Przyszłość Ukrainy jest w Unii Europej skiej

Data: 2011-09-01 18:00:43
Autor: u2
Przyszłość Ukrainy jest w Unii Europej skiej
Artykuł profesora Iwo Cypriana Pogonowskiego :

http://www.polishclub.org/2011/08/31/prof-iwo-cyprian-pogonowski-przyszlosc-ukrainy-jest-w-unii-europejskiej/

”Przyszłość Ukrainy jest w Unii Europejskiej” stwierdza artykuł
podpisany przez obecnego prezydenta Ukrainy Wiktora Federowycza
Janukowycza ogłoszony w prasie amerykańskiej w dniu 25 sierpnia 2011.

Były pro-moskiewski gubernator Doniecka i członek Partii Komunistycznej
Związku Sowieckiego był premierem Ukrany w latach 2002-2004. Przegrał on
wybory prezydenckie na rzecz Wiktora Juszczenko szefa Partii Regionów w
roku 2004 i był przeciwny „Pomarańczowej Rewolucji.” Wiktor Fedorowycz
Janukowycz wygrał wybory prezydenckie w 2010 roku większością 48.95%
przeciwko Julii Tymoszenko 45.47% głosów. Janukowycz był oficjalnie
zrehabilitowany w 1978 roku z dwu wcześniejszych wyroków kryminalnych
jako „błędów młodości” mimo obiekcji prokuratora.

Przodkowie Yanukowycza byli Polakami osiadłymi na Litwie, jego babka
urodziła się w Warszawie. Rodzina ta osiedliła się pod Witebskiem w
miejscowości Januki i przybrała nazwisko „Janukowycz” by uniknąć
prześladowań sowieckich na jakie byli wówczas Polacy z powodu ich oporu
przeciwko sowietyzacji. Matka Janukowycza była Rosjanką z zawodu
pielęgniarką. Zmarła ona gdy jej syn miał dwa lata tak że wychwywała go
babka, która była urodzona w Warszawie. Ojciec Janukowycza Fedor
pracował na kolei jako maszynista.

W wyżej wymienionym artykule Janukowycz piesze o przyjaciołach Polakach,
z którymi wspólnie Ukriana ma być gospodarzem rozgrywek o mistrzostwo
Europy w piłce nożnej. Nowy stadion we Lwowie miał upamiętniać nazwisko
Stepana Andrijowycza Bandery, syna księdza unickiego. Bandera był
pomyłkowo wypuszczony przez władze sowieckie z więzienia we Lwowie w
1939 roku, gdzie Bandera odsiadywał wyrok dożywotni za jego udział w
morderstwie polskiego ministra spraw wewnętrznych Bronisława Pirackiego
w dniu 15 czerwca 1934 roku.

Po ogłoszeniu przez Ukraińców „Wolnej Ukrainy” we Lwowie w 1941 roku
Niemcy aresztowali Banderę i innych niepodległościowych działaczy
ukraińskich we wrześniu 1941 i uwięzili ich w obozie koncentracyjnym
Sachsenhausen pod Berlinem. Osobiście widziałem Banderę więzionego razem
z generałem Stefanem Grotem Roweckim w specjalnym bunkrze w tymże obozie.

Generał Rowecki został zamordowany przez Gestapo w dniu 2go sierpnia
1944, kiedy odmówił wydania rozkazu do żołnierzy Armii Krajowej żeby
złożyli broń. Natomiast Bandera został wypuszczony na wolność we
wrześniu 1944 jako działacz anty-sowiecki. Bandera został zabity w
Monachium przez agenta KGB nazwiskiem Bohdan Staszyński, w dniu 5
października 1959 (Bandera był wówczas w wieku 50 lat).

Wiktor Juszczenko ustępujący prezydent Ukrainy w dniu 22 stycznia 2010
nadał Stepanowi Banderze tytuł „Bohatera Ukrainy.” Sąd w Kijowie orzekł
że to odznaczenie Bandery było nielegalne w kwietniu 2010 a prezydent
Wiktor Janukowycz oficjalnie anulował tytuł „Bohatera Ukrainy” nadany
Banderze przez Juszczenkę wodza „Pomarańczowej Rewolucji.” Nowe
kontrowersje obecnie wywołał pomysł lwowskich Ukraińców żeby nazwać
stadion we Lwowie nazwiskiem Stepana Andrijowycza Bandery i spowodował
zrozumiały protest Polaków, którzy odmówili udziału w przygotowaniach do
mistrzostw europejskich wraz z Ukraińcami jako współgospodarze we Lwowie
póki nazwisko Stepana Andrijowycza Bandery nie będzie usunięte ze
stadionu lwowskiego, w którym mecze piłkarskie we Lwowie mają się odbywać.

Konflikt Zachodnich Ukraińców przeciwko Polakom był spowodowany
austriacką polityką ”dziel i rządź”, po dokonaniu zaborów w 1762 roku, a
wkrótce po tym słownik języka ukraińskiego był wydany we Wiedniu. Nazwa
starej ruskiej fortecy Halicz lub po niemiecku Galicz była podstawą
nazwania przez Austriaków całej Małopolski, nie tylko Wschodniej, nazwą
„:Galicja” co ma taki skutek że nacjonaliści ukraińscy uczą Ukraińców w
USA i w Kanadzie że, na przykład Kraków jest „miastem ukraińskim” i że
terroryści ukraińscy w przedwojennej Polsce są bohaterami narodowymi
„wolnej Ukrainy”. Natknąłem się na to wielokrotnie w Ameryce. Rządy w
Kijowie i w Warszawie muszą eliminować skutki polityki Austrii na
zasadzie ”dziel i rządź.” Polityka ta do dziś zatruwa stosunki
polsko-ukraińskie na terenach byłego zaboru austriackiego. Dzieje się
tak nawet na terenie USA, Kanady i innych krajów.

Motto artykułu zatytułowanego przez prezydenta Ukrainy Wiktora
Federowycza Janukowycza „Przyszłość Ukrainy Jest W Unii Eropejskiej”
stwierdza, że „Nasze trudne stosunki z Rosją doprowadziły Ukrainę do
braku bezpieczeństwa w dostawach paliwa.” Janukowycz zastrzega się, że
historyczne powiązania Ukrainy z Rosją są bardzo ważne dla rządu w
Kijowie, mimo tego rozwój Ukrainy i jej dobrobyt zależą według niego od
integracji Ukrainy z Unią Europejską. Wyraża on również nadzieję. że
żyzne ziemie nad Dnieprem będą spichlerzem Europy i że szlaki handlowe
do Azji będą szły z Europy przez Ukrainę, która właśnie podpisała
podanie o przyjęcie jej do Unii Europejskiej. Jeżeli Ukraina zostanie
członkiem Unii Europejskiej to fakt ten może wzmocnić pozycję Polski i
całej grupy państw słowiańskich takich jak Czechy Słowacja, Słowenia,
Serbia i Bułgaria oraz z czasem nawrócić na stronę Polski Litwę i Białoruś.

W artykule jego opublikowanym w The Wall Street Journal z 25 sierpnia
2011, Janukowycz wyraża nadzieję, że w następnych 20 latach Ukraina
będzie twardo stać po stronie Unii Europejskiej co zapewni następnym
pokoleniom Ukraińców rozwój i bezpieczeństwo jako członkom Zjednoczonej
Europy. Dla Polski członkostwo Ukrainy w Unii Europejskiej jest
korzystne, ponieważ tak wolności Polaków jak i Ukraińców zagraża Moskwa.
Dlatego Polska powinna aktywnie popierać integrację Ukrainy z Europą.

Prof. Iwo Cyprian Pogonowski

Data: 2011-09-01 17:00:40
Autor: obserwator
Przyszo Ukrainy jest w Unii Europejskiej

nie tylko Ukrainy, ale Bialorusi i Rosji tez ....jest to gwarancja, ze z
przywodcami wywodzacymi sie sowieckich partii, cywiliacja europejska zniknie z mapy swiata.

:))

Data: 2011-09-01 20:08:13
Autor: u2
W dniu 2011-09-01 19:00,  obserwator pisze:

nie tylko Ukrainy, ale Bialorusi i Rosji tez ....jest to gwarancja, ze z
przywodcami wywodzacymi sie sowieckich partii, cywiliacja europejska zniknie z mapy swiata.

Jesli odpowiadasz mi to nie uwazam, ze cywilizacja europejska
kiedykolwiek zniknie, nawet jesli ku temu zmierzaja biurokraci z ZSRE.

Data: 2011-09-01 18:56:16
Autor: obserwator
Przyszo Ukrainy jest w Unii Europejskiej
u2 <u_2@o2.pl> napisa(a):
Jesli odpowiadasz mi to nie uwazam, ze cywilizacja europejska
kiedykolwiek zniknie, nawet jesli ku temu zmierzaja biurokraci z ZSRE.

zniknie, zniknie...tak zalatwia Europe, jak zalatwili bolszewicy i komuchy,
Polske.

Nagran wykladow Biezmienowa nadal nie chce sie przesluchac i Golicyna przeczytac?

Data: 2011-09-01 21:11:21
Autor: u2
W dniu 2011-09-01 20:56,  obserwator pisze:
zniknie, zniknie...tak zalatwia Europe, jak zalatwili bolszewicy i komuchy,
Polske.

Komuchy i bolszewicy znikli, a Polska nadal trwa.

Nagran wykladow Biezmienowa nadal nie chce sie przesluchac i Golicyna przeczytac?

A o co tobie chodzi ? Krytykuj zachd i chwal wschd ? Ju to
przerabialimy :)

Data: 2011-09-01 19:16:49
Autor: obserwator
> [...]
> Polske.

Komuchy i bolszewicy znikli, a Polska nadal trwa.

...znowu dzisiaj ma zly dzien?

> Nagran wykladow Biezmienowa nadal nie chce sie przesluchac i Golicyna przeczy
tac?

A o co tobie chodzi ? Krytykuj zachd i chwal wschd ? Ju to
przerabialimy :)

taak....? ...w tej chwili siedzisz na glowie czy sie bujasz na hustawce?

Data: 2011-09-02 01:22:27
Autor: Jakub A. Krzewicki
Przyszłość Ukrainy jest w Unii Europejskiej
czwartek, 1 września 2011 19:00. carbon entity ' obserwator' <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl>

nie tylko Ukrainy, ale Bialorusi i Rosji tez ....

po kolei... w końcu przyjdzie pora na Tybet hehe ;)

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2011-09-02 01:47:47
Autor: Jaksa
On Thu, 01 Sep 2011 18:00:43 +0200, u2 <u_2@o2.pl> wrote:

[...]

Przyszlosc ukrainy jest w panstwie moskiewskim, po uprzednim rzecz jasna
pozbyciu sie ukradzionych Polsce terytoriow Podola, Wolynia i Galicji.

Z tym ze postulowalbym przesuniecie przyszlej granicy polsko-rosyjskiej
za wschodnie rogatki Zytomierza i Winnicy, co by zapewnilo ze jakies 90%
naszej spuscizny kulturowej znalazloby sie na powrot w Macierzy.

Jaksa

Data: 2011-09-02 01:52:36
Autor: program7