Data: 2010-07-27 09:02:41 | |
Autor: Tomek | |
Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo | |
Witam,
od jakis 200km w mojej Lagunie 1.9d wystepuje dosc szczegolna dolegliwosc. Jako ze nie znam sie specjalnie na mechanice nie chcialbym od razu przechodzic do moich domyslow - objawy przedstawiaja sie nastepujaco. Przy spokojnym dodawaniu gazu (1/3 wcisniecia) okolo 2000obr/min silnik sprawia wrazenie jakby tracil troche mocy, trwa to sekunde, obroty i predkosc dalej rosną i za 2s znowu, dołek sekundowy. I tak az do jakis 2600. Całośc sprawia wrażenie mocniejszej lub słabszej 'żabki'. Wystepuje na wszystkich biegach. Przy maksymalnym wcisnieciu gazu efekt nie zachodzi/nie jest tak wyrazny. Przy kręceniu silnika bez obciążenia nic takiego nie ma miejsca. Dodatkowo, zauważyłem że w tych przedziałach obrotów z komory silnika słychać dodatkowy szum/syk. Czy dobrze rozumuje (na mój mało expercki rozumek poparty przeczytaniem kilkunastu wątków na forach) że mam problem z turbosprężarką a raczej z którymś z kanałów doprowadzających powietrze? Bo mi wszystko wskazuje na pęknięty przewód, który pod wysokim cisnieniem rozszczelnia się na chwile (strata mocy), po jego zmniejszeniu ponownie uszczelnia (przyrost mocy) i tak w kółko - gdy pracuje sprężarka. W tej lagunie wykresy mocy wskazuja że właśnie gdzies 2000-2500 są max'y więc tam powinna działać sprężarka. z góry dziękuje za potwierdzenie lub wyprowadzenie mnie z błędu, ew. podpowiedzenie jak niedrogo sprawe załatwic. pozdrawiam, Tomek -- |
|
Data: 2010-07-27 11:10:30 | |
Autor: Nex@pl | |
Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo | |
Ja ostatnio miałem podobny efekt w aucioe bez turbo.. niedługo po tym urwało mi przewód zasilający od pompy do wtrysku (urwał się grzybek), może warto się temu przyjrzeć?
|
|
Data: 2010-07-27 11:10:31 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo | |
Tomek pisze:
Czy dobrze rozumuje (na mój mało expercki rozumek poparty przeczytaniem Sprawdz luz na osi nastawnika pompy wtryskowej. Nie powinno byc wyczuwalnego luzu osiowego, a i sprezyna powrotu nastawnika powinna stawiac odczuwalny opor. Co do sterowania turbina: po prostu posprawdzaj wszystkie wezyki podcisnienia pod maska. Nie powinno ich byc zbyt duzo. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |
|
Data: 2010-07-27 11:20:36 | |
Autor: Marek Giżyński | |
Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo | |
Bo mi wszystko wskazuje na pęknięty przewód, który pod wysokim cisnieniem Ja bym sprawdzil przeplywomierz. m. |
|
Data: 2010-07-27 12:14:22 | |
Autor: Rafał | |
Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo | |
W dniu 27.07.2010 11:02, Tomek pisze:
Witam, Wejdź na http://renaultlaguna.pl/forum/ tam wątków z podobnymi problemami jest od groma, w większości prowadzące do rozwiązania. Często występują w tym silniku problemy z czujnikiem doładowania i przewodami do niego dochodzącymi, zaworem regulacji turbiny, nieszczelnym intercoolerem(dotyczy szczególnie roczniki <2003) ogólnie nieszczelnością na dolocie, oraz niedomykający się i zasyfiony EGR. Oczywiście może to być coś innego, poczytaj na tamtym forum, na pewno coś znajdziesz. W większości sam możesz tę dolegliwość usunąć, na forum są dostępne manuale jak i co zrobić. Powodzenia. |
|
Data: 2010-07-27 10:20:16 | |
Autor: Tomek | |
Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo | |
Rafał <rafal_zapytaj_o_reszte@o2.pl> napisał(a):
W dniu 27.07.2010 11:02, Tomek pisze:[cut] Wejdź na http://renaultlaguna.pl/forum/ Dzieki za namiar, wszystkim dziekuje za uzmysłowienie mi ze przyczyn stany rzeczy jest jakby więcej niż niedociśnięta rurka :) pozdrawiam, Tomek -- |
|
Data: 2010-07-27 12:22:03 | |
Autor: Rafał | |
Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo | |
W dniu 27.07.2010 12:14, Rafał pisze:
jeszcze jedno, bo może zbyt pochopnie założyłem, jaką dokładnie lagunę masz I czy II? czy to jest dCi czy dTi? Nie mniej jednak zapraszam na forum. |
|
Data: 2010-07-27 10:28:50 | |
Autor: | |
Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo | |
Rafał <rafal_zapytaj_o_reszte@o2.pl> napisał(a):
W dniu 27.07.2010 12:14, Rafał pisze: Laguna 2 1870cm^2 88kW rok produkcji 2003 Turbo posiada ale teraz mnie zagiąłeś czy DCi czy DTi, dla mnie to diesel z turbo :) na forum juz sie rejestruje, bedziem czytac... -- |
|
Data: 2010-07-27 12:34:48 | |
Autor: Rafał | |
Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo | |
W dniu 27.07.2010 12:28, prawdziwy.ryszard.ochucki.SKASUJ@gazeta.pl pisze:
Laguna 2 1870cm^2 88kW rok produkcji 2003Jak 2 to dCi:) Zasadnicza różnica jest na zasilaniu paliwem ta literka C - Common rail na forum juz sie rejestruje, bedziem czytac...No to do zobaczenia tam:) Właśnie w zeszłym tygodniu sobie zamontowałem tempomat według manuala tam zamieszczonego, jak nie masz fabrycznie, a masz dCi to też sobie możesz założyć, w ogóle ciekawe rzeczy można tam znaleźć. |
|
Data: 2010-07-27 12:55:43 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo | |
prawdziwy.ryszard.ochucki.SKASUJ@gazeta.pl pisze:
Ja tez zbyt pochopnie odpisalem. Zalozylem, ze jesli ktos pisze 1.9D albo i nawet 1.9dT to wie, jaki ma rzeczywiscie silnik pod maska :) Roznica w sposobie sterowania jest bardzo znaczaca, dlatego w Twoim przypadku moja sugestia nie ma w ogole zastosowania - po prostu taki element na pompie nie wystepuje :) -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |
|
Data: 2010-07-27 11:07:06 | |
Autor: | |
Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo | |
Michał \HoMMeR\ Paszek <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał(a):
Ja tez zbyt pochopnie odpisalem. Zalozylem, ze jesli ktos pisze 1.9D albo i nawet 1.9dT to wie, jaki ma rzeczywiscie silnik pod maska :) I potem problem w warsztacie: "Panie, awaria! Wogole Panu ta część musiala wypasc bo nie ma" ;) Ps. Tempomat mam, troche dziwnie dziala i uzylem dwa razy do zabawy w wyprzedzanie bez dotykania pedalu gazu :) W Polsce nie ma wiekszego zastosowania niestety, tu jest wojna a nie cruising! -- |
|
Data: 2010-07-28 10:35:54 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo | |
....
Ps. Tempomat mam, troche dziwnie dziala i uzylem dwa razy do zabawy wE tam, marudzisz... Ustawiasz na 50km/h. i jak znalazł w tych wszystkich wioskach na trasie. Coś jak przejazd przez pit lane w F1 ;-) Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2010-07-28 10:35:54 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo | |
....
Ps. Tempomat mam, troche dziwnie dziala i uzylem dwa razy do zabawy wE tam, marudzisz... Ustawiasz na 50km/h. i jak znalazł w tych wszystkich wioskach na trasie. Coś jak przejazd przez pit lane w F1 ;-) Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |