Psychiczna misjonarka

Data: 2012-01-11 14:47:00
Autor: Przemysław W
Psychiczna misjonarka
Łamanie kości, przerywanie skóry i ścięgien, krwotoki - to elementy niedzielnego kazania dla dzieci w kościele pijarów przy ul. Dzielskiego. Część rodziców nie wytrzymała i przed końcem wyprowadziła dzieci.

Nie puszczam dzieciom japońskich bajek, nawet Scooby Doo wydaje mi się zbyt drastyczny. A tu idę na mszę dla dzieci i nawet ja nie jestem w stanie wytrzymać tego, co mówi misjonarka. Żonie zrobiło się słabo, sześcioletni syn był zielony, a ośmioletnia córka nie była w stanie wieczorem zasnąć - opowiada rodzic, który skontaktował się z "Gazetą". Podobne przeżycia z niedzielnej mszy mają też inni jej uczestnicy. Jedna z matek, która tego dnia do kościoła przyszła sama, mówi, że po raz pierwszy cieszyła się, że dzieci są chore i zostały w domu. - Nawet dla dorosłych realizm tego, co mówiła misjonarka, był trudny do strawienia. Widziałam nastoletnie dziewczyny, które wyszły ze mszy z przerażeniem na twarzy. Rodzice kilkuletnich dzieci też wychodzili, nie doczekawszy końca kazania - mówi.

Na niedzielnej mszy kazanie głosiła Anna Krogulska ze Stowarzyszenia Misjonarzy Świeckich "Inkulturacja", które ma swoją siedzibę w Stadnikach pod Krakowem. Kobieta kilka lat temu kupiła w Turynie kopię Całunu Turyńskiego i od tego czasu jeździ po świecie z rekolekcjami. Podczas spotkań opowiada o tym, w jaki sposób Jezus był bity, bardzo dokładnie opisuje obrażenia, jakich doznał. W jej relacji bicze rzymskie najpierw cięły skórę, a potem wrzynały się głębiej, powodując wyrwanie ciała, upływ krwi. Widać było rozcięte mięśnie, a nawet kości kręgosłupa. Jest też mowa o paraliżu kciuków, rozrywaniu ścięgien, wymiotach i wstrząsach.

Do kościoła pijarów Annę Krogulską zaprosił proboszcz o. Wojciech Kałafut. - Słyszałem wcześniej rekolekcje tej pani. Były mocne. Misjonarka była jednak poinformowana, że będzie to msza dla dzieci i treść kazania miała być do nich dostosowana. Sam nie słyszałem kazania, ale jeśli jacyś parafianie poczuli się urażeni, nie pozostaje mi nic innego, jak przeprosić ich w następną niedzielę - mówi "Gazecie".

Sama misjonarka nie widzi problemu. - Takie same rekolekcje głosiłam już w wielu miejscach na świecie i nikt się nie skarżył - twierdzi.

O tym, że szczegółowe opisywanie ran Jezusa może zaszkodzić dzieciom, przekonana jest psycholog Maria Ukwiecka. Nie dziwi się, że część rodziców wyszła z kościoła. - Sama bym tak zrobiła. Można mówić dzieciom o śmierci Jezusa, ale formę trzeba dostosować do wieku. Rozumiem, że misjonarka chciała zaszokować. Wydaje się jednak, że przesadziła albo zapomniała o obecności dzieci - komentuje.

Stowarzyszenie, które prowadzi Anna Krogulska, powinno mieć zgodę krakowskiej kurii na prowadzenie działalności misyjnej. Takiej zgody jednak nie ma. Kanclerz kurii ks. Piotr Majer tłumaczy, że Kościół katolicki nie uznaje żadnego prywatnego stowarzyszenia wiernych. - Ta pani wielokrotnie zwracała się do nas, ale zawsze spotykała się z odmową. To jest jej prywatna inicjatywa - twierdzi.

Tymczasem na stronie stowarzyszenia (www.inkulturacja.com.pl) Anna Krogulska chwali się zaświadczeniem podpisanym przez kardynała Stanisława Dziwisza w 2009 r. Krakowski metropolita zaświadcza w dokumencie, że zna misjonarkę, która pracowała w Kamerunie wśród Pigmejów Baka i plemion Bantu. Kardynał pisze też, że jest poinformowany o działalności misyjnej stowarzyszenia. - Ten dokument jest autentyczny, ale nie upoważnia stowarzyszenia do działania misyjnego. Trudno dziś stwierdzić, w jaki sposób pani Krogulska weszła w jego posiadanie. Misjonarz to jest ktoś posłany, a my tej pani nigdzie nie posyłaliśmy - podkreśla kanclerz kurii.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,10943195,Drastyczne_opisy_meki_na_kazaniu_misjonarki.html#ixzz1j9ntmgjU

Przemek

--

"Jarosław Kaczyński w 2011 roku przegrał wszystko co było do przegrania. Po raz szósty z rzędu Polacy wybrali ciepłą wodę w kranie serwowaną przez Donalda Tuska zamiast IV RP obiecywanej przez prezesa PiS. Mało tego - od prezesa odeszli najwierniejsi z wiernych: Zbigniew Ziobro, Jacek Kurski, Beata Kempa. Przez 12 miesięcy PiS w żadnym sondażu nie wyprzedziło Platformy Obywatelskiej."

Data: 2012-01-11 15:00:10
Autor: WW
Psychiczna misjonarka
W dniu 2012-01-11 14:47, Przemysław W pisze:
 Sam nie słyszałem kazania,
ale jeśli jacyś parafianie poczuli się urażeni, nie pozostaje mi nic
innego, jak przeprosić ich w następną niedzielę - mówi "Gazecie".

A jest jakieś odszkodowanie za obrazę uczuć estetycznych?

  Pozdrawiam
  WW
„Tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem
  Polska będzie wiochą a Polak burakiem”.

Data: 2012-01-11 15:16:24
Autor: leszek niewiadomski
Psychiczna misjonarka
Am 11.01.2012 15:00, schrieb WW:
[...]

W Polce chyba nie ma jeszcze przymusu chodzenia do kosciola?
ln.

Data: 2012-01-11 15:19:20
Autor: A. Filip
Przemysław W: Psychiczna misjonarka
On 01/11/2012 03:16 PM, leszek niewiadomski wrote:
Am 11.01.2012 15:00, schrieb WW:
[...]

Ja nie słyszałem *jeszcze* o wprowadzeniu zakazu wychodzenia z kościoła choćby i w trakcie mszy/kazania, ale następny konkordat pewnie to skandaliczne niedopatrzenie naprawi :-)

Data: 2012-01-11 15:22:06
Autor: leszek niewiadomski
Am 11.01.2012 15:00, schrieb WW:
[...]

A w pracy i szkole beda sprawdzali podpisy dobrodzieja w dzienniczku, potraca emeryture za zaniedbanie spowiedzi i komunii wielkanocnej itd. Oj, cos sie rozmarzylem. Trzeba isc na fitness.

ln.

Data: 2012-01-11 21:50:27
Autor: raff
Przemysław W: Psychiczna misjonarka

Am 11.01.2012 15:00, schrieb WW:
[...]

Faceci chodza na silownie, ale jak ktos nie ma jaj, to idzie na
fitness.

Idz, idz na fitness.

R.

Data: 2012-01-11 21:58:59
Autor: Bogdan Idzikowski

Am 11.01.2012 15:00, schrieb WW:
[...]

I jeśli na siłowni chcą szybciej uzyskać masę mięśniową wpieprzają sterydy. I mają piękne muskuły, ale jaj nie mają. Mają malutkie zdegenerowane jajeczka. Coś za coś. Takie życie.

Data: 2012-01-11 22:00:33
Autor: raff
Przemysław W: Psychiczna misjonarka

Am 11.01.2012 15:00, schrieb WW:
[...]

Idz na fitness Bodzio, idz.

R.

Data: 2012-01-11 22:16:33
Autor: Bogdan Idzikowski

Am 11.01.2012 15:00, schrieb WW:
[...]

Czyli chodziłeś na siłownię z opisanym przeze mnie skutkiem i z własnego doświadczenia i oczywiście z dobrego serca uprawianie fitness mi proponujesz? Dziękuję, nie skorzystam.

Data: 2012-01-11 22:36:04
Autor: raff
Przemysław W: Psychiczna misjonarka
On Wed, 11 Jan 2012 22:16:33 +0100, "Bogdan Idzikowski"

Am 11.01.2012 15:00, schrieb WW:
[...]

Buehehe, wlasnie tak, Bodzio. niech zyje ograniczony sposob
postrzegania.

Wszyscy, co chodza na silownie, i dbaja o siebie, biora sterydy.

Idz na fitness, idz.

R.

Data: 2012-01-11 23:05:46
Autor: Bogdan Idzikowski

Am 11.01.2012 15:00, schrieb WW:
[...]

OK. A ty przeczytaj choćby to:
Sterydy u mężczyzn powodują krótkotrwałe zwiększenie popędu seksualnego, po którym dochodzi do zmniejszenia ilości naturalnie wytwarzanego testosteronu. Efekt? Kurczenie się jąder, a w konsekwencji nawet bezpłodność.U kobiet skutkiem stosowania anabolików może być trwałe obniżenie głosu, nieregularne miesiączki, powiększenie łechtaczki, zmiany skórne, owłosienie na ciele i twarzy oraz łysienie na czubku głowy. Mężczyźni także mają bujniejszy zarost, ale zwykle na torsie i plecach. Od testosteronu nie przybywa im włosów na głowie, czego właśnie wielu by oczekiwało. U obu płci duże dawki anabolików powodują ginekomastię (rozrost gruczołów piersiowych). Na całym ciele często pojawia się trądzik, czyli krosty podchodzące ropą i pozostawiające trwałe blizny. Często też występują bolesne skurcze mięśni oraz obrzęki spowodowane zatrzymywaniem wody w organizmie. Konsekwencją stosowania anabolików przez nastolatków może być zahamowanie wzrostu ciała. Spowodowane jest to przedwczesnym zamknięciem nasady (zakończenia) kości długich. Jeśli anaboliki przyjmują ludzie nie do końca rozwinięci fizycznie, można się spodziewać, że będą niżsi niż ich rówieśnicy o 20-30 proc.
I to byłoby na tyle w kwestii sterydów.

Data: 2012-01-11 23:15:21
Autor: raff
Przemysław W: Psychiczna misjonarka
On Wed, 11 Jan 2012 23:05:46 +0100, "Bogdan Idzikowski"

Am 11.01.2012 15:00, schrieb WW:
[...]

Czy ty umiesz czytac ?

Starcze, jestes jebniety w podobny sposob jak Pietrzykowski. Mozna ci
mowic, a ty w kolko to samo.

Mozna chodzic na silownie, a nie brac sterydow. Jarzysz ?

I takie samo masz pojecie o polityce.

Biedny czlenio.

R.

Data: 2012-01-12 10:29:28
Autor: Bogdan Idzikowski

Am 11.01.2012 15:00, schrieb WW:
[...]

Smarku! Najpierw piszesz, że: "Wszyscy, co chodza na silownie, i dbaja o siebie, biora sterydy".
Jak ci opisuję, co sterydy robią z tymi, którzy je biorą, to piszesz: "Mozna chodzic na silownie, a nie brac sterydow".
Może jednak gówniarzu, zrezygnuj z dyskusji z dorosłymi ludżmi, dalej uczęszczaj do szkoły, a gdy zmężniejesz i nabierzesz powagi oraz ogłady powróć na psp.

Data: 2012-01-12 19:35:01
Autor: raff
[...]

Widzisz, ciuliku, to bylo zdanie ironiczne. "Wszyscy, co chodza na
silownie, i dbaja o siebie, biora sterydy"

Ale jako ze u ciebie ironii za grosz, to reakcja taka jak u pojebanca.

A gowniarza, to sobie w rodzinie poszukaj. Pojebancu.

R.

Data: 2012-01-12 19:52:54
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "raff" <patagonia13@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:6r9ug71q2qjbk3eugg6nsvd07goll2nr8j4ax.com...

[...]

Jeśli, według ciebie, to ma być ironiczne zdanie, to podkreślaj je wężykiem, żeby wszystkim było wiadomo, o co chodzi.
Szukałem, nie znalazłem, pojebańcu. Gówniarze są tylko w twojej.

Data: 2012-01-12 19:54:48
Autor: raff
Przemysław W: Psychiczna misjonarka
On Thu, 12 Jan 2012 19:52:54 +0100, "Bogdan Idzikowski"
[...]

Dla przychlasta Idzikowskiego wszystko by trzeba podkreslac wezykiem.
Moze wtedy by zrozumial.

Rodzina tez taka niedojebana ?

R.

Data: 2012-01-12 20:29:30
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "raff" <patagonia13@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:02bug7d8if454hal5rsqmcp5dkvbar5tms4ax.com...
[...]

I musisz brnąć dalej w to gówno? Nie masz dość grzebania się w odchodach?

Data: 2012-01-13 05:30:04
Autor: stevep
Dnia 12-01-2012 o 19:54:48 raff <patagonia13@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

To już tak nisko upadłeś Kurwikowski, że musisz się czepiać rodzin?
--
stevep

Data: 2012-01-13 10:48:35
Autor: Pan hrabia Bobrowski

Użytkownik "stevep" <stevep011@invalid.tkdami.net> napisał w wiadomości news:op.v7z9geg450oqoastevep-komputer.radom.vectranet.pl...
[...]

Bradzo intersująca dyskusja. Zauważam, że raff, u2, rAzor, HaMMeR nie mają na tym forum nic do powiedzenia, a jedyne co potrafią to inwektywy.

BBR

Data: 2012-01-11 23:20:59
Autor: raff
Przemysław W: Psychiczna misjonarka
Aha, ty tez chodzisz na fitess, stary capie ? :)

Jak cipcie ? :)

R.

Data: 2012-01-12 04:38:36
Autor: stevep

Am 11.01.2012 15:00, schrieb WW:
[...]

Kręgle Kurwikowski.

--
stevep

Data: 2012-01-12 04:37:52
Autor: stevep

Am 11.01.2012 15:00, schrieb WW:
[...]

A nie możesz Kurwikowski iść na kręgle tylko 30 zł za godzinę?

--
stevep

Data: 2012-01-11 21:49:16
Autor: raff
Przemysław W: Psychiczna misjonarka
Zaraz, zaraz czy chodzi o to ze Przemyslaw W. to Psychiczna misjonarka
?

To by sie nawet zgadzalo.

R.

Data: 2012-01-11 16:27:38
Autor: WW
Psychiczna misjonarka
W dniu 2012-01-11 15:16, leszek niewiadomski pisze:

W Polce chyba nie ma jeszcze przymusu chodzenia do kosciola?
ln.

Skoro wierni czuja się obrażeni występem artysty na koncercie, na którym nie byli.
Czają się obrażeni filmem, którego nie widzieli.

Data: 2012-01-12 04:36:37
Autor: stevep
Psychiczna misjonarka
Dnia 11-01-2012 o 15:16:24 leszek niewiadomski <leszek@invalid.invalid>  napisał(a):

Am 11.01.2012 15:00, schrieb WW:
[...]

A pĂłjdziesz do nieba jak nie będziesz chodził do kościoła i odklepywał  zdrowaśki?

--
stevep
UĹźywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2012-01-12 10:06:14
Autor: A. Filip
Psychiczna misjonarka

Am 11.01.2012 15:00, schrieb WW:
[...]

A pójdziesz do nieba jak nie będziesz chodził do kościoła i odklepywał
zdrowaśki?

A 72 hurysy ma się dostać w raju za chodzenie do kościoła watykańsko
katolickiego  i odklepywanie zdrowasiek? :-)

Data: 2012-01-12 15:33:11
Autor: stevep
Psychiczna misjonarka

Am 11.01.2012 15:00, schrieb WW:
[...]

Serio, a zagwarantujesz to na piśmie?

Data: 2012-01-12 19:25:46
Autor: XL
Psychiczna misjonarka
Dnia Thu, 12 Jan 2012 04:36:37 +0100, stevep napisał(a):

A pójdziesz do nieba jak nie będziesz chodził do kościoła i odklepywał  zdrowaśki?

Ja Ci mówię nie przeżywaj tak bardzo tego, co Ci synek sąsiadów opowiada po
religii...
--
XL

Data: 2012-01-13 05:27:20
Autor: stevep
Psychiczna misjonarka
Dnia 12-01-2012 o 19:25:46 XL <ikselk@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Ja mam w domu wnuka z religią, ale o różnych rzeczach mi opowiada np ile  bramek strzelił na wuefie, a o religii akurat nie.
--
stevep

Data: 2012-01-13 13:46:44
Autor: XL
Psychiczna misjonarka
Dnia Fri, 13 Jan 2012 05:27:20 +0100, stevep napisał(a):

[...]

Bo to Twój wnuk...
--
XL

Data: 2012-01-13 16:09:41
Autor: stevep
Psychiczna misjonarka
Dnia 13-01-2012 o 13:46:44 XL <ikselk@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Pewnie, że nie twój.

--
stevep

Data: 2012-01-13 18:54:08
Autor: XL
Psychiczna misjonarka
Dnia Fri, 13 Jan 2012 16:09:41 +0100, stevep napisał(a):

[...]

Szkoda. Ze względu na niego.
--
XL

Data: 2012-01-14 05:12:35
Autor: stevep
Psychiczna misjonarka
Dnia 13-01-2012 o 18:54:08 XL <ikselk@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Jakby to usłyszał miałby niezły ubaw.
--
stevep

Data: 2012-01-11 15:39:26
Autor: T.
Psychiczna misjonarka

Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:jek3td$6vk$1inews.gazeta.pl...
[...]

Pewnie ci rodzice, co wyszli, wyłączają tv na amen, jak wychodzą z domu. A biedne dzieciaczki nie oglądają filmów dla dorosłych...
T.

Data: 2012-01-11 16:39:09
Autor: XL
Psychiczna misjonarka
Dnia Wed, 11 Jan 2012 14:47:00 +0100, Przemysław W napisał(a):

[...]

Tylko że TO nie są japońskie bajki.
Niejednemu się przyda, aby WRESZCIE odczuł różnicę między japońską bajką a
realiami. Bo jeśli we właściwy sposób nie odczuje, to...
http://policyjni.gazeta.pl/Policyjni/1,91152,10944387,15_latka_zamordowala_9_latke__Chciala_zobaczyc__jakie.html

--
XL

Data: 2012-01-11 17:50:52
Autor: Przemysław W
Psychiczna misjonarka

Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1c1vghty3u1kt$.18iuszlhdm62q$.dlg40tude.net...
[...]

Aha, czyli kaźde dziecko, które nie usłyszy bełkotu Anny Krogulskiej jest potencjalnym mordercą, nieprawdaż?

Przemek

Data: 2012-01-11 18:05:16
Autor: XL
Psychiczna misjonarka
Dnia Wed, 11 Jan 2012 17:50:52 +0100, Przemysław W napisał(a):

[...]

Jak się bardzo chce albo jest się głupim, to i taki wniosek można wyciągnąć
:->
--
XL

Data: 2012-01-11 18:21:26
Autor: Przemysław W
Psychiczna misjonarka

Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał

Jak się bardzo chce albo jest się głupim, to i taki wniosek można wyciągnąć

A jak się nie chce i nie jest się głupim to jaki wniosek można wysnuć z tego zdania:

Data: 2012-01-11 18:24:02
Autor: XL
Psychiczna misjonarka
Dnia Wed, 11 Jan 2012 18:21:26 +0100, Przemysław W napisał(a):

[...]

A taki:
"Niejeden" to nie "każdy".
Proste?

--
XL

Data: 2012-01-11 18:29:57
Autor: Przemysław W
Psychiczna misjonarka
Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hjd3z6zgw32z.5si2hphwguku.dlg40tude.net...
[...]

Demagogia. Żadne dziecko nie powinno słuchać sadystycznych opowiadań psychicznie chorej kobiety.

 Przemek

Data: 2012-01-11 18:46:09
Autor: kleczynski
Psychiczna misjonarka

Demagogia. Żadne dziecko nie powinno słuchać sadystycznych opowiadań
psychicznie chorej kobiety.

Przemek

Przed chyba cwiercwieczem poszedlem z dzieckiem do kosciola, bo mialo byc spotkanie z biskupem. Ten gadal cos o gosciu, ktorego lew oszczedzil, bo zobaczyl w jego oczach boga. Pozniej tlumaczyl, ze inni biskupi innego koloru skory i rasy to jego koledzy choc czasem inaczej pachna czy nawet wiecej. Rodzice sluchali zaciekawieni, dzieci szybko zapomnialy gadke, a biskupow wiecej nie spotykamy,

K.C.

Data: 2012-01-11 18:56:54
Autor: XL
Psychiczna misjonarka
Dnia Wed, 11 Jan 2012 18:46:09 +0100, kleczynski napisał(a):

[...]

Coś mi się wydaje, ze jeden rodzic zrozumiał jak umiał :-]
--
XL

Data: 2012-01-11 19:06:59
Autor: kleczynski
Psychiczna misjonarka
Am 11.01.2012 18:56, schrieb XL:
[...]

Ten rodzic to juz wczesniej swoje wiedzial. Poswiecal sie tylko dla dziecka i dziadkow, ktorzy chcieli miec w rodzinie katolika.
K.C.

Data: 2012-01-11 19:12:54
Autor: Przemysław W
Psychiczna misjonarka

Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:kc87rzoz7b3e$.1sln7ijiqdtf2.dlg40tude.net...
[...]

Inny (nie wiem czy rodzic) nie zrozumiał, bo nie umiał.

Przemek

Data: 2012-01-11 19:17:53
Autor: XL
Psychiczna misjonarka
Dnia Wed, 11 Jan 2012 19:12:54 +0100, Przemysław W napisał(a):

[...]

Na pewno zrozumiał to, że to było spotkanie dla dzieci i do nich
skierowane.

--
XL

Data: 2012-01-11 18:47:27
Autor: Bogdan Idzikowski
Psychiczna misjonarka

Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:jekguo$h3b$1inews.gazeta.pl...
[...]

Chyba, że ma sadystycznych rodziców, którzy dziecko chcą wychować na swój obraz i podobieństwo?
A może się mylę?

Data: 2012-01-11 18:59:03
Autor: XL
Psychiczna misjonarka
Dnia Wed, 11 Jan 2012 18:47:27 +0100, Bogdan Idzikowski napisał(a):

[...]

Powtarzam: chodzić z dziećmi na msze dla dzieci. Msza dla dorosłych
niekoniecznie polaga tylko na podsypianiu na klęczkach - czasem nawet gada
się tam o wieszaniu na krzyżu :->

Jakoś do kina na horrory nikt mądry dzieci nie wlecze.
--
XL

Data: 2012-01-15 16:52:03
Autor: pluton
Psychiczna misjonarka
[...]

A na pranie mozgu do kosciola wlecze. I gdzie tu sens, gdzie logika ?

Nullification

Data: 2012-01-11 19:24:04
Autor: wekon
Psychiczna misjonarka
"Przemysław W"  wrote in message news:jek3td$6vk$1inews.gazeta.pl...

Żonie zrobiło się słabo, sześcioletni
syn był zielony, a ośmioletnia córka nie była w stanie wieczorem zasnąć -
opowiada rodzic, który skontaktował się z "Gazetą".

Przemek

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

To i tak pikuś w porównaniu z tym, jak większość osób reaguje na Twoje codzienne GWnotoki na grupie.

wekon

Data: 2012-01-11 21:05:24
Autor: Przemysław W
Psychiczna misjonarka

Użytkownik "wekon" <wekon@op.pl> napisał w wiadomości news:4f0dd3c5$0$1215$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A Ty z uporem maniaka czytasz i czytasz.

Przemek

Data: 2012-01-12 16:23:09
Autor: wekon
Psychiczna misjonarka

"Przemysław W"  wrote in message news:jekq3f$gc6$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nie. Ja z uporem maniaka apeluję żebyś przestał.

wekon

Data: 2012-01-13 19:11:50
Autor: pluton
Psychiczna misjonarka
[...]

Naprawde zmuszasz zone i dzieci do czytania psp ?

Nullification

Psychiczna misjonarka