Przystosowany do tarczy BAGAZNIK, ktory najmocniejszy?

Data: 2017-08-04 16:17:32
Autor: Yerine Ictimai
Przystosowany do tarczy BAGAZNIK, ktory najmocniejszy?
Przegladajac oferty bagaznikow widac trzy okreslone typy
 konstrukcji pod hamulce tarczowe:

- wsporniki bagaznika oparte na rurkach od widelca, jak tu:
http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-aluminiowy-24-29-czarny-tarcze
-i6809557828.html

- z jednej strony (hamulca) wspornik odgiety aby wyminac mocowanie
 hamulca, jak tu: http://allegro.pl/aluminiowy-bagaznik-26-28-hamulec-tarczowy-czarn
y-i6251610583.html

- z obu stron dystansowniki: http://allegro.pl/sport-arsenal-217-bagaznik-26-29-ham-tarczowy-i6
909838569.html

- tuleja dystansowa tylko: http://allegro.pl/adapter-do-hamulcow-t
arczowych-25-mm-crosso-i6840209366.html

Pytanie, ktora konstrukcja jest najmocniejsza (najwieksza
 ladownosc ;) ma)?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-04 16:25:22
Autor: Yerine Ictimai
Przystosowany do tarczy BAGAZNIK, ktory najmocniejszy?
Eee, przepraszam z tymi adresami.

Przegladajac oferty bagaznikow widac trzy okreslone typy
konstrukcji pod hamulce tarczowe:

- wsporniki bagaznika oparte na rurkach od widelca, jak tu:
http://tinyurl.com/yb4bdkco

- z jednej strony (hamulca) wspornik odgiety aby wyminac mocowanie
hamulca, jak tu: http://tinyurl.com/yas54glb

- z obu stron dystansowniki: http://tinyurl.com/yaq7y2sl

- tuleja dystansowa tylko: http://tinyurl.com/ya8gjack

Data: 2017-08-04 20:04:41
Autor: PeJot
W dniu 2017-08-04 o 16:25, Yerine Ictimai pisze:

Pytanie, ktora konstrukcja jest najmocniejsza (najwieksza
ladownosc ;) ma)?

A co, worki z cementem będziesz woził ?

Po mojemu, i tak wszystko rozbija się o wytrzymałość oczek w hakach ramy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-08-04 23:30:26
Autor: tadeklodz
W dniu piątek, 4 sierpnia 2017 20:04:35 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
> [...]

A co, worki z cementem będziesz woził ?

Po mojemu, i tak wszystko rozbija się o wytrzymałość oczek w hakach ramy.

Tubus cargo ma nośność 40 kg

Data: 2017-08-05 13:19:43
Autor: Yerine Ictimai
Przystosowany do tarczy BAGAZNIK, ktory najmocniejszy?
tadeklodz@poczta.onet.pl Wrote in message:

Tubus cargo ma nośność 40 kg

Ale to dla hamulcow tarczowych?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-05 07:03:24
Autor: tadeklodz
W dniu sobota, 5 sierpnia 2017 13:19:47 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:
tadeklodz@poczta.onet.pl Wrote in message:

> Tubus cargo ma nośność 40 kg
> Ale to dla hamulcow tarczowych?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

zobacz ew zapytaj na stronie dystrybutora chyba bikeman

Data: 2017-08-04 23:43:55
Autor: Yerine Ictimai
PeJot <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> Wrote in message:

Po mojemu, i tak wszystko rozbija się o wytrzymałość oczek w hakach ramy.

Aa to moze taki ze wspornikami  opierajacymi sie na rurkach widelca: http://tinyurl.com/yb4bdkco
poprzez obejmy?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-05 11:29:21
Autor: PeJot
W dniu 2017-08-04 o 23:43, Yerine Ictimai pisze:
[...]

IMHO pomysł beznadziejny. Jeżeli rama nie ma fabrycznych otworów do montażu bagażnika to znaczy że nie była projektowana pod bagażnik i związane z tym dodatkowe obciążenia. Zwykle takie rowery po zamontowaniu bagażnika stają się narowiste za sprawą odciążenia przedniego koła.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-08-05 13:12:22
Autor: Yerine Ictimai
[...]

Ale rama otwory posiada, i bagaznik tez, problem aby dostosowac
 bagaznik do hamulca tarczowego.

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-08-20 00:05:08
Autor: Marek
PeJot napisał:

W dniu 2017-08-04 o 16:25, Yerine Ictimai pisze:

> Pytanie, ktora konstrukcja jest najmocniejsza (najwieksza
> ladownosc ;) ma)?

Po mojemu, i tak wszystko rozbija się o wytrzymałość oczek w hakach ramy.

Po mojemu wszystko rozbija się raczej o sztywność konstrukcji bagażnika
i wytrzymałość rur, z których jest zbudowany. Sposób mocowania do ramy to
rzecz drugorzędna. Łatwiej połamać bagażnik, niż ściąć śruby mocujące.
Woziłem kiedyś w sakwach skuty tynk, mocno przeciążając bagażnik.
Najpierw wygięły się w nim poziome rurki, na których wiszą sakwy, a potem,
już pod mniejszym obciążeniem, strzelały kolejno rury przy dolnym mocowaniu.
https://goo.gl/photos/cn2odgAxbZ2dpjcy7
Teraz używam sztywnego bagażnika Crosso nie zbliżając się do obciążenia
dopuszczalnego, ale za to trzęsąc bagażem w terenie. I na razie musiałem
tylko prostować stalowe łączniki przy dolnym mocowaniu, bo "siadły", wyginając
się w zygzak.
Wątkotwórcy proponowałbym sztywny, monolityczny bagażnik o prostych rurach,
np. Tubusa lub Crosso i użycie tulei dystansującej po stronie hamulca. To
chyba najsztywniejsze i najbardziej wytrzymałe rozwiązanie.
Do naszych bagażników dorobiłem tuleje z duraluminium. Są krótsze niż stalowe
walce Crosso, więc obciążają połączenie gwintowe z ramą mniejszym momentem.
I są oczywiście znacznie lżejsze. Zwłaszcza ten przy czerwonej ramie,
uformowany w kształt zbliżony do spłaszczonego stożka.
http://s1.tufotki.pl/2016/10/27/P4fYu-iIMCWQ.jpg

--
Marek

Przystosowany do tarczy BAGAZNIK, ktory najmocniejszy?