Pulsometr - jaki wybrać?

Data: 2009-07-29 23:58:40
Autor: Adrian S.
Pulsometr - jaki wybrać?
Witam,

   W temacie pulsometrów coś ostatnio mało było (post danonwoja z połowy
czerwca) a muszę się zgłębić w temat. Chciałbym trochę pojeździć
kontrolując bicie serca coby się za bardzo nie zachetać. Raczej na ostre
wycieczki typu BiO. Na początek nie będę inwestował w jakieś bajery z
przesyłem danych do kompa, powiedzmy że limit to 50zł a miejsce zakupu to
allegro. Pytanie 1 brzmi: czy któryś z modeli jest jakoś dobitnie lepszy? W
tym zakresie są tak jak pisał danonwoj modele Donnay/Medion oraz tańsze
Sigmy, oraz modele używane. Pytanie 2: czego się wystrzegać w tych
pulsometrach, pytanie 3: czy pomiar z nadgarstka (bez opaski na pierś) jest
jakoś znacznie gorszy? --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-07-30 00:59:47
Autor: Szewc
Pulsometr - jaki wybrać?
Adrian S. pisze:
Witam,
  Donnay/Medion oraz tańsze
Sigmy, oraz modele używane. Pytanie 2: czego się wystrzegać w tych
pulsometrach, pytanie 3: czy pomiar z nadgarstka (bez opaski na pierś) jest
jakoś znacznie gorszy?
Kupiłem Donnaya na prezent za allegro. I szybko potem kupiłem zamiast niego Sigmę. Ale to rok temu było. Jako brzydki zegarek, można było używać. Pasek kompatybilny z Sigmą. Ale nie pokazywał pulsu...

Sam mam Sigmę PC-15 sprzed wielu, wielu lat.

pozdr.
Szewc

Data: 2009-07-30 01:49:17
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Pulsometr - jaki wybrać?
On Jul 29, 10:58 pm, "Adrian S." <adriansochoS...@NIEgmail.com> wrote:
[...]

Siema,

Coraz czesciej, w kazdej dziedzinie przekonuje sie, ze tanio znaczy
drogo. Kupilem kask na moto za 650 PLN i.. mysle, ze moglem dac wiecej
bo troche halasuje.

Z pulsometrem podobnie - jesli chcesz 'potestowac' zeby zdecydowac czy
Ci to w ogole potrzebne kup uzywany. Jesli jestes zdecydowany, zwieksz
budzet.

Data: 2009-07-30 02:55:31
Autor: mirek
Pulsometr - jaki wybrać?
On 29 Lip, 23:58, "Adrian S." <adriansochoS...@NIEgmail.com> wrote:
pytanie 3: czy pomiar z nadgarstka (bez opaski na pierś) jest
jakoś znacznie gorszy?

Witam. Jestem biegaczem maratonów i dystansów "ultra" bardziej niz
cyklistą. Używałem kilka lat okazyjnie kupionego w aldiku Crane`a z
opaską. Bywało, że sprzęgał się z jakimiś innymi źródłami sygnałów i
pokazywał mi nieosiągalne dla mnie pulsy maksymalne, ale to był
drobiazg bo i tak nie trenowałem pod pulsometr. Bardziej mi
przeszkadzało, że stoper pracował tylko 9h59m i miał pamięć tylko 12
okrążeń. Nie słyszałem o pulsometrach mierzących "z
nadgarstka" (czyżby tak jak mierniki ciśnienia?). Te bez opaski
wymagają przyciśnięcia palca drugiej ręki do czujnika na kilka sekund.
Czy uda Ci się w każdych warunkach prowadzić rower jedną ręką, trochę
skrępowaną i nie zmnienić tempa?

Data: 2009-07-30 10:31:07
Autor: dobrov
Pulsometr - jaki wybrać?
Adrian S. pisze:
[...]

Sigma fit-watch - gorąco odradzam!

Data: 2009-07-30 12:21:42
Autor: mmateusz
Pulsometr - jaki wybrać?
[...]

ja mam właśnie donnaya od paru lat, używam go czasami do biegania/na rower.
ma wszystkie funkcje jakie są potrzebne.
ma trochę nieintuicyjną obsługę - tzn. jak nie używałeś dłużej niż tydzień to
warto poświęcić te 3minuty przed wyjściem z domu na klawiszologię :) - później
się okazuje, ze zamiast mierzyć czas kolejnego okrążenia, zatrzymałeś wszystko ;)
MZ kup tani, i zobaczysz jakie funkcje są ci potrzebne.

wygląd - cóż jak z bazaru za 5zł ;)
ad.3. pomiar z nadgarstka sobie daruj.
mk.

Data: 2009-07-30 19:51:07
Autor: vmaestro
Pulsometr - jaki wybrać?
Użytkownik "Adrian S." <adriansochoSPAM@NIEgmail.com> napisał w wiadomości news:h4qgku$2a1$1inews.gazeta.pl...
[...]

Na początku przepraszam, że "podpinam" się pod temat kolegi,
nie chcąc jednak rozpoczynać nowego wątku o zbliżonej tematyce.
Również planuję zakup pulsometru.Mam go zamiar stosować podczas jazdy na
rowerze, a przede wszystkim na treningach spinning'owych.
Na zakup przeznaczam ~ 800zł. Jaką markę pulsometru polecacie, na co
zwrócić szczególną uwagę podczas zakupu ? Podajcie proszę modele
przez Was sprawdzone i godne polecenia. Dodam tylko, że interesują
mnie pulsometry na rękę (odpadają wyłącznie montowane na kierze).
Z góry dzięki za odp.
vmaestro

Data: 2009-07-30 22:52:37
Autor: mirek
Pulsometr - jaki wybrać?
On 30 Lip, 19:51, "vmaestro" <vmaestro*us...@wp.pl> wrote:
planuję zakup pulsometru.Mam go zamiar stosować podczas jazdy na
rowerze, a przede wszystkim na treningach spinning'owych.
Na zakup przeznaczam ~ 800zł.

Witam.
Za ~ 800 zł w przeliczeniu na $ możesz spróbować sprowadzić z USA
garmina forerunnera 308 - pulsometr z gps-em

Data: 2009-08-03 16:31:38
Autor: Niewe
Pulsometr - jaki wybrać?
vmaestro pisze:
Na początku przepraszam, że "podpinam" się pod temat kolegi,

To i ja się podepnę.
Pulsometry SUUNTO. Czy warte swojej ceny i gdzie to można dotknąć w Wawie?

Data: 2009-07-30 20:48:57
Autor: biodarek
Pulsometr - jaki wybrać?
Adrian S.:
[...]

Ja już od prawie 3 lat używam Mediona i chwalę sobie. Zmieniam
tylko baterie - niezbyt często. Baterie tanie i takie same w nadajniku
jak i odbiorniku. Zapłaciłem za niego ~50pln - przepłaciłem, bo nie
znałem jeszcze wtedy Donnayów po 29,- chyba ;-)

Sygnał z opaski przechwytuje także trenażer Tacxa. W deszczu
daje radę - byle nie wciskać przycisków.

Wadą jest jego popularność. Łatwo przechwycić czyjąś opaskę.
Właściwie dyskwalifikuje to go do używania w trakcie zawodów.
Chyba, że ucieczka od startu ;-)

Ostatnio jechałem obok Flasha, który chyba miał Sigmę i która
prawdopodobnie pracuje na tej samej częstotliwości, bo miałem
jakieś dziwne tętna maksymalne.

Przy okazji, po ostatniej wymianie baterii, wróciło mi ustawienie
domyślnie odliczające tętno po 3 minutach po zatrzymaniu. Już
to wyłączałem kiedyś, ale teraz ani nie pamiętam jak, ani nie
mogę wyszukać w sieci. Może ktoś przypomnieć?

--
biodarek

Pulsometr - jaki wybrać?