Publiczne radio zablokowało antyrządowy spot "Solidarności".

Data: 2011-05-24 08:32:51
Autor: Przemysław W
Publiczne radio zablokowało antyrządowy spot "Solidarności".
Radio Wrocław odmówiło emisji spotu dolnośląskiej "S", bo mowa w nim o "nieludzkiej polityce tego rządu".
Solidarność" przygotowała spoty zapowiadające planowaną na środę demonstrację. We wszystkich województwach związkowcy mają protestować przeciwko polityce rządu. Domagają się m.in. podwyższenia płacy minimalnej oraz czasowego obniżenia akcyzy na paliwo. Związek zapowiada, że w całym kraju pod urzędami wojewódzkimi protestować może nawet 100 tys. osób.

Spoty mają zachęcać do udziału w proteście. Są emitowane w całym kraju, różnią się między sobą jedynie miejscem demonstracji oraz godziną, którą czyta lektor.

Reklama emitowana jest już od kilku dni w TVP Wrocław: "Drożyzna, ubóstwo, bezrobocie. Powiedz >>stop<< nieludzkiej polityce rządu". Słowo "nieludzka" nie spodobało się jednak w Radiu Wrocław. Stacja wstrzymała emisję reklamy.

- Nasi prawnicy uznali, że to określenie może naruszać przepisy zawarte w ustawie o radiofonii i telewizji, prawie prasowym oraz kodeksie cywilnym. Dlatego nie możemy jej w takim kształcie wyemitować, aby nie narażać się na ewentualny proces - mówi Piotr Cugier, dyrektor marketingu w Radiu Wrocław.

Cugier twierdzi, że "S" początkowo zgodziła się zamienić sporne określenie w reklamie. - To standardowa procedura. Zawsze proponujemy klientowi, aby zmienić treść spotu, jeśli prawnicy mają co do niego wątpliwości. Takie przypadki zdarzały się w przeszłości i "S" nie jest wyjątkiem. Nie ma żadnego znaczenia, że chodzi w reklamie o rząd. Tak samo byśmy postąpili, gdyby chodziło o fabrykę śrubek czy dewelopera. Zaproponowaliśmy, że zmienimy spot na nasz koszt, i związek najpierw się na to zgodził, a później zmienił zdanie - mówi Cugier.

Jarosław Krauze z dolnośląskiej "Solidarności" zaprzecza. - Powiedziałem tylko: "Pewnie chcielibyście, żebyśmy zmienili słowo >>nieludzka<<, bo nie dostałem na piśmie żadnej odpowiedzi i tak naprawdę nie wiem, dlaczego ta reklama spotkała się z odmową"- opowiada Krauze. - Tylko we Wrocławiu spotkaliśmy się z taką sytuacją. "Solidarność" tyle lat walczyła o wolność słowa, a tutaj wchodzi cenzura. Podejrzewamy, że sprawa może mieć związek z toczącym się konkursem na władze spółki. Być może ktoś nie chce podpaść rządzącym, w końcu to publiczna spółka - mówi Krauze.

Cztery dni temu w Radiu Wrocław zakończył się drugi etap konkursu na prezesa oraz członka zarządu spółki. Startuje w nim Tomasz Duda, obecny prezes i redaktor naczelny Radia Wrocław. Do spółki przyszedł za czasów, gdy Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji była zdominowana przez przedstawicieli PiS. Rada nadzorcza spółki zmieniła się kilka miesięcy temu, a Duda nadal jest typowany na szefa radia.

- Nie miało to żadnego wpływu na decyzję o spocie. Była ona podyktowana wyłącznie wątpliwościami naszych prawników - tłumaczy Duda.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,9651203,Publiczne_radio_zablokowalo_antyrzadowy_spot__Solidarnosci_.html#ixzz1NFUbZXSc

Przemek

--

"Wyjście jest tylko jedno. Radiu Maryja należy odebrać status nadawcy
społecznego, z którym od początku ma wspólnego tyle, co Jarosław Kaczyński

Data: 2011-05-24 10:15:58
Autor: Tomaszek
W dniu 2011-05-24 08:32, Przemysław W pisze:
Radio Wrocław odmówiło emisji spotu dolnośląskiej "S", bo mowa w nim o
"nieludzkiej polityce tego rządu".

Tylko idiota powie, że nie ma w Polsce cenzury...

Data: 2011-05-24 01:29:54
Autor: matador
On 24 Maj, 10:15, Tomaszek <tomaszek1...@onet.pl> wrote:
W dniu 2011-05-24 08:32, Przemys aw W pisze:

> Radio Wroc aw odm wi o emisji spotu dolno l skiej "S", bo mowa w nim o
> "nieludzkiej polityce tego rz du".

Tylko idiota powie, e nie ma w Polsce cenzury...

Oraz Kawecki, oczywiście...

matador.

Data: 2011-05-24 12:19:38
Autor: cirrus
Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek1983@onet.pl> napisał w wiadomości news:irfpfj$gug$1news.onet.pl...
W dniu 2011-05-24 08:32, Przemysław W pisze:
Radio Wrocław odmówiło emisji spotu dolnośląskiej "S", bo mowa w nim o
"nieludzkiej polityce tego rządu".
Tylko idiota powie, że nie ma w Polsce cenzury...

To co tu robisz idioto?

--
stevep

Data: 2011-05-24 15:31:51
Autor: Tomaszek
W dniu 2011-05-24 12:19, cirrus pisze:
Tylko idiota powie, że nie ma w Polsce cenzury...

To co tu robisz idioto?

Ja właśnie twierdzę, że jest cenzura. Masz problemy z czytaniem?

Data: 2011-05-24 17:09:05
Autor: cirrus
Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek1983@onet.pl> napisał w wiadomości news:irgbvr$245$1news.onet.pl...
W dniu 2011-05-24 12:19, cirrus pisze:
Tylko idiota powie, że nie ma w Polsce cenzury...
To co tu robisz idioto?
Ja właśnie twierdzę, że jest cenzura. Masz problemy z czytaniem?

To, że wolno ci tu pisać co ślina na język przyniesie?

--
stevep

Data: 2011-05-25 11:51:26
Autor: Tomaszek
W dniu 2011-05-24 17:09, cirrus pisze:
To, że wolno ci tu pisać co ślina na język przyniesie?

A dlaczego akurat Ty masz decydować co mi wolno, a co nie?

Data: 2011-05-25 14:20:07
Autor: cirrus
Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek1983@onet.pl> napisał w wiadomości news:irijeh$lhh$1news.onet.pl...
W dniu 2011-05-24 17:09, cirrus pisze:
To, że wolno ci tu pisać co ślina na język przyniesie?
A dlaczego akurat Ty masz decydować co mi wolno, a co nie?

A gdzieś to wydedukował, musiałeś być szpakami karmiony, jeżeli o mnie chodzi to nie kiwnąłbym palcem w przeciwdziałaniu kompromitowania się idiotów jak ty.

--
stevep

Data: 2011-05-24 10:40:47
Autor: Leprechaun

Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:irfjek$24k$1inews.gazeta.pl...
Radio Wrocław odmówiło emisji spotu dolnośląskiej "S", bo mowa w nim o "nieludzkiej polityce tego rządu".

Dudek punktuje. Pewnie chce by prezes PiS wpisał go na listę.

BomBel

Publiczne radio zablokowało antyrządowy spot "Solidarności".