Przypieprzyłem w krawężnik - co sprawdzać

Data: 2009-03-09 22:23:17
Autor: Tomasz Pyra
Przypieprzyłem w krawężnik - co sprawdzać
Mateusz Mirski pisze:
Witam!

Dzisiaj ktoś zajechał mi drogę i ratując się przewaliłem zablokowanym kołem w krawężnik. Z zewnątrz połamany kołpak i ślad na feldze. Co powinienem sprawdzić i czego żądać od PZU, bo chciałbym, żeby ta kontrola była na ich koszt. Generalnie nie chcę zarabiać na tym, chcę mieć tylko pewność, że ten samochód powozi mnie jeszcze jakiś czas i że nie będą za miesiąc robił pół zawieszenia, bo czegoś nie dopilnowałem.

Żeby mieć pewność:

Sprawdzić trzeba czy nie uszkodziła się opona (nie musiała się przebić, a mogła się wybulić).
Felgę trzeba wyprostować.
Całe koło trzeba wrzucić po prostu na wyważarkę żeby sprawdzić czy nie ma jakiegoś bicia.

W zawieszeniu trzeba sprawdzić zbieżność - jeżeli jest zła to nie należy jej regulować, a sprawdzić układ kierowniczy i całą geometrię.
Bo jeżeli na skutek uderzenia poszła zbieżność, to raczej się końcówka drążka nie "wkręciła" w gwint drążka kierowniczego, a coś się wygięło i trzeba tego czegoś poszukać (czyli oględziny, szarpak i geometria kompletna).

Przypieprzyłem w krawężnik - co sprawdzać