Pulsometr PM 62 - jak tego uzywac?

Data: 2011-05-02 21:11:15
Autor: Greg
Pulsometr PM 62 - jak tego uzywac?
Witam!

Sprawiłem sobie to ustrojstwo, przebijam się przez instrukcję obsługi i... nieco oszczędna jak dla mnie. Jest fajna informacja o wartościach procentowych zakresu dla np. spalania tkanki tłuszczowej, fitnes, czy treningu anaerobowego. Jak to się ma do ustawianych dolnych i górnych granic treningowych? Jeśli powiedzmy jednego dnia chcę spalać tłuszcz, a drugiego polepszyć bezwzględność tempa, to muszę ręcznie zmieniać dolną granicę?

W jakimś pulsometrze widziałem, że można ustawić "tryb" treningu predefiniowany, zaskoczyło mnie, że ten tego nie ma.

Czyli jeśli moje maksymalne tętno wynosi 200, a chcę popracować w zakresie zdrowotnym serca (50-60%), to ustawiam dolną granicę na 100, górną na 120 i śmigam? Następnego dnia trening wytrzymałościowy (80-90%), dolną granicę ustawiam na 160, górną na 180 i jazda. Czy tak? Trochę lipa, bo sądziłem, że zmiana trybu będzie pod jednym przyciskiem.

Swoją drogą nie mam doświadczenia. Normalna jest taka bezwładność wskazań EKG typu 86... 100... 92...102...90...85... Chyba tak. Teraz praktycznie się nie ruszałem, aktualizacja danych co 3 sekundy i zakres 84-86 się utrzymuje :-P

Data: 2011-05-02 21:46:08
Autor: Wojciech Waga aka wojek
Pulsometr PM 62 - jak tego uzywac?
Jakiś czas temu przebijałem się przez temat pulsometru i co mogę powiedzieć - Beurer ma skrajnie nieintuicyjne menu. W sigmie po jednym dniu wiedziałem co nacisnąć żeby dostać to co chcę. Tutaj nei ma tak łatwo ;).

Wydaje mi się, że w mojej instrukcji było coś o wyborze trybu. Był fat burner, coś a'la normal i user defined. 2 pierwsze wyznaczały procentowo zakres z wprowadzonego max HR, wieku itp. Ostatni pozwalał sam to definiować. Może poszukaj pełniejszej instrukcji na necie, mój model PM 55 miał to w papierkowej.

pozdr.
w.

Data: 2011-05-03 10:47:25
Autor: Greg
W dniu 2011-05-02 21:46, Wojciech Waga aka wojek pisze:

> Może poszukaj pełniejszej instrukcji na necie,

Chyba mam tą najpełniejszą. Ale niejasną dla mnie. Dla przykładu test fitness:
"PRZEJŚĆ bez przerywania dokładnie 1600m. Najlepiej BIEC na stadionie".
Hmmm... no to przejść, czy przebiec? A jeśli tak to w jakim tempie? Obstawiam, że jak najszybszym, a w takim układzie bardziej odpowiedni będzie bieg, bo w pierwszym wariancie musiałbym zacząć Korzeniowskiego naśladować ;-) Bieg potwierdza wcześniejsze zdanie o pięciominutowej rozgrzewce - do chodzenia ona raczej zbędna. Ale to opieram się na logice bardziej, a nie jasności instrukcji :-P

Data: 2011-05-03 03:13:16
Autor: Jan Górski
On 3 Maj, 10:47, Greg <o...@op.pl> wrote:
W dniu 2011-05-02 21:46, Wojciech Waga aka wojek pisze:

 > Może poszukaj pełniejszej instrukcji na necie,

Chyba mam t± najpełniejsz±. Ale niejasn± dla mnie. Dla przykładu test
fitness:
"PRZEJ¦Ć bez przerywania dokładnie 1600m. Najlepiej BIEC na stadionie".
Hmmm... no to przej¶ć, czy przebiec? A je¶li tak to w jakim tempie?
Obstawiam, że jak najszybszym, a w takim układzie bardziej odpowiedni
będzie bieg, bo w pierwszym wariancie musiałbym zacz±ć Korzeniowskiego
na¶ladować ;-) Bieg potwierdza wcze¶niejsze zdanie o pięciominutowej
rozgrzewce - do chodzenia ona raczej zbędna. Ale to opieram się na
logice bardziej, a nie jasno¶ci instrukcji :-P

Te testy w pulsometrach to niewiele daj±. Zależy co chcesz testować,
na pocz±tek najlepiej zbadać HRmax i Lactic Threshold - z tego co wiem
najdokładniejszym po¶rednim testem jest 30 minutowa czasówka z
wcze¶niejsz± 20 minutow± rozgrzewk±, gdzie Twój próg mleczanowy to
puls ¶redni z ostatnich 20 minut trzydziestominutowego biegu "na
maksa". Podobnie możesz zrobić test na rowerze. Nie zdziw się, je¶li
wyniki będ± się trochę różnić.
Czytałem, że kolarstwo najszybciej podnosi VO2max, natomiast biegacze
uzyskuj± wyższe warto¶ci docelowe.

Data: 2011-05-03 13:18:13
Autor: Greg
W dniu 2011-05-03 12:13, Jan Górski pisze:

Te testy w pulsometrach to niewiele daj±. Zależy co chcesz testować,
na pocz±tek najlepiej zbadać HRmax i Lactic Threshold (...)
Czytałem, że kolarstwo najszybciej podnosi VO2max,

PM 62 okre¶la w tym te¶cie wła¶nie HRmax (dokładniej niż z wzoru 220-wiek, a to potrzebne mi do okre¶lenia optymalnych zakresów treningowych) i VO2max.

pozdrawiam

Data: 2011-05-03 14:42:22
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2011-05-03 13:18, Greg pisze:
[...]

My¶lę, że musisz sobie znaleĽć jaki¶ OMS (o¶rodek medycyny sportowej) i wyłożyć gotówkę na badanie wysiłkowe - wtedy dostaniesz dokładne liczby. Acha, takie badanie trzeba co jaki¶ czas powtarzać, w miarę wzrostu formy granice tętna będ± się zmieniać...

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-05-03 15:21:08
Autor: Greg
W dniu 2011-05-03 14:42, Wojtek Sobociński pisze:

My¶lę, że musisz sobie znaleĽć jaki¶ OMS

Nie no, na olimpiadę się nie wybieram ;-) Lubię jeĽdzić na rowerze (ogólnie się ruszać) i chcę poł±czyć przyjemne z pożytecznym. Z pulsometrem i wzorem łatwiej o to pożyteczne niż bez. Z testem fitness lepiej niż ze wzorem. Specjalistyczne badania s± jeszcze lepsze, ale to już w moim przypadku "przerost formy nad tre¶ci±" :-)

pozdrawiam

Data: 2011-05-03 08:19:42
Autor: Jan Górski
[...]

Możesz tak szacować HRmax, ale piszesz w pierwszym po¶cie "Czyli je¶li
moje maksymalne tętno wynosi 200", to już wiesz ile wynosi. Dodatkowo
nie musisz mieć pulsometru z jakim¶tam szacunkiem, wystarczy, że
będziesz biegł stopniowo zwiększaj±c prędko¶ć, a najszybsz± utrzymasz
dopóki nie padniesz. To będzie prawie HRmax. Prawdziwe dowolne HRmax
osi±gniesz uciekaj±c przed stadem niemytych murzynów. Za to absolutne
HRmax tylko poganiaj±c serce farmakologicznie.

Rozczaruję Cię, że HRmax prawie Ci się nie przyda. Wystarczy LT.

Data: 2011-05-03 18:24:57
Autor: Greg
W dniu 2011-05-03 17:19, Jan Górski pisze:

> Możesz tak szacować HRmax, ale piszesz w pierwszym po¶cie "Czyli je¶li
> moje maksymalne tętno wynosi 200",

To był tylko przykład.

> Rozczaruję Cię, że HRmax prawie Ci się nie przyda. Wystarczy LT.

Fakt, udało Ci się. Czuję się rozczarowany. Szkoda, że wcze¶niej o to nie zapytałem :-P

No nic, dzięki i pozdrawiam :-)

Pulsometr PM 62 - jak tego uzywac?