Przyzwoity laptop

Data: 2009-11-17 19:19:57
Autor: Alojzy Zakalec
Przyzwoity laptop
On Nov 17, 5:14 pm, Tomasz Bątor <m...@koralgol.pl> wrote:
Bezskutecznie (jak na razie) poszukuję laptopa o poniższych parametrach
(posortowane wg ważności):

- rozdzielczość 1680x1050 lub większa

A nie ważniejsza jest WIELKOŚĆ matrycy raczej niż jej rozdzielczość?

- dobra jakość matrycy (kolory, kąty widzenia)

A to zgodzę się, że to ważna cecha u laptopa.

- przynajmniej core 2 duo
- 4 gb ram
- grafika na poziomie GF 130M

Z moich obserwacji to u laptopa znacznie ważniejsza niż wypasiona
elektronika jest MECHANIKA! Tzn. mechanika precycyjna, czyli
eleganckie upakowanie tych wszystkich podzespołów w jak najmniejszej
przestrzeni, jak najbardziej CICHA wentylacja, mała waga, cienkość,
bezproblemowe zawiasy, może nawet odporność na wstrząsy itd.
Ciekawy jestem opinii innych grupowiczów na ten temat...

Data: 2009-11-18 08:54:59
Autor: Piotr M
Przyzwoity laptop
Pewnego razu Alojzy Zakalec tak oto obwieścił(a):

- rozdzielczość 1680x1050 lub większa

A nie ważniejsza jest WIELKOŚĆ matrycy raczej niż jej rozdzielczość?

Dwie różne rzeczy. Ja bym chciał mieć możliwość wrzucić jakieś 1400/1000
przy 15", czasem potrzeba upakować na ekranie więcej.

--
pzdr, Piotr M
"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?

Data: 2009-11-18 08:30:57
Autor: Alojzy Zakalec
Przyzwoity laptop
On Nov 18, 8:54 am, Piotr M <x...@xxx.pl> wrote:
> [...]

Dwie różne rzeczy. Ja bym chciał mieć możliwość wrzucić jakieś 1400/1000
przy 15", czasem potrzeba upakować na ekranie więcej.

A, masz na myśli proporcje! To przyznaję rację, czy nie ma gdzieś
jeszcze w sprzedaży lapków o proporcji matrycy 4:3?

Data: 2009-11-18 12:29:30
Autor: Raist
Przyzwoity laptop
Użytkownik "Piotr M" <xxx@xxx.pl> napisał w wiadomości news:1hye8w5od1ydj$.bvhd68euv4ko.dlg40tude.net...
Dwie różne rzeczy. Ja bym chciał mieć możliwość wrzucić jakieś 1400/1000
przy 15", czasem potrzeba upakować na ekranie więcej.

no wlasnie, a niestety ostatnio jest jakas chora tendencja, zeby w laptopach ładowac 1366x768
mi czasem brakuje tej wysokości, tak przynajmniej 900 a juz idealnie by bylo miec powyzej 1000

Raist

Data: 2009-11-18 16:37:09
Autor: ąćęłńóśżź
Przyzwoity laptop
Swoją drogą:

640×480 = 4:3
800×600 = 4:3
1024×768 = 4:3
1152×864 = 4:3

1280×768 = 5:3 ("panorama dla ubogich")

1280×1024 = 5:4 (!! najbardziej kwadratowy monitor !!)

1400×1050 = 4:3
1600×1200 = 4:3
1792×1344 = 4:3

Najczęstszym "stacjonarnym" proporcjom 4:3 odpowiadałby tryb 1280×960, raczej niespotykany (no może w jakichś mniej typowych
lapkach).

-- -- -

Data: 2009-11-18 17:22:55
Autor: Tomasz Bątor
Przyzwoity laptop
Dnia Tue, 17 Nov 2009 19:19:57 -0800 (PST), Alojzy Zakalec napisał(a):

- rozdzielczość 1680x1050 lub większa

A nie ważniejsza jest WIELKOŚĆ matrycy raczej niż jej rozdzielczość?

Zdecydowanie nie. Co mi po WIELKIEJ matrycy, jak obszar roboczy będzie
miała taki sam jakiego się używało 10 lat temu. Tak jak wspomniał Raist,
obecnie większość (na oko z 80%) laptopów ma 1366x768 - to jest kompletna
katastrofa (używam takiego piąty miesiąc i się nie przyzwyczaiłem)

t.

--
  _______   _______   ____  ____  _______    _______
 _\__ __/___\     /___\  _\/   /__\    __)___\   __/_

Data: 2009-11-18 14:17:16
Autor: Szymon von Ulezalka
Przyzwoity laptop
miała taki sam jakiego się używało 10 lat temu. Tak jak wspomniał Raist,
obecnie większość (na oko z 80%) laptopów ma 1366x768 - to jest kompletna
katastrofa (używam takiego piąty miesiąc i się nie przyzwyczaiłem)

to i tak lepiej niz 15" z 1280x800 ;p

Data: 2009-11-18 17:13:47
Autor: Alojzy Zakalec
Przyzwoity laptop
On Nov 18, 11:17 pm, Szymon von Ulezalka
<sz.gruszczyn...@googlemail.com> wrote:
> [...]
> obecnie większość (na oko z 80%) laptopów ma 1366x768 - to jest kompletna
> katastrofa (używam takiego piąty miesiąc i się nie przyzwyczaiłem)

już nie wspominając, że 15" przy 4:3 to większa powierzchnia niż 15"
przy np. 5:3,

im bardziej zbliżony do kwadratu prostokąt, przy tej samej przekątnej,
tym jego powierzchnia większa

więc czy to nie dlatego właśnie marketing wmówił wszystkim, że
panoramiczne wyświetlacze som bardziej nowoczysne?

Data: 2009-11-19 21:27:26
Autor: ąćęłńóśżź
Przyzwoity laptop
W laptokach jeszcze zrozumiem - łatwiej się składa jamnika na podłużną klawiaturę.
W stacjonarnych nie rozumiem.
No chyba, że pionowo obok siebie zmieszone dwie kartki A4 - to rozumiem.
JaC

-- -- -

więc czy to nie dlatego właśnie marketing wmówił wszystkim, że panoramiczne wyświetlacze som bardziej nowoczysne?

Data: 2009-11-18 17:49:15
Autor: ąćęłńóśżź
Przyzwoity laptop
Szerokie i niskie miałoby sens, gdyby wszystkie paski narzędziowe itp były z boku, a nie u góry.

Ale siła przyzwyczajenia do pasków u góry jest wielka, zresztą to może perceżpcja człowieka, bo parę firm próbowało wprowadzać
aplikacje z narzędziami po bokach i jednak się nie przyjmowały (pomijam profesjonalne zastosowania).

Trochę się przypomina sprzed laty wejście okienek (jeszcze z serii 3.11) do sekretariatów, biur i urzędów i pozostawianie większości
aplikacji biurowych na 640×480, choć można było łatwo 800×600 włączyć to mało kto tak ustawiał.

W sumie pod względem rozdzielczości monitory analogowe miały jednak pewną elastyczność i pzostawiały użyszkodnikowi większy wybór
niż obecna pikseloza.

Ale czuję przez skórę, że czasy "płynnej" rozdzielczości jeszcze jednak wrócą ;-)
JaC

-- -- -

Tak jak wspomniał Raist, obecnie większość laptopów ma 1366x768 - to jest kompletna katastrofa.

Data: 2009-11-18 20:46:02
Autor: Tomasz Bątor
Przyzwoity laptop
Dnia Wed, 18 Nov 2009 17:49:15 +0100, ąćęłńóśżź napisał(a):

Szerokie i niskie miałoby sens, gdyby wszystkie paski narzędziowe itp były z boku, a nie u góry.

I tak i nie. Z jednej strony siła komputerowego przyzwyczajenia, z drugiej
zaś widzenie panoramiczne, które jest naturalne dla człowieka.

[...]

Sporej części użytkowników wszystko to i tak zwisa - nienatywne
rozdzielczości, wypalające oczy ustawienia... Ważne, że obraz wyświetla.

Ciekawi mnie jak sytuację zmieni OLED - wszelkie znaki wskazują, że będzie
to niezła rewolucja.

t.

--

Przyzwoity laptop