Pug 307 - problem z rozrusznikiem

Data: 2011-01-26 11:47:43
Autor: Kuba
Pug 307 - problem z rozrusznikiem
Witam,
ostatnio problem pojawia się coraz częściej. Pug 307 1,6 benzyna 2002 rok. Rozrusznik normalnie działa jak talala, ale czasem ma 'zawiechę'. Wkładam kluczyk, przekręcam - tylko cyknie i nie kręcie. Akumulator sprawny. Problem pojawiał się sporadycznie a teraz nasilił się bardziej. Nie mogłem tez jak zwykle na pych odpalić bo było za ślisko. Rano wstaje, wsiadam - działa....
Co może być nie tak z tym rozrusznikiem?

Pozdrawiam,
Kuba

Data: 2011-01-26 11:37:54
Autor: kamil
On 26/01/2011 10:47, Kuba wrote:
[...]

U mnie przy identycznych objawach pomoglo przeczyszczenie.

Kamil

Data: 2011-01-26 12:42:42
Autor: Kuba
W dniu 2011-01-26 12:37, kamil pisze:

U mnie przy identycznych objawach pomoglo przeczyszczenie.

rozebrać -> wyczyścić -> złożyć ?
i ile czasu po tym zabiegu już nie ma problemów?

Data: 2011-01-26 11:50:11
Autor: kamil
On 26/01/2011 11:42, Kuba wrote:
W dniu 2011-01-26 12:37, kamil pisze:

U mnie przy identycznych objawach pomoglo przeczyszczenie.

rozebrać -> wyczyścić -> złożyć ?
i ile czasu po tym zabiegu już nie ma problemów?

Mnie pewnie polowe weekendu i kilka piw, wiec oddalem po pracy mechanikowi i na rano bylo gotowe.

Kamil

Data: 2011-01-26 12:49:08
Autor: CeSaR
Pug 307 - problem z rozrusznikiem
rozebrać -> wyczyścić -> złożyć ?
i ile czasu po tym zabiegu już nie ma problemów?

Jak pojedziesz do magików od alternatorów/rozruszników to wyjmą grata, wyczyszczą, zmienią szczotki i co tam jeszcze bedzie potrzebne, założą i przy okazji poprawią wszelkie styki od prądu. W zasadzie po takiej operacji (oczywiście jeśli przeprowadzona uczciwie i sprawnie) to masz rozrusznik jak "nówka sztuka". A całość zamknie się pewnie nie za specjalnie wygórowaną kwotą.

Data: 2011-01-26 11:48:13
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 26 Jan 2011 11:47:43 +0100, Kuba napisał(a):

Co może być nie tak z tym rozrusznikiem?

Zanim zaczniesz walczyć z rozrusznikiem, weź klucz, drobny papier ścierny,
wazelinę techniczną i małą latarkę.
Zdejm klemy, oświetlając latarką DOKŁADNIE sprawdź czy nie mają pęknięć,
papierem ściernym delikatnie odczyść zaciski akumulatora i wnętrze klemy,
szmatką odczyść wszelkie pozostałości po papierze ściernym, nasmaruj cienko
wazeliną i dokładnie zaciśnij klemy.
Jak problem będzie wciąż występował - dopiero walcz z rozrusznikiem

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-26 05:34:36
Autor: Marek Kowalczyk (chess_m)
On 26 Sty, 12:48, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
> [...]

wazeliną i dokładnie zaciśnij klemy.
Jak problem będzie wciąż występował - dopiero walcz z rozrusznikiem

U mnie procedura jak wyżej pomogła
Pacjent podobny tylko rocznik 2001
--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2011-01-26 14:13:08
Autor: =Marcos=
[...]

Ja tak miałem w Peugeocie 106, bo kable wchodzące do rozrusznika były luźne. Czasem stykały, czasem nie.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Pug 307 - problem z rozrusznikiem