Pug 407SW 2.0HDi - jaką maks przyczepę może ciągać?

Data: 2011-01-05 14:31:16
Autor: Krzysiek Niemkiewicz
Pug 407SW 2.0HDi - jaką maks przyczepę może ciągać?
Heloł!

Przymierzam się do kupna samochodu jak w temacie, ale w parze z autem idzie też zakup przyczepy kampingowej i tu pytanie - jaką maksymalnie mogę nim ciągnąć przyczepę? Znalazłem w necie masę własną samochodu (1560kg), ale nie umiem znaleźć jaka jest jego dopuszczalna masa całkowita (F.2 w dowodzie rejestracyjnym) oraz maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem najazdowym? (pozycja O.1 w dowodzie)

Dzięx z góry!

-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2011-01-05 14:41:36
Autor: Marek P.
Krzysiek Niemkiewicz" <"[moje_inicjaly] wrote:
[...]

http://www.autohak.com.pl/upload/Peugeot%20407SW%20F28%20polska.pdf

Jełśi im wierzyć to 1600 kg

Data: 2011-01-05 05:58:08
Autor: tadek
On 5 Sty, 14:41, "Marek P." <q...@asdfasoip.pl> wrote:
> [...]

> całkowita (F.2 w dowodzie rejestracyjnym) oraz maksymalna masa
> całkowita przyczepy z hamulcem najazdowym? (pozycja O.1 w dowodzie)

1600 kg to może przenieść hak ale dla właściciela samochodu istotna
jest DMC zestawu i tak 3500 kg- dopuszczalna masa samochodu to będzie
jakieś2050kg = 1450 kg taka orientacyjna będzie całkowita dopuszczalna
masa przyczepy

Data: 2011-01-05 15:09:27
Autor: Antek
[...]

Myślę, że wynika to z homologacji. Na tabliczce znamionowej jest podana masa przyczepy z hamulcem i bez. Natomiast to o czym piszesz dotyczy kategorii PJ. A o to kolega nie pytał.

Data: 2011-01-05 15:27:26
Autor: Krzysiek Niemkiewicz
Pug 407SW 2.0HDi - jak� maks przyczep� mo�e ci�ga�?
W dniu 2011-01-05 15:09, Antek pisze:
1600 kg to mo¿e przenieœÌ hak ale dla w³aœciciela samochodu istotna
jest DMC zestawu i tak 3500 kg- dopuszczalna masa samochodu to bĂŞdzie
jakieÂś2050kg = 1450 kg taka orientacyjna bĂŞdzie caÂłkowita dopuszczalna
masa przyczepy

MyÂślĂŞ, Âże wynika to z homologacji. Na tabliczce znamionowej jest podana masa
przyczepy z hamulcem i bez. Natomiast to o czym piszesz dotyczy kategorii
PJ. A o to kolega nie pytaÂł.

Pytałem o DMC przyczepy, którą będę mógł nim ciągnąć. A to wynika z parametrów o które pytałem. Jeśli znam tylko DMC samochodu,to wiem jaką przyczepę da mi ciągnąć moje PJ, ale nie wiem czy samochód na to pozwoli. Jesli znam tylko DMC przyczepy, którą to auto może ciągnąć, to nie znając DMC samochodu nie wiem, czy nie przekroczę dopuszczalnych 3500kg. Dlatego potrzebuję obu parametrów - DMC auta i DMC przyczepy, którą to auto może ciągnąć. Jak ktoś ma taki samochód, wystarczy że spojrzy do DR i tam jest napisane. Chyba że da się te parametry znaleźć w necie?

Z dotychczasowych odpowiedzi (za które dziękuję) wynika (choć nie na 100%), że faktycznie bedzie to coś ok. 1450kg.

-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2011-01-05 15:35:31
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-01-05 15:27, Krzysiek Niemkiewicz pisze:

Z dotychczasowych odpowiedzi (za które dziękuję) wynika (choć nie na
100%), że faktycznie bedzie to coś ok. 1450kg.

W internecie znalazłem że samochód ma DMC 2080kg.
Więc na kategorię B możesz ciągnąć 1420kg.

Jeżeli masz B+E, to ograniczeniem dla hamulca najazdowego będzie pewnie 1563kg wynikające z tego że w przypadku hamulca najazdowego DMC holownika musi wynosić minimum 1.33x DMC przyczepy.

W dowodzie samochody tej wielkości masę przyczepy z hamulcem mają zazwyczaj 1600-1800kg, ale to już najlepiej pytać w salonie o konkretny samochód, bo to bywa różnie w zależności od wersji czy rocznika.

Data: 2011-01-05 15:16:35
Autor: Marek P.
tadek wrote:
[...]

Dla kategorii B
Jeśli ma B+E to nie koniecznie

"Kategoria B+E uprawnia do kierowania pojazdem o DMC nie przekraczającej 3,5 t . Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy o DMC nie przekraczającej 3,5 t nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego, co wynika z art. 62, ust. 1, pkt. 1 PoRD. Oznacza to, że mając kategorię B+E można kierować zespołem pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej nawet do 7 t."
Oczywiście jeżeli w dowodzie jest wystarczająca masa przyczepy

PS
1560kg to masa bez kierowcy
DMC to 2195 kg

Data: 2011-01-05 15:33:01
Autor: Krzysiek Niemkiewicz
Pug 407SW 2.0HDi - jak� maks przyczep� mo�e ci�ga�?
W dniu 2011-01-05 15:16, Marek P. pisze:

Dla kategorii B
JeÂśli ma B+E to nie koniecznie

Mam tylko B. W przeciwnym wypadku nie pytałbym o DMC auta :)

PS
1560kg to masa bez kierowcy
DMC to 2195 kg

No, jeśli tak jest to przyczepę mogę ciągnąć 1305kg. Jesli zaś wierzyć informacji od producenta haka, to miesci się to w możliwościach technicznych samochodu (1600kg).

-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2011-01-05 16:06:50
Autor: Marek P.
Pug 407SW 2.0HDi - jak? maks przyczep? mo?e ci?ga??
Krzysiek Niemkiewicz" <"[moje_inicjaly] wrote:
W dniu 2011-01-05 15:16, Marek P. pisze:

Dla kategorii B
Je?li ma B+E to nie koniecznie

Mam tylko B. W przeciwnym wypadku nie pytałbym o DMC auta :)

Pytałbyś bo nie możesz go przekroczyć :) Chociaż to nie ta kategoria wagowa.

No, jeśli tak jest to przyczepę mogę ciągnąć 1305kg. Jesli zaś wierzyć
informacji od producenta haka, to miesci się to w możliwościach
technicznych samochodu (1600kg).

Dla mojej Mazdy  i dla Mitsu Space Stara zgaza się wartość z dowodu z wartością producenta haków.
Z tego by wynikało że na B możesz ciągnąć przyczep o DMC 1305 kg lub 1600 kg na B+E

Data: 2011-01-05 15:39:46
Autor: Tomasz Pyra
[...]

W przypadku hamulca najazdowego DMC holownika musi być jeszcze 1.33x większa niż DMC przyczepy.
I w przypadku osobówek o DMC około 2000kg, kategoria B+E daje bardzo niewiele.

Pug 407SW 2.0HDi - jaką maks przyczepę może ciągać?