Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo

Data: 2010-07-27 09:02:41
Autor: Tomek
Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Witam,

od jakis 200km w mojej Lagunie 1.9d wystepuje dosc szczegolna dolegliwosc.
Jako ze nie znam sie specjalnie na mechanice nie chcialbym od razu przechodzic
do moich domyslow - objawy przedstawiaja sie nastepujaco.

Przy spokojnym dodawaniu gazu (1/3 wcisniecia) okolo 2000obr/min silnik
sprawia wrazenie jakby tracil troche mocy, trwa to sekunde, obroty i predkosc
dalej rosną i za 2s znowu, dołek sekundowy. I tak az do jakis 2600.
Całośc sprawia wrażenie mocniejszej lub słabszej 'żabki'. Wystepuje na
wszystkich biegach.  Przy maksymalnym wcisnieciu gazu efekt nie zachodzi/nie
jest tak wyrazny. Przy kręceniu silnika bez obciążenia nic takiego nie ma miejsca.

Dodatkowo, zauważyłem że w tych przedziałach obrotów z komory silnika słychać
dodatkowy szum/syk.

Czy dobrze rozumuje (na mój mało expercki rozumek poparty przeczytaniem
kilkunastu wątków na forach) że mam problem z turbosprężarką a raczej z
którymś z kanałów doprowadzających powietrze?

Bo mi wszystko wskazuje na pęknięty przewód, który pod wysokim cisnieniem
rozszczelnia się na chwile (strata mocy), po jego zmniejszeniu ponownie
uszczelnia (przyrost mocy) i tak w kółko - gdy pracuje sprężarka.
W tej lagunie wykresy mocy wskazuja że właśnie gdzies 2000-2500 są max'y więc
tam powinna działać sprężarka.

z góry dziękuje za potwierdzenie lub wyprowadzenie mnie z błędu, ew.
podpowiedzenie jak niedrogo sprawe załatwic.

pozdrawiam,
Tomek

Data: 2010-07-27 11:10:30
Autor: Nex@pl
Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Ja ostatnio miałem podobny efekt w aucioe bez turbo.. niedługo po tym urwało mi przewód zasilający od pompy do wtrysku (urwał się grzybek), może warto się temu przyjrzeć?

Data: 2010-07-27 11:10:31
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Tomek pisze:

Czy dobrze rozumuje (na mój mało expercki rozumek poparty przeczytaniem
kilkunastu wątków na forach) że mam problem z turbosprężarką a raczej z
którymś z kanałów doprowadzających powietrze?

Sprawdz luz na osi nastawnika pompy wtryskowej. Nie powinno byc wyczuwalnego luzu osiowego, a i sprezyna powrotu nastawnika powinna stawiac odczuwalny opor. Co do sterowania turbina: po prostu posprawdzaj wszystkie wezyki podcisnienia pod maska. Nie powinno ich byc zbyt duzo.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

Data: 2010-07-27 11:20:36
Autor: Marek Giżyński
[...]

Ja bym sprawdzil przeplywomierz.

m.

Data: 2010-07-27 12:14:22
Autor: Rafał
W dniu 27.07.2010 11:02, Tomek pisze:
[...]

Wejdź na http://renaultlaguna.pl/forum/
tam wątków z podobnymi problemami jest od groma, w większości prowadzące do rozwiązania.

Często występują w tym silniku problemy z czujnikiem doładowania i przewodami do niego dochodzącymi, zaworem regulacji turbiny, nieszczelnym intercoolerem(dotyczy szczególnie roczniki <2003) ogólnie nieszczelnością na dolocie, oraz niedomykający się i zasyfiony EGR.
Oczywiście może to być coś innego, poczytaj na tamtym forum, na pewno coś znajdziesz.
W większości sam możesz tę dolegliwość usunąć, na forum są dostępne manuale jak i co zrobić.
Powodzenia.

Data: 2010-07-27 10:20:16
Autor: Tomek
Rafał <rafal_zapytaj_o_reszte@o2.pl> napisał(a):
W dniu 27.07.2010 11:02, Tomek pisze:
> Witam,
>
> od jakis 200km w mojej Lagunie 1.9d wystepuje dosc szczegolna dolegliwosc.
[cut]
[...]

Dzieki za namiar, wszystkim dziekuje za uzmysłowienie mi ze przyczyn stany
rzeczy jest jakby więcej niż niedociśnięta rurka :)

pozdrawiam,
Tomek

Data: 2010-07-27 12:22:03
Autor: Rafał
W dniu 27.07.2010 12:14, Rafał pisze:

[...]

jeszcze jedno, bo może zbyt pochopnie założyłem, jaką dokładnie lagunę masz I czy II? czy to jest dCi czy dTi?
Nie mniej jednak zapraszam na forum.

Data: 2010-07-27 10:28:50
Autor:
> [...]

jeszcze jedno, bo może zbyt pochopnie założyłem, jaką dokładnie lagunę masz I czy II? czy to jest dCi czy dTi?

Laguna 2 1870cm^2 88kW rok produkcji 2003
Turbo posiada ale teraz mnie zagiąłeś czy DCi czy DTi, dla mnie to diesel z
turbo :)

na forum juz sie rejestruje, bedziem czytac...

Data: 2010-07-27 12:34:48
Autor: Rafał
W dniu 27.07.2010 12:28, prawdziwy.ryszard.ochucki.SKASUJ@gazeta.pl pisze:

Laguna 2 1870cm^2 88kW rok produkcji 2003
Turbo posiada ale teraz mnie zagiąłeś czy DCi czy DTi, dla mnie to diesel z
turbo :)

Jak 2 to dCi:)
Zasadnicza różnica jest na zasilaniu paliwem ta literka C - Common rail

na forum juz sie rejestruje, bedziem czytac...

No to do zobaczenia tam:)

Właśnie w zeszłym tygodniu sobie zamontowałem tempomat według manuala tam zamieszczonego, jak nie masz fabrycznie, a masz dCi to też sobie możesz założyć, w ogóle ciekawe rzeczy można tam znaleźć.

Data: 2010-07-27 12:55:43
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
[...]

Ja tez zbyt pochopnie odpisalem. Zalozylem, ze jesli ktos pisze 1.9D albo i nawet 1.9dT to wie, jaki ma rzeczywiscie silnik pod maska :)
Roznica w sposobie sterowania jest bardzo znaczaca, dlatego w Twoim przypadku moja sugestia nie ma w ogole zastosowania - po prostu taki element na pompie nie wystepuje :)

Data: 2010-07-27 11:07:06
Autor:
Michał \HoMMeR\ Paszek <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał(a):
[...]

I potem problem w warsztacie: "Panie, awaria! Wogole Panu ta część musiala
wypasc bo nie ma" ;)

Ps. Tempomat mam, troche dziwnie dziala i uzylem dwa razy do zabawy w
wyprzedzanie bez dotykania pedalu gazu :) W Polsce nie ma wiekszego
zastosowania niestety, tu jest wojna a nie cruising!

Data: 2010-07-28 10:35:54
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
[...]
E tam, marudzisz... Ustawiasz na 50km/h. i jak znalazł w tych wszystkich
wioskach na trasie.
Coś jak przejazd przez pit lane w F1 ;-)
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/