Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD

Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD

Data: 2012-03-22 09:16:34
Autor: Irek N.
Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD
Powiedzcie mi proszę, jaką opinię mają oba silniki?

Wiem, że pytanie wydaje się dziwne, w końcu są nieporównywalne (benzyna-diesel), ale pomagam w zakupie i jest taki właśnie wybór.
Poza oczywistymi kwestiami, co się bardziej opłaca w eksploatacji, remontach i cenie zakupu (tutaj samemu zdecyduję), czy jednostka 1.4 jest jakaś wybitnie trwała, a może odwrotnie, raczej unikać? Podobnie z silnikiem 1.9.

Żaden z moich znajomych nie miał Punto, dlatego liczę na Was. :)
__
Irek.N.

Data: 2012-03-22 09:41:18
Autor: Irek N.
Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD
Sorryyyy...

Silnik 1.2 benzynowy.
Nie wiem dlaczego napisałem 1.4.

__
Irek.N.

Data: 2012-03-22 03:31:06
Autor: Marcin Kiciński
Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD
W dniu czwartek, 22 marca 2012, 09:41:18 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

Silnik 1.2 benzynowy.

8V: trwały, tani w utrzymaniu, mało pali ale ma tylko 60KM, co wystarczy do bardzo spokojnej jazdy, nadaje się do gazu.

16V: 80KM, idealny do tego auta, zużycie paliwa niewiele większe jak w 8V, nie wiem jak z awaryjnością.

Pozdrawiam
MK

Data: 2012-03-22 11:47:24
Autor: Maciej M.
Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD
On 2012-03-22 11:31, Marcin Kiciński wrote:

Silnik 1.2 benzynowy.

8V: trwały, tani w utrzymaniu, mało pali ale ma tylko 60KM, co wystarczy do bardzo spokojnej jazdy, nadaje się do gazu.

16V: 80KM, idealny do tego auta, zużycie paliwa niewiele większe jak w 8V, nie wiem jak z awaryjnością.

Potwierdzam, silnik świetny ale ma problemy z uszczelką pod głowicą. Jak pójdzie (mi poszła), to szansa na jeden szlif a potem wymiana głowicy...

--
MM

Data: 2012-03-22 09:45:09
Autor: Jacek
Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD
W dniu 2012-03-22 09:16, Irek N. pisze:
Powiedzcie mi proszę, jaką opinię mają oba silniki?

1,9 jtd to fajny silnik, w miarę dobrze ciągnie, trochę za bardzo lubi obroty, bo najlepszą dynamikę ma między 3 a 4,5 tys. Paliwa bierze średnio dużo - nie jest jakoś nadmiernie łakomy.
Co do wad to tyle: po 60 tys. padło koło dwumasowe - koszt 4 tys.
W czasie większych mrozów problemy z zapalaniem mimo dolewania dodatku i unikania paliwa z podejrzanych stacji. Ponadto pojawiają się komunikaty typu "awaria systemu kontroli silnika" ASO je kasuje i twierdzi, że ten typ tak ma (koszt 80 zł).
Silnika 1,4 nie miałem, ale miał kolega. Nie jest to jakiś gigant dynamiki, ale dawał radę. Nie psuł się też z tego , co wiem wcale.
Podsumowując: jak nie musisz, to nie bierz jtd.
Jacek

Data: 2012-03-22 13:38:34
Autor: Jacek
Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD
W dniu 2012-03-22 09:45, Jacek pisze:

Silnika 1,4 nie miałem, ale miał kolega. Nie jest to jakiś gigant
dynamiki, ale dawał radę. Nie psuł się też z tego , co wiem wcale.
Podsumowując: jak nie musisz, to nie bierz jtd.
Małe sprostowanie: kolegia miał 1,2  8V
Jacek

Data: 2012-03-22 23:49:38
Autor: ojciec
Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD
W dniu 2012-03-22 09:45, Jacek pisze:
W dniu 2012-03-22 09:16, Irek N. pisze:
Powiedzcie mi proszę, jaką opinię mają oba silniki?

1,9 jtd to fajny silnik, w miarę dobrze ciągnie, trochę za bardzo lubi
obroty, bo najlepszą dynamikę ma między 3 a 4,5 tys. Paliwa bierze
średnio dużo - nie jest jakoś nadmiernie łakomy.
Co do wad to tyle: po 60 tys. padło koło dwumasowe - koszt 4 tys.
W czasie większych mrozów problemy z zapalaniem mimo dolewania dodatku i
unikania paliwa z podejrzanych stacji. Ponadto pojawiają się komunikaty
typu "awaria systemu kontroli silnika" ASO je kasuje i twierdzi, że ten
typ tak ma (koszt 80 zł).
Silnika 1,4 nie miałem, ale miał kolega. Nie jest to jakiś gigant
dynamiki, ale dawał radę. Nie psuł się też z tego , co wiem wcale.
Podsumowując: jak nie musisz, to nie bierz jtd.
Jacek
Skoro tak ma, to za co kasowanie?

Data: 2012-03-23 19:07:06
Autor: Jacek
Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD
W dniu 2012-03-22 23:49, ojciec pisze:

Skoro tak ma, to za co kasowanie?

"Ten typ tak ma" to słowa gościa z warsztatu.
Facet od faktur ma do wyboru: A na gwarancji robimy bezpłatnie
B po gwarancji robimy odpłatnie.
Ja mam już opcję B.
Jacek

Data: 2012-03-24 00:51:18
Autor: yabba
Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD
Użytkownik "Jacek" <niematakiegonumer@gmail.com> napisał w wiadomości news:jkie47$93u$1news.task.gda.pl...
W dniu 2012-03-22 23:49, ojciec pisze:

Skoro tak ma, to za co kasowanie?

"Ten typ tak ma" to słowa gościa z warsztatu.

Wykrętna odpowiedź numer 4.

Facet od faktur ma do wyboru: A na gwarancji robimy bezpłatnie
B po gwarancji robimy odpłatnie.
Ja mam już opcję B.

Jeśli to ten sam silnik co w Stilo, to masz coś w nim ewidentnie skopane.
Zmień warsztat na jakiś bardziej kumaty.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-03-24 07:37:14
Autor: Jacek
Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD
W dniu 2012-03-24 00:51, yabba pisze:
Jeśli to ten sam silnik co w Stilo, to masz coś w nim ewidentnie skopane.
Zmień warsztat na jakiś bardziej kumaty.
Nic nie mam "skopane" w silniku, tylko italiańska elektronika się pi....i zwłaszcza na mrozie.
W Stilo i tak miałem więcej komunikatów, bo namiętnie pokazywał np. atlernator fail, albo cooler temp. exceed a raz na rok wyłączał działanie wspomagania kierownicy.
W Doblo te komunikaty zdarzają się TYLKO w niskich temperaturach, a ich repertuar ogranicza się tylko do dwóch :
awaria ABS, uszk. systemu kontroli silnika,
wspomaganie mam na szczęście hydrauliczne.
Jacek

Data: 2012-03-24 23:36:02
Autor: yabba
Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD
Użytkownik "Jacek" <niematakiegonumer@gmail.com> napisał w wiadomości news:jkjq2r$923$1news.task.gda.pl...
W dniu 2012-03-24 00:51, yabba pisze:
Jeśli to ten sam silnik co w Stilo, to masz coś w nim ewidentnie skopane.
Zmień warsztat na jakiś bardziej kumaty.
Nic nie mam "skopane" w silniku, tylko italiańska elektronika się pi....i zwłaszcza na mrozie.
W Stilo i tak miałem więcej komunikatów, bo namiętnie pokazywał np. atlernator fail, albo cooler temp. exceed a raz na rok wyłączał działanie wspomagania kierownicy.
W Doblo te komunikaty zdarzają się TYLKO w niskich temperaturach, a ich repertuar ogranicza się tylko do dwóch :
awaria ABS, uszk. systemu kontroli silnika,
wspomaganie mam na szczęście hydrauliczne.


Od prawie 6 lat jeżdżę Stilo i wyświetlił mi tylko informację o spalonej żarówce i konieczności sprawdzenia świec żarowych.
Mam nadzieję, że nie zacznie mi robić problemów z elektroniką.

--
Pozdrawiam,

yabba

Punto 2002 z silnikiem 1.4 czy 1.9JTD

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona