Przypadek czy co?

Data: 2009-03-07 16:03:26
Autor: wk
Przypadek czy co?
W tej chwili mam KK mBanku, z ktorej czesto korzystam.
Ale nie podoba mi sie 38zl/na rok przy obrotach minimalnie mniejszych niz zwalniajace z oplaty.
Pare razy dzwonilem na dezinfolinie i chcialem wymusic prosbami i grozbami zwolnienie z w/w oplaty, ale bankozaur nie chcial sie poddac :(

Jestem wiec na etapie wyrabiania karty Polbank-Era z maksymalnym mozliwym limitem wyliczonym przez mila pania z infolinii.
Az tu nagle dzwoni mBank z propozycja zwiekszenia limitu na KK o dokladnie tyle ile wnioskowana Polbank-Era.
Podziekowalem pani uprzejmie mowiac ze nie chce, bo wtedy nie dostane karty od Polbanku, o ktora wlasnie sie staram :)

Czy bank (Polbank) wysyla jakies informacje o wnioskowanym kredycie do BIK w momencie zapytania o moja historie?
Czy to tylko przypadek?

pozdrawiam, wk

Data: 2009-03-07 16:19:40
Autor: xbartx
Przypadek czy co?
On Sat, 7 Mar 2009 16:03:26 +0100
"wk" <jozin@z.bazin> wrote:

Czy bank (Polbank) wysyla jakies informacje o wnioskowanym kredycie
do BIK w momencie zapytania o moja historie?
Czy to tylko przypadek?

Wpis do BIKu to chyba zrobią jak dostaniesz kartę. Banki chyba raczej
nie widzą kto się o danego klienta dopytuje. Być może Polbank już
zrobił dla Ciebie swój wpis i stąd mBank o tym wie, a być może to
czysty przypadek.

BTW moim zdaniem jeżeli Polbank przyzna Ci kartę, to decyduj się na nią.
Łatwiej uzyskać zwolnienie, lepsze kursy walut, nowy dostęp przez www
jest już całkiem poprawny, no i 1% cashback. A w mBanku to tylko
widzisz od razu blokady i się szybciej na infolinię dodzwonisz.

Xenocide

Data: 2009-03-07 16:43:05
Autor: Radzik
Przypadek czy co?
xbartx pisze:
Wpis do BIKu to chyba zrobią jak dostaniesz kartę.
niezupełnie - banki widzą wszystkie zapytania, ale nie wiedzą z jakiego banku. Widoczne jest też, że np. klient ubiega się o kartę kredytową czy limit w określonej wysokości...

Data: 2009-03-07 17:00:49
Autor: xbartx
Przypadek czy co?
On Sat, 07 Mar 2009 16:43:05 +0100
Radzik <radzik@radzik.pl> wrote:

niezupełnie - banki widzą wszystkie zapytania, ale nie wiedzą z
jakiego banku. Widoczne jest też, że np. klient ubiega się o kartę
kredytową czy limit w określonej wysokości...

No to w takim razie wszystko jasne.

Xenocide

Data: 2009-03-07 20:11:09
Autor: kashmiri
Przypadek czy co?

"Radzik" <radzik@radzik.pl> wrote in message news:49b2960e$1news.home.net.pl...
xbartx pisze:
[...]

BŁĄD. Banki widzą wyłącznie zapytanie, instytucję odpytującą oraz typ zapytania (kredyt, identyfikacja itd.). Nie widzą wnioskowanego limitu (poza tym limit ostatecznie ustala się dopiero na podstawie info z BIK-u).

W Twoim przypadku była to wyłącznie koincydencja. Może mija Ci okrągły rok od wyrobienia karty mBanku?

k.

Data: 2009-03-07 18:11:53
Autor: wk
Przypadek czy co?
Użytkownik "kashmiri" <xkashmirix@gmail.com> napisał w wiadomości news:gou6ah$pvr$1news.ett.com.ua...
[...]
[...]

Faktycznie niedlugo mija kolejna rocznica wydania KK...
Ale... poczytalem u samego zrodla o danych przechowywanych w bazie BIK.

I tak:
"Dane przekazywane są do BIK w dwóch podstawowych fazach rozpatrywania wniosku kredytowego: najpierw w momencie składania przez klienta w banku wniosku kredytowego, a następnie po zaciągnięciu kredytu. Informacje dotyczące obsługi tego kredytu bank aktualizuje przynajmniej raz w miesiącu, przez cały okres trwania zobowiązania. Jeśli klient spłaca kredyt terminowo, dane klienta przetwarzane będą w BIK od chwili ich przekazania, aż do całkowitej spłaty kredytu."

Tu jest wszystko:
http://www.bik.pl/NR/rdonlyres/6056830A-73C5-4E74-9F05-BBD4BA86BD36/0/PrzewodnikpoRaporcieKonsumenckim_16_02_2009.pdf

Na stronie 3 dokumanetu PDF widac wyraznie ze bank wnioskodawcy w zapytaniu do BIK przekazuje m.in. kwote wnioskowanego kredytu...
Tak wiec mozna domniemywac, ze mBank widzac ze staram sie o karte w innym banku chcial mnie "uszczesliwic" proponujac podwyzszenie limitu i zmniejszajac moja zdolnosc kredytowa ;)

pozdrawiam, wk

Data: 2009-03-07 12:48:56
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
Przypadek czy co?

[...]

Dokładnie jest tak jak piszesz. Banki widzą historię zapytań z dwóch
do trzech pełnych miesięcy wraz z wnioskowaną kwotą. Sam widziałem
taki raport dla banku, bo mi go doradca pokazał. Niekoniecznie kwota w
raporcie musi być identyczna od wnioskowanego kredytu, zależy to
wyłącznie od osoby opracowującej wniosek. Może np. podać we wniosku
1000 zł i taka wartość będzie w zapytaniu, a ostateczny limit i tak
może być wyższy, bo wyliczony ze zdolności. Taka sytuacja jest
korzystna dla klienta, bo dzięki temu można złożyć wniosek też w innym
banku i nie będzie taka informacja wpływać na decyzję.
Przy okazji wypowiem się też na temat tzw. monitorowania klienta. Z
mojego doświadczenia wiem, że do tej pory Citi raz na kwartał robi mi
taki monitoring, wiem, że ING i PKO BP SA również monitorują, ale
wyłącznie wtedy jak np. klient składa wniosek o rachunek, czy
jakikolwiek produkt banku, niekoniecznie kredytowy.
Z tym, że BRE również to robi, to nowina dla mnie. Do tej pory ani
razu mnie nie monitorowali, a współpracuję z nimi od około 2001 roku.

Data: 2009-03-07 22:31:05
Autor: kashmiri
Przypadek czy co?

"wk" <jozin@z.bazin> wrote in message news:gou9ss$e3e$1news.onet.pl...
[...]

Dzięki, człowiek uczy się przez całe życie. W UK, gdzie mam dużo większe doświadczenie z kartami i biurami informacji kredytowej, taka informacja nie idzie do BIK-u - choćby dlatego, że często we wniosku nie podaje się limitu karty - to dopiero bank go wylicza. Potem ten dreszczyk przyotwieraniu przesyłki: jaki limit przyznali...

k.

Data: 2009-03-07 11:04:19
Autor: bradley.st
Przypadek czy co?
On 7 Mar, 13:31, "kashmiri" <xkashmi...@gmail.com> wrote:

[...]

He he... To byla jedna z pierwszych rzeczy, ktore zauwazylem w
polskich wnioskach: to okreslanie limitu i "nie jestem zainteresowany
nizszym niz"...

- Ile pan chce?
- A ile pan da?
- Ale ile pan chce?
- Ale ile pan da?

:)

Czy zdarza sie opcja "maksymalny mozliwy" w polskich bankach?

Data: 2009-03-07 21:04:04
Autor: Robert Kois
Przypadek czy co?
Dnia Sat, 7 Mar 2009 11:04:19 -0800 (PST), bradley.st napisał(a):

[...]

W Polbanku na wniosku mają "Limit na Karcie nie wyższy niż(PLN)". Wystarczy
podać maksymalny dla danego typu karty i czekać na decyzję ;). I chyba w BPH tak kiedyś mieli. --
Kojer

Data: 2009-03-07 21:22:57
Autor: xbartx
Przypadek czy co?
On Sat, 7 Mar 2009 11:04:19 -0800 (PST)
"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote:

Czy zdarza sie opcja "maksymalny mozliwy" w polskich bankach?

Jak bierzesz na oświadczenie to zazwyczaj max się przyjęło 5k PLN a
jeżeli na podstawie zarobków to w niektórych bankach powiedzą Ci, że
max ile możesz dostać to X razy Twoja pensja np x3, x5 zależy jaki bank
taka polityka.

Xenocide

Przypadek czy co?