Punto mk2 wymiana skraplacza

Data: 2009-06-08 11:37:34
Autor: krzysiek82
Punto mk2 wymiana skraplacza
Witajcie
Kto¶ uszkodził mi chłodnicę klimy a, że jest to moje pierwsze auto z klim± to chciałbym się dowiedzieć czy normalnie wypinam star± chłodnicę i wstawiam now± i potem jadę na napełnienie czy może jak±¶ czynno¶ć muszę wykonać? Może głupie pytanie ale najzwyczajniej w ¶wiecie nie mam w tym temacie do¶wiadczenia. Na chłodnicy mam wgniecenie i przypuszczam, że wyciek jest z tego miejsca. W aso co prawda sprawdzali, wpu¶cili jaki¶ magiczny specyfik ale nic nie widzieli żeby ciekło. Uzupełniłem kilka dni temu ale znowu zaczyna dyszeć czyli się czynnik kończy. Je¶li kto¶ ma namiar na jak±¶ firmę z łodzi lub okolic w której po 17stej godzinie mogę dokonać ewentualnie profesjonalnego sprawdzenia czy to na pewno chłodnica, czy może wyciek jest w innym miejscu będę wdzięczny za namiary :)

--
krzysiek82

Data: 2009-06-08 11:57:15
Autor: wchpikus
Punto mk2 wymiana skraplacza
Witam!
Najpierw zlokalizuj nieszczelnosc.
To moze byc chlodnica, weze, kompresor, nagrzewnica...
Chlodnica kosztuje troche, chyba ze masz za duzo kasy:)

Data: 2009-06-08 11:58:43
Autor: krzysiek82
wchpikus pisze:
Witam!
Najpierw zlokalizuj nieszczelnosc.
To moze byc chlodnica, weze, kompresor, nagrzewnica...
Chlodnica kosztuje troche, chyba ze masz za duzo kasy:)

Kto¶ j± uszkodził, widać wgniot na zewn±trz więc i tak j± będę chciał wymienić, mam trochę problem bo pracuje do 17stej i nie wiem gdzie podjechać, żeby po 17stej kto¶ sie tym zaj±ł.

--
krzysiek82

Data: 2009-06-08 12:29:44
Autor: Olo500
krzysiek82 pisze:

[...]

Polecam firmę na ul. Opalowej 30 http://www.auto-klimatyzacja.pl/ wiem że maj± jeszcze gdzie¶ filię za Praktikerem na al. Włókniarzy. Robiłem już u nich 2x kilmę i za każdym razem było OK. ASO to pomyłka najczę¶ciej nawet nie maj± czym sprawdzić klimatyzacji i sami korzystaj± z takich punktów.

Olo

Data: 2009-06-08 12:42:50
Autor: boropi
[...]

Ja robiłem swoj± klimatyzację na ul.¦l±skiej, na razie działa.
Z tego co mi tam powiedzieli to przy dłuższej nieszczelno¶ci trzeba też wymienić dodatkowo element który się nazywa osuszacz.
Tak więc wymiana tylko chłodnicy i napełnienie układu nie wystarczy.

Data: 2009-06-08 16:08:56
Autor: wchpikus
Punto mk2 wymiana skraplacza
Witam!
Kiedys walczylem z klima w punto 2, powiem tak, tragedia.
Brak czesci, szczegolnie presostetow i osuszaczy.
Cena w Aso zabija.
Inne nie pasuja.
Co do samego ukladu, to faktycznie, narazony jest na uszkodzenia, szczegolnie rurka kolo osusacza, jest strasznie nisko.
A ze nie ma oslony silnika w standardzie, latwo uszkodzic.
Polecam jak najszybciej zrobic, inaczej zalapie wilgoc i caly uklad bedzie trzeba robic.
Pozdrawiam

Data: 2009-06-08 16:15:53
Autor: krzysiek82
wchpikus pisze:
A ze nie ma oslony silnika w standardzie, latwo uszkodzic.

Ja osłonę mam całe szczęście.
Polecam jak najszybciej zrobic, inaczej zalapie wilgoc i caly uklad bedzie trzeba robic.

Zdaje sobie z tego sprawę, tylko czasowo trudno mi wyrobić. W serwisie twierdzą, ze jak czynnika jest mało to muszą go uzupełnić żeby sprawdzić szczelność, za co muszę zapłacić, szkoda tylko, że jak jest nieszczelność nie mogą go wypompować, bo tak zanim dojadę do domu czynnika za który zapłaciłem większości w układzie już nie będzie.
Ja chce aby mi powiedzieli gdzie cieknie, zabiorę auto do domu usunę usterkę i pojadę na napełnienie. Wydawało mi się, że aby sprawdzić układ należy wypompować czynnik i wprowadzić barwnik widać chyba jednak jest inaczej skoro serwis twierdzi, że przed sprawdzeniem klima musi być napełniona.

--
krzysiek82

Data: 2009-06-08 16:23:13
Autor: Maverick
krzysiek82 wrote:
wchpikus pisze:
A ze nie ma oslony silnika w standardzie, latwo uszkodzic.

Ja osłonę mam całe szczę¶cie.
Polecam jak najszybciej zrobic, inaczej zalapie wilgoc i caly uklad bedzie trzeba robic.

Zdaje sobie z tego sprawę, tylko czasowo trudno mi wyrobić. W serwisie twierdz±, ze jak czynnika jest mało to musz± go uzupełnić żeby sprawdzić szczelno¶ć, za co muszę zapłacić, szkoda tylko, że jak jest nieszczelno¶ć nie mog± go wypompować, bo tak zanim dojadę do domu czynnika za który zapłaciłem większo¶ci w układzie już nie będzie.
[...]

Jedz tam gdzie daja gwarancje - a wiec beda naprawiac az do skutku - bo zawsze mozesz powolac sie na niezgodnosc towaru z umowa (wez zlecenie naprawy na pismie)

Data: 2009-06-08 16:44:22
Autor: krzysiek82
Maverick pisze:
Jedz tam gdzie daja gwarancje - a wiec beda naprawiac az do skutku - bo zawsze mozesz powolac sie na niezgodnosc towaru z umowa (wez zlecenie naprawy na pismie)

Jak widzę jak mechanicy traktuj± auto to mi się odechciewa zostawiania auta, już od paru lat wszystko robię sam, tutaj jednak muszę wiedzieć co mam zrobić, wtedy sobie zrobię sam. Jak cieknie z kilku miejsc to chciałbym to wiedzieć, kupię czę¶ci i wymienię.

--
krzysiek82

Data: 2009-06-08 16:33:05
Autor: wchpikus
Punto mk2 wymiana skraplacza
Witam!
Sam nie naprawisz nieszczelnosci, chyba ze uniesz spawac aluminium.
Do tego zlokalizowanie usterki nie jest latwe, dlatego nabijaja czynni razem z barwnikiem, ktory widac w ultrafiolecie.
Wystarczy mala dziurka a czynni ucieknie.
W klimatyzacji masz b-duze cisnienie.
Wiec radze dobry warsztat.
Ps, nie oplaca sie naprawiac chlodnicy, taka naprawiana strzeli wczesniej niz myslisz.

POzdrawiam

Data: 2009-06-08 16:45:40
Autor: krzysiek82
wchpikus pisze:
[...]

Nie chcę jej naprawiać a tylko wymienić, czy rurki od klimy można jedynie spawać i nie można kupić nowej? Bo ja raczej bym wolał wymianę na nowe elementy.

--
krzysiek82

Data: 2009-06-08 16:34:09
Autor: Przemysław Bernat
Dnia Mon, 08 Jun 2009 16:15:53 +0200, krzysiek82 napisał(a):

Zdaje sobie z tego sprawę, tylko czasowo trudno mi wyrobić. W serwisie twierdz±, ze jak czynnika jest mało to musz± go uzupełnić żeby sprawdzić szczelno¶ć, za co muszę zapłacić,

Niestety w Łodzi nie pomogę, ale podpowiem, że serwis pieprzy jak
potłuczony. Jak chc± sprawdzać szczelno¶ć czynnikiem, to niech za niego
płac±. Ja robiłem rok nieżyw± klimę w Gdyni na Północnej róg Hutniczej.
Szczelno¶ć sprawdzali azotem: napompowali i patrzyli czy ci¶nienie spada.
ZnaleĽli nieszczelne zł±cze i naprawili od ręki. Ale okazało się, że
jeszcze rurka jest przetarta. Nowa w ASO 700 PLN więc po dłuższych
kombinacjach dorobili now±. Od roku klima działa OK. Nie był to serwis
klimy samochodowej, ale profesjonalnych systemów klimatyzacji (kontenery,
izotermy) ThermoKing. Byli chyba lekko wkurzeni, bo kilka dni walczyli, ale
zrobili super. Paproków, którzy tylko potrafi± podł±czyć węże automatu do nabijania i
patrzeć jak Twoja kasa ucieka dziurk± to omijaj z daleka. Szkoda czasu i
kasy.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-06-08 16:47:06
Autor: krzysiek82
Przemysław Bernat pisze:
Paproków, którzy tylko potrafi± podł±czyć węże automatu do nabijania i
patrzeć jak Twoja kasa ucieka dziurk± to omijaj z daleka. Szkoda czasu i
kasy.

No wła¶nie tylko na takich trafiam, na razie tylko podczas rozmowy telefonicznej ale gdzie¶ wreszcie będę musiał z tym pojechać.

--
krzysiek82

Data: 2009-06-08 18:00:21
Autor: boropi
[...]

Na ¦l±skiej tam gdzie ja robiłem w swoim aucie mówili, że je¶li kiedy¶ trzeba byłby co¶ robić przy układzie to można u nich czynnik wypompować i przechować, potem nabić na nowo ten sam.

Data: 2009-06-08 16:46:39
Autor: Paweł W.
Punto mk2 wymiana skraplacza

Kto¶ uszkodził mi chłodnicę klimy

Jak to kto¶ uszkodził? ¦rubokręt kto¶ wsadził czy jak?. Ale jak to Punto to wszystko wyja¶nia, cuda bywaj± ;-)

Pozdrawiam
p.

Data: 2009-06-09 09:29:31
Autor: krzysiek82
Paweł W. pisze:
  > Jak to kto¶ uszkodził? ¦rubokręt kto¶ wsadził czy jak?. Ale jak to Punto to
wszystko wyja¶nia, cuda bywaj± ;-)

Widać uderzenie czym¶ ostrym, samo się nie uszkodziło bo to fiat przecież :)

--
krzysiek82

Data: 2009-06-09 16:59:03
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 09 Jun 2009 09:29:31 +0200, krzysiek82 napisał(a):

Punto to
wszystko wyja¶nia, cuda bywaj± ;-)

Widać uderzenie czym¶ ostrym, samo się nie uszkodziło bo to fiat przecież :)

 Czasem tylko lubi± się wypi±ć sondy lambda... ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-06-09 18:08:25
Autor: Paweł W.
Punto mk2 wymiana skraplacza

Widać uderzenie czym¶ ostrym, samo się nie uszkodziło bo to fiat przecież :)

To pewnie jaki¶ fan maszpunto z lambdy na klimę się przestawił ;-)

p.

Punto mk2 wymiana skraplacza