Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Punto II nawiew (1 i 2 bieg nie działa)

Punto II nawiew (1 i 2 bieg nie działa)

Data: 2010-08-13 21:21:26
Autor: Duch
Punto II nawiew (1 i 2 bieg nie działa)
Witam,

od kilku dni jest taki problem. Na 1 i 2 nie działa nawiew, natomiast na 3 i 4 jest ok.
Jak to jest konstrukcyjnie rozwi±zane, gdzie szukać, co rozkręcać?

--
Pzdr
Duch

Data: 2010-08-13 22:17:45
Autor: Papkin
Punto II nawiew (1 i 2 bieg nie działa)
Duch wrote:
Witam,

od kilku dni jest taki problem. Na 1 i 2 nie działa nawiew, natomiast
na 3 i 4 jest ok.
Jak to jest konstrukcyjnie rozwi±zane, gdzie szukać, co rozkręcać?

znajdz forum posiadaczy punto i poszukaj "szukaj" albo "Search" i na bank ktos taki problem juz przerabial, moze dal fotki i opis ladny?

Na moje oko i glowe - rozwiazanie polega na odlozeniu czesci napiecia zasilajacego wiatrak na rezystorach mocy, zwykle sa chlodzone obiegiem powietrza wiec sa przy dmuchawie. Trzeba ja zdemontowac i zmienic rezystory (albo calosc kupic na shrocie albo na allegro albo zdemontowac tylko te wypalone i kupic w dobrym sklepie elektronicznym/internecie). To popularne rozwiazanie ale moze masz inne albo problem lezy gdzies w innym miejscu. Na 1 i 2 biegu (slabo dmucha) musisz odlozyc najwieksze napiecie a wiec i moc - rezystor sie nagrzewa jak glupi ale dmuchawa chodzi slabiej (nizsze napiecie bo rezystor zabral wiekszosc - prawo ohma) a ze slabo dmucha to i slabo chlodzi wiec sie rezystory po pewnym czasie przepalaja... tak to durne rozwiazanie ale czesto stosowane, sa znacznie lepsze rozwiazania ale widac zal im kilka dolarow.

Data: 2010-08-15 00:42:46
Autor: Tomasz Pyra
Punto II nawiew (1 i 2 bieg nie działa)
Papkin pisze:
Duch wrote:
Witam,

od kilku dni jest taki problem. Na 1 i 2 nie działa nawiew, natomiast
na 3 i 4 jest ok.
Jak to jest konstrukcyjnie rozwi±zane, gdzie szukać, co rozkręcać?

znajdz forum posiadaczy punto i poszukaj "szukaj" albo "Search" i na bank ktos taki problem juz przerabial, moze dal fotki i opis ladny?

Na moje oko i glowe - rozwiazanie polega na odlozeniu czesci napiecia zasilajacego wiatrak na rezystorach mocy, zwykle sa chlodzone obiegiem powietrza wiec sa przy dmuchawie. Trzeba ja zdemontowac i zmienic rezystory (albo calosc kupic na shrocie albo na allegro albo zdemontowac tylko te wypalone i kupic w dobrym sklepie elektronicznym/internecie).

Zazwyczaj nie padaj± rezystory, a zabezpieczaj±cy je termiczny bezpiecznik.
Tyle że wtedy zazwyczaj wysiadaj± wszystkie biegi poza najszybszym.

W każdym razie widzę że na Allegro ten komponent zaczyna się od 30zł.



To popularne rozwiazanie ale moze masz inne albo problem lezy gdzies w innym miejscu. Na 1 i 2 biegu (slabo dmucha) musisz odlozyc najwieksze napiecie a wiec i moc - rezystor sie nagrzewa jak glupi ale dmuchawa chodzi slabiej (nizsze napiecie bo rezystor zabral wiekszosc - prawo ohma) a ze slabo dmucha to i slabo chlodzi wiec sie rezystory po pewnym czasie przepalaja...

Nie jest to takie proste z tym "odbieraniem" mocy.
Na powolnych biegach wcale rezystor nie nagrzewa się najbardziej, bo raz że te opory ł±czone s± szeregowo (a więc ro¶nie powierzchnia promieniowania) a dwa że z ograniczonego w ten sposób pr±du nie będzie tak dużo mocy.

Data: 2010-08-15 06:06:10
Autor: Patryk
Punto II nawiew (1 i 2 bieg nie działa)
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Zazwyczaj nie padajÄ… rezystory, a zabezpieczajÄ…cy je termiczny bezpiecznik.
Tyle ĹĽe wtedy zazwyczaj wysiadajÄ… wszystkie biegi poza najszybszym.

W każdym razie widzę że na Allegro ten komponent zaczyna się od 30zł.

Nie jest to takie proste z tym "odbieraniem" mocy.
Na powolnych biegach wcale rezystor nie nagrzewa się najbardziej, bo raz że te opory łączone są szeregowo (a więc rośnie powierzchnia promieniowania) a dwa że z ograniczonego w ten sposób prądu nie będzie tak dużo mocy.

U mnie padł włącznik rzez...stopienie się.
Prawdopodobnie złącze się przegrzało, a ono jest w bliskim sąsiedztwie styków włącznika.

Ponieważ kończę uniwersalny regulator mocy do dmuchaw, taki, coby miało
potencjometr i dało się wpinać szeregowo w miejsce oryginalnego włącznika
w każdym aucie pomierzyłem co nieco.

I tak:

Bieg PrÄ…d Moc W tym moc_na_oporniku
I 2.87 34 29
II 8 96 55
III 19.1 230 0

ATSD to isę dziwię, że 200 W dmuchawy odśrodkowej stosunkowo tak słabo dmucha w porównaniu do zwykłego śmigła. Mam wentylator 30 W na 230 V
i gdybym postawił 7 takich obok siebie to chyba miałbym o wiele większe
tornado, jak w kabinie.

Podsrawiam wszystkich posiadaczy włoszczyzny i aut na "F', którym od czasu do czasu psuje się coś zaskakującego.

--
Patryk

Data: 2010-08-15 11:03:44
Autor: JanuSz
Punto II nawiew (1 i 2 bieg nie działa)
Patryk pisze:


Ponieważ kończę uniwersalny regulator mocy do dmuchaw, taki, coby miało
potencjometr i dało się wpinać szeregowo w miejsce oryginalnego włącznika
w każdym aucie pomierzyłem co nieco.

I tak:

Bieg PrÄ…d Moc W tym moc_na_oporniku
I 2.87 34 29
II 8 96 55
III 19.1 230 0

ATSD to isę dziwię, że 200 W dmuchawy odśrodkowej stosunkowo tak słabo dmucha w porównaniu do zwykłego śmigła. Mam wentylator 30 W na 230 V
i gdybym postawił 7 takich obok siebie to chyba miałbym o wiele większe
tornado, jak w kabinie.

Podsrawiam wszystkich posiadaczy włoszczyzny i aut na "F', którym od czasu do czasu psuje się coś zaskakującego.


Sąsiedzi mają niemczyznę (golf IV + passat III) i oporniki spaliły się w obu autach, w golfie dwa razy :).
Takie awarie są ponad podziałami. I obyśmy tylko takie mieli :)

Punto II nawiew (1 i 2 bieg nie działa)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona