Puls spoczynkowy - rano czy w nocy?

Data: 2010-09-01 20:45:41
Autor: biodarek
Puls spoczynkowy - rano czy w nocy?
Kosu pisze:
Czy kto艣 wie czym jest tak naprawd臋 "t臋tno spoczynkowe"? Najcz臋艣ciej m贸wi si臋, 偶eby mierzy膰 rano - zanim zacznie si臋 rusza膰. Mierzone w ten spos贸b t臋tno mam oko艂o 48-52. Niedawno zalecono mi holter i okaza艂o si臋, 偶e m贸j organizm w nocy schodzi do 40. I nie by艂 to jaki艣 pik, a bardzo r贸wny odczyt przez wi臋kszo艣膰 snu.

Podobnie. Czasami mierzy艂em rano i warto艣ci mia艂em oko艂o 50. Chyba, 偶e budzi艂 mnie budzik do pracy = wynik do bani ;) Ale niedawno mia艂em "okazj臋" przespa膰 si臋 z monitorem serca (na pooperacyjnej) i w艂a艣nie nie mog艂em zasn膮膰, bo kiedy przysypia艂em, to t臋tno zje偶d偶a艂o poni偶ej 40 i w艂膮cza艂 si臋 alarm - koniec spania. Musia艂em prosi膰 o przesuniecie strefy ;-)

To jaki puls minimalny bra膰 pod uwag臋? W interesuj膮cych mnie przedzia艂ach 60-70% i 70-80% to przesuwa zupe艂nie strefy :) Oczywi艣cie wiem, 偶e to wszystko jest "mniej wi臋cej", ale lepsze takie oszacowanie ni偶 偶adne.

Moja propozycja - zr贸b sobie czas贸wk臋 1h lub chocia偶 0,5h. Id藕 w trupa i ze 艣redniego t臋tna wylicz strefy. S膮 wzory w sieci. A podczas snu si臋 regeneruj :)

--
biodarek

Data: 2010-09-01 23:00:19
Autor: Kosu
On 2010-09-01 20:45, biodarek wrote:
Moja propozycja - zr贸b sobie czas贸wk臋 1h lub chocia偶 0,5h. Id藕 w trupa i
ze 艣redniego t臋tna wylicz strefy. S膮 wzory w sieci. A podczas snu si臋
regeneruj :)

No tak. Znalaz艂em co艣 nawet w Biblii (...) Joe Friela (z kultow膮 ok艂adk膮 polskiego wydania ;]). Pewnie tak te偶 zrobi臋.

pozdrawiam,
PK

Puls spoczynkowy - rano czy w nocy?