Publikacja na stronie WWW kanałów rss i atom innych stron

Data: 2011-01-03 20:01:29
Autor: Lukasz
Publikacja na stronie WWW kanałów rss i atom innych stron
Witam serdecznie.

Przeczytałem kilka materiałów na temat praw autorskich ale odpowiedzi za bardzo nie znalazłem jeśli chodzi o przypadek taki jak w temacie. Załóżmy że zamiast cytować, bądź próbować uzyskać zgodę autora artykułu, zamieszczę na stronie wpis z kanału rss lub atom. Czy takie coś jest naruszeniem prawa? Teoretycznie tego typu kanały służą do informowania o najnowszych artykułach, zawierają skrócony opis artykuły i ewentualnie link do obrazka. Jeżeli zamieszczę na stronie takie wpisy oczywiście z linkiem do artykułu i informacją z jakiego kanału rss/atom dana informacja pochodzi to wszystko będzie zgodne z prawem?

Pozdrawiam, mam nadzieję że w miarę jasno przekazałem swoje wątpliwości.

Data: 2011-01-03 20:43:52
Autor: Massai
Publikacja na stronie WWW kanalow rss i atom
Lukasz wrote:

[...]

Hm, myślę że tu chodzi bardziej o przeznaczenie.

Jak nadajesz w necie radio internetowe, to nie możesz mieć pretensji
że ktoś go słucha sobie w domu...
Jak drzesz się do telefonu na ulicy, to trudno oskarżać
przechodniów o podsłuchiwanie Twoich rozmów.

A jak wystawiasz swój kanał RSS, to po to żeby ludzie z niego ssali
;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-01-03 21:03:07
Autor: Olgierd
On Mon, 03 Jan 2011 20:43:52 +0000, Massai wrote:

A jak wystawiasz swój kanał RSS, to po to żeby ludzie z niego ssali

Oczywiście, co do zasady mogą sobie czytać. O rozpowszechnianiu mówi art. 25 i art. 29 pr.aut.

--
pozdrawiam, Olgierd
|| Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

Data: 2011-01-03 21:59:44
Autor: Daniel Stalica
Publikacja na stronie WWW kana³ów rss i atom innych stron
W dniu 2011-01-03 20:01, Lukasz pisze:
Witam serdecznie.

Przeczyta³em kilka materia³ów na temat praw autorskich ale odpowiedzi za
bardzo nie znalaz³em je¶li chodzi o przypadek taki jak w temacie.
Za³ó¿my ¿e zamiast cytowaæ, b±d¼ próbowaæ uzyskaæ zgodê autora artyku³u,
zamieszczê na stronie wpis z kana³u rss lub atom. Czy takie co¶ jest
naruszeniem prawa? Teoretycznie tego typu kana³y s³u¿± do informowania o
najnowszych artyku³ach, zawieraj± skrócony opis artyku³y i ewentualnie
link do obrazka. Je¿eli zamieszczê na stronie takie wpisy oczywi¶cie z
linkiem do artyku³u i informacj± z jakiego kana³u rss/atom dana
informacja pochodzi to wszystko bêdzie zgodne z prawem?

Pozdrawiam, mam nadziejê ¿e w miarê jasno przekaza³em swoje w±tpliwo¶ci.

Nie mo¿esz publikowaæ tych tekstów bez zgody autorów (lub warunków licencji na jakiej s± publikowane).

Jak potrzebujesz argumentów to Googlaj, te informacje s± w sieci.

Data: 2011-01-04 20:35:10
Autor: Lukasz
Publikacja na stronie WWW kana³ów rss i atom innych stron
Dziêkujê wszystkim za odpowiedzi - rozwia³y niemal w 100% moje w±tpliwo¶ci. Najrozs±dniej chyba bêdzie po prostu skontaktowaæ siê z w³a¶cicielem rss i zapytaæ o zgodê by wszystko by³o uczciwie i dobrze za³atwione :)

Pozdrawiam

Publikacja na stronie WWW kanałów rss i atom innych stron