Data: 2009-03-09 17:03:04 | |
Autor: Mateusz Mirski | |
Przypieprzyłem w krawężnik - co s prawdzać | |
Witam!
Dzisiaj ktoś zajechał mi drogę i ratując się przewaliłem zablokowanym kołem w krawężnik. Z zewnątrz połamany kołpak i ślad na feldze. Co powinienem sprawdzić i czego żądać od PZU, bo chciałbym, żeby ta kontrola była na ich koszt. Generalnie nie chcę zarabiać na tym, chcę mieć tylko pewność, że ten samochód powozi mnie jeszcze jakiś czas i że nie będą za miesiąc robił pół zawieszenia, bo czegoś nie dopilnowałem. -- Pozdrawiam Mateusz Mirski |
|
Data: 2009-03-09 17:48:30 | |
Autor: Jacek Sowiński | |
Przypieprzyłem w krawężnik - co sprawdzać | |
Użytkownik "Mateusz Mirski" <mattizUSUN@TOinteria.pl> napisał w wiadomości news:gp3dom$nug$1news.interia.pl...
Witam! wyważanie kół i zbierzność powinno wystarczyć. Dla 100% pewności pojedz na stacje diagnostyczną na trzepaki. Żeby wymienić pół zawieszenia po takim czymś, musiałbyś zawinąć koło pod auto. -- Stoout prywatnie Fiat CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Citroen Berlingo 1,6HDI '08 & Uniden 520 / ML145 |
|
Data: 2009-03-10 09:05:11 | |
Autor: krzysiek82 | |
Przypieprzyłem w krawężnik - co sprawdzać | |
Jacek Sowiński pisze:
wyważanie kół i zbierzność powinno wystarczyć. Dla 100% pewności pojedz na stacje diagnostyczną na trzepaki. Żeby wymienić pół zawieszenia po takim czymś, musiałbyś zawinąć koło pod auto. Nie koniecznie czasami takie uderzenia kończą się deformacją podłogi. Spotkałem się z takim czymś kiedyś w mk2. Dziewczyna przyłożyła zdrowo w wysoki krawężnik złapała kapcia, po założeniu nowego koła dało się jechać ale koło szło krzywo potem się okazało, że przesunęły się przednie sanki. Stwierdziliśmy, że nie opłaca się naprawiać i auto poszło do kasacji. -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-03-09 18:09:04 | |
Autor: yabba | |
Przypieprzyłem w krawężnik - co sprawdzać | |
Użytkownik "Mateusz Mirski" <mattizUSUN@TOinteria.pl> napisał w wiadomości
news:gp3dom$nug$1news.interia.pl... Witam! Ja po uderzeniu bokiem koła w krawężnik z prędkością kilku km/h miałem skrzywioną zwrotnicę i piastę. Na oko wydawało się wszystko w porządku, więc nie drążyłem tematu. Dopiero później uszkodzenia dały o sobie znać. Powinieneś więc sprawdzić pełną geometrię zawieszenia, bicie piast kół oraz czy nie są skrzywione felgi i uszkodzone opony. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2009-03-09 19:19:07 | |
Autor: Mateusz Mirski | |
Przypieprzyłem w krawężnik - co sprawdzać | |
yabba pisze:
Tylko czy jakoś to wyszarpię od PZU, czy mam sam zrobić i ewentualnie później ich ścigać? Czy mam w ogóle jakieś szanse? -- Pozdrawiam Mateusz Mirski |
|
Data: 2009-03-09 19:22:43 | |
Autor: Paweł Ubysz | |
Przypieprzyłem w krawężnik - co sprawdzać | |
Użytkownik "Mateusz Mirski" <mattizUSUN@TOinteria.pl> napisał w wiadomości news:gp3lnn$2oo$1news.interia.pl... yabba pisze: IMHO sprawdzić musisz a jak cos wyjdzie to zgłaszasz do PZU i robisz z AC Najpierw zgłaszasz. |
|
Data: 2009-03-10 08:42:24 | |
Autor: grzech | |
Przypieprzyłem w krawężnik - co sprawdzać | |
IMHO sprawdzić musisz a jak cos wyjdzie to zgłaszasz do PZU i robisz z AC Się nie ucieka to się robi z OC - nie swojego;) Jest spora szansa, że następnym razem nie wymusi. Grzech nyska |
|
Data: 2009-03-10 09:34:18 | |
Autor: Mateusz Mirski | |
Przypieprzyłem w krawężnik - co sprawdzać | |
grzech pisze:
IMHO sprawdzić musisz a jak cos wyjdzie to zgłaszasz do PZU i robisz z AC Pani szła w zaparte, więc przyjechali bardzo mili Policjanci, niezbyt szczęśliwi, że do takiej pierdoły ich wezwałem. Pani dalej szła w zaparte, więc zaproponowali 450pln i 6 pkt, a Pani przyjęła. Teraz tylko przekonać PZU, że do dalszej bezpiecznej jazdy wymagana jest geometria, szarpaki i takie tam. -- Pozdrawiam Mateusz Mirski |
|
Data: 2009-03-10 10:06:25 | |
Autor: grzech | |
Przypieprzyłem w krawężnik - co sprawdzać | |
Pani szła w zaparte, Eee - spok - myślałem, że pojechała sobie. Grzech |
|
Data: 2009-03-10 10:44:16 | |
Autor: Mateusz Mirski | |
Przypieprzyłem w krawężnik - co sprawdzać | |
grzech pisze:
Pani szła w zaparte, Pojechała, a ja za nią. Z zewnątrz nie ma tragedii, ale z doświadczenia wiem, że nie wszystko widać organoleptycznie, a nie chcę, żeby coś wyskoczyło na autostradzie przy dużej prędkości, dlatego zależy mi na sprawdzeniu, tylko nie wiem, jak z ubezpieczycielem rozmawiać, żeby nie powiedział: to tylko kołpak, mała szkoda, nie wypłacimy nic... BTW: czy jest jakaś dolna granica, poniżej której nie wypłacają z OC? -- Pozdrawiam Mateusz Mirski |
|
Data: 2009-03-10 13:45:51 | |
Autor: grzech | |
Przypieprzyłem w krawężnik - co sprawdzać | |
BTW: czy jest jakaś dolna granica, poniżej której nie wypłacają z OC?Coś koło 300PLN. A amortyzatory masz sprawne - można by się zatanowić, czy aby się jeden nie popsuł na krawężniku;))) Grzech |
|
Data: 2009-03-10 22:12:26 | |
Autor: J.F. | |
Przypieprzyłem w krawężnik - co sprawdzać | |
On Tue, 10 Mar 2009 13:45:51 +0100, grzech wrote:
BTW: czy jest jakaś dolna granica, poniżej której nie wypłacają z OC?Coś koło 300PLN. Zlikwidowane od wielu lat. J. |
|
Data: 2009-03-09 21:51:23 | |
Autor: Michał | |
Przypieprzyłem w krawężnik - co sprawdzać | |
Ja po uderzeniu bokiem koła w krawężnik z prędkością kilku km/h miałem skrzywioną zwrotnicę i piastę. Na oko wydawało się wszystko w porządku,więc nie drążyłem tematu. Dopiero później uszkodzenia dały o sobie znać. Powinieneś więc sprawdzić pełną geometrię zawieszenia, bicie piast kół oraz czy nie są skrzywione felgi i uszkodzone opony. Ja przywaliłęm około miesiąc temu z 8km/h (poziomo) - i chyba się w końcu wybiore bo się rzeczy do wymiany nazbierało. Felgi troche zebrało na krawężnik - z 2mm na 30% powierzchni, ale auto jeździ :) Przeciążenie w bok było dobre - klapki wszystkie od nawiewów wewnątrz ruszyło i przez chwile wiało zimnym zanim sobie ustawił na nowo. oj chyba będzie trzeba auto zostawić na chwile żeby powymieniać rzeczy. a kusi nic nie robić tylko kupić nowe :) pozdrawiam. -- |
|
Data: 2009-03-09 22:23:17 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Przypieprzyłem w krawężnik - co sprawdzać | |
Mateusz Mirski pisze:
Witam! Żeby mieć pewność: Sprawdzić trzeba czy nie uszkodziła się opona (nie musiała się przebić, a mogła się wybulić). Felgę trzeba wyprostować. Całe koło trzeba wrzucić po prostu na wyważarkę żeby sprawdzić czy nie ma jakiegoś bicia. W zawieszeniu trzeba sprawdzić zbieżność - jeżeli jest zła to nie należy jej regulować, a sprawdzić układ kierowniczy i całą geometrię. Bo jeżeli na skutek uderzenia poszła zbieżność, to raczej się końcówka drążka nie "wkręciła" w gwint drążka kierowniczego, a coś się wygięło i trzeba tego czegoś poszukać (czyli oględziny, szarpak i geometria kompletna). |
|
Data: 2009-03-10 09:08:55 | |
Autor: krzysiek82 | |
Przypieprzyłem w krawężnik - co sprawdzać | |
Ja na twoim miejscu bym zrobił pomiar punktów bazowych podwozia, to podstawa jeśli będzie ok to geometria i prostowanie felgi jeśli krzywa i wyważanie kół. Sprawdzenie punktów bazowych to znaczna kwota, jak ubezpieczyciel nie zgadza się na to, to moim zdaniem powinieneś nalegać, bo z pozoru niewielkie uderzenie może nieść za sobą poważne konsekwencje.
-- krzysiek82 |
|
Data: 2009-03-11 10:18:52 | |
Autor: MichałG | |
Przypieprzyłem w krawężnik - co sprawdzać | |
Mateusz Mirski pisze:
Witam! sprawdzić, czy krawężnik nieuszkodzony........ ;-) M. |