Publikowanie w sieci własnych opinii np. na blogu a cenzura i odpowiedzialno¶ć karna

Data: 2009-10-12 10:45:59
Autor: PiotrAF
Publikowanie w sieci własnych opinii np. na blogu a cenzura i odpowiedzialno¶ć karna
Witam wszystkich,
Od pewnego czasu chodzi mi po głowie publikowanie w sieci własnych opinii np. na blogu, nt. osób publicznych i wydarzeń w kraju i zagranicą itp. Nie chciałbym jednak by ktoś mnie kiedyś pozwał bo mu się nie spodoba moja opinia lub poczuje się urażony. Z drugiej strony mam złe doświadczenia np. z onet.pl w zakresie cenzury - kilka lat temu mój dostwca internetu, łamiąc umowę, bezprawnie odciął mi internet i kablówkę. Opublikowałem treść i opis zdarzenia na swoich stronach a onet.pl po jednostronny otrzymaniu maila od dostawcy internetu zablokował mi stronę. Tak więc:
a) Jak to jest z wolnością słowa w ww. zakresie i odpowiedzialnością
b) Czy możecie polecić któryś blog który sprawdza się w zakresie braku cenzury - oczywiście nie całkowitej ale przynajmniej jednostronnej by w sytuacjach konfliktowych chociaż rozmawiał z drugą stroną
Może ktoś ma już jakieś doświadczenia w tym zakresie? Jakieś inne podpowiedzi? Gdzie szukać w necie wiarygodnych informacji na ten temat i ewentualnie czy dopisywać jakieś formułki do publikacji typu "Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP" czy coś w tym stylu.
--
best regards
PiotrAF

Data: 2009-10-12 06:45:37
Autor: piotrl
Publikowanie w sieci własnych opinii np. na blo gu a cenzura i odpowiedzialno¶ć karna
Poczytaj blog Olgierda - http://olgierd.bblog.pl/
Opisał swoje przygody z art. 212 par 1 k.k.

ROZDZIAŁ XXVII

Przestępstwa przeciwko czci i nietykalno¶ci cielesnej

Art. 212. § 1. Kto pomawia inn± osobę, grupę osób, instytucję, osobę
prawn± lub jednostkę organizacyjn± nie maj±c± osobowo¶ci prawnej o
takie postępowanie lub wła¶ciwo¶ci,które mog± poniżyć j± w opinii
publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego
stanowiska, zawodu lub rodzaju działalno¶ci,

podlega grzywnie, karze ograniczenia albo pozbawienia wolno¶ci do
roku.

§ 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu okre¶lonego w § 1 za pomoc±
¶rodków masowego komunikowania,

podlega grzywnie, karze ograniczenia wolno¶ci albo pozbawienia
wolno¶ci do lat 2.

§ 3. W razie skazania za przestępstwo okre¶lone w § 1 lub 2 s±d może
orzec nawi±zkę na rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyża
albo na inny cel społeczny wskazany przez pokrzywdzonego.

§ 4. ¦ciganie przestępstwa okre¶lonego w § 1 lub 2 odbywa się z
oskarżenia prywatnego.

Art. 213. § 1. Nie ma przestępstwa okre¶lonego w art. 212 § 1, jeżeli
zarzut uczyniony niepublicznie jest prawdziwy.

§ 2. Nie popełnia przestępstwa okre¶lonego w art. 212 § 1 lub 2, kto
publicznie podnosi lub rozgłasza prawdziwy zarzut służ±cy obronie
społecznie uzasadnionego interesu; jeżeli zarzut dotyczy życia
prywatnego lub rodzinnego, dowód prawdy może być przeprowadzony tylko
wtedy, gdy zarzut ma zapobiec niebezpieczeństwu dla życia lub zdrowia
człowieka albo demoralizacji małoletniego.

Art. 214. Brak przestępstwa wynikaj±cy z przyczyn okre¶lonych w art.
213 nie wył±cza odpowiedzialno¶ci sprawcy za zniewagę ze względu na
formę podniesienia lub rozgłoszenia zarzutu.

On 12 PaĽ, 12:45, PiotrAF <piot...@nospam.poczta.onet.pl> wrote:
Witam wszystkich,
Od pewnego czasu chodzi mi po głowie publikowanie w sieci własnych opinii
np. na blogu, nt. osób publicznych i wydarzeń w kraju i zagranic± itp.
Nie chciałbym jednak by kto¶ mnie kiedy¶ pozwał bo mu się nie spodoba
moja opinia lub poczuje się urażony.
Z drugiej strony mam złe do¶wiadczenia np. z onet.pl w zakresie cenzury -
kilka lat temu mój dostwca internetu, łami±c umowę, bezprawnie odci±ł mi
internet i kablówkę. Opublikowałem tre¶ć i opis zdarzenia na swoich
stronach a onet.pl po jednostronny otrzymaniu maila od dostawcy internetu
zablokował mi stronę.
Tak więc:
a) Jak to jest z wolno¶ci± słowa w ww. zakresie i odpowiedzialno¶ci±
b) Czy możecie polecić który¶ blog który sprawdza się w zakresie braku
cenzury - oczywi¶cie nie całkowitej ale przynajmniej jednostronnej by w
sytuacjach konfliktowych chociaż rozmawiał z drug± stron±
Może kto¶ ma już jakie¶ do¶wiadczenia w tym zakresie? Jakie¶ inne
podpowiedzi? Gdzie szukać w necie wiarygodnych informacji na ten temat i
ewentualnie czy dopisywać jakie¶ formułki do publikacji typu "Wyrażam
wył±cznie prywatne pogl±dy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54
Konstytucji RP" czy co¶ w tym stylu.
--
best regards
PiotrAF

Data: 2009-10-12 13:53:16
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 12 Oct 2009 06:45:37 -0700, piotrl napisał(a):

Poczytaj blog Olgierda - http://olgierd.bblog.pl/ Opisał swoje przygody
z art. 212 par 1 k.k.

A nawet art. 212 par. 2 kk ;-) --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-12 07:00:48
Autor: piotrl
Publikowanie w sieci własnych opinii np. na blo gu a cenzura i odpowiedzialno¶ć karna
Mój bł±d :) masz racje 2 jest bardziej popularna

On 12 PaĽ, 15:53, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
Dnia Mon, 12 Oct 2009 06:45:37 -0700, piotrl napisał(a):

> Poczytaj blog Olgierda -http://olgierd.bblog.pl/Opisał swoje przygody
> z art. 212 par 1 k.k.

A nawet art. 212 par. 2 kk ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==>http://olgierd.bblog.pl<=

Data: 2009-10-17 21:50:59
Autor: PiotrAF
Dnia Mon, 12 Oct 2009 13:53:16 +0000, Olgierd napisał(a):

Dnia Mon, 12 Oct 2009 06:45:37 -0700, piotrl napisał(a):

Poczytaj blog Olgierda - http://olgierd.bblog.pl/ Opisał swoje przygody
z art. 212 par 1 k.k.

A nawet art. 212 par. 2 kk ;-)

Dzięki Wam obu - to cenny link.
A jak się ma pisanie na serwerze w innym kraju do odpowiedzialności w naszym? Prawo którego kraju ma zastosowanie? Jest to gdzieś po ludzku wyjaśnione może?

PiotrAF

Data: 2009-10-18 07:16:23
Autor: Olgierd
Publikowanie w sieci własnych opinii np. na blogu a cenzura i odpowiedzialno¶ć karna
Dnia Sat, 17 Oct 2009 21:50:59 +0000, PiotrAF napisał(a):

A jak się ma pisanie na serwerze w innym kraju do odpowiedzialno¶ci w
naszym? Prawo którego kraju ma zastosowanie? Jest to gdzie¶ po ludzku
wyja¶nione może?

Art. 32 par. 2 w zw. z par. 1 pkt 3 kpk na ten przykład.

Data: 2009-10-12 16:16:57
Autor: ant
Publikowanie w sieci własnych opinii np. n a blogu a cenzura i odpowiedzialność karna
PiotrAF wrote:
b) Czy możecie polecić któryś blog który sprawdza się w zakresie braku cenzury - oczywiście nie całkowitej ale przynajmniej jednostronnej by w sytuacjach konfliktowych chociaż rozmawiał z drugą stroną

WĹ‚asny hosting, najlepiej w Chinach ;) i np. WordPress.

Data: 2009-10-14 00:54:48
Autor: PiotrAF
Dnia Mon, 12 Oct 2009 16:16:57 +0200, ant napisał(a):

PiotrAF wrote:
[...]

Własny hosting mam na rootnode.net - serwery w Amsterdamie chyba, ale jak to się ma do mojego obywatelstwa i miejsca pobytu? w znaczeniu odpowiedzialności.
Chiny to akurat chyba szybciej by się dogadały w zakresie zamknięcia stron z rządem RP lub US.
Najbardziej mi zależy na hostingu który najpierw powiadomi że coś jest niezgodne i spróbuje wyjaśnić a nie po prostu zamyka - oczywiście chodzi mi o zwyczajowe postępowanie bo w regulaminie na pewno musi być inaczej.

PiotrAF

Data: 2009-10-16 00:07:33
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Mon, 12 Oct 2009 10:45:59 +0000 (UTC), PiotrAF napisał(a):

[...]

no tak, teraz taka moda, w zasadzie politycy aby zaistnieć prowadzą blogi,
bo tu najszybciej mogą zareagować na wydarzenia, a do TV czy radia nie
wszystkich zapraszają

oczywiście nikt nie zabrania wyrażania opinii, ale nigdy nie wiadomo jakie
sformuowanie kogo może dotknąć, ale przez niektórych sprawy sądowe są
traktowane jako darmowa reklama; gdzieś czytałem, że jak na sprawę nie
przyjdzie nikt, nie ma mediów, to strony dochodzą do porozumienia, wycofują
oskarżenia i rozchodzą się każdy w swoją stronę;
a jeśli jest szum medialny... to ciągną to, nawet jeśli pozbawione jest
sensu

co do hostingu czy bloga, to zazwyczaj nie cackają się, bo po prostu ruch
jest za duży, najwyżej przed zablokowaniem skasowaniem naradzą się u siebie
we własnym gronie, czy narusza czy nie narusza;
serwer prywatny - moderator jest panem i królem, jak czyta 60 wynurzeń na
godzinę to zbytnio nie ma czasu na dyskusję z publikującym...

na portalach społecznościowych to często się spotykam, że ostrzeżenia dają
zanim usuną

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_6.php

Data: 2009-10-16 14:50:09
Autor: Imiennika
[...]

własnie tak robi±

--

Publikowanie w sieci własnych opinii np. na blogu a cenzura i odpowiedzialno¶ć karna