Psychologia wioskowej dzieciarni :)

Data: 2009-03-31 11:40:13
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Psychologia wioskowej dzieciarni :)
Panie ikov, prezesie pl.rec.rowery z siedzib± w
<news:gqsj7n$jd4$1nemesis.news.neostrada.pl> przy ul....

Wróciła wiosna, rower zrobiony, więc poszedłem z bratem na pierwsz± tegoroczn± jazdę na szosówkach. I przypomniało mi się, jak to jest... je¶li na jakiej¶ wsi s± dzieciaki/młodzież, to na 99% słychać będzie jakie¶ ¶miechy, krzyki, komentarze. To taki niesamowity widok - ludzie na szosach - czy jak?

Z szos± do¶wiadczeń za dużych nie mam, ale sakwiarze wzbudzaj±
zainteresowanie. W zasadzie wszędzie (poza naprawdę dużymi miastami - w
Gdańsku, na Długiej, nikt mnie i ekipy nie zaczepiał ;-)).
W mie¶cie się z chichami nie spotkałem, najwyżej kto¶ się odwraca za mn±
;-) W dzielnicach, które kiedy¶ były wioskami (na przykład moja dzielnica
;-) ) pocz±tkowo zainteresowanie było większe, teraz - trzeci rok jeżdżę -
jako¶ ludzie przywykli. Nie przywykli tylko do AirZounda. ;->

--
Pozdrowienia,                            | Próżno¶ repliki się spodziewał
Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci±         | bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2009-03-31 12:09:05
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Tue, 31 Mar 2009 11:40:13 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

Z szos± do¶wiadczeń za dużych nie mam, ale sakwiarze wzbudzaj±
zainteresowanie. W zasadzie wszędzie (poza naprawdę dużymi miastami - w
Gdańsku, na Długiej, nikt mnie i ekipy nie zaczepiał ;-)).

Też różnie. Raczej zależy od turystyczno¶ci rejonu. Ja na ogół jestem
traktowany obojętnie, ale zazwyczaj kr±żę po okolicach turystycznych. Swego
czasu na kompletnym zadupiu (rejon PGR-owski, kompletnie bez żadnych
atrakcji) wzbudziłem sensację id±c przez wie¶ ze sporym plecakiem.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-03-31 12:18:12
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Psychologia wioskowej dzieciarni :)
Panie Marek 'Qrczak' Potocki, prezesie pl.rec.rowery z siedzib± w
<news:168yt57thpn79$.yvg0armz5y3t.dlg40tude.net> przy ul....

[...]

Po ¶cianie wschodniej jeĽdziłem na rowerze, bardzo mam przyjemne
wspomnienia z wiosek. Ale głównie to takie wsie poPGR-owskie były. Raz nas
pan nawet na obiad zapraszał, ale musieli¶my odmówić (godzina 13, a na
licznikach 40km, obiad planowany około 15:00). ;-)

Data: 2009-03-31 21:39:30
Autor: Wojtek Paszkowski

"Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote in message news:1x0puedi2dfi6.dlgpedaluje.ile.moze...

Po ¶cianie wschodniej jeĽdziłem na rowerze, bardzo mam przyjemne
wspomnienia z wiosek. Ale głównie to takie wsie poPGR-owskie były.

wsie poPGR-owskie na ¶cianie wschodniej? To chyba raczej po drugiej stronie granicy...

pozdr

Data: 2009-04-01 09:37:49
Autor: ±ćęłń󶼿
Psychologia wioskowej dzieciarni :)
S±, s± - przy czym może to być także P.G.Ryb.
JaC

-- -- -

wsie poPGR-owskie na ¶cianie wschodniej?

Data: 2009-04-01 16:50:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Psychologia wioskowej dzieciarni :)
Panie Wojtek Paszkowski, prezesie pl.rec.rowery z siedzib± w
<news:gqu1q3$pbk$1news.wp.pl> przy ul....

[...]

Czy tam PGR był to nie wiem, ale jak masz wioskę, na oko, 100 osób i wkoło
niej pól a pól to można to chyba pod "poPGR-owato¶ć" podci±gn±ć, nie?
Przynajmniej wizualnie. ;-)

Data: 2009-03-31 12:32:03
Autor: click
Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

tak, jak sie jezdzi w gumowych gaciach parami, to nie dziwota, ze budzicie zainteresowanie ;)
ja to lubie przysiasc pod wiejskim sklepem/barem przy piwie i papierosie pogadac z autochtonami i najczesciej dopiero wowczas pojawia sie zdziwienie:
- a dokad pan jedzie?
- do Wroclawia
- a z daleka?
- nie, z Wroclawia
- ??? jedzie pan z Wroclawia do Wroclawia?
- tak
- a po co?
- a tak sobie, pojezdzic, piwka sie napic, pogadac
- aha

--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-03-31 11:39:30
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-03-31, click <click_n_ride@psychop.op.pl> wrote:
Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

Żeby tylko kurna nie zabierali prawa jazdy za głupie piwo przy włóczeniu
się bocznymi drogami..

Znajomy stracił prawo jazdy za jazdę tempem spacerowym po dwóch piwach
na molo w Sopocie - no po prostu zbrodnia.

Data: 2009-03-31 13:45:20
Autor: click
Jan Srzednicki pisze:

Żeby tylko kurna nie zabierali prawa jazdy za głupie piwo przy włóczeniu
się bocznymi drogami..

jeszcze nigdy nie widzialem na polnej drodze patrolu policji

Znajomy stracił prawo jazdy za jazdę tempem spacerowym po dwóch piwach
na molo w Sopocie - no po prostu zbrodnia.

*tempem spacerowym*
zawsze staram sie jezdzic na tyle szybko, by nikt nie widzial piany przeciskajacej sie przez ustnik bidonu ;)

Data: 2009-03-31 13:58:06
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Tue, 31 Mar 2009 12:32:03 +0200, click napisał(a):

[...]

To lat temu wiele (na pocz±tku liceum jako¶) brałem udział w scence
rodzajowej. Miejsce akcji to sklep w jakim¶ Pankowie, ¦miałowicach, czy
innej wioseczce gdzie¶ w okolicy ¦widnicy. Zajechałem, zakupiłem oranżadę,
czy inny tej klasy izotonik i sobie s±czę. Sprzedawca, jako że miły i
kulturalny zagadał:
- Co, na wycieczkę z map±? (faktycznie miałem na bagażniku moj± ulubion±
150k okolic Wrocławia)
- A tak, ładna pogoda to szkoda w domu siedzieć. Powolutku zaraz sobie do
¦widnicy dojadę...
- A z daleka?
- Nie, z Wrocławia
- O ja pier....

nie miałem serca mówić mu, że jeszcze dzi¶ wracam ;)

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-03-31 14:21:40
Autor: click
Marek 'Qrczak' Potocki pisze:

nie miałem serca mówić mu, że jeszcze dzi¶ wracam ;)

dobre jest tez pytanie: "czy nie moglem samochodem pojechac, albo pociagiem"

Data: 2009-04-01 09:17:36
Autor: MichałG
click pisze:
Marek 'Qrczak' Potocki pisze:

nie miałem serca mówić mu, że jeszcze dzi¶ wracam ;)

dobre jest tez pytanie: "czy nie moglem samochodem pojechac, albo pociagiem"

albo współczuj±ce lokalnych piwoszów.(gdy nadjechałem nieco zagrzany po kilkukilometrowym podjezdzie):
Co? Auto ci sie zepsuło?
M.

Data: 2009-03-31 21:29:01
Autor: Ryszard Mikke
Marek 'Qrczak' Potocki <marek@wytnij.kurczak.one.pl> napisał(a):
> [...]

- Nie, z Wrocławia
- O ja pier....

nie miałem serca mówić mu, że jeszcze dzi¶ wracam ;)

He he...

Przydrożny bar gdzie¶ za Kurowem przy szosie lubelskiej
(ten Kurów od kożuchów), druga w nocy, zamawiam żurek czy co¶.
-Z daleka Pan jedzie?
-Z Warszawy
(mina bezcenna).

rmikke

Data: 2009-03-31 23:32:40
Autor: Szprota aka Stefandora
Ryszard Mikke wrote:
[...]

W barze przy drodze powiedziałam, że jadę do Kazimierza i wracam tego samego dnia. U¶miechnęli się, jakby nie dosłyszeli ;)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-04-01 08:17:21
Autor: bans
Szprota aka Stefandora pisze:

W barze przy drodze powiedziałam, że jadę do Kazimierza i wracam tego samego dnia. U¶miechnęli się, jakby nie dosłyszeli ;)

Dosłyszeli, ale u¶miechnęli sie, bo wariata woleli nie drażnić ;)

--
bans

Data: 2009-04-01 08:41:49
Autor: Szprota aka Stefandora
bans wrote:
[...]

Tudzież wariatki ;)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-04-01 08:52:39
Autor: bans
Psychologia wioskowej dzieciarni :)
Szprota aka Stefandora pisze:

Dosłyszeli, ale u¶miechnęli sie, bo wariata woleli nie drażnić ;)

Tudzież wariatki ;)

Wiem, że jeste¶ bardziej "Dora" niz "Stefan". Pisałem o ogólnej zasadzie "wariata lepiej nie drażnić", która odnosi się do obu płci ;)

--
bans

Data: 2009-04-01 10:36:55
Autor: Coaster
bans wrote:
[...]

Zaraz, zaraz a skad sie tam wzial nagle jakis _wariat_? ;-)

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-04-01 11:02:14
Autor: bans
Coaster pisze:

Zaraz, zaraz a skad sie tam wzial nagle jakis _wariat_? ;-)

Dziś mam dobry humor, więc daruje ci nie czytanie wątku w całości.

Za sjp.pwn.pl:

       wariat
       1. pot. «osoba chora psychicznie»
       2. pot. «osoba postÄ™pujÄ…ca nieobliczalnie lub bezsensownie»

"osoba", a nie "mężczyzna". Kapujesz?

--
bans

Data: 2009-04-01 11:19:40
Autor: Coaster
bans wrote:
Coaster pisze:

[...]

Musisz koniecznie, natychmiast, skontaktowac sie z Maryla - trwa w bledzie tyle lat!
http://www.lyricsdownload.com/maryla-rodowicz-wariatka-tanczy-lyrics.html

Dales plame i probujesz sie wykrecic.

PS. Twoje humory to twoja sprawa prywatna. Watki ktore czytam - zawsze czytam w calosci.
:-P

Data: 2009-04-01 13:40:03
Autor: bans
Coaster pisze:

Musisz koniecznie, natychmiast, skontaktowac sie z Maryla - trwa w bledzie tyle lat!
http://www.lyricsdownload.com/maryla-rodowicz-wariatka-tanczy-lyrics.html

A w jaki sposób to co ja napisałem przeczy temu, co napisała Osiecka? :P

Dales plame i probujesz sie wykrecic.

Znaczy co, uważasz, że nie wiedziałem jakiej płci jest szprota? :)))

Albo inaczej: czy uważasz, że powiedzenie "lepiej nie drażnić wariata" odnosi się tylko do mężczyzn? ROTFL! :P
Czy też może uważasz, że neguję istnienie słowa "wariatka"? ROTFL jeszcze bardziej.

Uwaga, link. Kliknij, przeczytaj. Moja wina, że nie podałem go od razu, tylko skopiowałem to, co wydało mi się najważniejsze. Widocznie niektórym trzeba łopat± do głowy...

http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=wariat

hint: ostatnia linijka.

--
bans

Data: 2009-04-01 14:39:30
Autor: Coaster
bans wrote:
Coaster pisze:

[...]

Nie. Ale nie o to chodzi.

Dales plame i probujesz sie wykrecic.

Znaczy co, uważasz, że nie wiedziałem jakiej płci jest szprota? :)))

Nie. Wiedziales. I wiedzac powiedzialbys o niej _ten_. Wstyd!

Albo inaczej: czy uważasz, że powiedzenie "lepiej nie drażnić wariata" odnosi się tylko do mężczyzn? ROTFL! :P
Czy też może uważasz, że neguję istnienie słowa "wariatka"? ROTFL jeszcze bardziej.

Zapedzasz w slepa uliczke.

Uwaga, link. [...]

Tylko sie nim nie skalecz!

http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=wariat

hint: ostatnia linijka.

Ostatnia dobrze pasuje do twojej 'realizacji' - napisales post... "[...] "na wariata pot. «w pośpiechu lub bez właściwego przygotowania» [...]" a teraz nie chcesz sie do tego przyznac.

A na powaznie - twoja cienka teoria ma sie nijak do JP - oparles ja na sposobie (skroconym) zapisu hasel w slowniku www, no i tak to juz jest, ze w slowniku JP hasla zaczynamy zawsze od rodzaju meskiego.

Wez sobie normalny porzadny _drukowany_ SJP i poczytaj.

A jak nie masz to Ci pomoge (zeby Cie juz w koncu pograzyc) - SJP, T3, R-Z, str. 658:

czwarte haslo od gory:
_wariat_ m IV, DB. -a, Ms. ~acie; lm M. ~aci, DB. -Ăłw, pot. "czlowiek umyslowo chory" [...]

piate haslo od gory:
_wariatka_ ĹĽ III, CMs. ~tce: lm D. ~tek, forma ĹĽ. od wariat: To kompletna wariatka. [...]

Ech, dzisiaj ludzie juz w ogole nie biora ksiazek do reki a potem widac tego efekty ;-P

Jak piszesz 'hint':
_wariat_ m
_wariatka_ ĹĽ

Data: 2009-04-01 14:54:16
Autor: bans

Wiesz co z tego, co powyżej napisałe¶ wynika? Że nie uważasz kobiet za ludzi :)

--
bans

Data: 2009-04-01 15:06:50
Autor: Coaster
bans wrote:
Coaster pisze:

czwarte haslo od gory:
_wariat_ m IV, DB. -a, Ms. ~acie; lm M. ~aci, DB. -Ăłw, pot. "czlowiek umyslowo chory" [...]

Wiesz co z tego, co powyżej napisałe¶ wynika? Że nie uważasz kobiet za ludzi :)

Jednak nie masz jaj, bo jakbys mial, to bys przestal robic uniki, odwracac kota ogonem i przyznal bys sie do bledu a Ty idziesz w zaparte...
Ale nie martw sie - swieta blisko cos sobie znajdziesz :-P

Aneks, speclalnie dla Ciebie:
1. Musisz zrozumiec cala wypowiedz, nie jej fragment.
2. Nie pochlebiaj mi - nie jestem tworca SJP - przepisalem/zacytowalem tylko z niego hasla dla Twojej wygody, wiedzac,z e do niego nie zagladasz - to cytat nie moje dzielo. ;-)
3. Z Twoich wypowiedzi wynika, ze nie istnieje rodzaj zenski, z moich przeciwnie.

EOT

Data: 2009-04-01 15:10:55
Autor: bans
Psychologia wioskowej dzieciarni :)
Coaster pisze:

[co¶tam co¶tam]

Uwaga, skrót, może załapiesz (nadzieja matk± głupich...)

Szprota twierdzi, że powiadomieni o dystansie jaki przebywa ludzie u¶miechnęli się, jakby nie dosłyszeli.

Ja stwierdziłem, że dosłyszeli, ale "wariata woleli nie drażnić".

Po chwili tu się wł±czyłe¶ ze swoim: "sk±d się tam wzi±ł jaki¶ _wariat_?"

Tu się trochę poprzepychali¶my, ty twierdzisz, że o kobiecie nie można powiedzieć "wariat" po czym sam wyskoczyłe¶ ze słownikow± definicj±, uwaga:

"czwarte haslo od gory:
_wariat_ m IV, DB. -a, Ms. ~acie; lm M. ~aci, DB. -Ăłw, pot. "_czlowiek_ umyslowo chory" [...] "

(podkre¶lenie wyrazu "człowiek" jest moje, na to zwróć uwagę, nie rozpraszaj się)

Wniosek? Twierdz±c, że wyraziłem sie błędnie pokazujesz, że nie uznajesz kobiet za ludzi. QED.

To się wkopałe¶... Chyba że przyznasz, że z logik± jeste¶ na bakier.

3. Z Twoich wypowiedzi wynika, ze nie istnieje rodzaj zenski, z moich przeciwnie.

Naprawdę nie rozumiesz, co ja piszę.

Podsumowuj±c i EOT: "wariat" może być zarówno kobiet±, jak i mężczyzn± - w zależno¶ci od kontekstu wypowiedzi. "Wariatka" - tylko kobiet±.

Pro¶ciej już nie potrafię, wybaczcie.

--
bans

Data: 2009-04-01 15:13:32
Autor: click
Psychologia wioskowej dzieciarni :)
bans pisze:
Coaster pisze:

[co¶tam co¶tam]

ladny prymaaprylysowy watek wam wyszedl

Data: 2009-04-01 16:40:55
Autor: Coaster
[OT] Re: Psychologia wioskowej dzieciarni :)
click wrote:
bans pisze:
Coaster pisze:

[co¶tam co¶tam]

ladny prymaaprylysowy watek wam wyszedl

Naprawde? I znowuz _on_ (watek)...

Taka impesja...

I. A
"Kobieta wybiegla z domu w wielkim pospiechu, zapomniawszy o koszulce - bylo cieplo - 95 F w cieniu. Juz biegnac do stacji metra, kobieta zorientowala sie, ze cos jest nie tak...
Niektorzy ludzie odsuwali sie od niej z oburzeniem, inni  starali sie podejsc jak najblizej.
W centrum gorowaly jak zwykle WTC. Kobieta juz miala zbiec do wejscia metra kiedy katem oka spostrzegla lecacy samolot - wrzasnela przerazliwie - ludzie zaczeli krzyczec: "patrzcie - to wariatka!". Na piersi kobieta miala tatuaz ostrego kola!

I. Aa
"Czlowiek wybiegla z domu w wielkim pospiechu, zapomniawszy o koszulce - bylo cieplo - 95 F w cieniu. Juz biegnac do stacji metra, czlowiek zorientowala sie, ze cos jest nie tak...
Niektorzy ludzie odsuwali sie od niej z oburzeniem, inni starali sie podejsc jak najblizej.
W centrum gorowaly jak zwykle WTC. Czlowiek juz miala zbiec do wejscia metra kiedy katem oka spostrzegla lecacy samolot - wrzasnela przerazliwie - ludzie zaczeli krzyczec: "patrzcie - to wariat!". Na piersi czlowiek miala tatuaz ostrego kola!

I. B

"She left her apartment with great hurry, forgetting about her t-shirt - it was quite warm - 35 C shadow temperature. While she was running to the Metro Station she realized that something was wrong...
Some people were trying give he way with outrage others to get to her as close as possible.
In the Center, WTC towers were dominating as usually. She just was to go into the Metro entrance when she noticed with her half an eye - a jetliner - she shouted fearfully - people started yelling at her: "look, she is crazy!" She had a tatoo of Fixed Gear on cher breast!

I. B

"Man left her apartment with great hurry, forgetting about her t-shirt - it was quite warm - 35 C shadow temperature. While she was running to the Metro Station man realized that something was wrong...
Some people were trying give her way with outrage others were trying to get to her as close as possible.
In the Center, WTC towers were dominating as usually. Man just was to go into the Metro entrance when she noticed with her half an eye - a jetliner - she shouted fearfully - people started yelling at her: "look, that man is crazy!" She had a tatoo of Fixed Gear on cher breast!

II. A
"Mezczyzna wybiegl z domu w wielkim pospiechu, zapomniawszy o koszulce - bylo cieplo 72.5 F w cieniu. Juz biegnac do stacji metra, mezczyzna zorientowal sie, ze  nie zdazy po nia wrocic. Na szczescie, ludzie nie zwracali na niego uwagi.
W centrum gorowaly jak zwykle WTC. Mezczyzna juz mial zbiec do metra kiedy katem oka spostrzegl lecacy samolot - zaklal glosno i szpetnie - ludzie zaczeli szemrac: "dobrze, ze to wariat a nie wariatka!". Na piersi mezczyzna mial tatuaz ostrego kola!

II. Aa
"Czlowiek wybiegl z domu w wielkim pospiechu, zapomniawszy o koszulce - bylo cieplo 72.5 F w cieniu. Juz biegnac do stacji metra, czlowiek zorientowal sie, ze  nie zdazy po nia wrocic. Na szczescie, ludzie nie zwracali na niego uwagi.
W centrum gorowaly jak zwykle WTC. Czlowiek juz mial zbiec do metra kiedy katem oka spostrzegl lecacy samolot - zaklal glosno i szpetnie - ludzie zaczeli szemrac: "dobrze, ze to wariat a nie wariatka!". Na piersi czlowiek mial tatuaz ostrego kola!

II. B
"He left his apartment with great hurry, forgetting about his t-shirt - it was quite warm - 24 C shadow temperature. While he was running to the Metro Station he realized that he has no time go get back for his t-shirt...
Fortunately, nobody has payed any attention to him. In the Center, WTC towers were dominating as usually. He just was to go into the Metro entrance when he noticed with his half an eye - a jetliner - he sweared loudly and badly - people started to murmur: "Oh, it is so good he is a crazy man not a crazy woman!" He had a tatoo of Fixed Gear on his chest!

II. Bb
"Man left his apartment with great hurry, forgetting about his t-shirt - it was quite warm - 24 C shadow temperature. While he was running to the Metro Station man realized that he has no time go get back for his t-shirt...
Fortunately, nobody has payed any attention to him. In the Center, WTC towers were dominating as usually. Man just was to go into the Metro entrance when he noticed with his half an eye - a jetliner - he sweared loudly and badly - people started to murmur: "Oh, it is so good he is a crazy man not a crazy woman!" He had a tatoo of Fixed Gear on his chest!

All Copyright Reserved by Coaster

Data: 2009-04-01 20:00:52
Autor: click
Coaster pisze:
click wrote:
bans pisze:
Coaster pisze:

[co¶tam co¶tam]

ladny prymaaprylysowy watek wam wyszedl

Naprawde? I znowuz _on_ (watek)...

Taka impesja...

[ciach]
All Copyright Reserved by Coaster

chlopie/babo!
zmien dilera/dilerke ;)

--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-04-02 11:14:08
Autor: Coaster
click wrote:
Coaster pisze:
click wrote:
bans pisze:
Coaster pisze:

[...]

Ty nigdy sie nie nauczysz odrozniac fikcji od rzeczywistosci... ;-)

Data: 2009-04-02 11:41:52
Autor: click
Coaster pisze:
click wrote:
Coaster pisze:
click wrote:
bans pisze:
Coaster pisze:

[...]

wydaje ci sie, gdyz sam nie odrozniasz ;P

Data: 2009-04-02 11:42:10
Autor: Coaster
click wrote:
Coaster pisze:
click wrote:
Coaster pisze:
click wrote:
bans pisze:
Coaster pisze:

[...]

I tu sie mylisz sie - ja je kreuje ;-P

Data: 2009-04-02 11:54:23
Autor: click
Coaster pisze:
click wrote:
Coaster pisze:
click wrote:
Coaster pisze:
click wrote:
bans pisze:
Coaster pisze:

[...]

jak napisalem - wydaje ci sie
;P
ale masz do tego prawo ;)

Data: 2009-04-02 12:08:37
Autor: Coaster
click wrote:
Coaster pisze:
click wrote:
Coaster pisze:
click wrote:
Coaster pisze:
click wrote:
bans pisze:
Coaster pisze:

[...]

[...] masz do tego prawo ;)

Jak najbardziej:
http://www.prawo.ngo.pl/files/prawo.ngo.pl/public/3w_pdf/nowsze_pdf/prawo_autorskie.pdf

Data: 2009-04-01 15:16:06
Autor: fabian
Coaster wrote:
> [bla bla bla]

To, że istnieje forma żeńska jakiegoś wyrazu, nie oznacza, że jest ona jedyną prawidłową. Wiele słów nie posiało formy żeńskiej i stosowało się tylko formę męską do określania ludzi obu płci. Z czasem gdy powstała forma żeńska, męska jest dalej prawidłowa. Przykłady: pani lekarz - lekarka, pani psycholog - psycholożka.

Fabian.
;)

Data: 2009-04-01 15:22:23
Autor: Coaster
fabian wrote:
Coaster wrote:
 > [bla bla bla]

To, że istnieje forma żeńska jakiegoś wyrazu, nie oznacza, że jest ona jedyną prawidłową.

To, że istnieje forma meska jakiegoś wyrazu, posiadajacego rowniez forme zenska, nie oznacza, że meska jest jedyną prawidłową.

[...]

Napisz sobie 'pani wariat' i 'pani wariatka' i zastanow sie, czy ogolne twierdzenia ktore podales maja sens w tym konkretnym przypadku.
BTW nie uwierze, ze widzac kobiete-wariatke, zawolasz: 'o, wariat' zamiast 'o wariatka'. ;-)

Data: 2009-04-01 15:45:39
Autor: fabian
Coaster wrote:
[...]

Ale mówiąc ogólnie stosuje się formy męskie: lekarze leczą, nie - lekarze i lekarki leczą. Tak samo widząc wariatkę myślę sobie, że "z wariatami nie ma co zadzierać".

Fabian

Data: 2009-03-31 21:49:38
Autor: szaman
Psychologia wioskowej dzieciarni :)
Marek 'marcus075' Karweta wytworzył w szalonym umy¶le, a następnie przelał w postać elektroniczn± to, co następuje::

Nie przywykli tylko do AirZounda. ;->
Masz airZounda i się nei pochwaliłe¶?!

no foch po prostu:P

szaman