Przysz³a pora na górola

Data: 2009-07-02 10:56:04
Autor: zly
Przysz³a pora na górola
Temat stary jak rzeka, ale modele ciagle sie zmieniaja ;)
Po latach jazdy na szosie/ok, w koncu nadzsedl czas na nieco odmiany :)
Nie chce na razie wydawac za duzo kasy, wiec ograniczylem sie do okolo
1,5k. Po wstepnych selekcjach wybor padl na Krossa A4 lub Kelly's
Salamander. Kellys wydaje sie byc na lepszym osprzecie, ale spotkalem sie z
opiniami, ze amor jest nedzny.Zupelnie nie orientuje sie w temacie amorkow,
jak rowniez dziwnych mtb'owych systemow manetek, klamek i klamkomanetek -
czym sie roznia poszczegolne systemy. Mozecie przedstawic jakies +/- obu
rowerkow? A moze cos innego? Dodam, ze jestem raczej ciezki, na chwile
obecna pow. 100kg, ale docelowo to sie zmieni :) Rower raczej do
zapakowania w samochod i podjechania gdzies do lasu, ew miasto , ale tez
jako dojazd w las. Do normalnego transportu wystarcza mi stare rowery
--
marcin

Data: 2009-07-02 03:47:55
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Przysz³a pora na górola
Nie chce na razie wydawac za duzo kasy, wiec ograniczylem sie do okolo
1,5k.

A ja (serio) proponuje, wydaj duzo kasy i miej problem z bani, kup
rower na dobrym osprzecie i z dobrym amorem.

Data: 2009-07-02 12:09:16
Autor: raviz
Przyszła pora na górola
frank.castle0407@googlemail.com wrote:
Nie chce na razie wydawac za duzo kasy, wiec ograniczylem sie do okolo
1,5k.

A ja (serio) proponuje, wydaj duzo kasy i miej problem z bani, kup
rower na dobrym osprzecie i z dobrym amorem.

Ze 4 lata temu kupilem Treka 4100 za ok 1200zl. Uscisnalem lapke sprzedawcy i niesamowicie szczesliwy udalem sie z nowym nabytkiem do domu (robilem przesiadke z Mistrala wiec kazdy element wydawal mi sie dzielem sztuki designerskiej w stos. do tego co bylo Mistralu)
Jednak po pewnym czasie zaczal mnie irytoac fabryczny amortyzator - typowy elastomerowy sprezynowiec. Po niedlugim czasie nabylem Manitou Black Elite, wydalem na niego ok 1200zl. Roznica ogromna. Minely
nastepne 3 lata - obecnie chce wymienicy niemal wszystko poza rama, siodelkiem, kierownica i amortyzatorem. Ten upgrade wyniesie ok 2000zl.
Moja metoda ma ta zalete, ze zakupy moge przemyslec pod swoim katem, jednak jest tez spora wada - z tej kupy starych komponentow moza bedzie zbudowac niemal caly rower. Co wiecej, czesto po sezonie sa fajne przeceny na rowery i po podliczeniu moze wyjsc na to, ze caly rower wychodzi sporo taniej niz gdybys kupowal po kawalku jak ja robie. Moze sie tez okazac, ze bedziesz bardzo zadowolony z roweru za 1500zl - wybor nalezy do Ciebie :]

Data: 2009-07-02 13:57:12
Autor: MichałG
Przyszła pora na górola
raviz pisze:
[...]

Przy okazji spytam: kiedy konczy sie sezon? i warto pomyszkować za przecenami? Szukam Krossa a4 w dobrej cenie...

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-07-02 23:54:30
Autor: jakuboff
Przyszła pora na górola
MichałG wrote:
Przy okazji spytam: kiedy konczy sie sezon?

Rowerowy? Nigdy ;)

Data: 2009-07-03 08:33:05
Autor: MichałG
Przyszła pora na górola
jakuboff pisze:
MichałG wrote:
Przy okazji spytam: kiedy konczy sie sezon?

Rowerowy? Nigdy ;)

sklepowy... ;-) !!!!
Michał

Data: 2009-07-03 10:31:33
Autor: dobrov
Przyszła pora na górola
MichałG pisze:

Przy okazji spytam: kiedy konczy sie sezon? i warto pomyszkować za przecenami? Szukam Krossa a4 w dobrej cenie...

Dzisiaj akurat widziałem przypadkiem na znanym sklepie sportowym
w Katowicach:
Wyprzedaż rowerów, przeceny do 60% :)

Data: 2009-07-03 11:12:59
Autor: MichałG
Przyszła pora na górola
dobrov pisze:
MichałG pisze:

[...]

ok. dzieki! - biore córke 'pod rękę' i jedziemy szukać .....
Może coś innego, własciwszego, w klasie krosa A4 mozna kupić dla lekkiej niewiasty o sportowym zacięciu?
pozdrawiam
Michał

Data: 2009-07-03 14:22:10
Autor: dobrov
Przyszła pora na górola
MichałG pisze:
dobrov pisze:
MichałG pisze:

[...]

W tym roku generalnie sprzęt droższy niżw zeszłym, zapewne mniejszy
popyt i zapewne średnia procentowa "głębokość" przeceny będzie wyższa niż
bywało. Inaczej zostaną z towarem.

Data: 2009-07-02 13:25:38
Autor: zly
Przysz³a pora na górola
Dnia Thu, 2 Jul 2009 03:47:55 -0700 (PDT), frank.castle0407@googlemail.com
napisa³(a):

A ja (serio) proponuje, wydaj duzo kasy i miej problem z bani, kup
rower na dobrym osprzecie i z dobrym amorem.

Tak by bylo najprosciej :) Sek w tym, zejezdzilem po lesie w sumie okolo
2h, z czego 3/4 szosowka ;), wiec jeszcze nie wiem do konca czy mi sie
spodoba, a nawet jesli (co bardzo prawdopodobne) to i tak, wiekszosc czasu
jednak bede spedzal na waskich oponkach --
marcin

Data: 2009-07-02 13:51:00
Autor: Pawe³ Suwiñski
Przysz³a pora na górola
Dnia czw, 02 lip 2009 tako rzecze zly:

[...]

E, to daleko szukaæ. Mo¿na sobie zrobiæ le¶nego singla/ ostrego. Koszt
wyniesie  grosze.  W³a¶nie  sam  jestem na  etapie  sk³adania  ostrego
cyklokrosa na  lekkiej ramie mtb.  Znaczy mam ju¿ ostrego  górala, ale
rama jest za ma³a (rower z czasów ogólniaka) no i za toporna. Ale nowa
ramka z widelcem i sterami ju¿  idzie z allegro. Za tydzieñ pewnie ju¿
bêdê je¼dzi³ po lesie :).

--
Uzdrawiam
Pawe³ Suwiñski

Data: 2009-07-02 08:38:53
Autor: zly
Przysz³a pora na górola
On 2 Lip, 13:51, Pawe³ Suwiñski <drac...@wp.pl> wrote:

E, to daleko szukaæ. Mo¿na sobie zrobiæ le¶nego singla/ ostrego. Koszt
wyniesie  grosze.

Tak, sek w tym, ze wolalbym cos czego jeszcze nie mialem, mtb to
zupelnie inne rowerowanie :)

--
marcin

Data: 2009-07-02 14:10:05
Autor: KuFeL
Przysz³a pora na górola
zly pisze:
[...]

za 2 tysie jak sie dobrze potargujesz to kupisz mbike 0,5 a to chyba jedna z lepszych opcji na rynku.

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2009-07-02 05:42:49
Autor: Kuba Abuk
Przysz³a pora na górola
On Jul 2, 2:10 pm, KuFeL <ku...@o2.pl> wrote:
zly pisze:> Dnia Thu, 2 Jul 2009 03:47:55 -0700 (PDT), frank.castle0...@googlemail.com
> [...]

> jednak bede spedzal na waskich oponkach

za 2 tysie jak sie dobrze potargujesz to kupisz mbike 0,5 a to chyba

To najlepsza opcja, ale w zwi±zku z tym coraz mniejsza szansa na
kupno. Po jakim¶ czasie zmieñ, Marcinie, amor na gaziaka z goleniami
górnymi o fi=32mm. Przy Twojej wadze i sile standardowy suntur nie
zadowoli Ciê.
Pogadaj z Irkiem G., czy ewentualnie da siê kupiæ taniej wprost od
producenta.

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-07-02 14:48:04
Autor: zly
Przysz³a pora na górola
Dnia Thu, 2 Jul 2009 05:42:49 -0700 (PDT), Kuba Abuk napisa³(a):

Tak myslalem, wlasnie, czy cie meczyc na gg, ale odpuscilem :)

To najlepsza opcja, ale w zwi±zku z tym coraz mniejsza szansa na
kupno.

jest kilka na allegro, ale kosztuje 2200... to o polowe wiekszy budzet niz
zakladany :/

Po jakim¶ czasie zmieñ, Marcinie, amor na gaziaka z goleniami
górnymi o fi=32mm.

mow do mnie jeszcze ;)

Przy Twojej wadze i sile standardowy suntur nie
zadowoli Ciê.

No wlasnie chcialem tez o tym sie dowiedziec, bo kilka razy mi sie zdazylo
uslyszec 'amor dla kobiety' 'dla lekkiego' etc. Czy w ogole takie seryjnie
montowane sprzety sie nadaja do czegos?

Pogadaj z Irkiem G., czy ewentualnie da siê kupiæ taniej wprost od
producenta.

A on z ktorymi producentami ma kontakty, bo jakos za bardzo zaprzyjazniony
z nim nie jestem :)

--
marcin

Data: 2009-07-02 05:58:42
Autor: Kuba Abuk
Przysz³a pora na górola
On Jul 2, 2:48 pm, zly <bozupabylazasl...@NOpocztaSPAM.fm> wrote:

jest kilka na allegro, ale kosztuje 2200... to o polowe wiekszy budzet niz
zakladany :/

No risk, no fun:o)

> Po jakim¶ czasie zmieñ, Marcinie, amor na gaziaka z goleniami
> górnymi o fi=32mm.

mow do mnie jeszcze ;)
:o)

No wlasnie chcialem tez o tym sie dowiedziec, bo kilka razy mi sie zdazylo
uslyszec 'amor dla kobiety' 'dla lekkiego' etc. Czy w ogole takie seryjnie
montowane sprzety sie nadaja do czegos?

Ni¿sza pó³ka amortyzatorów (je¿d¿ê na kultowej, sprê¿ynowej Judy
hydracoil:o) ) to przewa¿nie te, w których medium ¶ciskanym s± stalowe
sprê¿yny. Ich twardo¶æ jest ustawiona pod defaultow± wagê ~75g.
Regulacj± naprê¿enia wstêpnego nie ustawisz go pod siebie, to samo w
drug± stronê lekka kobieta równie¿ nie bêdzie zadowolona. Inna sprawa
to amortyzatory powietrzne - twardo¶æ regulujesz ci¶nieniem w
komorach. Grube lagi górne (te co siê chowaj± przy ugiêciu) maj±
prze³o¿enie na sztywno¶æ - rower  jedzie tam gdzie ty chcesz, a nie
odwrotnie.

> Pogadaj z Irkiem G., czy ewentualnie da siê kupiæ taniej wprost od
> producenta.

A on z ktorymi producentami ma kontakty, bo jakos za bardzo zaprzyjazniony
z nim nie jestem :)

Zawodnik team'u fabrycznego producenta MBike.  Na Globale równie¿
je¼dzi:)

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-07-02 08:45:13
Autor: zly
Przysz³a pora na górola
On 2 Lip, 14:58, Kuba Abuk <J.Gruch...@gmail.com> wrote:

[...]

Czyli, mozliwosc regulacji jest i nie bedzie tak, ze kupilem rower, a
potem sie okaze, ze do niczego sie nie nadaje? :)

Zawodnik team'u fabrycznego producenta MBike.  Na Globale równie¿
je¼dzi:)

Wiem kto to :) Pare razy przez chwile widzialem jego plecy ;) Tyle, ze
nie mam do niego zadnego kontaktu

--
marcin

Data: 2009-07-02 15:07:53
Autor: KuFeL
Przysz³a pora na górola
Kuba Abuk pisze:
[...]

skad ta teoria? na allegro nie brakuje...

Pzdr,
KuFeL

Data: 2009-07-02 15:42:58
Autor: ...::QRT::...
Przysz³a pora na górola
Dnia Thu, 02 Jul 2009 14:10:05 +0200, KuFeL napisa³(a):

za 2 tysie jak sie dobrze potargujesz to kupisz mbike 0,5 a to chyba jedna z lepszych opcji na rynku.

za podobn± kase mo¿na jeszcze czasem znale¼æ stare leveleA6 z Tor± albo na
unibike flite z juicy5. Czyli albo mocny przyzwoity widelec albo dobre tarcze. A ten mbike nie ma ani jednego ani drugiego :)

--
www.warszawski.info

Data: 2009-07-02 08:40:44
Autor: zly
Przysz³a pora na górola
On 2 Lip, 15:42, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote:

za podobn± kase mo¿na jeszcze czasem znale¼æ stare leveleA6 z Tor± albo na
unibike flite z juicy5.

no tak, najtansze kosztuja 2300 :) czyli lecimy coraz wyzej, a
przypominam, ze wolalbym raczej ok 1500

--
marcin

Data: 2009-07-02 18:08:42
Autor: ...::QRT::...
Przysz³a pora na górola
Dnia Thu, 2 Jul 2009 08:40:44 -0700 (PDT), zly napisa³(a):

[...]

no tak. To proponuje jak±¶ fajn± u¿ywkê z allegro. :) Mysle ze przez miesi±æ
systematycznego przegl±dania ofert i ¶ledzenia rynku da sie wychaczyæ co¶
fajnego.

Data: 2009-07-02 18:12:55
Autor: Enagem
Przysz³a pora na górola

U¿ytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisa³ w wiadomo¶ci news:717eaqnq7w4g$.obg8503ues7s.dlg40tude.net...
To proponuje jak±¶ fajn± u¿ywkê z allegro. :) Mysle ze przez miesi±æ
systematycznego przegl±dania ofert i ¶ledzenia rynku da sie wychaczyæ co¶
fajnego.

Witam
Warto poszperaæ na allegro.
Spytaj,oczywi¶cie je¿eli Ciê to interesuje,mo¿e jeszcze ma:
Enagem

Data: 2009-07-02 09:25:52
Autor: zly
Przysz³a pora na górola
On 2 Lip, 18:12, "Enagem" <ena...@op.pl> wrote:

Witam
Warto poszperaæ na allegro.
Spytaj,oczywi¶cie je¿eli Ciê to interesuje,mo¿e jeszcze ma:http://www.allegro.pl/show_item.php?item=676607608

Szperam szperam :) Tyle, ze podejrzewam, ze za mala rama w tym
przypadku.
Mam 190cm wzrostu, wiec raczej 19 lub 21 cali. Swoja droga, czemu az
tak duze roznice w rozmiarach sa? 2 cale to calkiem sporo

--
marcin

Data: 2009-07-02 16:37:28
Autor: Jan Srzednicki
Przysz³a pora na górola
On 2009-07-02, zly wrote:
[...]

Bo rozmiary ram "w calach" s± tylko orientacyjne - tak naprawdê d³ugo¶æ
rury podsiod³owej ma bezpo¶redni wp³yw jedynie na przekrok, wa¿ny, ale
bynajmniej nie kluczowy, tym bardziej, ¿e wiele nowych rowerów ma ró¿ne
kombinacje z górn± rur± obni¿aj±ce przeskok w³a¶nie.

Najwa¿niejsz± realn± warto¶ci± bran± pod uwagê powinna byæ efektywna
(mierzona poziomo) d³ugo¶æ górnej rury. Tutaj przeskoki pomiêdzy
rozmiarami s± ju¿ trochê mniejsze, zwykle oko³o 3-4cm.

Ale, tak naprawdê, niestety nic tylko przymierzaæ i poznawaæ swoje
proporcje.

Data: 2009-07-02 13:26:58
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Przyszła pora na górola

Nie chce na razie wydawac za duzo kasy, wiec ograniczylem sie do okolo
1,5k.

A ja (serio) proponuje, wydaj duzo kasy i miej problem z bani, kup
rower na dobrym osprzecie i z dobrym amorem.

Zapomniałeś napisać coś o kolorze, wadze itd.

zyga

Data: 2009-07-02 04:40:02
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Przysz³a pora na górola
On 2 July, 12:26, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

> A ja (serio) proponuje, wydaj duzo kasy i miej problem z bani, kup
> rower na dobrym osprzecie i z dobrym amorem.

Zapomnia³e¶ napisaæ co¶ o kolorze, wadze itd.

zyga

zolty najszybszy!

Data: 2009-07-02 04:09:16
Autor: puszek
Przysz³a pora na górola
Salamander kosztuje normalnie co¶ ko³o 2000 z³ tak mi siê wydaje. Za
1,5k dostaniesz go w jakie¶ promocji zapewne. Je¿eli chodzi o rower do
1,5k to proponuje zwróciæ uwagê na unibike evolution, którego cena
normalna to + - 1,5k. Znaj±c ¿ycie mo¿na smia³o targowaæ siê o 100,
200 z³. Pozdrawiam.

Data: 2009-07-02 13:22:46
Autor: zly
Przysz³a pora na górola
Dnia Thu, 2 Jul 2009 04:09:16 -0700 (PDT), puszek napisa³(a):

[...]

Za 1600 jest pelno ofert na allegro,  evolution pamietalem z archiwum, ale
zdaje sie jest o klase nizszy
--
marcin

Data: 2009-07-02 12:31:39
Autor: Rafa³ Wawrzycki
Przysz³a pora na górola
Dnia 02 lip 2009 w li¶cie [news:geq60c1cz909$.dlgpiki.fixed] zly
[bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm] napisa³(a):
Po latach jazdy na szosie/ok, w koncu nadzsedl czas na nieco
odmiany :)

Na ka¿dego przyjdzie pora ;)

--
Pozdrawiam, Rafa³ W.
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/waw-gdansk-trip

Data: 2009-07-02 13:26:01
Autor: zly
Przysz³a pora na górola
Dnia Thu, 02 Jul 2009 12:31:39 +0200, Rafa³ Wawrzycki napisa³(a):

Na ka¿dego przyjdzie pora ;)

co te kobiety robia z facetami...
--
marcin

Data: 2009-07-02 14:51:49
Autor: gryzli13
Przysz?a pora na górola
zly pisze:
[...]

ja mam salamandra z 2008 (mam go juz. ponad rok). Zrobi?em na nim jakies' 2k. Generalnie rower spoko - narzekam  na korbe; - truvativ isoflow - waz.e ponad 100 i troche; sie; juz. powygina?a i na  amortyzator który tez nie jest najlepszy a do tego dostaje juz. luzy. Reszta osprze;tu jest w/g mnie OK . Z rama; tez. nie ma z.adnych problemów.

Generalnie rower polecam chociaz. osobis'cie z.a?uje; z.e nie kupi?em troszke; lepszego z hamulcami hydraulicznymi - ewentualna rozbudowa troche; be;dzie   kosztowac' + wymiana korby i amortyzatora

Data: 2009-07-03 10:35:10
Autor: zly
Przysz³a pora na górola
Ok
Po przeanalizowaniu wszystkich wypowiedzi, na chwile obecna na tapecie mam
Krossa A6:
http://allegro.pl/item677197671_hit_kross_level_a6_tora_kola_shimano_wh_m505.html
moze da sie jeszcze utargowac o prowizje allegro i koszt wysylki.
Jest na Deore lx,  o hamplach tez pozytywnie doczytalem i ma wspomniany
amortyzator tora. Na tej aukcji co prawda nie ten rozmiar, ale mysle, ze do
dogadania.
Jakies opinie? :)

--
marcin

Data: 2009-07-03 17:58:15
Autor: Rafa³ Wawrzycki
Przysz³a pora na górola
Dnia 03 lip 2009 w li¶cie [news:d3e2ach77hls.dlgpiki.fixed] zly [bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm] napisa³(a):

Jakies opinie? :)

Mia³o byæ 1500 :)
A serio - lepiej dorzuæ te trzy stówy i we¼ mbike'a.

Data: 2009-07-07 09:28:36
Autor: zly
Przysz³a pora na górola
Dnia Fri, 3 Jul 2009 10:35:10 +0200, zly napisa³(a):

Po przeanalizowaniu wszystkich wypowiedzi, na chwile obecna na tapecie mam
Krossa A6:

I tym samym kupilem A8... dzieki za porady :)
--
marcin

Data: 2009-07-07 09:36:36
Autor: Wojtek Paszkowski
Przysz³a pora na górola

"zly" <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> wrote in message news:e8p8i25q8fl3.dlgpiki.fixed...

I tym samym kupilem A8... dzieki za porady :)

no to siê pochwal za ile (nie musi byæ - u kogo ;) i w jakiej specyfikacji...

Przysz³a pora na górola