Przysz³o¶æ b³ony fotograficznej

Data: 2009-04-30 10:43:14
Autor: Andrzej Libiszewski
Przysz³o¶æ b³ony fotograficznej
Jan pisze:

1) Film zaniknie i chc±c nie chc±c trzeba bêdzie zrezygnowaæ z mózgu i waliæ
cyfr±.
2) W kategoriach naszego ¿ycia film nie zaniknie, lecz stanie siê niszowym
no¶nikiem, jego zakup i wywo³anie bêd± ograniczone do niewielkich liczby
punktów i to g³ównie w wiêkszych miastach. Natomiast na korzystaj±cych z tej
technologii, cyfrowi ignoranci bêd± patrzeæ mniej wiêcej podobnie jak np.
dzisiaj komórkowi s³uchacze muzyki patrz± na takich co s³uchaj± "czarnych"
p³yt, itp...
Czy dobrze my¶lê obstawiaj±c punkt drugi?

Zamiast narzekaæ, mo¿e zrób jakie¶ dobre zdjêcie? Metod± dowoln±...

Data: 2009-04-30 10:55:39
Autor: Janko Muzykant
Andrzej Libiszewski pisze:
Zamiast narzekaæ, mo¿e zrób jakie¶ dobre zdjêcie? Metod± dowoln±...

Po co? Jeszce przepadnie... :)

--
pozdrawia Adam
ró¿ne takie tam: www.smialek.prv.pl

Data: 2009-04-30 02:15:32
Autor: zydowskiinternacjonalizm
Przysz³o¶æ b³ony fotograficznej
Sk±d pomys³ ¿e sytuacja w gównianym profilabie express w polskim Tesco
jest odbiciem sytuacji filmu na ¶wiecie ??

Haha,
Kodak w³a¶nie wypu¶ci³ ca³kowicie nowy film, fuji niedawno od¶wie¿y³o
ca³± liniê produktów profesjonalnych.

Film ma siê dobrze, w USA jest b. popularny, a ¿e u nas ludzie na nim
nie robia ? To na prawdê nic nie zmienia.

Data: 2009-04-30 11:19:03
Autor: Jan
Przysz³o¶æ b³ony fotograficznej
Film ma siê dobrze, w USA jest b. popularny, a ¿e u nas ludzie na nim
nie robia ? To na prawdê nic nie zmienia.

Bo u nas wszyscy zach³ysnêli siê cyfr±, jako modnym dodatkiem do komputera.

Data: 2009-04-30 11:50:09
Autor: Janko Muzykant
Jan pisze:
Bo u nas wszyscy zach³ysnêli siê cyfr±, jako modnym dodatkiem do komputera.

Dlaczego ka¿dego traktujesz jak idiotê?
Dlaczego mam wra¿enie, ¿e wiem dlaczego...

--
pozdrawia Adam
ró¿ne takie tam: www.smialek.prv.pl
/prostytutka to na przyk³ad kucharz, co reklamuje knorra ¿ycz±c weso³ych ¶wi±t/

Data: 2009-04-30 14:44:07
Autor: Janko Muzykant
Jan pisze:
Bo u nas wszyscy zach³ysnêli siê cyfr±, jako modnym dodatkiem do komputera.
Dlaczego ka¿dego traktujesz jak idiotê?
Dlaczego mam wra¿enie, ¿e wiem dlaczego...

A wiêc dlaczego?

Miara w³asn± miar±?

--
pozdrawia Adam
ró¿ne takie tam: www.smialek.prv.pl
/Kraków - piêkne miasto psich kup i billboardów, piwem i moczem pachn±ce.../

Data: 2009-04-30 11:49:23
Autor: Janko Muzykant
zydowskiinternacjonalizm@gmail.com pisze:
Haha,
Kodak w³a¶nie wypu¶ci³ ca³kowicie nowy film, fuji niedawno od¶wie¿y³o
ca³± liniê produktów profesjonalnych.

£a³, wypu¶ci³ nowy film. Jeden :)
A Fuj od¶wie¿y³ :)

--
pozdrawia Adam
ró¿ne takie tam: www.smialek.prv.pl
/kiedy bêdziesz dobrym fotografem? gdy stwierdzisz, ¿e sprzêt to gówno/

Data: 2009-04-30 12:12:54
Autor: Piotr Sz.
Przysz³o¶æ b³ony fotograficznej
£a³, wypu¶ci³ nowy film. Jeden :)
A Fuj od¶wie¿y³ :)

Film foto jest w takiej formie, ze trudno jest cos poprawic.

PS.
Podaj licznik z syfry zamiast podsmiechujki sobie robic. Ile tam tysiecy juz mamy? :-)

Piotr Sz.
piotr(@)szkut.com
www.szkut.com

Data: 2009-04-30 14:42:17
Autor: Janko Muzykant
Piotr Sz. pisze:
PS.
Podaj licznik z syfry zamiast podsmiechujki sobie robic. Ile tam tysiecy juz mamy? :-)

W tym roku 124 zdjêcia niekomercyjne z 15 wypraw czyli oko³o dwóch razy tyle na¶wietlonych. Do tego kilkaset komercyjnych plus pstrykanie na szkoleniach, po których nie zostaj± ¶lady.
Nie wiem jakie s± liczniki, bo siê zmieniaj± po zmianie kart - co seria, to inne liczenie. Pewnie jako¶ siê wchodzi w licznik aparatu, ale nie wiem jak.

--
pozdrawia Adam
ró¿ne takie tam: www.smialek.prv.pl
/jadam kebaby, ale jestem pacyfist±/

Data: 2009-04-30 15:13:43
Autor: Piotr Sz.
Przysz³o¶æ b³ony fotograficznej
Nie wiem jakie s± liczniki, bo siê zmieniaj± po zmianie kart - co seria, to inne liczenie. Pewnie jako¶ siê wchodzi w licznik aparatu, ale nie wiem jak.

No ale juz sie nie smiejesz. To dobrze ;-)

Piotr Sz.
piotr(@)szkut.com
www.szkut.com

Data: 2009-05-01 11:49:01
Autor: Marcin Wasilewski
Przysz³o¶æ b³ony fotograficznej
U¿ytkownik "Piotr Sz." <piotr@WYTNIJTOszkut.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:86aoc6-7ur.ln1news.paranoicy.net...
[...]

    A co to ma do rzeczy? Cyfra ma tak± naturê, ¿e pozwala tanio eksperymentowaæ.
Np. zrobiæ zdjêcie tego samego kadru w czu³o¶ciach od ISO100 do ISO12800, co przydaje siê okrutnie gdy zachodzi potrzeba u¿ycia wiêkszej czu³o¶ci, bo maj±c w pamiêci (mózgu) jakiego ziarna siê spodziewaæ przy danym kadrze, mo¿na zdecydowaæ siê na jaki¶ sensowny kompromis. Do tego dochodzi HDRi, gdzie kilka zdjêæ sk³ada siê na jedn± fotkê wynikow±.

    Czy to ¼le, ¿e cyfra pozwala eksperymentowaæ? Nie, bo robi±c to z g³ow± mo¿na siê wiele nauczyæ. A ¿e niektórzy zachowuj± siê jak ma³pa i pstrykaj± setki zdjêæ na godzinê to ich sprawa. Ja osobi¶cie mam np. do siebie ¿al, ¿e maj±c analoga i robi±c na slajdach nie by³o mnie staæ na to, aby dok³adnie obfotografowaæ ma³e zagubione stacyjki, których dzisiaj ju¿ fizycznie nie ma, lub s± one w znacznym stopniu zdewastowane. Ba, byæ mo¿e gdyby by³o mnie na to staæ to dalej robi³ bym na slajdach, ale niestety koszt 1,5 z³ - 2 z³ za klatkê to dla mnie zbyt wiele pomimo, ¿e z ca³odziennego wypadu wracam z 20-30 zdjêciami, z których jeszcze niema³y odsetek odpada przy przegl±daniu. Cyfra pozwala mi na to, aby zamiast wydawaæ w ci±gu roku powiedzmy 1000-2000 z³ z³otych na slajdy, ramki, skany, odbitki, pojechaæ gdzie¶ za te pieni±dze i robiæ zdjêcia.

Data: 2009-05-02 02:20:46
Autor: Dariusz Zygmunt
Przysz³o¶æ b³ony fotograficznej
W pi±tek 01 maj 2009 11:49, Marcin Wasilewski wyrazi³ nastêpujac± opiniê:

[...]
 Ile razy musisz taki test wykonaæ ¿eby zapamiêtaæ rezultaty??  ;-)
    Czy to ¼le, ¿e cyfra pozwala eksperymentowaæ? Nie, bo robi±c to z
g³ow± mo¿na siê wiele nauczyæ...
 Naprawdê?
... z
ca³odziennego wypadu wracam z 20-30 zdjêciami, z których jeszcze niema³y
odsetek odpada przy przegl±daniu...
 No to po¿ytek z tych eksperymentów nie jest tak wielki jak to opisujesz  ;-)  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt  --
53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

Data: 2009-05-03 10:31:56
Autor: Marcin Wasilewski
Przysz³o¶æ b³ony fotograficznej
U¿ytkownik "Dariusz Zygmunt" <darek_spam_na_Madagaskar_@czat.homelinux.net> napisa³ w wiadomo¶ci news:gtg3kv$gat$1inews.gazeta.pl...

bo maj±c w pamiêci (mózgu) jakiego ziarna siê spodziewaæ przy danym
kadrze, mo¿na zdecydowaæ siê na jaki¶ sensowny kompromis....
Ile razy musisz taki test wykonaæ ¿eby zapamiêtaæ rezultaty??  ;-)

    Kilka. Dla róznych scenerii. Inaczej wygl±da ziarno na tle nieba, na tle traw/li¶ci, barwnego t³umu, a inaczej na tle muru.

    Czy to ¼le, ¿e cyfra pozwala eksperymentowaæ? Nie, bo robi±c to z
g³ow± mo¿na siê wiele nauczyæ...
Naprawdê?

    Naprawdê. Nie jeden "mistrz analogowiec" by chcia³ aby móc zobaczyæ wynik od razu po zrobieniu zdjêcia. Przede wszystkim dlatego, ¿e jak ogl±dasz slajd/zdjêcie np. po 2 tygodniach to ju¿ nie zawsze pamiêtasz ró¿ne ciekawe szczegó³y dotycz±ce warunków z danego ujêcia.

... z
ca³odziennego wypadu wracam z 20-30 zdjêciami, z których jeszcze niema³y
odsetek odpada przy przegl±daniu...
No to po¿ytek z tych eksperymentów nie jest tak wielki jak to opisujesz

    Zacznij robiæ zdjêcia na których znajduj± siê elementy bêd±ce w ruchu, z prêdko¶ci± oko³o 100-120km/h, to wtedy pogadamy.
Ja kilka zdjêæ ju¿ na ok³adce miesiêcznika opublikowa³em i nie to, ¿e uwa¿am swoje fotografie za jak±¶ super sztukê, ale to co piszesz ¶wiadczy o tym, ¿e twoje s± jeszcze gorsze.

Data: 2009-05-03 18:58:04
Autor: Dariusz Zygmunt
Przysz³o¶æ b³ony fotograficznej
W niedziela 03 maj 2009 10:31, Marcin Wasilewski wyrazi³ nastêpujac± opiniê:
[...]

 Ma³e zagubione stacyjki pêdz±ce z szybko¶ci± ponad 100km/h?? To nie dziwiê siê, ¿e ju¿ ich nie ma   :-)  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt  --
53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

Data: 2009-05-04 03:20:06
Autor: Marcin Wasilewski
Przysz³o¶æ b³ony fotograficznej
U¿ytkownik "Dariusz Zygmunt" <darek_spam_na_Madagaskar_@czat.homelinux.net> napisa³ w wiadomo¶ci news:gtkies$p6t$3inews.gazeta.pl...

[...]

    Zapomnia³e¶ o najprostszym wyj¶ciu - fotografowanie poci±gów,
w ¿aden sposób nie powoduje, ¿e nie mo¿na fociæ ma³ych zagubionych
stacji. Ba, je nawet co¶ ³±czy, tym czym¶ jest s³owo... kolej.

http://ostbahn.pl/foto/galeria.php?autor=1

Data: 2009-05-04 06:59:59
Autor: Dariusz Zygmunt
Przysz³o¶æ b³ony fotograficznej
W poniedzia³ek 04 maj 2009 03:20, Marcin Wasilewski wyrazi³ nastêpujac±
[...]

 Nie w±tpiê, ale teraz to wysz³o z tego Radio Erewañ, nie w Moskwie a w
Leningradzie, nie samochody a rowery i nie rozdaj± a kradn± ale ogólnie
wszystko prawda  ;-)  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt  --
53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

Data: 2009-05-04 07:09:34
Autor: Janko Muzykant
Dariusz Zygmunt pisze:
Nie w±tpiê, ale teraz to wysz³o z tego Radio Erewañ, nie w Moskwie a w
Leningradzie, nie samochody a rowery i nie rozdaj± a kradn± ale ogólnie
wszystko prawda  ;-)

Raczej wyszed³ z tego ma³y, zagubiony ch³opiec w klasie, który upar³ siê wszystkim robiæ na z³o¶æ, a na koñcu na z³o¶æ wszystkim ogólnie ze¿ar³ kredê.
Tak mi siê przypomnia³ jeden taki z podstawówki. Dzi¶ pe³ni bardzo wysok± funkcjê publiczn± i oczywi¶cie nie ma go na naszej klasie.

--
pozdrawia Adam
ró¿ne takie tam: www.smialek.prv.pl
/ludzie dziel± siê na ludzi i... innych ludzi/

Data: 2009-05-02 09:30:32
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 1 May 2009, Marcin Wasilewski wrote:

  A co to ma do rzeczy? Cyfra ma tak± naturê, ¿e pozwala tanio eksperymentowaæ.
Np. zrobiæ zdjêcie tego samego kadru w czu³o¶ciach od ISO100 do ISO12800

IMVHO znacznie lepszym przyk³adem s± takie techniki, jak np. panning.
  W porównaniu do jednorazowego przetestowania zawarto¶ci szumu,
na tej ilo¶ci klatek to mo¿na sprawdziæ czy w ogóle obiekt jest
na zdjêciu ;)

  Czy to ¼le, ¿e cyfra pozwala eksperymentowaæ?

  W w±tku widzia³em tezê z której wynika³o, ¿e autor uwa¿a i¿
eksperyment polega na "zrobieniu w ciemno a pó¼niej siê wybierze",
chyba szkoda s³ów.
  ¯eby nie by³o - osobi¶cie nie mam nic przeciwko metodzie "pó¼niej
siê wybierze", szczególnie i¿ AFAIK profesjonali¶ci tak pracuj±
  :|
  Ale z *eksperymentowaniem* nie ma to nic wspólnego (i jak kto nie
widzi ró¿nicy, to nie - ja mu tego nie podejmujê siê wyt³umaczyæ).

A ¿e niektórzy zachowuj± siê jak ma³pa i pstrykaj± setki zdjêæ na godzinê to ich sprawa.

  Mówisz o fotografach NG, reporta¿ystach i innych takich?
  :D

pzdr, Gotfryd

Przysz³o¶æ b³ony fotograficznej