Pulsometr - jaki wybrać?

Data: 2009-07-30 20:48:57
Autor: biodarek
Pulsometr - jaki wybrać?
Adrian S.:
  W temacie pulsometrów coś ostatnio mało było (post danonwoja z połowy
czerwca) a muszę się zgłębić w temat. Chciałbym trochę pojeździć
kontrolując bicie serca coby się za bardzo nie zachetać. Raczej na ostre
wycieczki typu BiO. Na początek nie będę inwestował w jakieś bajery z
przesyłem danych do kompa, powiedzmy że limit to 50zł a miejsce zakupu to
allegro. Pytanie 1 brzmi: czy któryś z modeli jest jakoś dobitnie
lepszy? W tym zakresie są tak jak pisał danonwoj modele Donnay/Medion
oraz tańsze Sigmy, oraz modele używane. Pytanie 2: czego się wystrzegać
w tych pulsometrach, pytanie 3: czy pomiar z nadgarstka (bez opaski na
pierś) jest jakoś znacznie gorszy?

Ja już od prawie 3 lat używam Mediona i chwalę sobie. Zmieniam
tylko baterie - niezbyt często. Baterie tanie i takie same w nadajniku
jak i odbiorniku. Zapłaciłem za niego ~50pln - przepłaciłem, bo nie
znałem jeszcze wtedy Donnayów po 29,- chyba ;-)

Sygnał z opaski przechwytuje także trenażer Tacxa. W deszczu
daje radę - byle nie wciskać przycisków.

Wadą jest jego popularność. Łatwo przechwycić czyjąś opaskę.
Właściwie dyskwalifikuje to go do używania w trakcie zawodów.
Chyba, że ucieczka od startu ;-)

Ostatnio jechałem obok Flasha, który chyba miał Sigmę i która
prawdopodobnie pracuje na tej samej częstotliwości, bo miałem
jakieś dziwne tętna maksymalne.

Przy okazji, po ostatniej wymianie baterii, wróciło mi ustawienie
domyślnie odliczające tętno po 3 minutach po zatrzymaniu. Już
to wyłączałem kiedyś, ale teraz ani nie pamiętam jak, ani nie
mogę wyszukać w sieci. Może ktoś przypomnieć?

--
biodarek

Pulsometr - jaki wybrać?