Przyrost naturalny

Data: 2010-10-23 21:35:02
Autor:
Przyrost naturalny
Danusia <jjan5@wp.pl> napisał(a):
Podyskutujemy o emeryturach i kto bedzie na nie pracował???

Bardzo chętnie.
Udowodnij, że więcej dzieci = większe emerytury.

 Tapatik

Data: 2010-10-24 08:07:40
Autor: Danusia
Przyrost naturalny

Użytkownik <tapatik.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i9vke6$drp$1inews.gazeta.pl...
Danusia <jjan5@wp.pl> napisał(a):

Podyskutujemy o emeryturach i kto bedzie na nie pracował???

Bardzo chętnie.
Udowodnij, że więcej dzieci = większe emerytury.

Proszę bardzo: dowód odwrotny do dowodu na wprost i warunki brzegowe: Brak dzieci wogóle, za 60 lat emerytury s± zerowe, bez względu na system obliczania.

pozdr

Data: 2010-10-24 10:08:50
Autor: RadoslawF
Przyrost naturalny
Dnia 2010-10-24 08:07, Użytkownik Danusia napisał:

[...]

Z drugiego filaru też ?

Pozdrawiam

Data: 2010-10-24 12:19:08
Autor: Jacek_P
Przyrost naturalny
RadoslawF napisal:
Z drugiego filaru teĹĽ ?

Tak, bo to tylko umowne jednostki rozliczeniowe,
a o ich rzeczywistej wartości decydować będzie
kondycja gospodarki w chwili przejścia na emeryturę.

Zapominasz, ĹĽe PIENIÄ„DZE to teĹĽ tylko umowne jednostki
rozliczeniowe i są dość często redukowane przy pomocy
inflacji. ZresztÄ… dolar jest tak systematycznie degradowany
od czasu powstania FED w roku 1913. Obecny dolar jest wart
mniej niĹĽ JEDEN cent z poczÄ…tku XX wieku.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-10-24 15:04:26
Autor: mvoicem
Przyrost naturalny
(10/24/2010 02:19 PM), Jacek_P wrote:
RadoslawF napisal:
[...]

Dodajmy, że złoto przy rynku na którym brakuje producentów zaś są sami konsumenci też byłoby mocno umowne.

p. m.

Data: 2010-10-24 16:28:42
Autor: Tapatik
Przyrost naturalny
> [...]

Proszę bardzo: dowód odwrotny do dowodu na wprost i warunki brzegowe: Brak dzieci wogóle, za 60 lat emerytury s± zerowe, bez względu na system obliczania.

Jest mi przykro, ale tego argumentu nie mogę uwzględnić.

Po pierwsze istnieje takie cudo jak drugi filar, który jest uzależniony od
funduszy zebranych przez emeryta przez całe jego życie. Te fundusze nie s±
uzależnione od ilo¶ci pracuj±cych, lecz od składek wpłacanych przez tegoż
emeryta. Czyli drugi filar będzie niezerowy.

Po drugie - rzeczywi¶cie przy warunkach podanych przez Ciebie pierwszy filar
będzie zerowy. Tylko pytanie co dalej. Jak ro¶nie emerytura z pierwszego
filara w zależno¶ci od ilo¶ci dzieci? I czy z *każdym* urodzonym dzieckiem
będzie wzrastać? Moim zdaniem - nie.

Tak więc uważam, że je¶li chcemy mieć godne emerytury, to powinni¶my zadbać
nie o pierwszy filar (poprzez rodzenie lub robienie dzieci), ale o drugi i
trzeci. Ponieważ mamy mały wpływ na drugi filar to trzeba odkładać na trzeci.

--
Pozdrawiam,
 Tapatik

Data: 2010-10-24 18:37:42
Autor: mvoicem
Przyrost naturalny
(10/24/2010 06:28 PM),  Tapatik wrote:
> [...]

uzależnione od ilo¶ci pracuj±cych, lecz od składek wpłacanych przez tegoż
emeryta. Czyli drugi filar będzie niezerowy.

Przyjmuj±c założenia Danusi (czyli brak dzieci i 60 lat od dzi¶) - będzie rynek pełen konsumentów i wszyscy producenci w wieku od 60 lat wzwyż.

Czyli towaru na rynku będzie co kot napłakał - tyle ile się uda wyprodukować resztce emerytów, za¶ chętnych na ten towar będzie że ohoho. Czyli inflacja - z emerytury w II filarze będziesz mógł sobie kupić kilka bochenków chleba.

p. m.

Przyrost naturalny