Psychiczna misjonarka

Data: 2012-01-11 15:39:26
Autor: T.
Psychiczna misjonarka

Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:jek3td$6vk$1inews.gazeta.pl...
Łamanie kości, przerywanie skóry i ścięgien, krwotoki - to elementy niedzielnego kazania dla dzieci w kościele pijarów przy ul. Dzielskiego. Część rodziców nie wytrzymała i przed końcem wyprowadziła dzieci.

Nie puszczam dzieciom japońskich bajek, nawet Scooby Doo wydaje mi się zbyt drastyczny. A tu idę na mszę dla dzieci i nawet ja nie jestem w stanie wytrzymać tego, co mówi misjonarka. Żonie zrobiło się słabo, sześcioletni syn był zielony, a ośmioletnia córka nie była w stanie wieczorem zasnąć - opowiada rodzic, który skontaktował się z "Gazetą". Podobne przeżycia z niedzielnej mszy mają też inni jej uczestnicy. Jedna z matek, która tego dnia do kościoła przyszła sama, mówi, że po raz pierwszy cieszyła się, że dzieci są chore i zostały w domu. - Nawet dla dorosłych realizm tego, co mówiła misjonarka, był trudny do strawienia. Widziałam nastoletnie dziewczyny, które wyszły ze mszy z przerażeniem na twarzy. Rodzice kilkuletnich dzieci też wychodzili, nie doczekawszy końca kazania - mówi.

Na niedzielnej mszy kazanie głosiła Anna Krogulska ze Stowarzyszenia Misjonarzy Świeckich "Inkulturacja", które ma swoją siedzibę w Stadnikach pod Krakowem. Kobieta kilka lat temu kupiła w Turynie kopię Całunu Turyńskiego i od tego czasu jeździ po świecie z rekolekcjami. Podczas spotkań opowiada o tym, w jaki sposób Jezus był bity, bardzo dokładnie opisuje obrażenia, jakich doznał. W jej relacji bicze rzymskie najpierw cięły skórę, a potem wrzynały się głębiej, powodując wyrwanie ciała, upływ krwi. Widać było rozcięte mięśnie, a nawet kości kręgosłupa. Jest też mowa o paraliżu kciuków, rozrywaniu ścięgien, wymiotach i wstrząsach.

Do kościoła pijarów Annę Krogulską zaprosił proboszcz o. Wojciech Kałafut. - Słyszałem wcześniej rekolekcje tej pani. Były mocne. Misjonarka była jednak poinformowana, że będzie to msza dla dzieci i treść kazania miała być do nich dostosowana. Sam nie słyszałem kazania, ale jeśli jacyś parafianie poczuli się urażeni, nie pozostaje mi nic innego, jak przeprosić ich w następną niedzielę - mówi "Gazecie".

Sama misjonarka nie widzi problemu. - Takie same rekolekcje głosiłam już w wielu miejscach na świecie i nikt się nie skarżył - twierdzi.

O tym, że szczegółowe opisywanie ran Jezusa może zaszkodzić dzieciom, przekonana jest psycholog Maria Ukwiecka. Nie dziwi się, że część rodziców wyszła z kościoła. - Sama bym tak zrobiła. Można mówić dzieciom o śmierci Jezusa, ale formę trzeba dostosować do wieku. Rozumiem, że misjonarka chciała zaszokować. Wydaje się jednak, że przesadziła albo zapomniała o obecności dzieci - komentuje.

Stowarzyszenie, które prowadzi Anna Krogulska, powinno mieć zgodę krakowskiej kurii na prowadzenie działalności misyjnej. Takiej zgody jednak nie ma. Kanclerz kurii ks. Piotr Majer tłumaczy, że Kościół katolicki nie uznaje żadnego prywatnego stowarzyszenia wiernych. - Ta pani wielokrotnie zwracała się do nas, ale zawsze spotykała się z odmową. To jest jej prywatna inicjatywa - twierdzi.

Tymczasem na stronie stowarzyszenia (www.inkulturacja.com.pl) Anna Krogulska chwali się zaświadczeniem podpisanym przez kardynała Stanisława Dziwisza w 2009 r. Krakowski metropolita zaświadcza w dokumencie, że zna misjonarkę, która pracowała w Kamerunie wśród Pigmejów Baka i plemion Bantu. Kardynał pisze też, że jest poinformowany o działalności misyjnej stowarzyszenia. - Ten dokument jest autentyczny, ale nie upoważnia stowarzyszenia do działania misyjnego. Trudno dziś stwierdzić, w jaki sposób pani Krogulska weszła w jego posiadanie. Misjonarz to jest ktoś posłany, a my tej pani nigdzie nie posyłaliśmy - podkreśla kanclerz kurii.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,10943195,Drastyczne_opisy_meki_na_kazaniu_misjonarki.html#ixzz1j9ntmgjU

Przemek

--

Pewnie ci rodzice, co wyszli, wyłączają tv na amen, jak wychodzą z domu. A biedne dzieciaczki nie oglądają filmów dla dorosłych...
T.

Psychiczna misjonarka