Psy na podwórku i pogryzienie

Data: 2010-07-15 09:58:06
Autor: djs
Psy na podwórku i pogryzienie
Witam!

Może ktoś będzie się orientował jak wygląda sytuacja kiedy mam psy na swoim podwórku, podwórko ogrodzone, bramka zamknięta i oznakowana tabliczką z "niebezpiecznymi psami" i wejdzie mi ktoś obcy a psy go pogryzą.
Z tego co mówił mi dzisiaj policjant (jedna "suczka" ugryzła pijanego gościa nachylającego się przez płot), to nawet jak ktoś wejdzie mi na podwórko nieproszony to odpowiadam za pogryzienie przez psa.

Gdybym nie miał psów to by mnie sąsiedzi w jedną noc wynieśli - po pegierowska wioska która dalej żyje tak jak za komuny - "wszystko nasze" i psy to konieczność.

To prawda co mówił policjant?

--
<<< djs >>>
AMD Phenom II X2 550BE @ x4, Asus M4A77D,  4GB A-Data EXTREME DDR2 800+

Data: 2010-07-15 10:20:06
Autor: Rafał
W dniu 15.07.2010 09:58, djs pisze:
[...]

a czytałeś wątek "Uwaga groźny pies" na tej grupie z 11.07.2010?

Data: 2010-07-15 11:12:20
Autor: djs
Rafał napisał (a):
a czytałeś wątek "Uwaga groźny pies" na tej grupie z 11.07.2010?

Dzięki za info - jakoś mi ten wątek umknął :)

Data: 2010-07-15 11:15:21
Autor: witek
djs wrote:
[...]

tak.
upraszczając pies nie ma prawa pogryźć nikogo, niezależnie od sytuacji i   powodu z jakiego znalazł się w zasięgu psa.
Albo wybij im zęby, alob porządnie wytrenuj jeśli biegają luzem, albo trzymaj na smyczy.

Data: 2010-07-15 20:12:45
Autor: Robert
Dnia 15 lip  o godzinie  18:15, na pl.soc.prawo, witek napisał(a):

Albo wybij im zęby, alob porządnie wytrenuj jeśli biegają luzem, albo trzymaj na smyczy.

Co zmieni że pies będzie na smyczy?
Jak już ktoś wszedł na ogrodzony tern, to i do psa na smyczy tez może
podejść.

--
Robert

Data: 2010-07-15 13:34:06
Autor: witek
Robert wrote:
[...]

Pies na smyczy za nim nie pogoni, jak juz sie zorientuje ze wlazł nie tam gdzie trzeba.

Data: 2010-08-03 08:20:47
Autor: Bydlę
On 2010-07-15 18:15:21 +0200, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> said:

Albo wybij im zęby, alob porządnie wytrenuj jeśli biegają luzem, albo trzymaj na smyczy.

To jest awykonalne.
;>

--
Bydlę

Data: 2010-07-16 09:06:26
Autor: Michał Gut
lekko ot: to jak bronic swojego terenu legalnie?
mozna wyprosic goscia
jak nie zareaguje wezwac policje

mozna miec agencje ochrony i oni zareaguja ale
a)2-5 minut czas reakcji
b) na wiosce dalej od cywilizacji male szanse zeby agencje oferowaly uslugi (za duze dystanse i za male zageszczenie)

wiec jak obronic sie gdy nie ma nas w domu? zawsze myslalem ze pies to dobre rozwiazanie w takim wypadku. nie mam takich problemow - nie mam ani psa ani nie mieszkam w niepewnej okolicy. natomiast mnie to ciekawi. myslalem ze jak sa ostrzezenia na plocie czytelne, plot szczelny i pies na terenie jednoczesnie z intruzem ktory pokonal zabezpieczenie w postaci plotu, to intruz pakuje sie na wlasne ryzyko.

a tu sie zdziwilem...
wiem ze nie mozna podlaczac plotu pod prad bo to moze zabic - zwlaszcza jak idiota podlaczy 220 a nie pastucha. ale pies? i to juz po pokonaniu ogrodzenia?

w sadzie nie dałoby się z tego wybronic łatwo?

Data: 2010-07-16 11:57:59
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-07-16 09:06, Użytkownik Michał Gut napisał:

w sadzie nie dałoby się z tego wybronic łatwo?

Będą rozpatrywane różne okoliczności.
Jak pogryziony zezna że wszedł przez nie zamkniętą na klucz
furtkę czy bramę, przez dziurę w ogrodzeniu lub przeskoczył
przez dekoracyjny płotek to nie zabezpieczyłeś należycie.
Jak przyzna że sam zrobił dziurę lub przełaził dwu i pół
metrowe ogrodzenie bo furtki były zakluczone to wygrałeś.
Ale jak sforsował ogrodzenie samochodem a po wyjściu z niego
został pogryziony to znowu brak należytego zabezpieczenia
z twojej strony.

Pozdrawiam

Data: 2010-07-16 12:11:32
Autor: MZ
W dniu 2010-07-16 11:57, RadoslawF pisze:
[...]

Nie no...powiedz że żartujesz, proszę...

--
MZ

Data: 2010-07-16 17:34:53
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-07-16 12:11, Użytkownik MZ napisał:

Ale jak sforsował ogrodzenie samochodem a po wyjściu z niego
został pogryziony to znowu brak należytego zabezpieczenia
z twojej strony.

Nie no...powiedz że żartujesz, proszę...

Dla sądu to on nie sforsował ogrodzenia samochodem tylko
uczestniczył w wypadku w wyniku którego znalazł się na
posesji a tam został pogryziony przez psy.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2010-07-16 13:15:53
Autor: Herald
Dnia Fri, 16 Jul 2010 11:57:59 +0200, RadoslawF napisał(a):

Ale jak sforsował ogrodzenie samochodem a po wyjściu z niego
został pogryziony to znowu brak należytego zabezpieczenia
z twojej strony.

Kur..a - idę zaraz kupić jakiś T-94 z demobilu :)))
Zwróci mi się po kilku "wjazdach" do posesji na których są psy :)))

Ale dojechałeś stary :)))
Zmień dilera, bo ten sprzedaje ci jakieś ścierwo które ci do końca zlasuje
mózgownicę :)

Data: 2010-07-16 17:40:06
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-07-16 13:15, Użytkownik Herald napisał:

[...]

Nie zapomnij dokupić niskopodwoziówki do przewozu bo takim wynalazkiem
nie wolno jeździć po naszych jakże wspaniałych drogach.
:-)

Ale dojechałeś stary :)))
Zmień dilera, bo ten sprzedaje ci jakieś ścierwo które ci do końca zlasuje
mózgownicę :)

Za zniszczone ogrodzenie płacisz ty a raczej ubezpieczyciel
twojego auta, policja jeszcze dołoży mandat, za zniszczone
przez psy spodnie i może ciało płaci właściciel posesji lub
jego ubezpieczyciel jeśli się ubezpieczył od pogryzienia przez
własne pieski.

Pozdrawiam

Psy na podwórku i pogryzienie