Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze

Data: 2015-10-22 17:28:12
Autor: atm
Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
Apple a wlasciwie fanboye szczyca sie dlugim czasem wspierania sprzetu. Ok, jest to cos wyjatkowego w swiecie urzadzen mobilnych.
Tyle, ze dochodzi do momentu gdy to wspierane urzadzenie staje sie mulem nieprzecietnym. Na ipadzie 2 z najnowsza wersja systemu dziecko sobie instaluje rozne gry ze sklepu. Wielokrotnie zdarza sie, ze po wcisnieciu home buttona trzeba czekac do 10 sekund na jakakolwiek reakcje!!! Ja wiem, gry tez w miedzyczasie przytyly. Jednak efekt jest taki, ze urzadzenie poza naprawde podsatawowa funkcjonalnoscia staje sie irytujaco powolne. Nie raz i nie dwa przytnie tez na systemowej klawiaturze. Byly dwa hard resety bo nie wierzylem, ze sprzet z blogoslawienstwem i amazingiem potrafi mulic jak najtanszy Android.
W obecnej sytuacji wolalbym jednak stary system zaktualizowany tylko o latki bezpieczenstwa.

Data: 2015-10-22 19:52:27
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:56290094$0$8366$65785112news.neostrada.pl...
Na ipadzie 2 z najnowsza wersja systemu dziecko sobie instaluje rozne gry ze sklepu. Wielokrotnie zdarza sie,
ze po wcisnieciu home buttona trzeba czekac do 10 sekund
na jakakolwiek reakcje!!!

Te tak miaem na swoim iPhone4 par miesicy temu.
I wiesz co si okazao? Sprawdziem zajto miejsca w pamici
przez niektre aplikacje... Okazao si, e aplikacja facebook ma
2 i p giga, aplikacja Rolka Foto ma 7 i p giga i Skype prawie
900 mega i Google+ te niemao. Miaem na 16-gigowym iP4
tylko jakie 96 mega miejsca wolnego - muli strasznie.
Nie wiem jak to Facebook robi e nie czyci po sobie, ale to tak
wyglda jakby kada fotka, kady filmik obejrzany zostawa
w telefonie nieposprztany przez apk - akumuluje si mieci
tyle e dochodzi do etapu e adujesz facebooka i czekasz a
keczkiem pokrci 15-20 sekund zanim si nowinki poka.
Wystarczyo usun troch starych zdj, udinstalowa Facebook
i zainstalowa od nowa i telefon chodzi teraz jak nowy.

Sprawd ile masz miejsca wolnego - bo to robi u mnie du
rnic. A mj iP4 wci na starutkim iOS 6.3.4.

W obecnej sytuacji wolalbym jednak stary system zaktualizowany
tylko o latki bezpieczenstwa.

Ta polityka Apple ma duy sens z punktu widzenia programistw.
Im wicej ludzi jest na najnowszym iOS tym mniej problemw
z kompatybilnoci ze starymi osami, mniej testowania i zawracania
dupy starociami. Ja odmodziem swojego iP4 usuwajc troch
toku na jego dysku - moe i Tobie si uda - ycz powodzenia.

Data: 2015-10-23 08:20:14
Autor: atm
[...]

Dzieki za sugestie.
Sprawdzilem, niestety to nie to. Wciaz jest 3.9GB wolnej pamieci.
Moze z punktu widzenia programistow jest to dobre rozwiazanie, jednak user experience jest na bardzo niskim poziomie.

Data: 2015-10-23 06:50:51
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:5629d1a7$0$8387$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Oj... to bieda.

Moze z punktu widzenia programistow jest to dobre rozwiazanie,
jednak user experience jest na bardzo niskim poziomie.

Generalnie na ktrym tam etapie nastpuje zamroenie iOSa.
Pamitam e iPhone 3S zamrozili gdzie na iOS5, ten mj - iP4
ju iOS 8 nie dostanie, najnowszy dla niego to iOS 7.x.x, wic
Jakie tam przemylenie jest co do user experience...
Pozostaje Ci si pociesza, e na iOS 8 byoby jeszcze wolniej ;-)

Data: 2015-10-23 14:01:20
Autor: atm
[...]

Teraz mam wersje 9.1 ale 8 tez mulia strasznie.
Wiesz, Apple czesto podkresla, ze ich sprzet "it just works".
I ten works wlasnie slabo wychodzi na moim iPadzie 2.

Data: 2015-10-23 14:02:47
Autor: z
W dniu 2015-10-23 o 13:50, Pszemol pisze:

Pozostaje Ci si pociesza, e na iOS 8 byoby jeszcze wolniej ;-)

Tak przy okazji.
Aktualizowaem ostatnio 5c. :-)
Na pocztku z tym zwlekaem ale skype ktrego duo uywam nie chcia przyj ustawie (nie pamita i ju)
W akcie desperacji zaktualizowaem system i przeszo.
Pytane:
Czy mona pozosta na starszej wersji ios? Czy system/aplikacje bd nalega i musz mie najnowsz wersj eby y? :-)

Data: 2015-10-23 07:12:27
Autor: Pszemol
"z" <z@z.pl> wrote in message news:562a21eb$0$643$65785112news.neostrada.pl...
Czy mona pozosta na starszej wersji ios? Czy system/aplikacje
bd nalega i musz mie najnowsz wersj eby y? :-)

Te aplikacje ktre masz, zwykle nie bd na nic nalega...
Po prostu nie pozwol si zaktualizowa, bo aktualizacja
np. wymaga nowszego iOSa ni ten ktry Ty masz.

Dlaczego pisz zwykle - bo zdarzyo mi si, e aplikacja
bankowa *przestaa* si logowa do serwera banku
z adnotacj, e prbuj uy nieaktualnej aplikacji lub
przegldarki. Jedynym wyjciem z sytuacji to instalacja
upgrade, a upgrade app *wymaga* iOS 7, czyli istniejca
i dziaajca apka bankowa wymusza upgrade iOSa,
o ile oczywicie chcesz jej dalej uywa - ja nie chce :-)

W pozostaych przypadkach, jak chcesz doda do iPh
aplikacj ktrej nie miae, i ona wymaga nowszej
wersji iOSa ni Twoja to instalacja si nie rozpocznie:
pokae si bd e apka wymaga takiej czy innej wersji
iOSa.

Ostatnio dosy czsto widuj apki, ktre bez iOSa 7
nie chc pracowa i to wywouje pewn psychiczn
(nie fizyczn) presj na posiadaczu aby zrobi upgrade iOSa.

Data: 2015-10-23 09:43:23
Autor: z
W dniu 2015-10-23 o 02:52, Pszemol pisze:
Sprawd ile masz miejsca wolnego - bo to robi u mnie du
rnic. A mj iP4 wci na starutkim iOS 6.3.4.

a :-)
Przypomniay mi si czasy pocztkw windowsa. 3.11, 95 czy nieszczsne millenium. Tam te trzeba byo samemu dba o czyszczenie dysku.
Tempy si nie kasoway chocia powinny itd...

Ale przecie mamy XXI wiek i super hiper emeizing system.
Mylisz e to tylko wina programistw aplikacji? :-)

Tak wiem e uytkownik powinien czuwa i zdawa sobie spraw e jak trzyma poczt z kilku lat to moe zajmowa par Giga.
Ale tu mwimy o fotkach pocignitych z sieci w celu _wywietlenia_

Data: 2015-10-23 06:58:20
Autor: Pszemol
"z" <z@z.pl> wrote in message news:5629e51f$0$8370$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie mam pojcia - cigle odwlekam zabranie si za pisanie programw
pod ten system. Dawno temu kupiem uywanego Mac booka z 2009
roku do tego celu i powiem Ci, e uywam go do codziennych rzeczy
bo fajniejszy ni nowszy laptop z Windows na pokadzie a XCodem
si jeszcze nie zajem, chyba tylko z lenistwa :-)

Ale zgaduj, e to nie s "tymczaswki" systemowe tylko od apki.
A sdz tak poniewa odinstalowanie apki pod Windows zostawia
tempy i dll'e w katalogach systemowych, czyli miejsca na dysku
wolnego nie przybywa - jak usun facebooka na iOS to "dysk"
w iPhone4 si czyci, czyli iOS wie e te pliki, fotki i filmy nale
do aplikacji i to raczej aplikacja ich nie usuna.

Tak wiem e uytkownik powinien czuwa i zdawa sobie spraw
e jak trzyma poczt z kilku lat to moe zajmowa par Giga.
Ale tu mwimy o fotkach pocignitych z sieci w celu _wywietlenia_

Rolka to co innego - tam trzymaem fotki z ostatnich 5 lat, fakt...
Ale to celowo, bo chc mie przy sobie - uywam aparatu foto
jako swego rodzaju notatnika, czy to w sklepie etykiet towaru fotn
czy w grach godziny otwarcia/zamknicia stoku narciarskiego itp.

Natomiast facebook to inna sprawa, i faktycznie nie powinien
tak puchn a puchnie z czasem uywania. Warto o tym wiedzie
i usuwa apk co jaki czas i instalowa od nowa, bo przecie
nie pojedziesz pod 1 Hacker Way, Menlo Park w Kaliforni aby
pouczy Marka Zuckerberga jak si aplikacje pisze pod iOS?

Data: 2015-10-23 11:07:26
Autor: J.F.
Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
Uytkownik "Pszemol"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:n0c08c$q3m$1@dont-email.me...
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Po pierwsze - mowisz chyba o flash, czyli o "dysku".
A kolega o RAM.

No coz - dane sciagniete z sieci powinny byc przechowywane na lokalnym dysku, zeby nastepnym razem nie sciagac.
Cache przegladarki to nie jest pomysl Apple.
Oczywiscie te dawno nie uzywane powinny byc kasowane - czyzby Apple tego nie potrafil ?
A moze ten znakomity system nie zapewnia uslugi wspolnego cache roznym programom ?

J.

Data: 2015-10-23 07:03:57
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

??? :-)

Po pierwsze: atm nie mwi nic o adnej pamici.

Po drugie: oczywicie mwi o pamici masowej.
Znasz jakiego iPhone z 16 giga pamici operacyjnej?

Po trzecie: to ja tu na grupie czsto prostuj ludzi ktrym si
pami masowa z pamici operacyjn myli w smartfonach
wic bardzo Ci prosz nie inputuj mi, e to mi si co myli :-)))

[...]

Sdz, e to aplikacja pod iOS ma lokaln zajto "dysku" ktra
nie jest w aden sposb ograniczona, i zamiast robi miejsce na
nowe kasujc stare - zajto miejsca przez facebook ronie
w nieskoczono zajmujc ca dostpn pojemno pamici.

A moze ten znakomity system nie zapewnia uslugi wspolnego
cache roznym programom ?

Wsplny cache midzy facebookiem a innymi programami?
A jaka to jest szansa e fotka z facebooka

Data: 2015-10-23 14:15:33
Autor: Marek
Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
On Fri, 23 Oct 2015 07:03:57 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Znasz jakiegoś iPhone z 16 giga pamięci operacyjnej?

Oficjalnie iphone pamięci oper. nie ma wcale więc nie wiem po co się wymądrzasz.

--
Marek

Data: 2015-10-23 07:50:44
Autor: Pszemol
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.8451745815305018703news.neostrada.pl...
On Fri, 23 Oct 2015 07:03:57 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Znasz jakiegoś iPhone z 16 giga pamięci operacyjnej?

Oficjalnie iphone pamięci oper. nie ma wcale
więc nie wiem po co się wymądrzasz.

I powiem Ci, że wielu fanbojów apple tak myśli że nie ma :-)

Data: 2015-10-23 14:33:48
Autor: atm
Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
Naprawde, jestem pod wrazeniem wiernosci fanboyow jablkowego sprzetu. iPhone 6 mial za malo pamieci, w 6S to zmienili: huuurrrraaa jaki ten swiat jest piekny!!! Bateria jak byla kiepska tak pozostala, nie bedzie hurrrra!!! Moze przy iPhone 7.
Teraz, gdybym chcial zrobic downgrade do iOS6 musze zrobic jablkowego roota czyli jailbreak.... http://www.gottabemobile.com/2015/02/16/how-to-downgrade-ipad-2-to-ios-6-2015/
Jestem pewny, ze gdybym musial na powiedzmy kilka miesiecy przesiasc sie na iPhone'a wysmazylbym sliczna liste nidociagniec i niedorobek. Oczywiscie w oczach wielu byloby to czepianie sie oraz "it's not a bug it's a feature".
Dobra, zostawiam temat downgrade'u moze gdy bede mial wiecej czasu wroce do tego choc takie uwagi nie zachecaja:
"One of word of warning and a possible downer: You can’t do this without iOS 4 SHSH blobs. These are essentially the digital signatures that Apple generates and uses to personalize iOS install files for your specific device. You can save these in Cydia by using TinyUmbrella, but if you haven’t been saving them, you’re out of luck.

If you try this out and find that it doesn’t work, then you most likely don’t have iOS 4 SHSH blobs saved."

Data: 2015-10-23 16:13:34
Autor: J.F.
Użytkownik "atm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:562a2937$0$8369$65785112@news.neostrada.pl...
Naprawde, jestem pod wrazeniem wiernosci fanboyow jablkowego sprzetu. iPhone 6 mial za malo pamieci, w 6S to zmienili: huuurrrraaa jaki ten swiat jest piekny!!!

No wiesz, akurat pamieci to nigdy za duzo.
Sam sie kiedys zainteresowalem polsko-chinskimi produktami typu myphone czy Krueger-Matz - odpadly w przedbiegach, bo na 4GB sie chyba konczyly.

[...]

Tak jest. A skoro tak, to po co przeplacac :-)

J.

Data: 2015-10-23 17:46:04
Autor: atm
On 2015-10-23 16:13, J.F. wrote:
[...]

Mam na mysli RAM :] sporo placzu bylo na ten temat w sieci.
Odnosnie storage, mam teraz w LG G2 16GB bez slotu SD i jest lipa, bo w rzeczywistosci to ok 11-12GB. Nawigacja z kilkoma sasiednimi panstwami, pare wiekszych aplikacji oraz gier, materialy video z aparatu i trzeba zainteresowac sie iloscia (niewielka) wolnej pamieci.

Data: 2015-10-24 00:27:25
Autor: Marek
On Fri, 23 Oct 2015 16:13:34 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Sam sie kiedys zainteresowalem polsko-chinskimi produktami typu myphone czy Krueger-Matz - odpadly w przedbiegach, bo na 4GB sie
chyba
konczyly.

4GB ram to mało? Nie wiem.jak telefony ale tablet eagle975 Kruever-Matz jest na prawde niezły (cena/możliwości), pomijając ten fuckup z bt-wifi, reszta bez zastrzeżeń.

--
Marek

Data: 2015-10-24 01:15:38
Autor: krzysztofsf
Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
W dniu sobota, 24 padziernika 2015 00:27:30 UTC+2 uytkownik Marek napisa:
> [...]
> Sam sie kiedys zainteresowalem polsko-chinskimi produktami typu > myphone czy Krueger-Matz - odpadly w przedbiegach, bo na 4GB sie chyba > konczyly.

4GB ram to mao?

Sadze, zw chodzi o ROM jaki tam montowano w czasie poszukiwan przedpiscy.
Tak duzego RAM chyba jeszcze nie maja 'na stanie"

Data: 2015-10-25 19:00:58
Autor: J.F.
Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
Dnia Sat, 24 Oct 2015 00:27:25 +0200, Marek napisa(a):
[...]

Flash 4GB. To bardzo malo, szczegolnie, ze pewnie zostanie ok polowy.

P.S. co te Androidy w tym flash trzymaja. 4GB - powiedzmy ze 2.5
wolne, 1.5 zajete - no wiadomo, system gdzies musi sie zmiescic.
16GB - z tego 7 zajete. System sie przeciez miesci na 1.5 GB :-)

J.

Data: 2015-10-25 21:34:59
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1dlhs9nn3rfjj.3lv7d4afrwil$.dlg40tude.net...
[...]

BLOATWARE. Bo masz 2 webbrowsery, 3 mailery, 4 media playery...

Data: 2015-10-25 22:41:23
Autor: Marek
On Sun, 25 Oct 2015 19:00:58 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
P.S. co te Androidy w tym flash trzymaja. 4GB - powiedzmy ze 2.5
wolne, 1.5 zajete - no wiadomo, system gdzies musi sie zmiescic.
16GB - z tego 7 zajete. System sie przeciez miesci na 1.5 GB :-)

Gdzie masz tak, że z 16GB storage po wyjęciu z pudełka połowa jest zajęta?

--
Marek

Data: 2015-10-25 22:43:35
Autor: atm
On 2015-10-25 22:41, Marek wrote:
[...]

W przypadku S4 J.F. byl blisko:
http://www.phonearena.com/news/Comparison-shows-how-much-internal-storage-you-actually-get-with-popular-smartphones_id51856

Data: 2015-10-25 21:36:44
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:562d4d13$0$9568$65785112news.neostrada.pl...
On 2015-10-25 22:41, Marek wrote:
[...]

Jeszcze jedna przewaga Apple... efektywność wykorzystania ROM/Flash.

Data: 2015-10-26 11:11:14
Autor: atm
On 2015-10-25 22:41, Marek wrote:
[...]

Pszemol z ta przewaga moglbys nieco wyluzowac.
Przy okazji mulenia mojego iPada wychodzi jak to w codziennym uzytkowaniu wyglada korzystanie z urzadzen z iOS (OSX juz nawet w to nie mieszam).

-stare urzadzenie zaktualizowane do nowej wersji MULI. I to nie tylko przypadek mojego iPada 2, w sieci jest sporo zali i poradnikow jak starac sie z tym cos zrobic

-alternatowya jest Twoje postepowanie czyli brak aktualizacji od kilku lat. W konsekwencji Twoj telefon NICZYM nie rozni sie od smartfona zAndroidem, ktory od kilku lat rowniez nie ma wsparcia - jest tak samo dziurawy i podatny na ataki.

-co wiecej, w przypadku starej wersji iOS chyba bardziej wychodzi niekompatybilnosc nowych aplikacji ze starym systemem

-no a juz ta wzmianka o FB zapychajacym i zamulajacym telefon to juz jakas kpina. Tak wyglada korzystanie z tej bezproblemowej technologii z Cupertino? Zainstaluj > korzystaj > odinstaluj > zainstaluj > korzystaj > itd?
Zatem wg mnie hipokryzja jest polecanie starszej wersji iPhone'a komus kto szuka telefonu. Za te same pieniadze kupi sensownego Andoida.

Data: 2015-10-26 07:29:52
Autor: Pszemol
On 2015-10-25 22:41, Marek wrote:
[...]

No ale dlaczego, skoro ją widać na załączonym obrazku?
Apple iPhone 5C 16G na 1-szym miejscu. Mam to przemylczeć? Dlaczego?

Przy okazji mulenia mojego iPada wychodzi jak to w codziennym uzytkowaniu wyglada korzystanie z urzadzen z iOS
(OSX juz nawet w to nie mieszam).

Przecież nikt Ci ręki nie wykręcał aby aktualizować.
To, że nowsze wersje mają więcej features które mogą
spowalniać starsze systemy jest oczywiste od dawna.
Niektóre takie ficzerki są nawet wyłączane, bo Apple
wie że stary procek w ogóle nie poradzi sobie (tak
jest z Siri czy aktywną nawigacją głosową dla iPhone4).

[...]

Jakie ataki? :-) Naczytałes się jakichś bajek o zombies?

-co wiecej, w przypadku starej wersji iOS chyba bardziej wychodzi niekompatybilnosc nowych aplikacji ze starym systemem

A wróbelek ma jedno skrzydełko bardziej?

-no a juz ta wzmianka o FB zapychajacym i zamulajacym telefon to juz jakas kpina. Tak wyglada korzystanie z tej bezproblemowej technologii z Cupertino? Zainstaluj > korzystaj > odinstaluj > zainstaluj > korzystaj
> [...]

Trudno żeby Apple był odpowiedzialny za każdą źle napisaną apkę.
Czy Google obciążasz za aplikację do pierdzenia która nie działa?

Zatem wg mnie hipokryzja jest polecanie starszej wersji iPhone'a komus kto szuka telefonu. Za te same pieniadze kupi sensownego Andoida.

Nie, nie hipokryzja - nie polecam iPhone 3GS ani iPhone4.
Natomiast iPhone 4S, 5, 5C i 5S są już wystarczająco szybkie
i nie zamulają na iOS8.

Data: 2015-10-26 13:44:35
Autor: atm
[...]

Bo z czego tu sie cieszyc? Z tego, ze Apple najmniej robi w bambuko z pamiecia? Nadal robi a poza tym wiele z telefonow na tej grafice ma sloty SD gdzie przynajmniej media mozna przerzucic.

[...]

Aha, czyli ten it jus works i argument o dlugim wsparciu mozna sobie tak naprawde w buty wsadzic? Na to wychodzi jesli mam odpuscic aktualizacje bo w efekcie urzadzenie zacznie sie ocierac o nieuzywalnosc.

[...]

Fajny argument :] Taki z serii pro a wlasciwie z rezerwatu Apple, tam wciaz nie ma wirusow, trojanow i wlaman a kucynki wiaza sobie warkoczyki slicznymi rozowymi wstazeczkami :]

-co wiecej, w przypadku starej wersji iOS chyba bardziej wychodzi
niekompatybilnosc nowych aplikacji ze starym systemem

A wróbelek ma jedno skrzydełko bardziej?

???

> [...]

Trudno żeby Apple był odpowiedzialny za każdą źle napisaną apkę.
Czy Google obciążasz za aplikację do pierdzenia która nie działa?

Czyli zrzucamy wine na innych, Apple jak zwykle jest niewinne. Jedna aplikacja jest w stanie zamulic telefon, zawalic pamiec i to jest ok? Jak ja sie ciesze, ze nie mam iPhone'a!!!

[...]

Teraz jest juz 9.1 a beda mialy zapewne wsparcie do 10. Nie ma powodu, zeby zakladac, iz sytuacja ulegnie zmienie w tej kwestii.

Data: 2015-10-26 16:45:36
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:562e2035$0$647$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Bo z czego tu sie cieszyc?

No z tego, że to jeszcze jeden powód dla którego produkty Apple
mają ZASŁUŻONĄ a nie wydumaną przewagę nad konkurencją.

Z tego, ze Apple najmniej robi w bambuko z pamiecia?

Ja nie czułem się ani trochę zrobiony w bambuko z pamięcią.
Wystarczy jedno pytanie do sprzedawcy przy kupnie telefonu
co oznacza te 16G/32Gb czy 64Gb namalowane na pudełku i też
byś wiedział i nie udawał zaskoczenia że masz tylko 10Gb wolne.

Nadal robi a poza tym wiele z telefonow na tej grafice ma sloty SD gdzie przynajmniej media mozna przerzucic.

I wiesz o tym przy zakupie.
Więc bardzo proszę - nie róbmy sztucznego problemu :-)

[...]

Po prostu tak ze wszystkim: ma to zalety i wady.
Jak komuś zależy na aktualizacjach to aktualizuje, jak nie to nie.

Jak ten Twój iPad2 jest nieużywalny to sprezentuj mi go, proszę :-)

[...]

Znasz kogoś kto ucierpiał na wirusach z iOS? Ja nie znam.

-co wiecej, w przypadku starej wersji iOS chyba bardziej wychodzi
niekompatybilnosc nowych aplikacji ze starym systemem

A wróbelek ma jedno skrzydełko bardziej?

???

Bo bardziej wychodzi niekompatybilność nowych aplikacji?
Jakich nowych aplikacji? Jakim starym systemem? Bardziej od czego?

[...]

No jeśli wolisz pełną izolację apki od systemu to sobie pracuj
na ośmiu rdzeniach pod Dalvikiem i narzekaj że wszystko muli
od nowości, mimo ośmiu rdzeniów :-)

Jak ja sie ciesze, ze nie mam iPhone'a!!!

A ja się cieszę, że mam :-)

[...]

Jest powód - system dojrzewa do takiego etapu jak Windows w pecetach.
Od pewnej szybkości rdzeni to już nie miało dużego znaczenia czy
używasz i3 czy i5 i z jakim zegarem aby pecet pracował płynnie i zmiana
systemu na nowszy nic nie zmieniała w tym względzie.

Data: 2015-10-26 21:44:53
Autor: masti
Pszemol wrote:

"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:562e2035$0$647$65785112news.neostrada.pl...
Jeszcze jedna przewaga Apple... efektywno wykorzystania ROM/Flash.

Pszemol z ta przewaga moglbys nieco wyluzowac.

No ale dlaczego, skoro j wida na zaczonym obrazku?
Apple iPhone 5C 16G na 1-szym miejscu. Mam to przemylcze? Dlaczego?

Bo z czego tu sie cieszyc?

No z tego, e to jeszcze jeden powd dla ktrego produkty Apple
maj ZASUON a nie wyduman przewag nad konkurencj.

Z tego, ze Apple najmniej robi w bambuko z pamiecia?

Ja nie czuem si ani troch zrobiony w bambuko z pamici.

a Ci co Apple za to skar si poczuli

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co mwi. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-10-26 19:10:21
Autor: Pszemol
"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:n0m6sl$g0q$1dont-email.me...
Pszemol wrote:

"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

W USA ludzie si sdz o jeszcze wiksze gupoty...
To aden argument.

Prawnicy si tylko z idiotw ciesz bo frywolne sprawy
sdowe kosztuj pozywajcego i jak przegra to prawnikowi
te zapaci musi... a co si poawanturowa z Apple to jego.
Bdzie mia co opowiada znajomym w pracy przy kawie.

Data: 2015-10-25 23:13:00
Autor: J.F.
Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
Dnia Sun, 25 Oct 2015 22:43:35 +0100, atm napisa(a):
On 2015-10-25 22:41, Marek wrote:
[...]

Gdzie masz tak, e z 16GB storage po wyjciu z pudeka poowa jest zajta?

W przypadku S4 J.F. byl blisko:
http://www.phonearena.com/news/Comparison-shows-how-much-internal-storage-you-actually-get-with-popular-smartphones_id51856

S4 wlasnie sie posilkowalem, ale o ile pamietam z Miejskiej Macalni,
to to jest szersza tendencja i zazwyczaj blisko polowa zajeta.

Co to jest ten TouchWiz ? Manager Aplikacji pokazuje tylko 1MB.
Za to np Klawiatura Samsung 45MB. Uslugi Google Play 127MB,
Chrome 91MB Aplikacja Google - 75MB
itp

J.

Data: 2015-10-25 23:42:13
Autor: atm
[...]

Dla tych gosci, ktorzy skrobia na pudelku 16GB a w rzeczywistosci jest 9-12GB powinna byc zastosowana taka sama zasada odnosnie wielkosci posilkow dla nich czy grubosci papieru toaletowego.
To jest zenujace, ze wycwiczyli nas w ten sposob.
Zreszta z nieco innej beczki, nie podoba mi sie traktowanie oprogramowania jako czegos odmiennego od narzedzia pracy. Moge Henkowi sprzedac lopate ale juz wiekszosci programow nie. A ze program kosztowal 16kzl i np zamykam firme lub zmieniam profil? Kogoz to.

Data: 2015-10-25 21:39:19
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:562d5ad2$0$9550$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ale przecie to nie jest kamstwo.
Nie obiecuj e daj 16G wolnej pamici.
Kupujesz tyle pamici w smartfonie i cz z niej jest zajta.

[...]

Interpretuj to jakby kupi prawo do uytkowania opaty.
Prawo uytkowania cudzej opaty, dodajmy dla precyzji.

Data: 2015-10-26 11:03:57
Autor: atm
On 2015-10-26 03:39, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Tak, w dzisiejszym swiecie to nie jest klamstwo... Szkoda, ze teraz jest tak wiele elemetow z mala gwiazka na koncu zdania. Ja tego nie przyjmuje i bede pietnowal.
Podawalem przyklad ekranu, prosze jeszcze raz: pisza ekran 5" a obraz bylby wyswietlany tylko na 4", reszta pikseli wylaczona. Zgadza sie ze wspolczesna marketingowa rzeczywistoscia. Podoba Ci sie cos takiego?

[...]

Dlatego to znow jest z mojego punktu widzenia swieta krowa.
Kupilem cos co sluzy mi podobnie jak liczydlo, komputer czy lopata, ale:
-nie moge tego w wiekszosci wypadkow sprzedac
-gwarancja jesli jest, jest mocno ograniczona
-chyba nie moge tego narzedzia pozyczyc
-w wielu wypadkach kompatybilnosc miedzy starszym a nowszym rocznikiem jest mocno zaklocona lub jej nie ma

Co wiecej, nie jest to gra ze Steama za 10E. Wielokrotnie sa to kwoty rzedu 4-5kE.
Nie podoba mi sie takie rozwiazanie.
Teraz jednak traci to nieco na znaczeniu z powodu subskrybcji na wiele programow.

Data: 2015-10-26 00:05:07
Autor: J.F.
Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
Dnia Sun, 25 Oct 2015 23:42:13 +0100, atm napisa(a):
[...]

Ale w srodku naprawde jest 16GB, tylko "system" duzo zajmuje.

I zasada jest szersza - skrobia 8GB, wolne 5, skrobia 4GB, wolne 2.5
itp. Czas sie przyzwyczaic :-)

J.

Data: 2015-10-26 00:34:09
Autor: atm
On 2015-10-26 00:05, J.F. wrote:
[...]

A chcialbys kupic telwizor 4K, ktory oferowalby max rozdzielczosc 1080?
Reszta pikseli roblaby wokol za czarna ramke. Ot taka technologia.
Kupowalbys chleb i poprosilbys pania Bozenke, zeby Ci go pokroila. Odbierajac chleb zdziwilbys sie, ze w folii jest tylko polowa. Na pytanie gdzie jest druga czesc, pani Bozenka z rozbrajajaca szczeroscia
odpowiedzialaby, ze to strata z powodu zastosowanej technologii krajalniczej.
J.F., nie widze najmniejszego powodu, zeby to akceptowac. Niestety tolerowac musze.
Byc moze w przypadku twardych dyskow istnieje jakis super system plikow, ktory odznacza sie znikama strata objetosci dysku (akurat!!).
Jednak w przypadku telefonu nie masz na to ZADNEGO wplywu. Naciskasz nowiutki guzik Power i myk, masz polowe pamieci. Taka sztuczka XXIw, chyba nawet Houdini nie zna tego triku.

Data: 2015-10-26 01:04:57
Autor: J.F.
Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
Dnia Mon, 26 Oct 2015 00:34:09 +0100, atm napisa(a):
On 2015-10-26 00:05, J.F. wrote:
[...]

Ale kupujesz komputer z dyskiem XXX GB, i nie masz pretensji ze
Windows zajmuje 100.

J.

Data: 2015-10-25 21:41:35
Autor: Pszemol
On 2015-10-26 00:05, J.F. wrote:
[...]

Jak to nie? Notorycznie znajduj si tacy, co narzekaj e kupili
USB Flashdrive 1GB a system im pokazuje tylko 900M z hakiem wolne...
Bo ludkowie nie wiedz, e FAT zajmuje troch wolnego miejsca...

Data: 2015-10-26 09:58:05
Autor: atm
[...]

Gdy idziesz do sklepu i kupujesz mke, cukier czy olej do samochodu w jaki sposob masz podana objetosc czy wage? Znow wyglada na to, ze swiat techniki to swieta krowa. Ludkowie maja napisane 1GB i tyle spodziwaja sie miec do dyspozycji podobnie jak przy zakupie kilograma cukru czy samochodu z czterema kolami. Dlaczego nie przyjac najpopularniejszego systemu plikow jako wyznacznika objetosci?

Data: 2015-10-26 07:21:20
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:562deb1e$0$654$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie bardzo - pomyl - kupujesz soik w ktrym masz litr demu...
I nikt si nie cacka z Tob e z tego litra jak go wybierzesz yeczk
to co tam na dnie i ciankach zostanie: kupie litr a zuyjesz 0,9l.
Po prostu wnikanie w takie szczegy jest niepraktyczne.

Dlaczego nie przyjac najpopularniejszego systemu plikow jako wyznacznika objetosci?

Bo zawsze si znajdzie taki, co bdzie pyszczy e dla FAT32
powinno by tyle samo wolnego miejsca co dla FAT16/FAT12.

Zreszt pojemno bezwzgldna nonika danych i niemono
wykorzystania go w peni bo jest tam system plikw zajmujcy
may procent miejsca to w ogle nie to samo co omawiany temat
kupowania Smartfona 16G na ktrym ju jest duy system
operacyjny zajmujcy wier czy poow tego miejsca...

W jaki praktyczny sposb chcesz to rozwiza?

Data: 2015-10-26 13:36:00
Autor: atm
On 2015-10-26 13:21, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Z tym zyje juz od dawna i takie male ubytki przyjalem na zasadzie "no trudno". Samchyba jednak przeznasz, ze utrata w ten sposob 30 do 50% to juz "lekka" przesada?
To, ze czasem na samochod narobi ptak? No trudno. Ale z tym, ze zamiast ptaka byloby stado krow? Tak wlasnie widze zagrywki producentow smartfonow.

Dlaczego nie przyjac najpopularniejszego systemu plikow jako
wyznacznika objetosci?

Bo zawsze si znajdzie taki, co bdzie pyszczy e dla FAT32
powinno by tyle samo wolnego miejsca co dla FAT16/FAT12.

A teraz jest uczciwie i sprawiedliwie gdy wartosc na pudelku nie ma szansy zaistniec w rzeczywistosci?

[...]

W najprostszy najbanalnieszy mozliwy sposob: robie uroczysty unboxing, naciskam power, czekam chwile, wchodze do menu pamieci i pasek available memory pokazuje 16GB. Za tyle wlasnie placilem.

Powiedzcie Panowie do jakiej wielkosci jestescie sklonni tlumaczyc producentow i pokornie przyjmowac ich zagrywki? Do momentu az system bedzie zajmowal 60, 80, 90% pamieci? Gdy z 16GB do dyspozycji bedziecie mieli 1GB nadal bedziecie zadowoleni?
W ten wlasnie sposob XCover 2 jest dla wiekszosci bezuzytecznym telefonem. Ma bodajze 4GB wbudowanej a dla uzytkownika jest chyba 1GB i brak mozliwosci instalowania aplikacji na karte (ktos z grupy ma ten telefon, niech sprostuje jesli sie pomylilem). Serio, podoba sie Wam taki uklad?

Data: 2015-10-26 16:35:24
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:562e1e31$0$652$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Skrajnie niepraktyczne!

[...]

Kto Ci kae kupowa smartfona z 16Gb jeli wiesz, e system zajmuje 4Gb?
Kup sobie takiego co ma 64Gb i przestanie to by istotnym problemem.

[...]

Czy ktry rozsdny producent ktry si szanuje na rynku
pozwoliby sobie wypuci tak cha? Nie sdz...

Data: 2015-10-26 12:24:25
Autor: Marek
Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
On Mon, 26 Oct 2015 09:58:05 +0100, atm <_@vp.pl> wrote:
Gdy idziesz do sklepu i kupujesz mąke, cukier czy olej do samochodu

A jak kupujesz nowy samochód i okazuje się, że wyjeżdżając od dealera jest paliwa na  połowę baku to reklamujesz pojazd?

--
Marek

Data: 2015-10-26 12:45:09
Autor: atm
On 2015-10-26 12:24, Marek wrote:
[...]

A w umowie jest gdzies informacja, ze dealer zobowiazany jest do zatankownia pod korek?
Reklamuje gdy okazuje sie, ze zamiast deklarowanych 80l wchodzi 60l, bo producent mierzyl objetosc na Marsie wypelniajac bak ciezka woda.
Wg mnie taka wlasnie abstrakcja jest podawanie pojemnosci pamieci, ktora nijak ma sie do rzeczywistosci.
Czy kupujac kanister tez musze brac pod uwage, ze tak naprawde naleje tam tylko ciut wiecej niz polowe bo reszte zajmuje marketingowy kit?

Data: 2015-10-26 12:51:23
Autor: Marek
On Mon, 26 Oct 2015 12:45:09 +0100, atm <_@vp.pl> wrote:
A w umowie jest gdzies informacja, ze dealer zobowiazany jest do zatankownia pod korek?

Marudzicie, że dostajecie smartfon z preinstalowanym softem, który zajmuje połowę storage zamiast po prostu to skasować.

--
Marek

Data: 2015-10-26 12:57:56
Autor: atm
On 2015-10-26 12:51, Marek wrote:
[...]

No ale co skasowac? Na dziendobry mam rootowac i bawic sie w kucharza?
Wg mnie nie tedy droga, tym bardziej ze soft robi sie z wersji na wersje coraz bardziej kompletny i instalowanie alternatywnych ROMow badz modyfikowanie istniejacego czesto traci sens. Wiaze sie natomiast z problemami gwarancyjnymi a poza tym najwiecej osob, ktore gorzko sie rozczaruje niezgodnoscia ilosci pamieci nie beda mialy pojecia o grzebaniu w sofcie telefonu. I wlasniewie tak byc powinno: nie trzeba byc mechanikiem amatorem, zeby korzystac z samochodu.

Data: 2015-10-26 13:15:49
Autor: Marek
On Mon, 26 Oct 2015 12:57:56 +0100, atm <_@vp.pl> wrote:
No ale co skasowac? Na dziendobry mam rootowac i bawic sie w
kucharza?

Chyba mówimy  o czymś innym, większość telefonów reklamując storage np. 16GB ma na myśli ten drugi na user data a nie główny aplikacyjny, który z, reguły nawet nie jest reklamowany.  Z tego drugiego możesz wywalić wszystko sam. Jaki telefon ma tylko jeden storage i to ten główny, aplikacyjny??

--
Marek

Data: 2015-10-26 13:21:29
Autor: atm
On 2015-10-26 13:15, Marek wrote:
[...]

Jest np taki LG G2, ktory ma na pudelku sliczny napis 16GB (i zadnej wzmianki o slocie SD).
Naciskasz Power, wchodzisz do menu pamieci i storage available masz ok 11GB. Do zajetej przez system nie masz dostepu.
A nawet root wszystkiego nie rozwiaze. Moj obecny ROM to CloudyG3, ktory jest dosc mocno wyczyszczony z bloatware a nadal 3-4GB ida w kosmos na sprawy systemowe.

Data: 2015-10-26 13:28:03
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.1818574976470537722@news.neostrada.pl...
[...]

A ktory ma ich kilka i reklamowana pojemnosc dla uzytkownika ?

Jak pamietam to zawsze bylo cos zabrane na system i to nawet sporo.

Jedyna roznica - dawniej ten dodatkowy byl wydzielony jako osobna partycja, moze nawet w FAT32.
Teraz to juz raczej ext, bywa, ze jakos polaczona z czescia danych systemowych.

J.

Data: 2015-10-26 13:54:59
Autor: Marek
On Mon, 26 Oct 2015 13:28:03 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A ktory ma ich kilka i reklamowana pojemnosc dla uzytkownika ?

sgs2

--
Marek

Data: 2015-10-26 14:01:13
Autor: atm
On 2015-10-26 13:54, Marek wrote:
On Mon, 26 Oct 2015 13:28:03 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A ktory ma ich kilka i reklamowana pojemnosc dla uzytkownika ?

sgs2

1. To juz dosc leciwy telefon i zastosowane tam rozwiazania niekoniecznie beda sie pokrywaly z tym co jest w nowszych telefonach

2. Tez nie jest tak, ze calosc masz do dyspozycji. Nie bede robil HR, zeby miec dowod w rece. Znalazlem jednak takie info:
Samsung Galaxy S2 has 16gb of internal storage out of which 14gb space is available, but not the entire available capacity is usable for apps installation. Unlike modern smartphones like Galaxy S4, our galaxy s2 has two internal partition, known as Device Memory(about 2gb) and USB Storage(the rest i.e. about 12gb). Device memory is the location where apps are usually installed. USB Storage is the location where data (apps data like those of games), user files are stored. So, even though you might have lots of internal storage space available, you might face storage issues during apps installation because you’ve just about 2gb available for apps.
http://www.internetpuravida.com/clean-galaxy-s2-internal-memory-how-to-increase-internal-storage-memory/

Data: 2015-10-26 14:15:09
Autor: Marek
On Mon, 26 Oct 2015 14:01:13 +0100, atm <_@vp.pl> wrote:
[...]

Nie przypominam sobie aby był reklamowany jako 16GB ale właśnie 12GB czyli ta partycja "usb storage", którą można wyczyścić do zera robiąc na niej mkfs, bo cała może być dostępna dla pc jako zew. urządzenie blokowe usb mass storage.

--
Marek

Data: 2015-10-26 14:32:06
Autor: atm
[...]

Czyli zamiast 16GB otrzymujesz 12GB. Tyle, ze w przypadku SGS2 byla bezproblemowa instalacja aplikacji na karte SD. Calosc nie byla problematyczna.
Co do pudełek i oznaczen na nich. Z ciekawosci obejrzalem je dokladnie wraz z dolaczonymi ksiazeczkami. Zero informacji o ilosci pamieci!! Jest info o jadrach, megapikselach, pikselach, jakosci dzwieku. Brak jednak info o ilosci wbudowanej pamieci. Nie dziwne troche?
SGS2 nie ma podanej tej informacji rowniez na oficjalnej stronie (przynajmniej jej nie dostrzegam):
http://www.samsung.com/pl/consumer/mobile-devices/smartphones/galaxy-s/GT-I9100LKAERA
LG na swojej stronie w przypadku G4 podaje ilosc storage:
http://www.lg.com/pl/telefony/lg-G4
Widac zatem, ze producenci nie maja sie czym tutaj chwalic.
Apple oczywiscie nie ma z tym problemu, klienci i tak kupia, beda zachwyceni i wlasna piersia beda bronic slusznoci robienia w bambuko.
Owszem, czasem trafi sie jakis malkontent jeczacy, ze nie moze zrobic aktualizacji systemu bo ma za malo wolnej przestrzeni ale glupi nie wie, ze to dla jego dobra - jesli ma starszy sprzet. Apple chroni go w ten sposob przed spowolnieniem telefonu.

Data: 2015-10-26 14:42:42
Autor: Chris
W dniu 2015-10-26 o 14:32, atm pisze:

[...]

Mam właśnie jako tel. zastępczy SGS2 i są dwa rodzaje pamięci:

1: Pamięć urządzenia 1,97 GB (w tym zajęte na aplikacje 1.14 GB, dostępnie 658 GM)
2: Pamięć USB 11,50 GB (na aplikacje, muzyka, zdjęcia, pliki itd.)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-10-27 13:22:18
Autor: J.F.
Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
Dnia Mon, 26 Oct 2015 14:42:42 +0100, Chris napisa(a):
W dniu 2015-10-26 o 14:32, atm pisze:
Mam wanie jako tel. zastpczy SGS2 i s dwa rodzaje pamici:
1: Pami urzdzenia 1,97 GB (w tym zajte na aplikacje 1.14 GB, dostpnie 658 GM)
2: Pami USB 11,50 GB (na aplikacje, muzyka, zdjcia, pliki itd.)

A reszta gdzie ? Bo pamieci o pojemnosci 13.5 GB nie robia :-)

J.

Data: 2015-10-27 13:30:53
Autor: Chris
W dniu 2015-10-27 o 13:22, J.F. pisze:
[...]

A HGW przepisaem bezporednio z telefonu :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawd VIN, wyposaenie, przebieg, histori pojazdu.

Data: 2015-10-27 15:12:22
Autor: Marek
On Tue, 27 Oct 2015 13:22:18 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A reszta gdzie ? Bo pamieci o pojemnosci 13.5 GB nie robia :-)

Jak to nie? Wielkość się teraz ogranicza przy mkfs.  Myślisz, że po co odeszli od wystawiania surowego blk dev dla mass storage na rzecz mtp? Po to by user nie mógł zrobić mkfs po rozmiarze jaki ma cały dev.

--
Marek

Data: 2015-10-27 16:48:23
Autor: J.F.
Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
Dnia Tue, 27 Oct 2015 15:12:22 +0100, Marek napisa(a):
On Tue, 27 Oct 2015 13:22:18 +0100, "J.F."
A reszta gdzie ? Bo pamieci o pojemnosci 13.5 GB nie robia :-)

Jak to nie? Wielko si teraz ogranicza przy mkfs.  Mylisz, e po co odeszli od wystawiania surowego blk dev dla mass storage na rzecz mtp? Po to by user nie mg zrobi mkfs po rozmiarze jaki ma cay dev.

Ja tam mysle, ze FAT32 nie zapewnia protekcji takiej jak ext.
A drugi powod - coraz wiecej aplikacji dzialajacych caly czas i
odmontowywanie volumenu aby go podlaczyc do peceta nie jest mile
widziane.

J.

Data: 2015-10-26 16:31:52
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:562e241b$0$9571$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dla mnie - żenada. To jakaś pomyłka chyba?

Data: 2015-10-27 15:07:56
Autor: Marek
On Mon, 26 Oct 2015 16:31:52 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Dla mnie - żenada. To jakaś pomyłka chyba?

Pszemol zobaczył na płocie napis "dupa", uwierzył i pogłaskał. A potem się dziwi, że mu drzazga wlazła.

--
Marek

Data: 2015-10-27 18:42:49
Autor: Pszemol
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.379904233840341045news.neostrada.pl...
[...]

Nie wiem co ten wulgarny komentarz ma do mojej
krytyki zarządzania pamięci przez Galaxy S2?

Data: 2015-10-28 08:44:07
Autor: Marek
On Tue, 27 Oct 2015 18:42:49 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Nie wiem co ten wulgarny komentarz ma do mojej
krytyki zarządzania pamięci przez Galaxy S2?

O jaki niedomyślny.
Chodzi o to  byś nie wierzył we wszystko co wpisywane jest w sieci na temat sgs2.

--
Marek

Data: 2015-10-26 10:10:37
Autor: J.F.
Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
Uytkownik "Pszemol"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:n0k3or$su5$1@dont-email.me...
[...]

To nie fat. Kupujesz kosc pamieci 1GB, to ona ma 1024^3 B.
Kupujesz dysk 500GB, to on ma okolo 500*1000^3 B.

Kupujesz flash drive i sie okazuje ze zamiast 8GB jest 7.2.
I to nie tylko fat zzera - samych sektorow jest duzo mniej niz Gi by wynikalo.

rezerwa na uszkodzone komorki ?

J.

Data: 2015-10-26 01:20:30
Autor: atm
On 2015-10-26 00:05, J.F. wrote:
[...]

Windowsa moge wykasowac / zainstalowac Linuxa / wymienic dysk na wiekszy lub mniejszy zaleznie od checi / ba, odpalac live z pendrive'a. Natomiast w przypadku smartfona jestem skazany na falszywe 16GB, przepraszam - wirtualne, to lepiej brzmi.
Rozumiesz co mam na mysli prawda?
Oczywiscie w przypadku HDD tez nie podoba mi sie to, ze po sformatowaniu magicznie wcina kilka/kilkanascie procent jednak rozumiem, ze producentowi ciezko przewidziec co na tym dysku postawie
(i oczywiscie na etykiecie lepiej wyglada pojemnosc fizyczna, ktora nigdy nie bedzie realna)
W przypadku telefonu jest ZERO opcji.
Kupuje buty w rozmiarze 46, tyle ze wewnatrz w palcach mam 5cm ociepliny, ktorej nie moge usunac...

Sam widzisz jak to wyglada w przypadku SGS4, co wiecej - chyba nie da sie w nim instalowac aplikacji na karte, prawda?
Jesli na opakowaniu jest napisane, ze ekran ma przekatna 5" moge przyjac, ze z bardzo malym rozrzutem tyle bedzie, podobnie z dzwiekiem stereo czy iloscia dostepneych dla uzytkownika kamer, dlaczego mam sie godzic na to, ze dostepej pamieci bedzie w skrajnych przypadkach niemal o polowe mniej?

Data: 2015-10-26 08:28:24
Autor: Marek
On Sun, 25 Oct 2015 23:13:00 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Za to np Klawiatura Samsung 45MB.

Kiedyś zwróciłem uwagę na absurdalny rozmiar  aplikacji do inteligentnego domu, zajmowała ok 40MB. Byłem ciekaw dlaczego tyle zajmuje. Po jej rozpakowaniu okazało się, że 39 MB zajmuje katalog z.... ikonami. Każda ikona powtórzona w 3 rozmiarach (bo tak api wymaga).

--
Marek

Data: 2015-10-26 07:24:19
Autor: Pszemol
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.1842099762344984306news.neostrada.pl...
[...]

Co to za aplikacja, Marku? Jesteś pewny że nie pomyliłeś się?

Data: 2015-10-26 14:08:26
Autor: Marek
On Mon, 26 Oct 2015 07:24:19 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Co to za aplikacja, Marku? Jesteś pewny że nie pomyliłeś się?

Fibaro, o już nawet sam apk ma 54MB:
http://android.fibaro.com/

po rozpakowaniu:

$ cd res
$ du -shc drawable*
4,7M drawable 88K drawable-hdpi-960x540-v4
 16M drawable-hdpi-v4 5,1M drawable-ldpi-v4 9,6M drawable-mdpi-v4 24K drawable-tvdpi-v4 8,0K drawable-v11 36K drawable-v13 27M drawable-xhdpi-v4 204K drawable-xxhdpi-v4 24K drawable-xxxhdpi-v4 62M razem 62MB same ikonki urządzeń.

--
Marek

Data: 2015-10-26 16:37:11
Autor: Pszemol
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.8920882860757277448news.neostrada.pl...
[...]

I wszystkie te pliki trafiają zawsze na konkretnego smartfona?
Nawet takiego, który nie obsługuje wysokich rozdziałek???
To niezłe marnotrastwo - powinni instalować tylko selektywnie
te potrzebne.

Data: 2015-10-27 15:05:07
Autor: Marek
On Mon, 26 Oct 2015 16:37:11 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
I wszystkie te pliki trafiają zawsze na konkretnego smartfona?
Nawet takiego, który nie obsługuje wysokich rozdziałek???
To niezłe marnotrastwo - powinni instalować tylko selektywnie
te potrzebne.

A jak user/devloper przestawi rozdzielczość? Android by design umożliwia dynamiczną zmianę parametrów displaya. To, że implementatorzy Androida w swoich produktach nie udostępniają dla zwykłego usera nie oznacza to, że system tego nie wspiera. To nie jakiś tam prymitywny ios zafixowany na jednych parametrach.

--
Marek

Data: 2015-10-27 18:44:36
Autor: Pszemol
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.175936851180571244news.neostrada.pl...
[...]

Instalujesz aplikację pod jednego, konkretnego smartfona.
Dobrze, że w pakiecie instalacyjnym są ikony i bitmapy
na różne wspierane rozdzielczości, i iOS też wspiera różne
urządzenia z różną rozdzielczością, ale kto zmienia
w smartfonie rozdzielczość ekranu??

Data: 2015-10-28 08:41:31
Autor: Marek
On Tue, 27 Oct 2015 18:44:36 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
[...]

Np. producent przy aktualuzacji. Kiedyś z tabletami gocleaver  była taka sytuacja, że pierwsza produkcyjna wersja softu miała zaniżoną rozdzielczość niż maksymalne możliwości sprzętu. Po jakimś czasie wyszła aktualizacja poprawiająca (przełączająca) system na wyższą możliwą rozdzielczość. I co - po takiej aktualizacji user miałby instalować wszystko co miał od nowa, bo przy pierwotnej instalacji z pakietu zostały "wybrane" tylko pliki dotyczące bieżącej rozdzielczości? Ależ nie, dzięki temu że pakiet jest kompletny nic nie musiał reinstalować.

--
Marek

Data: 2015-10-28 17:41:25
Autor: Pszemol
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.8048719324128206047news.neostrada.pl...
[...]

Argumentacja rzeczywiście fantastyczna... :-)

A pomijając niedopracowane buble, masz jakiś przykład ze świata
przemyślanych produktów, które od razu wypuszcza się w docelowej
rozdzielczości? :-)) Po co taki użytkownik ma trzymać na swoim
telefonie bagaż 90% nieużywanych plików zajmujących niepotrzebnie
miejsce?

Data: 2015-10-28 23:54:58
Autor: Marek
On Wed, 28 Oct 2015 17:41:25 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Argumentacja rzeczywiście fantastyczna... :-)

Owszem, jak widzisz nie wpadłeś sam do czego to się może przydać. Typowa ograniczona wyobražnia kupertyna.
Domyślam się, że również wyświetlanie aplikacji na, zdalnym display"u gdzie jest inna rozdzielczość niż na macierzystym też jest poza twoim pojmowaniem.

[...]

Bo storage jest tani i w większości przypadków nie wykorzystywany w całości? Nie ma przymusu instalować aplikacji, która trzyma pierdyliad niepotrzebnych plików.

--
Marek

Data: 2015-10-28 23:26:10
Autor: Pszemol
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.7201324111848431072news.neostrada.pl...
[...]

Widzisz - ja właśnie wymyśliłem tą możliwość, ale czekałem
aż Ty ją podasz jako powód pakowania takich obrazków...
Nie - Ty wymyśliłeś jakiś drastycznie głupi przykład z wypuszczeniem
niedorobionego wyrobu na rynek :-)

Istnie Androidowe myślenie :-)

Ten Twój "kupertyn" pewnie wymyśliłby że apka ma podstawowy
zestaw ikon a jak potrzebuje jakieś inne z innego powodu to
moze sobie zawsze dociągnąć je dodatkowo gdzieś z serwera.
Za zgodą/pozwoleniem użytkownika, oczywiście.

[...]

Storage jest tani? :-)) A toś teraz walnął... Rozmawiamy właśnie o tym
jak cennym zasobem jest ilość wolnej pamięci w telefonie a ten tu
proponuje bezmyślną rozrzutność.

Data: 2015-10-29 10:37:03
Autor: Marek
On Wed, 28 Oct 2015 23:26:10 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Widzisz - ja właśnie wymyśliłem tą możliwość, ale czekałem

Rotfl, ty coś wymyśliłeś....

aż Ty ją podasz jako powód pakowania takich obrazków...
Nie - Ty wymyśliłeś jakiś drastycznie głupi przykład z wypuszczeniem
niedorobionego wyrobu na rynek :-)

Jasne, odezwał się user "dorobionego" iphona. Chłopie, podałem tylko jeden prosty powód, wydawalo się jasny dla goscia, który na codzien obcuje z niedorobionym produktem (iphone), by mu dać szansę aby zrozumiał.
Powodów dla których są predefiniowane zasoby dla kilku  progów rozdzielczości są dziesiątki, nie do pojęcia dla kupertyna.

[...]

No i właśnie "błysnąłeś"  teraz głupotą, "wymyśl" teraz z jakich istotnych powodów tego się nie robi i dlaczego zdecydowano się aby jednak pakiet był kompletny. Co czasami, owszem, prowadzi do takich sytuacji jak z fibaro, ale coś za coś.

Storage jest tani? :-)) A toś teraz walnął... Rozmawiamy właśnie o
tym
jak cennym zasobem jest ilość wolnej pamięci w telefonie a ten tu
proponuje bezmyślną rozrzutność.

Tak, storage jest tani co dowodzi, że cała ta dyskusja to jedynie "pszemolenie".

--
Marek

Data: 2015-10-26 15:24:51
Autor: atm
Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
Data: 2015-10-26 16:47:42
Autor: Pszemol
Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:562e37b4$0$658$65785112news.neostrada.pl...
Taka tam hajmerykanska ciekawostka:
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2894228/Apple-sued-deceiving-people-iPhone-storage-Lawsuit-blames-iOS-8-files-hogging-FIFTH-space.html
Pewnie dostana dozywotnia blokade na konto w iTunes.

Są tak samo w błędzie jak Ty... czujesz się dobrze w ich gronie? :-)
Dla mnie to jest elementarz wiedzy o informatyce, a dla Ciebie?
Pokaż mi, gdzie Apple pisze ze ten iP6 ma 16GB "wolnego" miejsca?

Data: 2015-10-26 23:03:24
Autor: atm
On 2015-10-26 22:47, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Szczerze? Nie chce mi sie :]

Data: 2015-10-26 19:11:46
Autor: Pszemol
On 2015-10-26 22:47, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Dobrze wiesz, że nigdzie tak nie napisał, bo głupi nie jest.
I każdy kto ma elementarną wiedzę o informatyce wie,
że jak kupuje komputer pc z dyskiem 320GB to nie będzie
oczekiwał że WOLNEGO miejsca w komputerze będzie
mieć 320GB bo nawet blondynka dziś wie, że gdzieś
system musi na dysku siedzieć, nie?

Data: 2015-10-27 11:59:40
Autor: atm
[...]

Ciagniecie tego tematu dla mnie nie ma sensu, mysle ze napisalem wyraznie co o tym sądze z wieloma przykladami odnoszacymi sie do zycia codziennego, gdzie okreslanie wielkosci, objetosci czy wagi postrzegane jest w najbardziej domyslny sposob. Technologia w wielu wypadkach wymyka sie, zgadnij na czyja niekorzysc.

Apple glupie nie jest, to oczywista oczywistosc. Mam natomiast watpliwosci odnosnie fanow marki. Nie dosc, ze placa za pamiec jak za zboze (64GB za 100USD) to tak naprawde nie dostaja do uzytku tyle za ile zaplacili. I tutaj podpierasz sie swoja informatyczna wiedza racjonalizujac straty. Wspomniany wczesniej Cover 2 jest idealnym przejaskrawionym przykladem jak to wyglada. Ten sam sposob liczenia i straty dotyczy iPhone'a oraz chyba wszystkich obecnie produkowanych telefonow. Jest jedynie mniej dotkliwy z powodu wiekszej ilosci pamieci.
Przed chwila zapytalem znajomego lekarza, ktory wie co to GB ale nie wie co to root czy jailbreak. Na pytanie jak postrzega 16GB na pudelku czy w opisie przedmiotu bez wahania stwierdzil, ze wg niego powinna byc to ilosc pamieci dostepnej dla uzytkownika. Popytaj swoich znajomych nienerdow jak oni to postrzegaja.

Druga rzecz to Twoj nachalny sposob promowania iPhone'a jako remedium na cale zlo. Po dokladniejszym przyjrzeniu sie wychodzi, ze to nie dziala jak powinno, tamto tez pozostawia sporo do zyczenia. Ile jeszcze jest tego typu przypadkow jak problem z aplikacja Facebook? Pewnie nie dowiemy sie, bo to sa przeciez "naturalne sprawy".

Data: 2015-10-27 18:51:39
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:562f5921$0$630$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie ma mowy o niekorzyści, bo przecież smartfon 16 to tylko
etykietka a nie informacja o pojemności WOLNEJ pamięci,
jak błędnie odczytują to niektórzy.

[...]

Ależ dostają *dokładnie* tyle ile zapłacili! Co Ty ściemniasz?
Jeśli DOPŁACILI 100USD za DODATKOWE 64Gb to akurat dostali
DODATKOWE 64Gb *wolnego* miejsca na aplikacje, filmy i co tam chcą.
Z tańszego o 100USD iPhone 64Gb system zje może te 3-4Gb ale
z droższego iPhone 128Gb też zje TYLE SAMO 3-4Gb, nie więcej.

Wspomniany wczesniej Cover 2 jest idealnym przejaskrawionym przykladem jak to wyglada.

Raczej przykładem na to, że skąpy dwa razy traci.

Ten sam sposob liczenia i straty dotyczy iPhone'a
oraz chyba wszystkich obecnie produkowanych telefonow.

I dlatego jest to identycznie błędny sposób :-)

[...]

No ale to JEST pamięć dostępna dla użytkownika.
Użytkownik w tej pamięci trzyma system operacyjny swojego iPhone.

Druga rzecz to Twoj nachalny sposob promowania iPhone'a
jako remedium na cale zlo.

Na pozory nachalności jest dobra rada: nie czytaj.

[...]

To że iPhone jest lepszy od innych smartfonów nie znaczy że nie ma wad.
Nic na świecie nie jest idealne i bez wad. Dotyczy to również iPhone.
Nie popadaj w myślenie zerojedynkowe, czarno-białe...

Data: 2015-10-28 01:01:13
Autor: atm
[...]

Ile musiaby Twoj system operacyjny zajac pamieci, zebys poczul ze cos Cie uwiera ponizej plecow? 50%, 80%, 90% pamieci 16GB?

[...]

W pewnym senise mozna Ci pozazdroscic takiego stanu umyslu.
Dyskusja nie ma sensu.

Data: 2015-10-27 19:31:05
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:5630104b$0$641$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Myślisz trochę na opak.
Dobre telefony sprzedawane są właśnie z minimum 8-16Gb
BO producent wie że system zajmie te 3-4Gb i nie ma sensu
sprzedawać czsegoś co ma mniej pamięci.
Świadomy użytkownik zrobi rozpoznanie wokół produktu
który kupuje, zamiast wydawać pieniądze bezmyślnie i na
próbę... Zwłaszcza jeśli cena smartfona jest większa od ceny
bułki która jak smakować nie będzie to się wyrzuci ją do kosza.

[...]

Zamiast zazdrościć zacznij widzieć odcienie kolorów na świecie.
To nie takie trudne! Postaraj się trochę a też je zobaczysz...

Data: 2015-10-28 08:55:10
Autor: J.F.
Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
Dnia Tue, 27 Oct 2015 19:31:05 -0500, Pszemol napisa(a):
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
Ile musiaby Twoj system operacyjny zajac pamieci, zebys poczul ze
cos Cie uwiera ponizej plecow? 50%, 80%, 90% pamieci 16GB?

Mylisz troch na opak.
Dobre telefony sprzedawane s wanie z minimum 8-16Gb
BO producent wie e system zajmie te 3-4Gb i nie ma sensu
sprzedawa czsego co ma mniej pamici.

Ciagle sa w sprzedazy takie z 4GB, z ktorych zostaje ok 2GB - widac sa
klienci, ktorym to wystarcza.

Sam przeciez pisales, ze jest czas streamingu, a teraz chmur - po co
ci wiecej ? Aplikacja bankowa i starczy, bo reszta w tejzajetej
pamieci :-)

J.

Data: 2015-10-28 17:44:07
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Fantastyczny przykad. Posuchaj ten sam argument w innej wersji:
Cigle s w sprzeday oszczdzacze prdu z gniazdka zawierajce
w sobie kondensator 4.7uF - wida s klienci, ktrym to wystarcza :-)

Sam przeciez pisales, ze jest czas streamingu, a teraz chmur - po co
ci wiecej ? Aplikacja bankowa i starczy, bo reszta w tejzajetej
pamieci :-)

Argument o chmurze mgby uzasadnia brak potrzeby
tej partycji ktra si w wiecie Androidw nazywa USB Storage.
Oraz uzasadnia brak potrzeby gniazdka na kart SDcard.
Ale pami gwna, ta w ktrej trzyma si aplikacje, musi
by dua, inaczej telefon jest tylko na pokaz.

Data: 2015-10-29 10:39:09
Autor: Marek
Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
On Wed, 28 Oct 2015 17:44:07 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
tej partycji która się w świecie Androidów nazywa USB Storage.

Przystań powtarzać mity, nie nazywa się już usb storage. Dyskutujesz o czymś co nie masz bladego pojęcia, zajmij się czymś innym.

--
Marek

Data: 2015-10-28 09:14:25
Autor: atm
On 2015-10-28 01:31, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

I to jest Twoja lepsza, bardziej sensowna propozycja dla przyszlego nabywcy niz po prostu podanie ilosci NETTO dostepnej pamieci?
Zrobienie rozeznania w sieci ile to tym razem producent postanowil sobie zarezerwowac pamieci na system! Moze 30% a moze tym razem da taki lepszy, bardziej wypasiony system i zniknie 50%.
Jak zatem okreslic osoby, ktore zamawiaja iPhone'a w przedsprzedazy?
Odkrywcy? Badacze nieznanych przestrzeni? Nieustraszeni?
Wspominasz, ze producent wie ile zajmuje system. To niech po prostu poda. W latach '60 wyladowano na Ksiezycu, czy w 21w nie mozna podac dokladnej ilosci pamieci fundujac przyszlemu nabywcy rebusy?

Dla mnie ta sytuacja nie jest odkryciem miesiaca. Wiem o tym juz od dawna co nie znaczy, ze mi sie to podoba bądź to akceptuje.

To że iPhone jest lepszy od innych smartfonów nie znaczy że nie ma wad.
Nic na świecie nie jest idealne i bez wad. Dotyczy to również iPhone.
Nie popadaj w myślenie zerojedynkowe, czarno-białe...

Hehe, lepszy powiadasz. To jest wlasnie stan umyslu lub celowe wprowadzanie w błąd.

[...]

To rowniez wiem od dawna. Jak ta rada ma sie zatem do propozycji zakupu iPhone'a danej komus kto ma problem z rozladowujacym sie telefonem podpietym do sieci podczas ogladania YT? "Kup iPhonea za 10x tyle a bedziesz mogl ogladac YT dopoki prądu w gniazdku nie zabraknie; poznasz tez nowych przyjaciol szukajac rozwiazania problemow, ktorych do tej pory nie miales."

Data: 2015-10-28 11:39:50
Autor: J.F.
Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
Dnia Wed, 28 Oct 2015 09:14:25 +0100, atm napisa(a):
On 2015-10-28 01:31, Pszemol wrote:
wiadomy uytkownik zrobi rozpoznanie wok produktu
ktry kupuje, zamiast wydawa pienidze bezmylnie i na
prb... Zwaszcza jeli cena smartfona jest wiksza od ceny
buki ktra jak smakowa nie bdzie to si wyrzuci j do kosza.

[...]

Fanboye ? Ale malo to takich - nowe Windows, nowy telewizor, nowy
model samochodu ... czesto chwalipieta po prostu :-)

Microsoft juz klientow wychowal - wiedza, ze co druga wersje trzeba
przeczekac :-)

Wspominasz, ze producent wie ile zajmuje system. To niech po prostu poda. W latach '60 wyladowano na Ksiezycu, czy w 21w nie mozna podac dokladnej ilosci pamieci fundujac przyszlemu nabywcy rebusy?

Od tego czasu mamy upgrade oprogramowania. Poza tym to rozbudowany
komputer - roznych roboczych plikow moze byc wiecej.
Samsungi trzymaja np 500MB rezerwy nie bardzo wiadomo na co ... ale
nie chcialbys przeciez, zeby sms przestaly przychodzic, bo dysk sie
zapchal..

J.

Data: 2015-10-28 11:55:19
Autor: atm
[...]

Chcialbym tylko jedna rzecz. Realna ilosc netto pamieci po pierwszym uruchomieniu telefonu. Sam widzisz, ze rozrzut jest duzy:
http://www.phonearena.com/news/Comparison-shows-how-much-internal-storage-you-actually-get-with-popular-smartphones_id51856
Nie dosc, ze do swojego uzytku dostajesz tylko czesc pamieci, ktora jest w telefonie to dodatkowo nie jestes w stanie dowiedziec jaka jej wielkoscia bedziesz dysponowal.
Kupilbys taka wycieczke zagraniczna za niemale pieniadze? Pszemol radzi, zeby zapytac tych ktorzy juz tam byli...

Data: 2015-10-28 16:15:18
Autor: J.F.
Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
Dnia Wed, 28 Oct 2015 11:55:19 +0100, atm napisa(a):
[...]

Taa - to masz co chesz. Widzisz te 9.4GB wolnego (z 16), ale jak
zajmiesz 8.9GB, to sie okazuje ze brak pamieci :-)
510 MB wolne, a pamieci brak :-)

[...]

Bywali w wycieczkach twierdza, ze to normalka. Piekny hotel z widokiem
na smietnik, blisko plazy ... 3 km to przeciez niedaleko itp.
Czytac umowe, fotografowac, domagac sie zwrotu po powrocie :-)

J.

Data: 2015-10-28 17:51:30
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:5630a999$0$654$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Histeryzujesz, naprawd.

Kupilbys taka wycieczke zagraniczna za niemale pieniadze? Pszemol radzi, zeby zapytac tych ktorzy juz tam byli...

S tacy co lubi jedzi w nieznane i oczekuj przygody...
S te tacy co studiuj globus, patrz na oferty hoteli, restauracji
i kupuj tylko wtedy gdy im lokalizacja wakacji odpowiada.

Data: 2015-10-29 08:44:38
Autor: atm
On 2015-10-28 23:51, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Oj Pszemol, Pszemol. Skad Ty bierzesz takie teksty? Histeryzujesz? Tak sie zachowuja Twoi kumple podczas polemiki? Tutaj nie musisz sie obawiac. Nie ma zadnej histerii, co najwyzej zdziwienie tak mocna impregnacja. Niesamowite jak Ty bardzo martwisz sie o interesy producentow: niemoznosc okreslenia przez nich ilosci pamieci wiec obciazaja swoja nieudolnoscia i pazernoscia klienta a teraz Pszemol martwi sie nawet o pudelka - jak te biedactwa beda zmienialy na nich info o pojemnosci! :D Ja juz wczesniej podejrzewalem, ze jestes lobbysta Apple. Oczywiscie charytatywnym bo ta indoktrynacja przynosi odwrotny skutek - zacheca do zainteresowania sie szczegolami ich produktow i niedociagnieciami. A jest ich calkiem sporo i dzieki Tobie mozna je lepiej poznac. Thank you Pszemol!
A teraz uzyj prosze nastepny z listy fajnych tekstow, ten tez byl dobry:
"Nie rozumiem o czym tu teraz paczesz... "

Data: 2015-10-28 17:49:21
Autor: Pszemol
On 2015-10-28 01:31, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

No a wtedy po upgradzie systemu chcesz pudełka nowe drukować?

Zrobienie rozeznania w sieci ile to tym razem producent postanowil sobie zarezerwowac pamieci na system! Moze 30% a moze tym razem da taki lepszy, bardziej wypasiony system i zniknie 50%.

Rozeznanie polega na tym, aby wiedzieć że 16G jest rozmiarem
całej pamięci a nie pamięci wolnej. I zrozumieniem że ilość wolnej
pamięci będzie zmienna i zależeć od wielu rzeczy, dlatego skrajnie
niepraktyczne jest informowanie użytkownika o tym ile jest wolnej.

Jak zatem okreslic osoby, ktore zamawiaja iPhone'a w przedsprzedazy?
Odkrywcy? Badacze nieznanych przestrzeni? Nieustraszeni?

Fani.

Wspominasz, ze producent wie ile zajmuje system. To niech po prostu poda. W latach '60 wyladowano na Ksiezycu, czy w 21w nie mozna podac dokladnej ilosci pamieci fundujac przyszlemu nabywcy rebusy?

Tłumaczę Ci, że to jest niepraktyczne.

Dla mnie ta sytuacja nie jest odkryciem miesiaca. Wiem o tym juz od dawna co nie znaczy, ze mi sie to podoba bądź to akceptuje.

Wolno Ci.

[...]

Już ten akapit skomentowałeś... :-)

[...]

Nie rozumiem o czym tu teraz płaczesz...

Data: 2015-10-23 14:31:46
Autor: J.F.
Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
Uytkownik "Pszemol"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:n0d7je$8dn$1@dont-email.me...
Uytkownik "Pszemol"  napisa w wiadomoci grup "atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

To myslisz, ze system czekal na odsmiecanie "dysku" ?

Choc kto wie - rewelacje byly i u Androida, wczesniej np Automapa pod CE zalecala format przy wolnym dzialaniu - sterownik Flash ?

A moze ten znakomity system nie zapewnia uslugi wspolnego
cache roznym programom ?

Wsplny cache midzy facebookiem a innymi programami?
A jaka to jest szansa e fotka z facebooka

Wspolny mechanizm cache.
Tak, zeby system skasowal dawno nieuzywane dane przechowywane przez facebooka, jesli np ogladam filmy z YT :-)

Tak a propos - na Androidzie mam 1GB zajete przez przegladarke, wszystko w postaci plikow png po ok 6MB.
Ki czort ? wyglad ekranu sobie zapamietal, zeby sie szybko przelaczac ?

Pliki nie daja sie podejrzec, zdaje sie, ze dostep tylko dla aplikacji.

J.

Data: 2015-10-23 07:49:43
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:562a28b8$0$8381$65785112news.neostrada.pl...
[...]

System nie ma nic do powiedzenia na temat ile miejsca
na dysku zajmuje aplikacja. Ani MS Windows, ani iOS.
Aplikacja ma prawo odtworzy pami masow do
zapisu i pisa a si skoczy miejsce. I facebook to
robi - a potem przy uruchamianiu jest problem, bo
nagle trzeba co wywietli na ekranie, ale zanim si
to zrobi to trzeba uporzdkowa, przegldn cache ktry
ma 3 giga, a to trwa duej ni gdy cache ma 30 mega.

Choc kto wie - rewelacje byly i u Androida, wczesniej np Automapa pod CE zalecala format przy wolnym dzialaniu - sterownik Flash ?

??? Skd iOS ma "wiedzie" e plik zapisany przez appk
jest jej jeszcze potrzebny czy ju nie? Od kiedy to os
miaby decydowa i usuwa apce prywatne pliki?

[...]

Moe udostpnia, nie wiem - jak mwi - nie znam dobrze
iOS od podszewki.

Data: 2015-10-25 19:23:41
Autor: J.F.
Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze
Dnia Fri, 23 Oct 2015 07:49:43 -0500, Pszemol napisa(a):
[...]

Z tego, ze mu aplikacja powie "tu trzymam cache, mozesz tu kasowac do
woli".

[...]

To chyba jeden z mechanizmow https://developer.apple.com/library/safari/documentation/iPhone/Conceptual/SafariJSDatabaseGuide/OfflineApplicationCache/OfflineApplicationCache.html

A tu drugi
https://7labs.heypub.com/mobile/how-to-clean-ios-app-junk.html

Ale jak widac - niby jest, ale nie zawsze dobrze dziala.
A ponoc na iphone wszystko dobrze dziala :-)

J.

Data: 2015-10-25 21:45:33
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:qzukqyrw782p$.1qbsdlmzjm9dh.dlg40tude.net...
[...]

Fajnie by byo...

[...]

By moe mio jest lepa ? :-) Powiedzmy e wikszos rzeczy dziaa.

Data: 2015-10-22 22:44:00
Autor: v56578n7t6r4e4erdhgvb877rv6e54xfubg75r64e5e7gb8665ehgcvhghvjjhouih
prukwa, sam nie wiem co jest lepsze
atm wrote:
jabcok a wlasciwie fuckboy szczyca sie chujowym czasem wspierania zlomu...

pieniacz, SPAMmer, TROLL!

http://tinyurl.com/pvn2sk8

Pszemol, sam nie wiem co jest lepsze