Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   Przymusowe ponowne aktywacje i przerwy w korzystaniu z karty

Przymusowe ponowne aktywacje i przerwy w korzystaniu z karty

Data: 2020-10-22 13:54:29
Autor: Poldek
Przymusowe ponowne aktywacje i przerwy w korzystaniu z karty

To już nie pierwszy bank i nie pierwsza karta, która na ok. miesiące przed upływem terminu ważności nagle przestaje działać - przy próbie zapłaty kartą jest enigmatyczna odmowa.
W kontakcie z bankiem okazuje się, że bank właśnie zgłosił chęć wygenerowania nowej karty, która ma zastąpić obecną. Ponieważ gdzieś "w systemie" pojawiła się zapowiedź wydania nowej karty, nagle posiadana w ręku karta okazuje się nie działać. Po interwencji bank doradza aktywować kartę - jaką kartę? Konsternacja... - nową, ale nowej nie ma i jeszcze długo nie będzie. A więc starą. I faktycznie, po ponownym aktywowaniu dotychczasowej karty poprzez włożenie (nie zbliżenie) do czytnika można znów zapłacić dotychczasową kartą. Nie powraca jednak możliwość płacenia telefonem przez Apple Wallet. Usunięcie karty z Walleta nie pomaga, gdyż nie da się jej dodać ponownie. Nowa karta nie nadeszła. Takie numery mam od tego roku przy Visa Electro i Maestro w różnych bankach.

Data: 2020-10-22 05:30:19
Autor: Dawid Rutkowski
Przymusowe ponowne aktywacje i przerwy w korzystaniu z karty
W dniu czwartek, 22 października 2020 13:54:25 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

możliwość płacenia telefonem przez Apple Wallet. Usunięcie karty z Walleta nie pomaga, gdyż nie da się jej dodać ponownie. Nowa karta nie nadeszła. Takie numery mam od tego roku przy Visa Electro i Maestro w różnych bankach.

Wow, napisz ku przestrodze i dla potomnych, jakie to dokładnie banki i jakie karty, pozwu się chyba nie boisz?
A tym bardziej jestem ciekawy, jakie to jeszcze banki w PL wydają visa electron oraz maestro?

Co do apple pay wypowiadać się nie będę, kto ic tam wie..
Może da się tam dodać tą "nową" kartę, z nowym terminem ważności?
Trzy próby chyba są, więc możesz spróbować +3, +4 albo +5 lat.
To w sumie jest nowość, a jeszcze młodsza jest możliwość "płacenia telefonem" przed otrzymaniem plastiku, więc może tu jest źródło błędu - w systemie banku już jest ta nowa karta i apple pay chce zastosować właśnie "płacenie telefonem przed otrzymaniem plastiku" - a jeszcze nikt nie pomyślał o tym, że takie "nowe" karty w systemie banku to mogą być również odnawiane, a nie tylko nowe.

Ale fajowe jest to, że odblokowanie płatności pikaczem "starą" kartą można zrobić wsadzając kartę do czytnika. Tzn. tak zrozumiałem - więc czy tak jest, czy na "starej" karcie pozostają tylko płatności z chipa?

Z odnawianiem wiąże się parę głupotek, np. w mBąku jak się w ST pojawi odnowiona karta, to nie ma możliwości "wejścia" w szczegóły tej karty - działa tylko guzik "aktywuj".

Z drugiej strony jakoś odnowienie powinno być sygnalizowane - kiedyś zginęła mi na poczcie odnawiana debetówka visa z mBąka i zorientowałem się jakoś przypadkiem dopiero po kilku miesiącach - co w sumie przeczy powyższemu, no ale ST mBąka to jest gra komputerowa.

Data: 2020-10-22 17:23:41
Autor: Poldek
Przymusowe ponowne aktywacje i przerwy w korzystaniu z karty
W dniu 2020-10-22 o 14:30, Dawid Rutkowski pisze:

Ale fajowe jest to, że odblokowanie płatności pikaczem "starą" kartą można zrobić wsadzając kartę do czytnika. Tzn. tak zrozumiałem - więc czy tak jest, czy na "starej" karcie pozostają tylko płatności z chipa?

Cały czas nie przyszła do mnie nowa karta. W gdyby nie to, że aktywnie skontaktowałem się z bankiem, to w ogóle bym nie wiedział o istnieniu nowej karty. Zresztą nikt nie wie, czy ona w ogóle istnieje, czy też tylko "w systemie" zmienił się bit sygnalizujący, że zaczyna się przygotowanie do jej wydania. Dotychczasowa karta ma ciągle ponad miesiąc ważności przed sobą.

Po tym jak zaczęły się problemy z płaceniem posiadaną kartą bank najpierw mnie poinformował, że karta jest już nieaktywna i zdziwił się dlaczego chcę płacić dotychczas posiadaną kartą, a nie nową (której nie otrzymałem do tej pory). Potem zaczął plątać i poinformował, że mam odebrać nową kartę i aktywować ją przez wsunięcie czipem do czytnika w sklepie lub do bankomatu i wpisanie kodu PIN. Ponieważ nie otrzymałem nowej karty, to wsunąłem do czytnika dotychczasową kartę, wpisałem PIN i zadziałało. Od tej pory powróciła możliwość płacenia zbliżeniowego kartą plastikową. Nie powróciła możliwość płacenia smartfonem przez Apple Wallet NFC. Bank sam nie wie, czy wysłał, czy nie wysłał jeszcze do mnie nową kartę. Zdaniem infolinii posiadana przeze mnie karta jest już nieaktywna.

Data: 2020-10-22 10:04:56
Autor: Dawid Rutkowski
Przymusowe ponowne aktywacje i przerwy w korzystaniu z karty
W dniu czwartek, 22 października 2020 17:23:44 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
W dniu 2020-10-22 o 14:30, Dawid Rutkowski pisze:

> Ale fajowe jest to, że odblokowanie płatności pikaczem "starą" kartą można zrobić wsadzając kartę do czytnika. Tzn. tak zrozumiałem - więc czy tak jest, czy na "starej" karcie pozostają tylko płatności z chipa?

Cały czas nie przyszła do mnie nowa karta. W gdyby nie to, że aktywnie skontaktowałem się z bankiem, to w ogóle bym nie wiedział o istnieniu nowej karty. Zresztą nikt nie wie, czy ona w ogóle istnieje, czy też tylko "w systemie" zmienił się bit sygnalizujący, że zaczyna się przygotowanie do jej wydania. Dotychczasowa karta ma ciągle ponad miesiąc ważności przed sobą.

Po tym jak zaczęły się problemy z płaceniem posiadaną kartą bank najpierw mnie poinformował, że karta jest już nieaktywna i zdziwił się dlaczego chcę płacić dotychczas posiadaną kartą, a nie nową (której nie otrzymałem do tej pory). Potem zaczął plątać i poinformował, że mam odebrać nową kartę i aktywować ją przez wsunięcie czipem do czytnika w sklepie lub do bankomatu i wpisanie kodu PIN. Ponieważ nie otrzymałem nowej karty, to wsunąłem do czytnika dotychczasową kartę, wpisałem PIN i zadziałało. Od tej pory powróciła możliwość płacenia zbliżeniowego kartą plastikową. Nie powróciła możliwość płacenia smartfonem przez Apple Wallet NFC. Bank sam nie wie, czy wysłał, czy nie wysłał jeszcze do mnie nową kartę. Zdaniem infolinii posiadana przeze mnie karta jest już nieaktywna.

Opisałeś sytuację z mBąka czy z żubra?
Jeśli mBąk, to zamów sobie drugą kartę (jak masz visę, to zamów mc, jak masz mc to zamów visę) do tego rachunku - i tą kartę od razu będziesz mógł dodać do apple pay.
Obecną wg uznania możesz zastrzec lub poczekać.
mBąk zwykle wysyła odnowione karty w miesiącu poprzedzającym koniec ważności. Ale do mnie kiedyś odnawiana visa z mBąka nie dotarła, dopiero nowa po zastrzeżeniu poprzedniej.

Zaś te karty to nie visa electron i maestro, tylko visa debit (mBąk) i mc debit (żubr - no chyba że naprawdę jeszcze masz maestro).

Data: 2020-10-22 15:15:41
Autor: Robert_DF
Przymusowe ponowne aktywacje i przerwy w korzystaniu z karty
W dniu 22.10.2020 o 13:54, Poldek pisze:

To już nie pierwszy bank i nie pierwsza karta, która na ok. miesiące przed upływem terminu ważności nagle przestaje działać - przy próbie zapłaty kartą jest enigmatyczna odmowa.
W kontakcie z bankiem okazuje się, że bank właśnie zgłosił chęć wygenerowania nowej karty, która ma zastąpić obecną. Ponieważ gdzieś "w systemie" pojawiła się zapowiedź wydania nowej karty, nagle posiadana w ręku karta okazuje się nie działać. Po interwencji bank doradza aktywować kartę - jaką kartę? Konsternacja... - nową, ale nowej nie ma i jeszcze długo nie będzie. A więc starą. I faktycznie, po ponownym aktywowaniu dotychczasowej karty poprzez włożenie (nie zbliżenie) do czytnika można znów zapłacić dotychczasową kartą. Nie powraca jednak możliwość płacenia telefonem przez Apple Wallet. Usunięcie karty z Walleta nie pomaga, gdyż nie da się jej dodać ponownie. Nowa karta nie nadeszła. Takie numery mam od tego roku przy Visa Electro i Maestro w różnych bankach.

który to bank? właśnie dostałem nowego citka chociaż obecna karta jest ważna do końca stycznia 2021

karta (pomimo przesłania nowej) nadal działa

--
pozdrawiam
Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Data: 2020-10-22 17:11:19
Autor: Poldek
Przymusowe ponowne aktywacje i przerwy w korzystaniu z karty
W dniu 2020-10-22 o 15:15, Robert_DF pisze:
W dniu 22.10.2020 o 13:54, Poldek pisze:

To już nie pierwszy bank i nie pierwsza karta, która na ok. miesiące przed upływem terminu ważności nagle przestaje działać - przy próbie zapłaty kartą jest enigmatyczna odmowa.
W kontakcie z bankiem okazuje się, że bank właśnie zgłosił chęć wygenerowania nowej karty, która ma zastąpić obecną. Ponieważ gdzieś "w systemie" pojawiła się zapowiedź wydania nowej karty, nagle posiadana w ręku karta okazuje się nie działać. Po interwencji bank doradza aktywować kartę - jaką kartę? Konsternacja... - nową, ale nowej nie ma i jeszcze długo nie będzie. A więc starą. I faktycznie, po ponownym aktywowaniu dotychczasowej karty poprzez włożenie (nie zbliżenie) do czytnika można znów zapłacić dotychczasową kartą. Nie powraca jednak możliwość płacenia telefonem przez Apple Wallet. Usunięcie karty z Walleta nie pomaga, gdyż nie da się jej dodać ponownie. Nowa karta nie nadeszła. Takie numery mam od tego roku przy Visa Electro i Maestro w różnych bankach.

który to bank? właśnie dostałem nowego citka chociaż obecna karta jest ważna do końca stycznia 2021

karta (pomimo przesłania nowej) nadal działa


mBank i Pekao z żubrem.

Data: 2020-10-22 18:16:14
Autor: Robert_DF
Przymusowe ponowne aktywacje i przerwy w korzystaniu z karty
W dniu 22.10.2020 o 17:11, Poldek pisze:


mBank i Pekao z żubrem.

miałem wiele odnawianych kart przez mBank i "przerw w działaniu" nie było, PeKaO nie wiem może być jak piszesz

--
pozdrawiam
Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Przymusowe ponowne aktywacje i przerwy w korzystaniu z karty

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona