Punkty za komórkę...

Data: 2012-04-26 18:14:37
Autor: anacron
Punkty za komórkę...
Kiedy wprowadzano zakaz rozmowy przez telefon komórkowy zastanawiałem
się, czy może nie jest to przypadkiem dobra droga. Teraz, kiedy za to są
punkty, w sytuacji gdy - chyba amerykanie - kilkuletnimi badaniami
udowodnili, że nie ma kompletnie znaczenia, czy rozmawiasz przez telefon
bezpośrednio, czy tez przez zestaw, czy może z pasażerem obok, czy nawet
- uwaga - uważnie słuchasz tylko wiadomości w radiu, twoja uwaga
rozpraszana jest w identycznym stopniu. Pytam się więc co za chwilę?
Dostane punktu za jedzenie hot-dog'a ze stacji w czasie jazdy? Może
pójdźmy o krok dalej - ja chcę mandat za włączony radioodbiornik, bo
akurat słucham trójki, a tam dużo gadają. Ja się pytam, kto ustala te
przepisy i ile klas w zawodówce powtarzał?

Data: 2012-04-26 19:27:14
Autor: z
Punkty za komórkê...
W dniu 2012-04-26 18:14, anacron pisze:
Kiedy wprowadzano zakaz rozmowy przez telefon komórkowy zastanawia³em
siê,

Ech... szkoda gadaæ o pe³nych pêcherzach i te¶ciowej na tylnym siedzeniu.
Wszyscy wiemy ¿e to g³upota jest ale chcemy byæ trendy, postêpowi, opiekuñczy i inne takie bzdety. Taka polityczna poprawno¶æ za wszelk± cenê. Nikt siê wy³amie ¿eby nie zostaæ nazwany oszo³omem.

Data: 2012-04-26 20:10:07
Autor: jerzy.n
Punkty za komórkę...

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości news:jnbscf$ifi$1mx1.internetia.pl...
Kiedy wprowadzano zakaz rozmowy przez telefon komórkowy zastanawiałem
się, czy może nie jest to przypadkiem dobra droga.
Czegoś nie rozumiem, wprowadzono przecież zakaz gadania przez komóre trzymana w czasie jazdy przy uchu.Nikt nie zabrania gadania przez komore za pomocą urządzenia głosnomówiacego ...

Data: 2012-04-26 20:23:34
Autor: anacron
Punkty za komórkę...
W dniu 2012-04-26 20:10, jerzy.n pisze:

[...]

Ale nie ma znaczenia, czy trzymasz ja w ręku, czy masz słuchawkę, czy
gadasz z teściową na tylnym siedzeniu, czy w końcu słuchasz wiadomości w
radio. Ja rozumiem, ze nie którzy mają problemy z koordynacja ruchową i
skupieniem, ale jak chcą mniej wypadków to jest proste rozwiązanie:

ObowiÄ…zkowe badania psychotechniczne co 5 lat dla wszystkich (nie tylko
dla "zawodowych" i nie takie udawane jak teraz w wielu przypadkach).

Efekt? Według delikatnych szacunków około 30% ludzi obecnie
posiadających prawo jazdy nigdy by go nie dostało. Z pozostałych
skutecznie eliminowałoby się tych, którym pogorszony stan zdrowia nie
pozwala juz na prowadzenie auta. Wtedy okazałoby się, że ani brak
świateł za dnia, ani telefon w łapce nie stanowią już zagrożenia, bo
samochody prowadziliby ludzie zdrowi i predyspozycjami do tego. Dlaczego
ja mam cierpieć dlatego, że jakaś blondynka ma problem z prowadzeniem
samochodu i rozmawianiem przez telefon jednocześnie?

Dodatkowo gdyby były naprawdę uczciwie badania stanu technicznego
pojazdów na przeglądach z drogi znikłoby wiele wraków, których na tych
drogach być dawno nie powinno.

A tak za chwile będą wlepiać mandaty za słuchanie radia, bo statystyczna
blondynka będzie miała problem ze słuchaniem radia i prowadzeniem samochodu.

Data: 2012-04-26 20:31:16
Autor: Artur Maśląg
Punkty za komórkę...
W dniu 2012-04-26 20:23, anacron pisze:
W dniu 2012-04-26 20:10, jerzy.n pisze:
(...)
[...]

Ma znaczenie i wręcz bym stwierdził, że zasadnicze. Kiedyś nawet
podawałem wyniki wieloletnich badań w tej materii.

Data: 2012-04-27 13:10:42
Autor: Jakub Witkowski
Punkty za komórkę...

W dniu 2012-04-26 20:31, Artur Maśląg pisze:

Ma znaczenie i wręcz bym stwierdził, że zasadnicze. Kiedyś nawet
podawałem wyniki wieloletnich badań w tej materii.

Albo badania do d..py albo któryś z was fantazjuje.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2012-04-27 13:53:21
Autor: Iksinski
Punkty za komórkę...

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:jnduri$27pu$1news2.ipartners.pl...

Albo badania do d..py albo któryś z was fantazjuje.

A dla kogo ten wywiad? ;-)

Data: 2012-04-27 13:58:46
Autor: Artur Maśląg
Punkty za komórkę...
> [...]

podawałem wyniki wieloletnich badań w tej materii.

Albo badania do d..py albo któryś z was fantazjuje.

Mamy na pokładzie bajkopisarza i nie ja nim jestem :)
Faktem jest, że Amerykanie "chcą" w ogóle zakazać korzystania
z jakichkolwiek urządzeń elektronicznych (nawet GPS), ponieważ
wzrost debilnych zachowań skutkujących wypadkami wzrósł
im ostatnimi czasy. No, ale tutaj znowu użycie określenia
"Amerykanie" jest sporym nadużyciem, ponieważ poszczególne
stany mają rożne przepisy, różne problemy i różne priorytety.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

Data: 2012-04-28 13:05:18
Autor: J.F.
Punkty za komórkę...
Dnia Fri, 27 Apr 2012 13:58:46 +0200, Artur Ma¶l±g napisa³(a):
Faktem jest, ¿e Amerykanie "chc±" w ogóle zakazaæ korzystania
z jakichkolwiek urz±dzeñ elektronicznych (nawet GPS), poniewa¿
wzrost debilnych zachowañ skutkuj±cych wypadkami wzrós³
im ostatnimi czasy.

No i tak szczerze mowiac .. przeszkadza ten telefon. Wiele drobnych bledow
popelniam jak gadam.

Sama rozmowa moze malo, a jednak "zabrania sie rozmawiac z kierowca w
czasie jazdy", choc akurat noca moze byc odwrotnie - lepiej niech rozmawia
niz ma zasnac.
Trzymanie telefonu w reku - w zaleznosci od sytuacji. W USA jeszcze mniej,
bo tam maja automaty :-)

Ale reszta obslugi, trzeba wybrac numer z ksiazki (niby niektore sa glosem
sterowane) wzrok oderwac, ktos bedzie chcial numer do innej osoby, znow do
ksiazki trzeba siegac ... i w podobny sposob przeszkadza i aktywne
korzystanie z nawigacji, i np obsluga radia czy mp3 ..

No, ale tutaj znowu u¿ycie okre¶lenia
"Amerykanie" jest sporym nadu¿yciem, poniewa¿ poszczególne
stany maj± ro¿ne przepisy, ró¿ne problemy i ró¿ne priorytety.

Ale tak prawde mowiac to wplyw jest bardziej uniwersalny, tylko co najwyzej
reszta warunkow zmienna, no i zachcianki wladz ... i wyborcow :-)

J.

Data: 2012-04-28 16:38:54
Autor: Artur Ma¶l±g
Punkty za komórkê...
W dniu 2012-04-28 13:05, J.F. pisze:
[...]

Przeszkadza wiele rzeczy, ale nie o tym by³a mowa - nasz bajkopisarz
napisa³, ¿e rozmowa bez zestawu i z zestawem jest to¿sama.

Sama rozmowa moze malo, a jednak "zabrania sie rozmawiac z kierowca w
czasie jazdy", choc akurat noca moze byc odwrotnie - lepiej niech rozmawia
niz ma zasnac.

Lito¶ci - zabrania siê dlatego, ¿e mu siê dupê zawraca, patrzy na
klienta, ten go dodatkowo wk**** :) To nie to samo co rozmowa przez
telefon z zestawem.

Trzymanie telefonu w reku - w zaleznosci od sytuacji. W USA jeszcze mniej,
bo tam maja automaty :-)

Zdziwi³by¶ siê - automat przy dyskusji z telefonem w rêku jest jeszcze
gorszy, poniewa¿ mniej kierowcy przeszkadza ni¿ manual.

[...]

Wszytko jest szkodliwe. W sumie - zabroniæ jazdy samochodami. Przyjrzyj
siê kiedy¶ jak siê zachowuj± kierowcy z zestawem i bez. Ró¿nica jest
zasadnicza. To jak siê niektórzy zachowuj± - có¿, potrafi± czytaæ
gazety, malowaæ siê itd.

Ale tak prawde mowiac to wplyw jest bardziej uniwersalny,

Wp³yw czego?

tylko co najwyzej reszta warunkow zmienna,

No w³a¶nie nie. Reszta warunków te¿ jest zmienna, a nie co najwy¿ej.

no i zachcianki wladz ... i wyborcow :-)

Je¿eli baran pisz±cy sms-y powoduje wypadek z ofiarami ¶miertelnymi to
zdaje siê nie s± to zachcianki w³adz i wyborców. Je¿eli co czwarty
wypadek w USA jest spowodowany "zabaw±" z telefonem (i podobnymi) to
problem chyba istnieje. No, ale to jest co¶ zgo³a innego, ni¿
ró¿nica w prowadzeniu rozmowy z telefonem bez zestawu i z zestawem.

Data: 2012-04-29 23:27:10
Autor: J.F.
Punkty za komórkê...
Dnia Sat, 28 Apr 2012 16:38:54 +0200, Artur Ma¶l±g napisa³(a):
[...]

Zdecydowanie - trzymanie w reku przeszkadza bardziej niz samo gadanie.

[...]

To dziwie sie, albo nie rozumiem. Znaczy sie co - gorzej sie prowadzi automat trzymajac jedna reka komorke,
niz reczna skrzynie ?

Ale tak prawde mowiac to wplyw jest bardziej uniwersalny,
Wp³yw czego?

Wplyw gadania. Podejrzewam ze podobnie rozprasza Polaka jak Niemca,
Kalifornijczyka, czy Nowojorczyka.

tylko co najwyzej reszta warunkow zmienna,
No w³a¶nie nie. Reszta warunków te¿ jest zmienna, a nie co najwy¿ej.

Ale moze istotnie wplywac na proporcje. Czynnik ktory ma pomijalnie maly
wplyw w Rosji, moze byc bardzo istotny w Szwecji.

no i zachcianki wladz ... i wyborcow :-)
Je¿eli baran pisz±cy sms-y powoduje wypadek z ofiarami ¶miertelnymi to
zdaje siê nie s± to zachcianki w³adz i wyborców.

No jak nie ? A ty co - tak czesto spotykasz gadaczy zagrazajacych twojemu
zyciu i zdrowiu ze uwazasz ze powinni gadania zabronic, czy wolisz sobie
pogadac bez sluchawki ? :-)

[...]

Ale co - przybylo im 30% wypadkow w ostatnich latach ? Czy jak nie telefon to co innego bedzie ich rozpraszac i wcale bezpieczniej
nie bedzie ?

J.

Data: 2012-04-30 11:55:37
Autor: Artur Ma¶l±g
Punkty za komórkê...
W dniu 2012-04-29 23:27, J.F. pisze:
[...]

To teraz zsumuj trzymanie z gadaniem :)

[...]

Nie, wrêcz przeciwnie - ³atwiej siê prowadzi taki samochód, wymaga du¿o
mniej zachodu, rêk± dodatkowo nie jest potrzebna. W efekcie klient mo¿e
po¶wiêciæ du¿o wiêksz± uwagê na dyskusjê z aparatem w rêku i mniej
zwracaæ uwagê na drogê, prowadzenie itd.

Wplyw gadania. Podejrzewam ze podobnie rozprasza Polaka jak Niemca,
Kalifornijczyka, czy Nowojorczyka.

Wiesz, ¿e nie jestem taki przekonany?

[...]

St±d te¿ podda³em w w±tpliwo¶æ Twoje stwierdzenie "co najwyzej reszta
warunkow zmienna". Zmienny jest wp³yw samego gadana jak i reszty
czynników.

No jak nie ? A ty co - tak czesto spotykasz gadaczy zagrazajacych twojemu
zyciu i zdrowiu ze uwazasz ze powinni gadania zabronic,

Mo¿e lepiej nie pytaj - szczególnie przy moim szczê¶ciu ;)

czy wolisz sobie pogadac bez sluchawki ? :-)

W samochodzie? W ¿yciu - gadanie z telefonem w rêku jest niewygodne
i zwyczajnie niebezpieczne. Wrêcz napiszê, ¿e telefon w rêku mi
przeszkadza.

Ale co - przybylo im 30% wypadkow w ostatnich latach ?
Czy jak nie telefon to co innego bedzie ich rozpraszac i wcale bezpieczniej
nie bedzie ?

Pisz±, ¿e tak, a Twoja argumentacja ¿e co¶ innego bêdzie ich rozpraszaæ
prowadzi do wniosku, ¿e nie nale¿y walczyæ z czynnikami o bardzo du¿ym
udziale w przyczynach wypadków.

Data: 2012-04-30 13:01:55
Autor: J.F.
Punkty za komórkê...
Dnia Mon, 30 Apr 2012 11:55:37 +0200, Artur Ma¶l±g napisa³(a):
[...]

OK, ale efekt sumaryczny powiadasz taki ze dzieki prostocie jeszcze gorsze
bledy robia ? Hm, moze, wszak jak patrze na te filmiki gdy ktos na autostradzie wpada na
radiowoz stojacy na pasie awaryjnym ... oni z jakiejs innej gliny ulepieni

Wplyw gadania. Podejrzewam ze podobnie rozprasza Polaka jak Niemca,
Kalifornijczyka, czy Nowojorczyka.
Wiesz, ¿e nie jestem taki przekonany?

Troche bym sie zdziwil gdyby mial byc istotnie inny ... ale patrz wyzej.
No i jeszcze u nich jakos duzo leworecznych ...

[...]

A ja wlasnie sugerowalbym ze wplyw gadania jest podobny, tylko inaczej
wyglada w statystykach kraju ktory z natury jezdzi bardzo nieostroznie, a inaczej tam gdzie od 50 lat dbaja o bezpieczentwo ruchu i udalo im sie
wiekszosc zagrozen zlikwidowac.

No jak nie ? A ty co - tak czesto spotykasz gadaczy zagrazajacych twojemu
zyciu i zdrowiu ze uwazasz ze powinni gadania zabronic,

Mo¿e lepiej nie pytaj - szczególnie przy moim szczê¶ciu ;)

No tak, ale co - zdarzaja ci sie tacy co np bez widocznego powodu wjezdzaja
na twoj pas ?
czy wolisz sobie pogadac bez sluchawki ? :-)
W samochodzie? W ¿yciu - gadanie z telefonem w rêku jest niewygodne
i zwyczajnie niebezpieczne. Wrêcz napiszê, ¿e telefon w rêku mi
przeszkadza.

Ale to wszystkim jest tak samo niewygodnie, a jednak jest to powszechnie
stosowane, jak widac :-)

[...]

Dziwna sprawa, ale amerykanskich statystyk nie potrafie znalezc.

W Europie jakos jednak systematycznie ilosc wypadkow spada, ale moze to
dzieki odpowiednio wczesnie wprowadzonym zakazom .

J.

Data: 2012-04-30 11:59:39
Autor: kamil
Punkty za komórkê...
On 27/04/2012 12:10, Jakub Witkowski wrote:
W dniu 2012-04-26 18:14, anacron pisze:

 > w sytuacji gdy - chyba amerykanie - kilkuletnimi badaniami
 > udowodnili, ¿e nie ma kompletnie znaczenia, czy rozmawiasz przez telefon
 > bezpo¶rednio, czy tez przez zestaw, czy mo¿e z pasa¿erem obok

W dniu 2012-04-26 20:31, Artur Ma¶l±g pisze:

Ma znaczenie i wrêcz bym stwierdzi³, ¿e zasadnicze. Kiedy¶ nawet
podawa³em wyniki wieloletnich badañ w tej materii.

Albo badania do d..py albo który¶ z was fantazjuje.

Jak na razie to nikt jeszcze nie poda³ linka do tych "amerykañskich badañ" rozpoczynaj±cych w±tek, a od tego wypada³o by zacz±æ swoje rewelacje.

No, ale w koñcu "amerykañscy naukowcy udowodnili", po takim ha¶le ka¿dy garnek w TV Sklepie pójdzie jak ciep³e bu³eczki.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-26 23:02:28
Autor: Marek Dyjor
Punkty za komórkę...
anacron wrote:
[...]

proste rozwiÄ…zanie:

tylko że raczej nie zauważam na drogach ludzi którzy uprawiając ekwilibrystykę komórką w ręce potrafią równocześnie efektywnie prowadzić samochód. W 99% jada jak łajzy.

Data: 2012-04-26 23:06:05
Autor: anacron
Punkty za komórkę...
W dniu 2012-04-26 23:02, Marek Dyjor pisze:
tylko że raczej nie zauważam na drogach ludzi którzy uprawiając
ekwilibrystykę komórką w ręce potrafią równocześnie efektywnie prowadzić
samochód. W 99% jada jak łajzy.

Z tymi procentami bym nie przesadzał, po prostu takich co jadą normalnie
nie zauważasz.

Data: 2012-04-27 05:31:24
Autor: Marek Dyjor
Punkty za komórkę...
anacron wrote:
[...]

tylko czemu jak spotykam łajzę to on czy ona zwykle gada przez komórkę przy uchu.

wlecze sie lewym pasem, nie może ruszyć na światłach, nie jest pewna któy pas wybrać do jazdy i jedzie między pasami.

Data: 2012-04-27 10:15:41
Autor: Maciek
Punkty za komórkę...
W dniu 2012-04-26 23:06, anacron pisze:
Z tymi procentami bym nie przesadzał, po prostu takich co jadą normalnie
nie zauważasz.
Jasne. Bo akurat jadą prosto. Niestety często zbliża się skrzyżowanie,
na którym muszą skręcić i zaczyna się kombinowanie, bo to trzeba i
kierunkowskaz włączyć i bieg zmienić i kierownicą kręcić. Niestety
najczęściej potrzebne są do tego obie ręce, bo ktoś wymyślił, że
kierunki przełącza się lewą ręką, a biegi zmienia prawą. Delikwent więc
albo rezygnuje z włączenia kierunku, albo redukcji, albo obu tych
rzeczy, czyli skręca bez sygnalizacji szarpiącym pojazdem. Już nawet nie
wspominam o "uciekającej" kierownicy, przy skręcaniu jedną ręką w
technice "przekręć kawałek i puść, przekręć kawałek i puść" :->

Maciek

Data: 2012-04-27 10:53:46
Autor: RoMan Mandziejewicz
Punkty za komórkê...
Hello Maciek,

Friday, April 27, 2012, 10:15:41 AM, you wrote:

Z tymi procentami bym nie przesadza³, po prostu takich co jad± normalnie
nie zauwa¿asz.
Jasne. Bo akurat jad± prosto. Niestety czêsto zbli¿a siê skrzy¿owanie,
na którym musz± skrêciæ i zaczyna siê kombinowanie, bo to trzeba i
kierunkowskaz w³±czyæ i bieg zmieniæ i kierownic± krêciæ. Niestety
najczê¶ciej potrzebne s± do tego obie rêce, bo kto¶ wymy¶li³, ¿e
kierunki prze³±cza siê lew± rêk±, a biegi zmienia praw±. Delikwent wiêc
albo rezygnuje z w³±czenia kierunku, albo redukcji, albo obu tych
rzeczy, czyli skrêca bez sygnalizacji szarpi±cym pojazdem. Ju¿ nawet nie
wspominam o "uciekaj±cej" kierownicy, przy skrêcaniu jedn± rêk± w
technice "przekrêæ kawa³ek i pu¶æ, przekrêæ kawa³ek i pu¶æ" :->

Ogólnie jestem przeciwnikiem rozmawiania przez telefon w czasie jazdy
w ogóle ale nie widze najmniejszego problemu w tym, ¿eby przed
manewrem od³ozyæ komórkê na fotel pasa¿era na chwilê. A zmiana biegu
nie stanowi problemu - od tego mam piêæ palców w d³oni, ¿e dwoma mogê
trzymaæ komórkê a reszt± gar¶ci zmieniæ bieg. Oczywi¶cie przerywaj±c
na chwilê rozmowê. Ca³y czas pisze w kontek¶cie trzymania telefonu w
prawej rêce - trzymanie w lewej i kombinowanie praw± rêk± przez lewe
ucho uwa¿am za bezsensowne.

Co do skrecenia - nie potrafisz w samochodzie ze wspomaganiem
kierownicy krêciæ kierownic± jedn± rêk± bez jej puszczania?
Wspó³czujê.
I wcale nie chodzi o obrotowy nadgarstek - krêæ otwart± d³oni±,
wykorzystuj±æ do utrzymania pozycji kierownicy po prostu tarcie.
Tak, wiem - tego nie ucz± na kursie prawa jazdy ale tak da siê nawet
zawracaæ.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-04-27 11:05:15
Autor: Grejon
Punkty za komórkê...

[...]

Ba - we wszelkich ABJotach "myde³ko Fa" jest uwa¿ane za z³y nawyk i nie powinien byæ stosowany przez kierowców.

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2012-04-27 11:17:27
Autor: Artur Ma¶l±g
Punkty za komórkê...
W dniu 2012-04-27 11:05, Grejon pisze:

[...]

To jest z³y nawyk. Jak kto¶ chce sobie "pomyde³kowaæ" to niech to robi
na swoim placu.

--
Jutro to dzi¶, tyle ¿e jutro.

Data: 2012-04-27 11:25:49
Autor: Maciek
Punkty za komórkê...
[...]
Wyobra¼ sobie, ¿e potrafiê krêciæ nawet jednym palcem, ale rozejrzyj siê
wokó³ i zobacz jak to czasem robi± ludzie zajêci czym¶-tam: komórk±,
hot-dogiem, tirówk±, czy innymi wa¿nymi sprawami - komedia po prostu :->

Maciek

Data: 2012-04-27 11:37:16
Autor: RoMan Mandziejewicz
Punkty za komórkê...
Hello Maciek,

Friday, April 27, 2012, 11:25:49 AM, you wrote:

[...]

Ale to nie powód, ¿eby równaæ w dó³ i zakazywaæ wszystkiego po kolei.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-04-27 10:16:00
Autor: masti
Punkty za komórkê...
Dnia pięknego Fri, 27 Apr 2012 11:37:16 +0200 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz wystukał:

Hello Maciek,

Friday, April 27, 2012, 11:25:49 AM, you wrote:

Co do skrecenia - nie potrafisz w samochodzie ze wspomaganiem
kierownicy kręcić kierownicą jedną ręką bez jej puszczania?
Współczuję.
I wcale nie chodzi o obrotowy nadgarstek - kręć otwartą dłonią,
wykorzystująć do utrzymania pozycji kierownicy po prostu tarcie. Tak,
wiem - tego nie uczÄ… na kursie prawa jazdy ale tak da siÄ™ nawet
zawracać.
Wyobraź sobie, że potrafię kręcić nawet jednym palcem, ale rozejrzyj
się wokół i zobacz jak to czasem robią ludzie zajęci czymś-tam:
komórką, hot-dogiem, tirówką, czy innymi ważnymi sprawami - komedia po
prostu :->

Ale to nie powód, żeby równać w dół i zakazywać wszystkiego po kolei.

zwłazcza, że te zakazy nie są ani przestrzegane ani egzekwowane

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-04-28 14:37:42
Autor: jerzu
Punkty za komórkê...
On Fri, 27 Apr 2012 10:16:00 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:

zw³azcza, ¿e te zakazy nie s± ani przestrzegane ani egzekwowane

Oj, od maja zacznie siê pewnie nagonka na "rozmawiaczy" ;P

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-04-27 12:13:41
Autor: anacron
Punkty za komórkê...
[...]

Jeden który zrozumia³ :)

Data: 2012-04-27 12:25:03
Autor: Przemys³aw Czaja
Punkty za komórkê...

U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz"

[...]

Rozwiniesz tê b³yskotliw± my¶l?

Data: 2012-04-27 12:46:37
Autor: Maciek
Punkty za komórkê...
Ale to nie powód, ¿eby równaæ w dó³ i zakazywaæ wszystkiego po kolei.
Tak ogólnie to mo¿na by zlikwidowaæ wiêkszo¶æ przepisów i zdaæ siê na
ludzki rozs±dek :->

Maciek

Data: 2012-04-26 23:46:58
Autor: Axel
Punkty za komórkę...

"anacron" <anacron@anacron.pl> wrote in message news:jnc3u8$lu5$1mx1.internetia.pl...

[...]

Owszem, ma zasadnicze. Sam to zauwazysz, jak pojezdzisz z dobrym zestawem glosnomowiacym zabudowanym w samochodzie.

--
Axel

Data: 2012-04-27 01:28:48
Autor: anacron
Punkty za komórkę...
W dniu 2012-04-26 23:46, Axel pisze:
Owszem, ma zasadnicze. Sam to zauwazysz, jak pojezdzisz z dobrym
zestawem glosnomowiacym zabudowanym w samochodzie.

Nie ma, to że ktoś ma problemy z koordynacją to nie mój problem, badania
dowiodły, że nie ma to znaczenia (kilkuletnie badania). Czym się różni
taki dobry zestaw od słuchawki bt w uchu?

Data: 2012-04-27 16:41:12
Autor: Jakub Witkowski
Punkty za komórkę...
W dniu 2012-04-27 01:28, anacron pisze:
[...]

Linki, linki prosimy. Artur ma dokładnie odwrotne badania, zobaczymy, czyje lepsze.

Data: 2012-04-30 12:01:20
Autor: kamil
Punkty za komórkê...
On 27/04/2012 00:28, anacron wrote:
W dniu 2012-04-26 23:46, Axel pisze:
Owszem, ma zasadnicze. Sam to zauwazysz, jak pojezdzisz z dobrym
zestawem glosnomowiacym zabudowanym w samochodzie.

Nie ma, to ¿e kto¶ ma problemy z koordynacj± to nie mój problem, badania
dowiod³y, ¿e nie ma to znaczenia (kilkuletnie badania). Czym siê ró¿ni
taki dobry zestaw od s³uchawki bt w uchu?

Ale gdzie te badania? Jakie¶ ¼ród³o, czy bêdziesz dalej tak tru³ bez ¿adnego poparcia?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-27 12:41:05
Autor: jerzy.n
Punkty za komórkę...

Użytkownik "Axel" <axel@op.niespamuj.pl> napisał w wiadomości news:jncfp1$3vj$1inews.gazeta.pl...

radio.

Owszem, ma zasadnicze. Sam to zauwazysz, jak pojezdzisz z dobrym zestawem glosnomowiacym zabudowanym w samochodzie.

Dlatego sie bardzo dziwie jesli widzÄ™ "wypasiony"  wóz i kierowcÄ™ Å›ciskajÄ…cego ramieniem komórkÄ™ lub przytrzymujÄ…c jÄ… w dziwny sposób kierujÄ…c jednoczeÅ›nie jedna rÄ™ka, na samochód starczyÅ‚o,  na zestaw juz zabrakÅ‚o ....

Data: 2012-04-27 13:30:40
Autor: RoMan Mandziejewicz
Punkty za komórkê...
Hello jerzy.n,

[...]

Owszem, ma zasadnicze. Sam to zauwazysz, jak pojezdzisz z dobrym zestawem
glosnomowiacym zabudowanym w samochodzie.
Dlatego sie bardzo dziwie jesli widzê "wypasiony"  wóz i kierowcê
¶ciskaj±cego ramieniem komórkê lub przytrzymuj±c j± w dziwny sposób kieruj±c
jednocze¶nie jedna rêka, na samochód starczy³o,  na zestaw juz zabrak³o

Mi na zestaw starczy³o. Raz. Nokia postanowi³a akurat wtedy zmieniæ
z³±cze i sposób montowania i ¿aden nowszy aparat nie pasuje. Wiêcej
nie zainstalujê "dobrego zestawu g³o¶nomówi±cego". Nie po to
pozwoli³em pruæ pó³ samochodu, ¿eby teraz robiæ to samo jeszcze raz.

Po prostu w czasie jazdy nie odbieram telefonów.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-04-27 13:52:26
Autor: Iksinski
Punkty za komórkê...

U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:710444282.20120427133040pik-net.pl.invalid...

 Wiêcej
nie zainstalujê "dobrego zestawu g³o¶nomówi±cego". Nie po to
pozwoli³em pruæ pó³ samochodu, ¿eby teraz robiæ to samo jeszcze raz.

Od tamtej pory wymy¶lili BT i telefony mo¿na w zasadzie dowolnie zmieniaæ...

Data: 2012-04-27 14:01:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
Punkty za komórkê...
Hello Iksinski,

[...]

Instalowa³em zestaw w czasach bez BT. I teraz drugi raz pruæ samochodu
nie pozwolê. Bo to podwoi³oby jego warto¶æ. A gówna wtykanego w
gniazdko nawet na oczy widzieæ nie chcê a s³uchawki w uchu nie znoszê.

Ju¿ napisa³em - w czasie jazdy nie odbieram a chujom-producentom
telefonów i zestawów zarobiæ wiêcej nie dam.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-04-27 16:02:38
Autor: Przemys³aw Czaja
Punkty za komórkê...

U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz"

Instalowa³em zestaw w czasach bez BT.

Czyli gdzie¶ tak ok 1949 roku jak mniemam

I teraz drugi raz pruæ samochodu
nie pozwolê. Bo to podwoi³oby jego warto¶æ.

Hmm ja mam na pok³adzie CK-7W podpiety pod g³o¶niki samochodowe, na ceneo 249z³ - czym Ty je¼dzisz starym rowerem ?(nie myliæ z Roverem)

A gówna wtykanego w
gniazdko nawet na oczy widzieæ nie chcê a s³uchawki w uchu nie znoszê.

Tu siê zgadzam

Ju¿ napisa³em - w czasie jazdy nie odbieram a chujom-producentom
telefonów i zestawów zarobiæ wiêcej nie dam.

Rozumiem, ¿e wci±¿ ogl±dasz tylko dwa programy telewizyjne TVP1 i TVP2, poniewa¿ nie chcesz siê rozstawaæ z przystawk± na program drugi TV?

Data: 2012-04-28 13:38:14
Autor: J.F.
Punkty za komórkê...
Dnia Fri, 27 Apr 2012 16:02:38 +0200, Przemys³aw Czaja napisa³(a):
U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz"
Instalowa³em zestaw w czasach bez BT.
Czyli gdzie¶ tak ok 1949 roku jak mniemam

Bez przesady, to dopiero od kilku lat kazdy telefon ma BT.

I teraz drugi raz pruæ samochodu
nie pozwolê. Bo to podwoi³oby jego warto¶æ.
Hmm ja mam na pok³adzie CK-7W podpiety pod g³o¶niki samochodowe, na ceneo 249z³ - czym Ty je¼dzisz starym rowerem ?(nie myliæ z Roverem)

Tak sobie przegladam instrukcje i a) trzeba niezle "pruc samochod", b) glosniki samochodowe to tak nie zawsze - oni przewiduja wlasny,
c) zestaw nokii ... a to wspolpracuje z innymi telefonami, czy
niekoniecznie ? :-)
d) nadal wybor numeru z telefonu ... i ryzyko pozostaje.

e) potrafi to obsluzyc dwa telefony ? Nie mowie o dwoch rozmowach naraz,
ale jezdze np ze sluzbowym i prywatnym.

f) czasem nie jedziesz sam, a rozmowa nie powinna byc publiczna. I co
wtedy?

A gówna wtykanego w
gniazdko nawet na oczy widzieæ nie chcê a s³uchawki w uchu nie znoszê.
Tu siê zgadzam

No ale coz robic. Szczegolnie jak rozmawia sie malo - chwile mozna
wytrzymac. No i jeszcze jeden problem gdzie ten telefon trzymac ? W kieszeniach spodni nie, w innych pas przeszkadza, schowkow coraz mniej ..

[...]

Niektorzy telewizji wcale nie ogladaja. A inni mowia ze placic za 100
programow nie chca i dwa im wystarcza ..

J.

Data: 2012-04-28 21:53:25
Autor: Przemys³aw Czaja
Punkty za komórkê...

U¿ytkownik "J.F."

Tak sobie przegladam instrukcje i
a) trzeba niezle "pruc samochod",

Nie wiem, by³a zamontowana fabrycznie

b) glosniki samochodowe to tak nie zawsze - oni przewiduja wlasny,

Ja mam pod g³o¶niki

c) zestaw nokii ... a to wspolpracuje z innymi telefonami, czy
niekoniecznie ? :-)

Testowa³em z Motorol± i SE - dzia³a bez problemu

d) nadal wybor numeru z telefonu ... i ryzyko pozostaje.

Naciskasz przycisk ( ja to mam na konsoli ¶rodkowej)i jak zrobi "pik" to wypowiadasz nazwisko z ksi±zki telefonicznej, a to cwaniactwo powtarza nazwisko i automatycznie ustanawia po³±czenie

e) potrafi to obsluzyc dwa telefony ? Nie mowie o dwoch rozmowach naraz,
ale jezdze np ze sluzbowym i prywatnym.

Nie testowa³em

f) czasem nie jedziesz sam, a rozmowa nie powinna byc publiczna. I co
wtedy?

Nie wiem, my¶lê, ¿e trzeba roz³±czyæ siê z zestawem :)

Data: 2012-04-28 22:50:22
Autor: Axel
Punkty za komórkê...

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1gjt50p5zp3vv.1pmtwwygdhzev.dlg40tude.net...

Instalowa³em zestaw w czasach bez BT.
Czyli gdzie¶ tak ok 1949 roku jak mniemam

Bez przesady, to dopiero od kilku lat kazdy telefon ma BT.

W 2001 roku instalowalowano mi zestaw do Nokii z fizycznym polaczeniem z telefonem (uchwyt) i o takim zestawie pisze Roman. Mialo to ta zalete, ze moja 6310i wlasciwie nigdy nie widziala innej ladowarki, bo zawsze sie doladowywala w samochodzie.

Tak sobie przegladam instrukcje i
a) trzeba niezle "pruc samochod",

Pruc? Bez przesady

b) glosniki samochodowe to tak nie zawsze - oni przewiduja wlasny,

Mam zestaw podlaczony pod radio, automatycznie przelacza sie z radia/cd na telefon i dzwiek leci przez glosniki radiowe.

c) zestaw nokii ... a to wspolpracuje z innymi telefonami, czy
niekoniecznie ? :-)

Ja mam akurat zestaw Motoroli i dziala z Nokia - ma tylko problem z przegladaniem ksiazki telefonicznej, ale ostatnio wybierane numery wyswieta.

e) potrafi to obsluzyc dwa telefony ? Nie mowie o dwoch rozmowach naraz,
ale jezdze np ze sluzbowym i prywatnym.

Mam "zestawione" kilka telefonow, przelacza sie jednym klawiszem. Po kilku sekundach zestaw nawiazuje polaczenie z zadanym telefonem i mozna go uzywac.

f) czasem nie jedziesz sam, a rozmowa nie powinna byc publiczna. I co
wtedy?

Mozesz przelaczyc rozmowe z HF na sluchawke - telefon to umozliwia.

No i jeszcze jeden problem gdzie ten telefon trzymac ?
W kieszeniach spodni nie, w innych pas przeszkadza, schowkow coraz mniej ..

A gdzie trzymasz poza samochodem? To w tym samym miejscu...

--
Axel

Data: 2012-04-30 13:08:38
Autor: J.F.
Punkty za komórkê...
Dnia Sat, 28 Apr 2012 22:50:22 +0200, Axel napisa³(a):
[...]

Ale to chwalisz to co Roman pisal - mija rok czy dwa, nowy telefon, zestaw
do wyrzucenia :-)

Tak sobie przegladam instrukcje i
a) trzeba niezle "pruc samochod",
Pruc? Bez przesady

No, tak jak proponuja to jest jednak kupa kabelkow. Trzeba to jakos
pochowac, albo pokleic nieestetycznie.

b) glosniki samochodowe to tak nie zawsze - oni przewiduja wlasny,
Mam zestaw podlaczony pod radio, automatycznie przelacza sie z radia/cd na telefon i dzwiek leci przez glosniki radiowe.

Jedne to umozliwiaja, inne nie, a do kabelkow trzeba sie dostac ..

[...]

Ale co - dzwoni ktos na jeden telefon - moge odebrac, czy musialem sie
wczesniej przelaczyc ?
f) czasem nie jedziesz sam, a rozmowa nie powinna byc publiczna. I co
wtedy?
Mozesz przelaczyc rozmowe z HF na sluchawke - telefon to umozliwia.

Ale telefon gdzies gleboko schowany :-)

No i jeszcze jeden problem gdzie ten telefon trzymac ?
W kieszeniach spodni nie, w innych pas przeszkadza, schowkow coraz mniej

A gdzie trzymasz poza samochodem? To w tym samym miejscu...

Poza telefonem w kieszeni na piersi, ale wtedy nie mam pasa bezpieczenstwa
zapietego ;-)

J.

Data: 2012-04-30 13:46:21
Autor: RoMan Mandziejewicz
Punkty za komórkê...
Hello J.F.,

[...]

Dokladnie tak - zosta³em z Carkiem 91 i starymi Nokiami 5110 i 6310,
które do niego pasuj±. Tyle, ¿e oba telefony niesprawne :(

Cark 11 - wk³adka BT do Cark 91 - kosztuje jakie¶ 350 PLN. Musialbym
na g³owê upa¶æ, ¿eby to kupiæ.

Tak sobie przegladam instrukcje i
a) trzeba niezle "pruc samochod",
Pruc? Bez przesady
No, tak jak proponuja to jest jednak kupa kabelkow. Trzeba to jakos
pochowac, albo pokleic nieestetycznie.

Nieprawdopodobna ilo¶æ kabli. Antena na tylnej szybie, czyli trzeba
by³o zdejmowaæ podsufitkê i os³ony s³upków. Kabelek do mikrofonu -
kolejny s³upek do prucia. Pod³±czenie do g³o¶ników
radia - stadko przeka¼ników, bo radio nie wspiera³o i trzeba fizycznie
odci±æ g³o¶niki podczas rozmowy i wpi±æ siê w przednie. I to wszystko
schowaæ.
To by³o montowane w czasach, gdy jeszcze zewnêtrzna antena GSM
oznacza³a ³±czno¶æ w czasie jazdy - bez niej w trasie siê nie
pogada³o.

Zestaw z monta¿em kosztowa³ mnie co¶ ko³o 1500PLN. Nokia 6310 te¿
tania nie by³a, nowej 5110 ju¿ nie mo¿na by³o kupiæ a w starej
koñczy³ sie wyswietlacz.

£±cznie zainwestowa³em w profi zestaw z ponoæ dobrym telefonem ponad
2000PLN. I zosta³em z badziewie, którego nawet wypruæ siê nie op³aca,
bo deinstalacja za droga. Nigdy wiêcej!

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-04-28 13:08:36
Autor: J.F.
Punkty za komórkê...
Dnia Fri, 27 Apr 2012 13:52:26 +0200, Iksinski napisa³(a):
[...]

Myslisz ze dlugo przetrwa ? Fakt ze samochody ma sie jeszcze krocej :-)

J.

Data: 2012-04-27 22:44:03
Autor: Marek Dyjor
Punkty za komórkê...
RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello jerzy.n,

[...]

[...]

straaaaszne...

wiesz, mój samochód ma osiem lat i ma ju¿ wbudowany BT do komunikacji z komór± :)

Data: 2012-04-28 00:15:05
Autor: RoMan Mandziejewicz
Punkty za komórkê...
Hello Marek,

[...]

No i co z tego? Mój ma 13 lat i nie mia³ wbudowanego.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-04-27 10:01:15
Autor: megrims
Punkty za komórkę...

Użytkownik "anacron"<anacron@anacron.pl>  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

Wystarczy wprowadzić w UE na obowiązkowe wyposażenie pojazdu urządzenie
do zakłócania wszelkich sygnałów. Nie będą działały komórki ani radio,
Nawet nawigacja, CB, janosik - wszystko polegnie. W sumie po chuj
radio. Trzeba słuchać czy coś nie stuka i nie puka a nie rozpraszających
wiadomości albo bzdurnych audycji. Nawigacja? Niech kierowcy zaczną
myśleć i się rozglądać wokół siebie, a nie słuchać jakichś a teraz
skręć w lewo. Jak kierowca jednocześnie rozmawia przez komórkę, słucha
radia, nawigacja mówi skręć w lewo, janosik mówi że są nieoznakowani
w okolicy to tego na CB radio ktoś gada jak ścierwo na Pniewy to ja się
czasem dziwie dlaczego tak mało jest tych wypadków.

ROTFL

Data: 2012-04-28 14:35:22
Autor: jerzu
Punkty za komórkê...
On Thu, 26 Apr 2012 20:23:34 +0200, anacron <anacron@anacron.pl>
wrote:

Ale nie ma znaczenia, czy trzymasz ja w rêku, czy masz s³uchawkê, czy
gadasz z te¶ciow± na tylnym siedzeniu, czy w koñcu s³uchasz wiadomo¶ci w
radio.

Tak, zw³aszcza na ruchliwym skrzy¿owaniu, podczas skrêtu w lewo. Jedn±
rêk± trzymamy kierownicê, drug± telefon a trzeci± zmieniamy bieg :)

Data: 2012-04-28 18:27:01
Autor: Bydlê
Punkty za komórkę...
On 2012-04-26 20:10:07 +0200, "jerzy.n" <dobieszczyn@poczta.fm> said:

U¿ytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jnbscf$ifi$1mx1.internetia.pl...
Kiedy wprowadzano zakaz rozmowy przez telefon komórkowy zastanawia³em
siê, czy mo¿e nie jest to przypadkiem dobra droga.
Czego¶ nie rozumiem, wprowadzono przecie¿ zakaz gadania przez komóre trzymana w czasie jazdy przy uchu.

Nie ma takiego zakazu.
Jest zakaz trzymania w rêku mikrofonu telefonu.
Ani s³owa o rozmowie.
:-)))

--
Bydlê

Data: 2012-04-26 20:22:10
Autor: Przemysław Czaja
Punkty za komórkę...

Użytkownik "anacron"

udowodnili, że nie ma kompletnie znaczenia, czy rozmawiasz przez telefon
bezpośrednio, czy tez przez zestaw

Ta jasne...spróbuj w czasie jazdy poszukać gdzieś w kieszeni telefonu, zerknij szybko kto dzwoni, potem wybierz przycisk słuchawki, przenieś telegon do ucha - spróbuj choć raz na ruchliwej ulicy, może na własnej dupie przekonasz się w jakim stopniu te czynności dekoncentrują.

Data: 2012-04-26 20:28:01
Autor: anacron
Punkty za komórkę...

Użytkownik "anacron"

[...]

Nagminnie to robię w Warszawie, z tym że ja nie muszę szukać telefonu bo
wiem gdzie go mam. Załamię Cię, często jednocześnie coś jem, albo palę
papierosa, odpowiadam komuÅ› na CB i ustawiam nawigacjÄ™. Skoro Ty sobie z
tym nie radzisz, to może czas odłożyć prawo jazdy. Podpowiem,
udowodniono, że u kierowcy, który ma już jakąś praktykę, nawet
oddychanie jest mniej ważne niż prowadzenie pojazdu - aparatura
rejestrowała wstrzymanie oddechu na chwilę i co chwilę przy wykonywaniu
manewrów, czego sam szczerze do niedawna nie byłem świadomy.

Data: 2012-04-26 20:43:44
Autor: Iksinski
Punkty za komórkę...

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości news:jnc46j$mtq$1mx1.internetia.pl...

Załamię Cię, często jednocześnie coś jem, albo palę
papierosa, odpowiadam komuÅ› na CB i ustawiam nawigacjÄ™. Skoro Ty sobie z
tym nie radzisz, to może czas odłożyć prawo jazdy.

Jasne... I takim młotkom brakuje już ręki, żeby kierunkowskaz włączyć, albo na zielonym ruszają po kilku sekundach, bo się muszą napić kawy z termosu...
Nie mogą się też w odpowiednim momencie ustawić na odpowiednim pasie, bo żarcie parówy im na to nie pozwala...

rejestrowała wstrzymanie oddechu na chwilę i co chwilę przy wykonywaniu
manewrów, czego sam szczerze do niedawna nie byłem świadomy.

No i efekty niedotlenienia mózgu już się objawiają...

Data: 2012-04-26 21:01:20
Autor: anacron
Punkty za komórkę...
W dniu 2012-04-26 20:43, Iksinski pisze:
[...]

JakoÅ› mi nie brakuje, odebranie telefonu to chwila, potem mam go przy
uchu dociskając ramieniem i już obydwie ręce wolne. Fakt, nie trzymam go
w ręku, ale nadal chyba klasyfikuje się na mandat.

Data: 2012-04-26 23:04:04
Autor: Marek Dyjor
Punkty za komórkę...
anacron wrote:
[...]

wypisz wymaluj łajza a komórką jakich wiele...

Data: 2012-04-26 20:56:27
Autor: Przemysław Czaja
Punkty za komórkę...

Użytkownik "anacron"

Nagminnie to robiÄ™ w Warszawie

Mamnadzieję, że mi nigdy nie przypier...

z tym że ja nie muszę szukać telefonu bo
wiem gdzie go mam.

Ja również nie muszę szukać - połączenie odbiera automatycznie zestaw

Załamię Cię, często jednocześnie coś jem, albo palę
papierosa, odpowiadam komuÅ› na CB i ustawiam nawigacjÄ™.

Nie załamałeś mnie, pozostaje mi tylko współczuć komuś kogo w końcu zabijesz, Ciebie mi już nie żal.

Skoro Ty sobie z
tym nie radzisz, to może czas odłożyć prawo jazdy.

Mam prawko od 1982 roku i chyba 16 samochód, ani razu nie byłem sprawcą wypadku i tylko raz niedawno we Wrocku jakaś Pani wjechała mi na światłach w zderzak, no ale na to nic poradzić nie mogłem bo przedemną stało w kolejce inne auto, nie miałem gdzie uciekać

[...]

Podpowiem, to o czym napisałeś to odruch bezwarunkowy, nie słyszałem co prawda o tych badaniach, ale wydaje się to całkiem możliwe - wstrzymanie oddechu w chwili zwiększonej koncentracji (być może po to, żeby się nawet oddychaniem nie rozpraszać) grzebanie po kieszeniach i jeszcze pierdylion innych czynności rozpraszają jak cholera, no ale zawsze znajdzie się jakiś gniewny w BMW, któremu do 30 -tki będzie się wydawało, że jest nieśmiertelny.

ps. załóż sobie kiedyś profesjonalny zestaw głośnomówiący z mikrofonem przy lusterku, dzwiękiem przez głośniki samochodowe głosowym wybieraniem numerów i automatycznym odbieraniem połączeń - myślę, że zauważysz róznicę.

Data: 2012-04-26 21:06:09
Autor: anacron
Punkty za komórkę...
Mam prawko od 1982 roku i chyba 16 samochód

Proste pytanie, ile robisz kkm rocznie? Bo widzisz moja siostra ma prawo
jazdy dłużej niż, tylko ona robi w rok tyle co ja miesiąc. Dlatego
proponowałbym się nie licytować.

[...]

Mam słuchawkę bt, tylko często w połowie dnia ona mi się wyładowuje.
Teraz odbieram auto z bt fabrycznym, jak protestuję z pół roku to Ci
napiszę, jaka różnica według mnie.

Data: 2012-04-26 21:49:48
Autor: Przemysław Czaja
Punkty za komórkę...

Użytkownik "anacron"

Proste pytanie, ile robisz kkm rocznie? Bo widzisz moja siostra ma prawo
jazdy dłużej niż, tylko ona robi w rok tyle co ja miesiąc. Dlatego
proponowałbym się nie licytować.

Nie liczÄ™, ale pewnie z 20-30 tys.

Teraz odbieram auto z bt fabrycznym, jak protestuję z pół roku to Ci
napiszę, jaka różnica według mnie.

Myślę, że nie będziesz czekał pół roku, róznica jest kolosalna - mój zestaw dodatkowo wycisza radio i co zaskakujące (przynajmniej dla mnie) zmniejsza nawiew klimatronika, żeby szum wentylatorów nie przeszkadzał w rozmowie - niby drobiazg, ale bardzo przydatny.

Pozdrawiam.

Data: 2012-04-26 23:04:56
Autor: Marek Dyjor
Punkty za komórkę...
anacron wrote:

Mam słuchawkę bt, tylko często w połowie dnia ona mi się wyładowuje.
Teraz odbieram auto z bt fabrycznym, jak protestuję z pół roku to Ci
napiszę, jaka różnica według mnie.

to sobie kup lepszÄ…...

Data: 2012-04-26 23:55:49
Autor: 'Tom N'
Punkty za komórkę...
anacron w <news:jnc6e3$vbl$1mx1.internetia.pl>:

W dniu 2012-04-26 20:56, Przemys³aw Czaja pisze:
Mam prawko od 1982 roku i chyba 16 samochód
Proste pytanie, ile robisz kkm rocznie? Bo widzisz moja siostra ma prawo
jazdy d³u¿ej ni¿, tylko ona robi w rok tyle co ja miesi±c. Dlatego
proponowa³bym siê nie licytowaæ.

Czym siê ro¿ni wróbelek?

ps. za³ó¿ sobie kiedy¶ profesjonalny zestaw g³o¶nomówi±cy z mikrofonem
przy lusterku, dzwiêkiem przez g³o¶niki samochodowe g³osowym wybieraniem
numerów i automatycznym odbieraniem po³±czeñ - my¶lê, ¿e zauwa¿ysz róznicê.
Mam s³uchawkê bt, tylko czêsto w po³owie dnia ona mi siê wy³adowuje.
Teraz odbieram auto z bt fabrycznym, jak protestujê z pó³ roku to Ci
napiszê, jaka ró¿nica wed³ug mnie.

Kolina to ty nie jeste¶, ale chyba z jednej piaskownicy... NNTP-Posting-Host: user19-070.satfilm.net.pl

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-27 23:51:13
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Punkty za komórkê...
W dniu 2012-04-26 23:55, 'Tom N' pisze:
Kolina to ty nie jeste¶, ale chyba z jednej piaskownicy...

My¶lisz, ¿e Kolina z Motyliñskim siê grabkami po ³bach lej±?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-04-28 12:31:09
Autor: Artur Ma¶l±g
Punkty za komórkê...
W dniu 2012-04-26 23:55, 'Tom N' pisze:
(...)
Kolina to ty nie jeste¶, ale chyba z jednej piaskownicy...

To nie Kolina. To Motyliñski. A mo¿e jedno z drugim.

Potrzebowa³e¶ do tego Rutkowskiego?

Data: 2012-04-27 13:04:37
Autor: Grejon
Punkty za komórkê...
W dniu 2012-04-26 21:06, anacron pisze:

Mam s³uchawkê bt, tylko czêsto w po³owie dnia ona mi siê wy³adowuje.
Teraz odbieram auto z bt fabrycznym, jak protestujê z pó³ roku to Ci
napiszê, jaka ró¿nica wed³ug mnie.

Jak tak du¿o gadasz przez s³uchawkê to ty kierowcy potrzebujesz a nie s³uchawki :)

Data: 2012-04-30 12:02:24
Autor: kamil
Punkty za komórkê...
On 26/04/2012 20:06, anacron wrote:
[...]

Czy¿by przedstawiciel handlowy? Kozaczenie pasuje do tej niezwykle uzdolnionej grupy zawodowej.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-26 21:47:30
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Punkty za komórkê...
W dniu 2012-04-26 20:28, anacron pisze:
W dniu 2012-04-26 20:22, Przemys³aw Czaja pisze:

U¿ytkownik "anacron"

udowodnili, ¿e nie ma kompletnie znaczenia, czy rozmawiasz przez telefon
bezpo¶rednio, czy tez przez zestaw

Ta jasne...spróbuj w czasie jazdy poszukaæ gdzie¶ w kieszeni telefonu,
zerknij szybko kto dzwoni, potem wybierz przycisk s³uchawki, przenie¶
telegon do ucha - spróbuj choæ raz na ruchliwej ulicy, mo¿e na w³asnej
dupie przekonasz siê w jakim stopniu te czynno¶ci dekoncentruj±.

Nagminnie to robiê w Warszawie, z tym ¿e ja nie muszê szukaæ telefonu bo
wiem gdzie go mam. Za³amiê Ciê, czêsto jednocze¶nie co¶ jem, albo palê
papierosa, odpowiadam komu¶ na CB i ustawiam nawigacjê. Skoro Ty sobie z
tym nie radzisz, to mo¿e czas od³o¿yæ prawo jazdy.

Brutalnie napiszê: jeste¶ idiot±, lecz fakt ten do Ciebie dotrze gdy kogo¶ niewinnego skasujesz.
Na ka¿dym cmentarzu jest alejka takich "wielofunkcyjnych". I na ka¿d± tak± alejkê przypadaj± trzy takie same, ale wype³nione ich ofiarami.

Data: 2012-04-26 23:01:13
Autor: Marek W.
Punkty za komórkê...
anacron <anacron@anacron.pl> napisa³(a):
> [...]

Nagminnie to robię w Warszawie, z tym że ja nie muszę szukać telefonu bo
wiem gdzie go mam. Załamię Cię, często jednocześnie coś jem, albo
palÄ™
[...]

Pora¿aj±ce!!!  I przera¿aj±ce, ¿e z takimi u¿ytkownikami trzeba dzieliæ drogê. Czy ty my¶lisz, ¿e wszyscy, którzy spowodowali wypadek bo jedli bu³kê, rozmawiali prze tel., popijali kawkê lub w inny sposób siê rozproszyli ("ale ja tylko na chwilkê, nie wiem jak to siê sta³o") powoduj± wypadki nagminnie, co najmniej raz w miesi±cu bo s± urodzonymi mamejami? Nie, oni te¿ robili to samo co robisz ty, mo¿e nawet udawa³o im siê d³u¿ej od ciebie poje¼dziæ bezkolizyjnie. A¿ w koñcu przyszed³ ten pierwszy raz. Pierwszy raz spowodowany w³a¶nie takiego rodzaju rozkojarzeniem lub utrat± koncentracji. I tobie te¿ siê to przydarzy kiedy¶, jestem pewien, wówczas bêdziesz siê drapa³ w g³owê, t³umaczy³ jak w cytacie, który zawar³em w nawiasie i mo¿e nawet ¿a³owowa³ tego co siê i z jakiego durnego powodu to siê sta³o. Na szczê¶cie w W-wie zbyt czêsto nie bywam i mam nadziejê nie spotkaæ ciê na swej drodze. Ale ju¿ wspó³czujê poszkodowanym. --

Data: 2012-04-27 00:09:44
Autor: mumin
Punkty za komórkę...
[...]

Jeszcze sobie gmeraj w spodniach łapą podczas jazdy, albo żongluj mandarynkami, bo taki kozak jak Ty pewnie potrafi, a frajerzy niech patrzą

Data: 2012-04-27 01:45:45
Autor: Andy Niwinski
Punkty za komórkę...

"anacron" <anacron@anacron.pl> schrieb im Newsbeitrag news:jnc46j$mtq$1mx1.internetia.pl...

Użytkownik "anacron"

[...]

Ty, to może ty się zgłoś do Hollywood, zaoszczędzą na efektach specjlanych jak będa mieli takiego supermana...

Data: 2012-04-27 09:21:00
Autor: Artur Maśląg
Punkty za komórkę...
W dniu 2012-04-27 01:45, Andy Niwinski pisze:
(...)
Ty, to może ty się zgłoś do Hollywood, zaoszczędzą na efektach
specjlanych jak będa mieli takiego supermana...

Ostania produkcja nie wypaliła - nastąpiła zmiana pseudonimu
aktorskiego i kolejna próba ;)

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

Data: 2012-04-27 22:45:45
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Punkty za komórkê...
W dniu 2012-04-27 09:21, Artur Ma¶l±g pisze:
W dniu 2012-04-27 01:45, Andy Niwinski pisze:
(...)
Ty, to mo¿e ty siê zg³o¶ do Hollywood, zaoszczêdz± na efektach
specjlanych jak bêda mieli takiego supermana...

Ostania produkcja nie wypali³a - nast±pi³a zmiana pseudonimu
aktorskiego i kolejna próba ;)

Czym on tam je¼dzi³ w poprzednich produkcjach? Sportage czy Cee'dem?

Data: 2012-05-01 19:07:10
Autor: Akarm
Punkty za komórkę...
Użytkownik "anacron" napisał:

[...]

Dwa razy kutasy rozmawiajace przez telefon we mnie wjechały i oba mówiły to samo: "tyle lat tak rozmawiam i nigdy nie miałem żadnego wypadku".

--
              Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2012-04-27 00:00:01
Autor: Arbiter
Punkty za komórkê...

U¿ytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jnbscf$ifi$1mx1.internetia.pl...
Kiedy wprowadzano zakaz rozmowy przez telefon komórkowy zastanawia³em

obowi±zuje tylko w samochodzie, czy na motocyklu równie¿?

Data: 2012-04-27 01:19:27
Autor: PiteR
Punkty za komórkê...
na  ** p.m.s **  anacron pisze tak:

chyba amerykanie - kilkuletnimi badaniami
udowodnili, ¿e nie ma kompletnie znaczenia, czy rozmawiasz przez
telefon bezpo¶rednio, czy tez przez zestaw, czy mo¿e z pasa¿erem
obok, czy nawet - uwaga - uwa¿nie s³uchasz tylko wiadomo¶ci w
radiu, twoja uwaga rozpraszana jest w identycznym stopniu.

Jem, robiê zdjêcia i filmujê ale nie zaprzeczam przynajmniej, ¿e jest to niebezpieczne. Chodzi o zajêto¶æ rêki a nie podzielno¶æ uwagi.

Nasz firmowy kierowca to trafnie kiedy¶ skomentowa³
"Taki purcel, w takim wozie a nie staæ go na zestaw g³o¶nomówi±cy"

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-04-27 06:47:57
Autor: Potocki Passion & Adventure
Punkty za komórkê...
W dniu 2012-04-27 01:19, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  anacron pisze tak:

[...]

Ja nie cierpiê zestawów g³osnomówi±cych, dlatego te¿ ich nie u¿ywam.

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl

Data: 2012-04-27 10:34:21
Autor: J_K_K
Punkty za komórkê...
W dniu 2012-04-27 06:47, Potocki Passion & Adventure pisze:

"Taki purcel, w takim wozie a nie staæ go na zestaw g³o¶nomówi±cy"

Ja nie cierpiê zestawów g³o¶nomówi±cych, dlatego te¿ ich nie u¿ywam.

Skoro wolisz s³uchawkê na ucho, od profesjonalnego zestawu
- Twoja sprawa.

Wy³±czenie telefonu w czasie jazdy równie¿ nikomu nie bêdzie przeszkadza³o.

--
Pzdr

JKK

Data: 2012-04-27 11:09:09
Autor: T.
Punkty za komórkę...

[...]

A widziałeś w Ameryce klientów, którzy lewą ręką biegi zmieniają, bo w prawej trzymają komórkę? Widziałeś w ogóle samochód z manualem w Ameryce?
T.

Data: 2012-04-27 12:15:35
Autor: anacron
Punkty za komórkę...
W dniu 2012-04-27 11:09, T. pisze:

[...]

Widziałem, ba nawet jeździłem.

Data: 2012-04-27 13:15:03
Autor: Jacek Osiecki
Punkty za komórkê...
Dnia Thu, 26 Apr 2012 18:14:37 +0200, anacron napisa³(a):
punkty, w sytuacji gdy - chyba amerykanie - kilkuletnimi badaniami
udowodnili, ¿e nie ma kompletnie znaczenia, czy rozmawiasz przez telefon
bezpo¶rednio, czy tez przez zestaw, czy mo¿e z pasa¿erem obok, czy nawet
- uwaga - uwa¿nie s³uchasz tylko wiadomo¶ci w radiu, twoja uwaga

[ciach]

Bo u nich odpada (przy badaniach statystycznych) kwestia mieszania biegami:)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-04-27 14:10:48
Autor: gregor
Punkty za komórkę...
[...]

Bzdury piszesz

Raz odebrałem telefon w czasie jazdy, że nie mogę rozmawiać bo jadę samochodem i odłożyłem telefon i nagle przed maskę wyskoczyła mi sarna, gdyby nie to bym co najmniej skasował sobie auto i upolował sarnę ...

Trzymanie telefonu w czasie jazdy jest niebezpieczne i powinno się karać jak najbardziej 5 punktami

gregor

Punkty za komórkę...