Data: 2010-01-25 12:06:07 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
[Awionika] Przyrządy a wiatr boczny | |
Jaki kierunek pokazywany jest na PFD albo na wskaźniku żyrokompasu przy locie z bocznym wiatrem: ten w którym "przesuwa się" samolot (po lini drogi) czy ten, w którym ustawiony jest dziób?
Czy jest możliwość obserwacji wskazania kierunku rzeczywistego ruchu? |
|
Data: 2010-01-25 12:25:47 | |
Autor: Delfino Delphis | |
[Awionika] Przyrządy a wiatr boczny | |
Piotr [trzykoty] wrote:
Jaki kierunek pokazywany jest na PFD albo na wskaźniku żyrokompasu przy Kompas czy żyrokompas pokazuje zawsze kierunek osi samolotu. Czy jest możliwość obserwacji wskazania kierunku rzeczywistego ruchu? GPS? Można też po staremu - np. utrzymując stały zadany radial dla jakiejś pomocy rzeczywisty kierunek będzie zgodny z tym radialem, a kierunek osi samolotu niekoniecznie. |
|
Data: 2010-01-25 19:47:14 | |
Autor: saturn5 | |
[Awionika] Przyrządy a wiatr boczny | |
Czy jest możliwość obserwacji wskazania kierunku rzeczywistego ruchu? Tak, w wiekszosci wypadkow nie bedzie to na PFD tylko na MFD (naprzyklad 767). Na MFD mozesz bezposrednio obserwowac nie tylko rzeczywisty kierunek ruchu jak i aktualna trase samolotu pokazana na tle mapy. W niektorych najnowszych rozwiazaniach informacja o rzeczywistym kierunku ruch jest dostepna nawet na PFD na samym HSI - tzw. 'track bug' w G1000. Poza tym nowa awionika wyswietla ci aktualny wektor wiatru. -- |
|
Data: 2010-01-26 00:04:07 | |
Autor: porterhouse | |
[Awionika] Przyrządy a wiatr boczny | |
Jaki kierunek pokazywany jest na PFD albo na wskaźniku żyrokompasu przy locie z bocznym wiatrem Oba kierunki sa dostepne dla pilota i oba sa pokazywane. Oczywiscie mowimy o stosunkowo nowoczesnej awionice. Pilot czesto ma tez wybor w jaki sposb ta informacja jest pokazywana, naprzyklad HDG-up lub TRACK-up. -- |