co chodzi ?
Nie patrzcie na temperaturę na termometrze, to nie ważne.
Porównajcie sobie skoki otwarcia tłoczka (im większy tym lepiej).

To generalnie nie az tak ze im wiecej tym lepiej. One sie otwieraja stopniowo, niewykluczone ze w tej temperaturze tyle wystarczy.

1,2,4 są na 84 stopnie
3 jest na 87 stopni

Nr 1 i nr 4 są z 1987 roku
nr 3 pomimo że jest na 87 stopni otwiera się prawie tyle
co nówka nr 2 na 84 st wczoraj kupiona.

A zamykaja sie ? Musialem wymienic termostat bo za zimno bylo, a szczelina tak mala ze trudno zauwazalna.

J.

Data: 2009-08-20 17:31:31
Autor: Piter
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

To generalnie nie az tak ze im wiecej tym lepiej. One sie otwieraja stopniowo, niewykluczone ze w tej temperaturze tyle wystarczy.

no nie wiem, wg danych to będzie 7mm otwarcia w temp 84st
a tutaj mamy 93 st

--
    Piter
    vw golf mk2

Data: 2009-08-20 23:30:33
Autor: J.F.
On Thu, 20 Aug 2009 17:31:31 +0200,  Piter wrote:
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:
[...]

7mm przy 84 st ? Nie przypadkiem 0.7mm, albo przy 94 st ? To powinien byc poczatek otwarcia.

J.

Data: 2009-08-22 10:40:38
Autor: Piter
Przyjrzyj się uważnie obrazkowi
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

albo przy 94 st ?

no to nie bylo 7mm w zadnej, zalozylem stary
nowoczesny przed zima dam :)

--
    Piter
    vw golf mk2