Przypomnienie spraw fundamentalnych

Data: 2013-02-17 19:15:20
Autor: abc
Przypomnienie spraw fundamentalnych
Następcą Celestyna V, który abdykował z papiestwa, był Bonifacy VIII.

W roku 1302 Bonifacy wydał bullę Unam Sanctam, w której zawarł fundamentalne
poglądy dla przyszłości Kościoła:

- niezależność władzy świeckiej od duchowej jest herezją manichejską;

- poza Kościołem katolickim nie ma zbawienia ani odpuszczenia grzechów;

- jeśli władza ziemska błądzi, powinna być osądzona przez władzę
  duchową, a jeśli najwyższa władza duchowa błądzi, jej sędzią może być
  tylko Bóg, nie człowiek;

- posłuszeństwo Biskupowi Rzymu jest konieczne do osiągnięcia zbawienia.

Jeśli więc ziemska władza zejdzie z właściwej drogi, sądzona jest przez
władzę duchową, zaś gdy niższa władza duchowa zbłądzi, wtedy niższa władza
jest sądzona przez wyższą.

Lecz jeśli najwyższa władza zbłądzi, to może być ona sądzona jedynie przez
Boga, nie zaś przez człowieka, jak poświadcza Apostoł: "Człowiek duchowy
osądza wszystko, lecz sam przez nikogo nie jest sądzony".

Każdy katolik powinien przeczytać tę bullę. Można ją przeczytać tu:
http://www.literatura.hg.pl/unamsan.htm

Data: 2013-02-17 19:19:12
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 17 luty 2013 19:15:

Lecz jeśli najwyższa władza zbłądzi, to może być ona sądzona jedynie przez
Boga, nie zaś przez człowieka, jak poświadcza Apostoł: "Człowiek duchowy
osądza wszystko, lecz sam przez nikogo nie jest sądzony".

Nie chcę Cię straszyć, ale z tych słów wynika jasno że wg apostoła Bóg nie istnieje. ...sam przez nikogo nie jest sądzony. Przez nikogo to przez nikogo i to właściwie wszystko.

Data: 2013-02-17 19:58:30
Autor: abc
[...]

Bóg nie należy do zbioru ludzi, istnieje i osądza najwyższą władzę duchową,
której nie może osądzać nikt z ludzi.

Data: 2013-02-17 19:59:22
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 17 luty 2013 19:58:

[...]

Wg apostoła jest nikim.

Data: 2013-02-17 20:03:53
Autor: abc
[...]

Nie. Bóg jest Bogiem.

Data: 2013-02-17 11:10:56
Autor: glob
On 17 Lut, 20:03, "abc" <a...@wp.pl> wrote:

> Wg apostoła jest nikim.

Nie. Bóg jest Bogiem.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

  No i dlatego powiedział Jezus , po kuszeniu go na pustyni przez
szatana władzą, ....że co carskie cesarzowi co boskie bogu, ..bo
narzucanie innym poglądów jest szatańskim grzechem pychy.
 Celestyn zgrzeszył jednym z najcięższych grzechów w chrześcijaństwie
i kościół wiedząc co Bóg powiedział,  obecnie idzie w zaparte że
kościół nie jest polityczny, a zakulisowo ciągle popełnia jeden z
najcięższych grzechów chrześcijaństwa.

Data: 2013-02-17 20:11:13
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela 17 luty 2013 20:03:

[...]

Przecież nie chodzi o to czym jest dla Ciebie, ale cały czas piszę kim jest lub nie dla apostoła. Poruszasz "fundamentalne" wg Ciebie sprawy, więc bądź konsekwentny. Apostoł mówi... przez nikogo, więc przez nikogo.

Data: 2013-02-17 20:35:17
Autor: pluton_
Przypomnienie spraw fundamentalnych
Nie. Bóg jest Bogiem.

I za te pyche pojdzie do piekla.

Nullification

Data: 2013-02-17 20:29:35
Autor: the_foe
W dniu 2013-02-17 19:15, abc pisze:
W roku 1302 Bonifacy wydał bullę Unam Sanctam, w której zawarł
fundamentalne
poglądy dla przyszłości Kościoła:

- niezależność władzy świeckiej od duchowej jest herezją manichejską;

Konkordat:

Artykuł 1

  Rzeczpospolita Polska i Stolica Apostolska potwierdzają, że Państwo i Kościół Katolicki są - każde w swej dziedzinie - niezależne i autonomiczne oraz zobowiązują się do pełnego poszanowania tej zasady we wzajemnych stosunkach i we współdziałaniu dla rozwoju człowieka i dobra wspólnego.

Mówisz ze JP2 jest heretykiem?

--
the_foe

Data: 2013-02-17 12:15:11
Autor: glob
On 17 Lut, 20:29, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:
> [...]

autonomiczne oraz zobowiązują się do pełnego poszanowania tej zasady we
wzajemnych stosunkach i we współdziałaniu dla rozwoju człowieka i dobra

Kościół nie może powiedzieć inaczej oficjalnie,  bo takie jest
stanowisko Jezusa, co cesarskie cesarzowi co boskie bogu, gdy kościół
miesza się do polityki z pychy, jest to grzech szatański, jeden z
najcięższych.
 Gdyby tu ksiądz pisał to bardzo zbulwersowałby się na abc, z
piętnaście lat na kolanach przez polskę do częstochowy by tego grzechu
nie odkupił.
   Tak więc abc płomienie piekielne ma już zapewnione,  a może jego
kara to będzie taka, że jakiś psychol będzie mu używał odbytu i abc na
wieczność będzie miał wytrzeszcz gał i kwik wydobywał,  jak będzie
odbytniczo młucony. No ale zapracował.

Data: 2013-02-18 11:30:58
Autor: Aleksander
Przypomnienie spraw fundamentalnych - abc rozumie co cytuje?

[...]

Tak więc żeby dotrzymać umowy, pełnej niezależności, należy dokonać do końca niezależności terytorialnej, rozdziału, gdyż będac na jednym obszarze nie może być niezależności z definicji. Dlatego też, agenci Watykanu  powinni jak najszybciej opuścić nasz kraj , konieczna deportacja ich  do Watykanu. W ten sposób, będzie pełna niezalezność między stronami mogła się zrealizować. Inaczej Watykan narusza umowę i naszą suwerenność. Niewywiązuje sie z umowy.
Gdzie są służby imigracyjne, ochrona państwa, czas oczyścić kraj zgodnie z umową.
To umowa międzypaństwowa, i niech się państwa w swoim terenie rządzą niezależnie. Wara innemu państwu od Polski.

Alx

Data: 2013-02-17 20:34:10
Autor: pluton_
Przypomnienie spraw fundamentalnych

- poza Kościołem katolickim nie ma zbawienia ani odpuszczenia grzechów;

a ja to czniam, bo poza pedofilska szajka nie ma grzechu

Nullification

Data: 2013-02-17 21:36:23
Autor: matusm
[...]

KK ciagle sie dekomunizował wiec wspóldziala wg,,,,,,,,,,,,,,,,,
--
-- Sluzba Bezpieczenstwa moze i powinna kreowac rozne stowarzyszenia, kluby
czy nawet partie polityczne. Ma za zadanie gleboko infiltrowac istniejace

Przypomnienie spraw fundamentalnych