Przyrost naturalny

Data: 2010-10-20 08:16:38
Autor: Danusia
Przyrost naturalny
Podyskutujemy o emeryturach i kto bedzie na nie pracował???

PAP Warszawa; 2010-10-15
Nowe miejsca dla maluszków i ich mam
Ponad 100 nowych miejsc dla rodzących przybędzie w stolicy do 2013 r. Teraz dla wielu pacjentek brakuje łóżek w salach.

W Szpitalu św. Zofii zakończył się kolejny etap rozbudowy. Nowy pawilon ma cztery kondygnacje. Pacjentki "wprowadzą się" do niego na początku 2012 roku.

Z roku na rok na Mazowszu rodzi się więcej dzieci - wynika z ostatniego raportu urzędu wojewódzkiego. Jeszcze w 2000 r. liczba porodów wyniosła 41 tys., w 2009 r. było to niemal 60 tys.

Tymczasem brakuje miejsc dla rodzących. W 2000 r. było 210 łóżek, w 2009 r. już tylko 192. Mniej jest też miejsc na oddziałach ginekologiczno-położniczych. W stołecznych szpitalach w 2008 r. było ich 623, a w 2009 r. już tylko 617.

Data: 2010-10-20 08:19:45
Autor: konieczko
Przyrost naturalny
W dniu 2010-10-20 08:16, Danusia pisze:
[...]

Wez pod uwage ze  Farszawka to nie jest cala polska a tylko miasto i okoliczne chlewiki.

Data: 2010-10-20 10:55:32
Autor: Andrzej Lawa
Przyrost naturalny
W dniu 20.10.2010 08:16, Danusia pisze:
Podyskutujemy o emeryturach i kto bedzie na nie pracował???

Chyba ci się grupy pomyliły...

Data: 2010-10-20 13:50:47
Autor: Danusia
Przyrost naturalny

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4cbeae96$1news.home.net.pl...
W dniu 20.10.2010 08:16, Danusia pisze:
Podyskutujemy o emeryturach i kto bedzie na nie pracował???

Chyba ci się grupy pomyliły...

Nie, nie pomyliły. Pamiętam tu zażarte dyskusje nad emeryturami i podstawowy argument, że jest mało dzieci, z roku na rok coraz mniej i trzeba podnieść wiek przechodzenia na emerytury. Do tych co to głosili nie docierały żadne argumenty, że to nieprawda, że powtarzają bzdury.
A brak miejsc na porodówkach, brak miejsc w żłobkach i przedszkolach, ciągły wzrost liczby dzieci chodzących do szkół, dodatni przyrost naturalny - to fakty i to pomimo negatywnych działań rządzących zarówno rządu jak i samorządów w tym zakresie.

Data: 2010-10-20 07:04:25
Autor: witek
Przyrost naturalny
On 10/20/2010 6:50 AM, Danusia wrote:
[...]

ilosc dzieci ma sie nijak do ilosci osob pracujących na ZUS.
a ten "przyrost" jest ciągle ujemny

Data: 2010-10-20 13:54:34
Autor: konieczko
Przyrost naturalny
W dniu 2010-10-20 13:50, Danusia pisze:
[...]

A ty danusia mysliosz ze jak urodzisz bachora to on juz automagicznie bedzie na nas zarabial ?

Nie poniewaz wzrasta liczba darmozhjadow a miejsc pracy ubuwa a na chuj nam kolejny bezrobotny frajer ?

Data: 2010-10-20 16:11:29
Autor: SDD
Przyrost naturalny

Użytkownik "Danusia" <jjan5@wp.pl> napisał w wiadomości news:i9ml2v$n0l$1inews.gazeta.pl...

[...]

Spojrz sobie w statystyki demograficzne, porownaj z tym, co bylo po II wojnie swiatowej i przez kolejnych 20-30 lat i wyciagnij wnioski.
Zobacz, ile trwala srednia dlugosc zycia jeszcze z 30 lat temu, kiedy ludzie umierali na byle nadcisnienie itp. a ile trwa teraz, kiedy na wiele chorob, usmiercajacych ludzi stosunkowo mlodych sa juz lekarstwa i zaawansowana profilaktyka - zwlaszcza w wysoko rozwinietych krajach europy zachodniej.

Pomysl, ze dawniej ludzie zakladali rodziny juz w wieku 20 lat i rodzili dzieci. Dzis "singluja" sie czasem i do czterdziestki.
Pomysl i wyciagnij wnioski.

Oczywiscie podstawowe zrodlo niedoboru w kasie ZUS-u jest inne i wszyscy wiemy jakie, ale procesy o ktorych wszyscy mowia w naszej czesci kuli ziemskiej sa faktem.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-21 08:34:21
Autor: Danusia
Przyrost naturalny

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:i9mtau$fg6$1news.onet.pl...

[...]

Faktem jest dodatni przyrost naturalny w Polsce od 4 lat - a Ty w dalszym ciągu powtarzasz zasłyszane bzdury.

pozdr

Data: 2010-10-21 05:46:01
Autor: witek
Przyrost naturalny
On 10/21/2010 1:34 AM, Danusia wrote:
Faktem jest dodatni przyrost naturalny w Polsce od 4 lat - a Ty w dalszym
ciągu powtarzasz zasłyszane bzdury.

a co mi po urodzeniach
ja bym chciał wiedzieć jaki jest przyrost naturalny siły roboczej w wieku 20 lat, a nie roczniaków.

Data: 2010-10-21 06:46:33
Autor: januszek
Przyrost naturalny
Danusia napisa?(a):

Faktem jest dodatni przyrost naturalny w Polsce od 4 lat - a Ty w dalszym ciÂągu powtarzasz zasÂłyszane bzdury.

Fakty? To wszystko to statystyka i prognozy: http://www.stat.gov.pl/gus/5840_5744_PLK_HTML.htm

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2010-10-21 08:57:45
Autor: Liwiusz
Przyrost naturalny
W dniu 2010-10-21 08:46, januszek pisze:
[...]

   Za duĹźo czytania dla niektĂłrych ;) Tutaj wersja jednoobrazkowa:

http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.geografia.vel.pl/map/photos/photo12.jpg&imgrefurl=http://www.geografia.vel.pl/map/photos/photo12.html&h=464&w=800&sz=92&tbnid=h97ExGJsM6gT3M:&tbnh=83&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Dprzyrost%2Bnaturalny%2Bw%2Bpolsce&zoom=1&q=przyrost+naturalny+w+polsce&hl=pl&usg=__7_CzX1Gh94g2TK6UZpfVIApxzJ4=&sa=X&ei=NeC_TOWOFoqUOsHdgfgL&ved=0CC4Q9QEwBA

--
Liwiusz

Data: 2010-10-21 08:42:16
Autor: Liwiusz
Przyrost naturalny
W dniu 2010-10-21 08:34, Danusia pisze:

Faktem jest dodatni przyrost naturalny w Polsce od 4 lat - a Ty w dalszym
ciągu powtarzasz zasłyszane bzdury.

   Co z tego, że jest dodatni, skoro oscyluje wokół zera? Zastępowalność 1:1 nie uchroni systemu emerytalnego.

--
Liwiusz

Data: 2010-10-22 08:27:13
Autor: Danusia
Przyrost naturalny

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i9onc8$2ec$1news.onet.pl...
[...]

Jest troche wyższy i rośnie z roku na rok, pomimo działań zniechęcających. Np. w Krakowie w przyszłym roku od wrzesnia do przedszkoli będzie chodziło tylko około 50% dzieci z braku miejsc. Więc jak ma ten przyrost rosnąć mocno? Bogu Dzięki że wogóle rośnie i jest dodatni.

pozdr

Data: 2010-10-22 08:30:52
Autor: Tomasz Kaczanowski
Przyrost naturalny
Danusia pisze:
[...]

Tylko, że w latach 90-tych zlikwidowano ok 60% miejsc w przedszkolach i 70% miejsc w żłobkach, bo nie było tylu zainteresowanych, a dla miast i gmin to były realne oszczędności...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-10-24 07:50:56
Autor: konieczko
Przyrost naturalny
W dniu 2010-10-22 08:27, Danusia pisze:
[...]

Co ty pieprzysz za banialuki to jest tzw propaganda sukcesu. A prawda jest taka ze od wielu lat jestesmy na dnie i to co teraz jest to nie jestzaden przyrost a odbudowa         starych zasobow.

Data: 2010-10-21 16:58:04
Autor: konieczko
Przyrost naturalny
[...]

nawet jesli jest to wiekszosc juz doroslych emigruje za chlebem czesto na stale, jedyny raj to chyba farszafka do ktorej zjezdzaja sie lokalni wiochmeni i rozmanazaja sie.

Data: 2010-10-23 21:35:02
Autor:
Przyrost naturalny
Danusia <jjan5@wp.pl> napisał(a):
Podyskutujemy o emeryturach i kto bedzie na nie pracował???

Bardzo chętnie.
Udowodnij, że więcej dzieci = większe emerytury.

 Tapatik

Data: 2010-10-24 08:07:40
Autor: Danusia
Przyrost naturalny

Użytkownik <tapatik.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i9vke6$drp$1inews.gazeta.pl...
Danusia <jjan5@wp.pl> napisał(a):

Podyskutujemy o emeryturach i kto bedzie na nie pracował???

Bardzo chętnie.
Udowodnij, że więcej dzieci = większe emerytury.

Proszę bardzo: dowód odwrotny do dowodu na wprost i warunki brzegowe: Brak dzieci wogóle, za 60 lat emerytury są zerowe, bez względu na system obliczania.

pozdr

Data: 2010-10-24 10:08:50
Autor: RadoslawF
Przyrost naturalny
Dnia 2010-10-24 08:07, Użytkownik Danusia napisał:

[...]

Z drugiego filaru też ?

Pozdrawiam

Data: 2010-10-24 12:19:08
Autor: Jacek_P
Przyrost naturalny
RadoslawF napisal:
Z drugiego filaru teĹź ?

Tak, bo to tylko umowne jednostki rozliczeniowe,
a o ich rzeczywistej wartości decydować będzie
kondycja gospodarki w chwili przejścia na emeryturę.

Zapominasz, że PIENIĄDZE to też tylko umowne jednostki
rozliczeniowe i są dość często redukowane przy pomocy
inflacji. Zresztą dolar jest tak systematycznie degradowany
od czasu powstania FED w roku 1913. Obecny dolar jest wart
mniej niż JEDEN cent z początku XX wieku.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-10-24 15:04:26
Autor: mvoicem
Przyrost naturalny
(10/24/2010 02:19 PM), Jacek_P wrote:
RadoslawF napisal:
[...]

Dodajmy, że złoto przy rynku na którym brakuje producentów zaś są sami konsumenci też byłoby mocno umowne.

p. m.

Data: 2010-10-24 16:28:42
Autor: Tapatik
Przyrost naturalny
> [...]

Proszę bardzo: dowód odwrotny do dowodu na wprost i warunki brzegowe: Brak dzieci wogóle, za 60 lat emerytury są zerowe, bez względu na system obliczania.

Jest mi przykro, ale tego argumentu nie mogę uwzględnić.

Po pierwsze istnieje takie cudo jak drugi filar, który jest uzależniony od
funduszy zebranych przez emeryta przez całe jego życie. Te fundusze nie są
uzależnione od ilości pracujących, lecz od składek wpłacanych przez tegoż
emeryta. Czyli drugi filar będzie niezerowy.

Po drugie - rzeczywiście przy warunkach podanych przez Ciebie pierwszy filar
będzie zerowy. Tylko pytanie co dalej. Jak rośnie emerytura z pierwszego
filara w zależności od ilości dzieci? I czy z *każdym* urodzonym dzieckiem
będzie wzrastać? Moim zdaniem - nie.

Tak więc uważam, że jeśli chcemy mieć godne emerytury, to powinniśmy zadbać
nie o pierwszy filar (poprzez rodzenie lub robienie dzieci), ale o drugi i
trzeci. Ponieważ mamy mały wpływ na drugi filar to trzeba odkładać na trzeci.

--
Pozdrawiam,
 Tapatik

Data: 2010-10-24 18:37:42
Autor: mvoicem
Przyrost naturalny
(10/24/2010 06:28 PM),  Tapatik wrote:
> [...]

uzależnione od ilości pracujących, lecz od składek wpłacanych przez tegoż
emeryta. Czyli drugi filar będzie niezerowy.

Przyjmując założenia Danusi (czyli brak dzieci i 60 lat od dziś) - będzie rynek pełen konsumentów i wszyscy producenci w wieku od 60 lat wzwyż.

Czyli towaru na rynku będzie co kot napłakał - tyle ile się uda wyprodukować resztce emerytów, zaś chętnych na ten towar będzie że ohoho. Czyli inflacja - z emerytury w II filarze będziesz mógł sobie kupić kilka bochenków chleba.

p. m.

Przyrost naturalny