Przynależność do Urzędu Skarbowego

Data: 2012-01-24 08:03:20
Autor: witek
Przynależność do Urzędu Skarbowego
On 1/24/2012 2:36 AM, c00ba wrote:
Witam serdecznie,

Zanim zdecydowałem się skrobnąć te parę słów przeszukałem wcześniejsze
archiwa i (mam nadzieję, że tak jest w istocie) nie znalazłem weń
identycznego tematu - mam więc nadzieję, że nie powtarzam tego, co już było
omawiane ;)
Sprawa jest dosyć prosta, a jednak:
Tak się składa, że (z różnych względów) mam inny adres zameldowania, a pod
innym zamieszkuję. Do tego dodam jeszcze, że (słusznie, czy też nie) jestem
zarejestrowany i tam też się stawiam - w Urzędzie Pracy właściwym dla
miejsca zameldowania (oba w Warszawie). Z racji pobierania zasiłku d.b.
otrzymałem niedawno z Urzędu Pracy PIT za otrzymane zasiłki. I wszystko jest
OK, tyle, że...
Parę lat temu, z własnej głupoty, pracując na krótką umowę zlecenia podałem
pracodawcy (sądząc, że chodzi tylko o adres kontaktowy) jako adres nie ten,
pod którym jestem zameldowany, a ten kontaktowy, pod którym zamieszkuję. W
efekcie w tamtej umowie widnieje ten adres nie_zameldowania. Ponieważ jednak
składałem zeznanie w Urzędzie zgodnie z miejscem zameldowania to, aby nikt
się nie 'czepnął' złożyłem do tego (z resztą za radą pracownika US) zeznanie
aktualizacyjne NIP-3. Odtąd, przez ostatnie kilka lat rozliczałem się w III
US Warszawa-Śródmieście (jako właściwego dla miejsca zamieszkania). Teraz
jednak, w otrzymanym z UP PITcie widzę, jako adres Urzędu Skarbowego, ten
właściwy dla miejsca zameldowania (a tym samym nie ten, w którym rozliczałem
się już po złożeniu NIP-3). I teraz pytanie: Czy 'olać' to, co jest napisane
w przysłanym PIT-cie i rozliczyć się z tym urzędem, co zwykle (a więc III
US), czy jednak pójść za tym, co napisane jest w przysłanym druku i złożyć
zeznanie w Urzędzie właściwym dla miejsca zameldowania ? Pytam, bo choć może
w razie nadesłania niewłaściwemu urzędowi oni to między sobą prześlą, ale
chcę uniknąć niepotrzebnego 'dymu' i ewentualnych wizyt w
Urzędzie/dach 'celem wyjaśnienia dlaczego tak, a nie inaczej....'.

Z góry dziękuję za pomoc z Waszej strony :)

Rozliczasz sie w tym US, w ktorym fizycznie "mieszkasz".
Szczególnie, ze zlozyles tam NIP-3.
To co jest na pit-11 jest mało istotne.

Przynależność do Urzędu Skarbowego