Przysmazony filtr powietrza

Data: 2009-11-16 22:06:32
Autor: de Fresz
Przysmazony filtr powietrza
Jou

Od jakiegoś czasu walczę w LC4 z (za) często zapychającym się filtrem powietrza i mi tak wychodzi, że co 3-4 jazdy muszę prać skurczybyka, bo inaczej się mi mieszanka za bogata robi. No więc po ze 3 miechach przerwy w lataniu wyciągam go dzisiaj coby przeprać przed weekendem i oczom moim ukazał się dziwny widok - filtr jest lekko przysmażony od wewnątrz, od strony gaźnika. Normalnie w czarne ciapki nadtopionej gąbki, od góry, gdzie jest większa powierzchnia. Cię cholera? Ma ktoś pomysł?

Sebastian
Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-11-16 13:17:59
Autor: AZ
On 16 Lis, 22:06, de Fresz <defr...@NOSPAMo2.pl> wrote:

[...]

Jedyna opcja to chyba taka, ze rzyga ogniem przez gaznik :-) Zaplon?
Rozrzad? No albo uklad olejowy nie odpowietrzony ;-))

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2009-11-16 22:21:55
Autor: Michał V-R
Przysmazony filtr powietrza

Jedyna opcja to chyba taka, ze rzyga ogniem przez gaznik :-) Zaplon?
Rozrzad? No albo uklad olejowy nie odpowietrzony ;-))
Ja bym postawil na za male luzy zaworowe, lub nieszczelne zawory
Michał V-R
gg 9409047

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
żyje się raz, potem się tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-17 07:38:34
Autor: Tytus z fabryki
Przysmazony filtr powietrza
Czesc

***Jedyna opcja to chyba taka, ze rzyga ogniem przez gaznik :-) Zaplon?
 Rozrzad? No albo uklad olejowy nie odpowietrzony ;-))
 Ja bym postawil na za male luzy zaworowe, lub nieszczelne zawory

Ja stawiam ze przejechales smoka wawelskiego lub kogos z jego rodziny - bo wy endurowcy/ crosowcy wogole nie zwracacie uwagi na otaczajaca Was nature.
I dobrze Ci tak.
:)
T.

Data: 2009-11-17 07:58:44
Autor: Norbi
Tytus z fabryki pisze:

Ja stawiam ze przejechales smoka wawelskiego lub kogos z jego rodziny - bo wy endurowcy/ crosowcy wogole nie zwracacie uwagi na otaczajaca Was nature.
I dobrze Ci tak.

Czasem lepiej pojezdzic i postraszyc samotnie szwendajace sie po lesie czerwone kapturki niz dudnic V-kami po miastach i wsiach :)
Siejac strach i poruszenie az krowy przestaja dawac mleko :D

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2009-11-17 08:55:06
Autor: Tytus z fabryki
Przysmazony filtr powietrza
Siemka

***"Norbi"
Siejac strach i poruszenie az krowy przestaja dawac mleko :D

Dobrze ze choc kury nadal sie niosa...

T.

Data: 2009-11-17 09:48:37
Autor: de Fresz
On 2009-11-17 07:38:34 +0100, "Tytus z fabryki" <vtr1000f@o2.pl> said:

Ja stawiam ze przejechales smoka wawelskiego lub kogos z jego rodziny

Kurfa, a myślałem że to tylko jakaś przerośnięta ropucha była. A tak śmiesznie jej oczka się wyczeszczyły...

- bo
wy endurowcy/ crosowcy wogole nie zwracacie uwagi na otaczajaca Was nature.
I dobrze Ci tak.

Jak to nie, a te grzybiarki, co to zamiast zakonnic ciągamy... eee, zresztą nieważne...
;-)

Data: 2009-11-17 09:45:02
Autor: de Fresz
On 2009-11-16 22:21:55 +0100, Michał V-R <michalvet@o2.pl> said:

Jedyna opcja to chyba taka, ze rzyga ogniem przez gaznik :-) Zaplon?
Rozrzad? No albo uklad olejowy nie odpowietrzony ;-))

Ja bym postawil na za male luzy zaworowe,

Luzy ustawiałem na wszelki-wielki jakoś latem, a poprzednio zimą, a że przebieg w tym roku wykręciłem niewielki, więc niby jeszcze nie czas na nie, acz jeszcze wieczorem sprawdzę ssące.

lub nieszczelne zawory

A weź mnie nie strasz.

Data: 2009-11-17 21:11:11
Autor: de Fresz
On 2009-11-16 22:21:55 +0100, Michał V-R <michalvet@o2.pl> said:

Jedyna opcja to chyba taka, ze rzyga ogniem przez gaznik :-) Zaplon?
Rozrzad? No albo uklad olejowy nie odpowietrzony ;-))
Ja bym postawil na za male luzy zaworowe, lub nieszczelne zawory

Luzy na ssących są cacy, nawet może ciuteńke większe niż powinny.

Data: 2009-11-19 12:59:46
Autor: Karambol
Przysmazony filtr powietrza
> Luzy na ssących są cacy, nawet może ciuteńke większe niż powinny.

- Luzy mozna wykluczyc.
- Uszczelniacze zaworow? - gdyby byly nieszczelne motocykl palil by olej? Pali olej? No i czasmi zostawial by za soba chmure dymu, szczegolnie podczas schodzenia z obrotow w czasie jazdy.
- Przestawiony zaplon. Zdaza mu sie zgasnac przy gwaltownym ruchu manetka? Strzelic w gaznik?
- Przy kilku gwaltownych ruchach gazem, takim achlowaniu - nie gasnie czasami?

--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E

Data: 2009-11-19 13:19:10
Autor: de Fresz
On 2009-11-19 12:59:46 +0100, "Karambol" <karambolpl@gazeta.pl> said:

- Uszczelniacze zaworow? - gdyby byly nieszczelne motocykl palil by olej?
Pali olej? No i czasmi zostawial by za soba chmure dymu, szczegolnie podczas
schodzenia z obrotow w czasie jazdy.

Jak ma za bogatą mieszankę to potrafi zadymić na czarno. Z czystym filtrem tylko minimalnie przy odpalaniu, ale to zdaje się miał od początku. Jak chwilę pojeździłem na zbyt ubogiej (doraźne strojenie w terenie), to mam wrażenie ze 100 oleju poszła, ale wtedy ewidentnie się przegrzewał. Tak pozat ym, na ile mogę stwierdzić po tak sporadycznym używaniu, oleju raczej nie ubywa (lub bardzo wolno).

- Przestawiony zaplon. Zdaza mu sie zgasnac przy gwaltownym ruchu manetka?

Sporadycznie i niekoniecznie przy gwałtownym (zwłaszcza w okolicach przejścia z niskich na średnie), również czasem po gwałtownym zakręceniu gazu w okolicach wolnych se zgaśnie. Miał to od początku i jak słyszałem przy tym gaźniku może się zdarzać. Z częstotliwością różnie - czasem raz na wyjazd w teren, czasem przez 3-5 wyjazdów nic, czasem 3 razy w ciągu jednego. W każdym razie nic, na podstawie czego możnaby próbować znaleźć jakąś logiczną zasadę.

Strzelic w gaznik?

Sporadycznie sobie kichnie (i gaśnie), najczęściej właśnie podczas schodzenia z obrotów, albo wkręcania się z niskich.

- Przy kilku gwaltownych ruchach gazem, takim achlowaniu - nie gasnie
czasami?

Zasadniczo nie, chyba że akurat ma humor (j.w.). Jak na razie wszelkie te objawy zwalałem na karb dell'Orto, który opinie ma jaką ma. Zimą robiłem mu porządne czyszczenie i ustawianie wg. książki, później jeszcze obniżałem poziom paliwa na pływaku (jako że niby przez za wysoki mógł się zalewać), ale to utrudniło tylko odpalanie (mam właśnie teorię skąd się bierze ta legenda o chimeryczności odpalania LC4). Tak wogóle to ciekawe jest to, że mimo iż to model GS, to cały gaźnik ma zestrojony prawie jak SC - z wyjątkiem dyszy głównej, która ma rozmiar 192, a nie 195. Wcześniej zdaje się iglica była na 3. ząbku, teraz jest ustawiona jak w SC, na 2.

de Fresz

Data: 2009-11-19 14:37:35
Autor: Karambol
> [...]
te objawy zwalałem na karb dell'Orto, który opinie ma jaką ma. Zimą robiłem mu porządne czyszczenie i ustawianie wg. książki, później jeszcze obniżałem poziom paliwa na pływaku (jako że niby przez za wysoki mógł się zalewać), ale to utrudniło tylko odpalanie (mam właśnie teorię skąd się bierze ta legenda o chimeryczności odpalania LC4). Tak wogóle to ciekawe jest to, że mimo iż to model GS, to cały gaźnik ma zestrojony prawie jak SC - z wyjątkiem dyszy głównej, która ma rozmiar 192, a nie 195. Wcześniej zdaje się iglica była na 3. ząbku, teraz jest ustawiona jak w SC, na 2.

Te objawy wygladaja mi jednak na lekko przestawiony zaplon. Generalnie dell'orto wcale nie sa takie himeryczne. Oryginalny, nie dotykany rekami pseudo tuningowcow jest zawsze sprawny i nie sprawia zadnych problemow. Ludzie chca miec zawsze wiecej mocy i zabieraja sie do tego od zlej strony, montujac gigantyczne dysze co nie podnosi mocy za to spalanie rosnie x2 i zaczynaja sie problemy z nierowna praca, odpalaniem, parskaniem, zalewaniem, dlawieniem (niepotrzebne skreslic: ) itd. Oryginalny dell'orto ma glowna dysze 155 a wolne obroty 45. Iglice ma podniesiana na 3 ząbek. Samo uniesienie iglica na 4 (max w gore) daje dodatkowa moc kosztem max 0.5L paliwa na 100km wiecej, przy tym nadal nie ma zadnych problemow z jego praca. Zaladowanie do niego wielkich dysz czesto konczy sie tym, ze nie mozna ustawic poziomu plywakow, odpowiedniej mieszanki itd. No i pali w ch....
Moj ma oryginalne dysze, tylko iglice na max podniesiona i pali mi 5.5L w terenie. Kolega w tym samym czasie spala 9,10 L a dysze ma wlasnie 192.

W kazdym razie popruboj najpierw z zaplonem, pokrec tym delklem. Zaznacz sobie najpierw punkt wyjscia zebys mogol pozniej w razie co do niego wrocic. Pozniej pokrec w prawo/lewo i sprawdz reakcje. On bedzie odpalal ale reakcja na manetke powinna mowic czy to dobra droga czy nie.

Data: 2009-11-19 15:18:29
Autor: de Fresz
On 2009-11-19 14:37:35 +0100, "Karambol" <karambolpl@gazeta.pl> said:

Te objawy wygladaja mi jednak na lekko przestawiony zaplon.

A to może być ciekawy trop, choć wychodziłoby, że coś było nie tak odkąd go kupiłem. Poprzedni właściciel zarzekał się, że w silniku nic nie było grzebane (a że to precel starej daty, mam powody żeby mu wierzyć ;-), więc możliwe że tak przyjechał z Germanii. Skądinąd już się dowiedziałem, że takie przysmażenie filterka się zdarza w tym modelu (i nie tylko), zwłaszcza przy wysokoprzepływowych TwinAirach.

Generalnie
dell'orto wcale nie sa takie himeryczne. Oryginalny, nie dotykany rekami
pseudo tuningowcow jest zawsze sprawny i nie sprawia zadnych problemow.

Coś w tym może być.

[...]

A to już nieprawda. Wyjeżdżały z fabryki różnie ustawione i nawet na gaźniku powinna być blaszka z nr settingu. W serwisówkach są opisy różnych settingów dla różnych wersji (inaczej Duke, inaczej 400, inaczej zdławione). To co piszesz jest poprawne np. dla wersji Competition, ale dla SC/SX powinno być: mj 195,  nj 272, tv 40, sj 45, iglica na 2 ząbku od góry. I z wyjątkiem głównej dyszy tak jest u mnie.

[...]

U mnie zmiana ustawienia pływaka spowodowała tylko konieczność ciut dłuższego i precyzyjniejszego kopania na zimnym.

Dzięki, sprawdzę.

de Fresz

Data: 2009-11-19 16:01:33
Autor: Karambol
Przysmazony filtr powietrza

>. Skądinąd już
się dowiedziałem, że takie przysmażenie filterka się zdarza w tym modelu (i nie tylko), zwłaszcza przy wysokoprzepływowych TwinAirach.

Nie slyszalem o tym, sam uzywam TwinAir'a

[...]

Mowie o wersjach GS RD, EGS i tym czyms LSE.

> Dzięki, sprawdzę.

Tylko pamietaj, ze ruchy deklem minimalne. Moj pierwszy LC4, ktory przyjechal z niemiec mial na dzien dobry przesatawiony zaplon.

Data: 2009-11-19 19:50:48
Autor: Michał V-R
[...]

tak zrob, jak masz za wczesny zaplonto nie dosc ze wali w gaznik, ale tez wzrasta cisnienie w komorze korbowej(temp oleju tez jest wyzsza) i moze ci tez olejem przez odme walic do filtra.

Michał V-R
gg 9409047

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-19 19:57:52
Autor: Michał V-R
Przysmazony filtr powietrza
zapomnialem, tutaj powinienes znalezc manuala, jezeli nie masz - wiekoszosc motocykl
http://blackbears.ru/index_en.php?get=manual

Michał V-R
gg 9409047

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-20 02:55:15
Autor: gonzik
On 19 Lis, 19:50, Michał V-R <michal...@o2.pl> wrote:

tak zrob, jak masz za wczesny zaplonto nie dosc ze wali w gaznik, ale
tez wzrasta cisnienie w komorze korbowej(temp oleju tez jest wyzsza) i
moze ci tez olejem przez odme walic do filtra.

Ahoj,

A czy tam nie jest zaplon typu CDI? I taki ponoc sie nie ustawia.
Chyba ze cos nie potrafie znalezc... Jaki to jest dekielek ktorym trza
krecic?

Pozdro,
Gonzik.

Data: 2009-11-20 15:07:04
Autor: Karambol
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
W silnikach z suchym magneto zaplon ustawiasz przegrecajac dekiel magneto. W silnikach nowszych (z E-starterem) Magneto jest mokre a za zaplon odpowiada CDI.
de Fresz ma to pierwsze rozwiazanie.

Data: 2009-11-16 22:11:58
Autor: Jarek

Użytkownik "de Fresz" <defresz@NOSPAMo2.pl> napisał w wiadomości news:hdseso$e5p$1inews.gazeta.pl...
[...]

Hmmm strzela w gaźnik?? Czyli zły zapłon??

Pozdrawiam Jarek O.

Data: 2009-11-17 09:42:52
Autor: de Fresz
On 2009-11-16 22:11:58 +0100, "Jarek" <jarek54129@poczta.fm> said:

Hmmm strzela w gaźnik??

Jak to duży singiel (a zwłaszcza na tym gaźniku) - czasem se pierdnie, czasem kichnie. Tentyptakma. Może trochę się to nasiliło odkąd zaczął mu się przytykać filtr powietrza, ale bez dramatu. Tak poza tym pracuje równo, nie przerywa, z czystym filtrem reakcja na gaz jest taka, jak powinna.

Czyli zły zapłon??

Gdzie/jak szukać potwierdzenia?