Data: 2011-10-29 10:38:10 | |
Autor: Micha³ sirapacz Gut | |
Punto, urwany gwint g³owicy, wymiana pierscieni itd...skonczone | |
Witam,
dziele sie nowosciami. wrocilem wlasnie z oblatywania samochodu. przypomnienie w skrocie - kilka watkow temu(nascie, dziesiat;))) opisywalem moje problemy z wymiana uszczelki pod glowica po³±czon± z wymian± panewek, pier¶cieni i kompleksow± robot± g³owicy. stwierdzono co nastêpuje: 1. roznica pomiedzy goetze a ajusa jest kolosalna............ 2. glowica przed zamontowaniem powinan zostaæ wyczyszczona nie tylko od spodu (np przez planowanie) ale tak¿e trzeba sprawdziæ kana³y olejowe i wodne pod k±tem pozosta³o¶ci plynow ktore potrafia upaprac czysciusienka uszczelke i blok podczas nakladania glowicy. 3. sruby wymieniamy zawsze................ Ja probowalem przyoszczedzic bo pad³o stare a sruby nie wydawaly sie byc skatowane. nic bardziej mylnego. Pamietacie jak mialem cykora gdy wszystkie sruby elegancko podciagalm do 80-90Nm a jedna do 50Nm stawiala opor a powyzej siê rownomiernie dawala obracac? otoz obracala sie jej gorna polowa:) wykrecilem i obejrzalem dokladnie.... jest zwê¿ona na ¶rodku..... Bardzo dobrze ze nie krecilem do konca bo bym zostal z kikutem w glowicy... szczesliwie nie byl to zerwany gwint czego sie obawialem 4.po przykreceniu jak bozia kazala 30nm 90 90 i czysta uszczelka goetze jest spokoj. poprzednio musialem dociagac. Po operacji silnik na jalowe obroty az osiagnal temp robocza a potem do wystygniecia ze 2h. taka procedura byla na uszczelce ajusy wiec ja profrilaktycznie zastosowalem. goetze nie pofatygowal sie umiescic karteczki z instrukcja czy parametrami uszczleki. 5.pierscien jeden olejowy sugerowal ktos po moim byl pekniety. wymiana wiec byla w sumie uzasadniona. 6.brak cisnienia na walku rozrzadu byl spowodowany....zmeczeniem. bynajmniej nie materialu. sprawdzilem gdzie gora uszczelki po czym ze zmeczenia odwrocilem najwidoczniej...... uszczelka zamknela kanal oleju id±cy na gore. z racji ze to bylo wykryte niemalze od razu (gora 2 minuty lacznie pracy walka bez smarowania) zniszczen brak. przynajmniej nie odczuwam. 7.stare punciakowe truchlo odzyskalo wigor. po 10 km jezdzenia stwierdzam ze: a)na niskich obrotach ZNACZNIE wzros³a moc. puszczenie sprzegla na jalowych obrotach powoduje na jedynce eleganckie ruszenie a nie zduszenie silnika. b)przyspieszenie co prawda sprawdzalem na bardzo krotkim dystansie - w zasadzie kilkusekundowe kickdowny. jest zauwazalna roznica. bardzo zauwazalna. dochodze do wniosku ze jestem sk±pym idiot±, ze nie zrobi³em tego 3-4 lata wczesniej. c)silnik pracuje duzo rowniej choc przez zakatowane nieco cylindry (sa rysy i otarcia) przy malej dawce paliwa widac nierownomiernosc pracy. przy wyregulowaniu instalacji gazowej pracuje bardzo ladnie d) spaliny sa duzo czystsze ale jest w nich cos gryzacego w oczy (na gazie) co oznacza ze troche oleju jednak bierze. roznica jednakze jest kolosalna. sprawdze jeszcze za dnia ale jak patrzylem o zmroku z latarka to nie widzialem niebieskiej chmurki jak dawalem w gaz na postoju. 8.koszty: obrobka glowicy 340 pierscienie 120 za komplet na 4 cyl panewki 40 kpl zawory 18pln/szt komplet uszczelek (wszystkie na góre silnika) ajusa 120 (badziewie) upg goetze 40 sruby 39 logistyka ok 60pln lacznie: ok 900 oleju, filtra i nowego plynu chlodniczego nie licze materialy typu nitro, klej (do wypelnienia ubytkow w glowicy) rowniez nie licze. jak i mojej pracy. pozdrawiam sirapacz |
|
Data: 2011-10-29 20:57:25 | |
Autor: marcin | |
Punto, urwany gwint g³owicy, wymiana pierscieni itd...skonczone | |
Dobry opis, jak to dobrze ¿e jeszcze kto¶ potrafi zrobiæ, nie spieprzyæ a
nawet poprawiæ, bez pomocy ASO cokolwiek zrobiæ i jeszcze ¿e mu siê chcia³o napisaæ relacjê. £adnie. Pozdrawiam! A warsztat ile by Ciebe skasowa³ za to ?? m |
|
Data: 2011-10-30 00:28:40 | |
Autor: Micha³ sirapacz Gut | |
Punto, urwany gwint g³owicy, wymiana pierscieni itd...skonczone | |
On 29 Pa¼, 19:57, "marcin" <marSPAMcin1...@mail.ru> wrote:
Dobry opis, jak to dobrze ¿e jeszcze kto¶ potrafi zrobiæ, nie spieprzyæ a kiedys za samo upg i okolice (z planowaniem ale bez obrobki) wychodzilo jakby nie liczyl 1kpln. zawsze znalazlo sie cos co podbijalo cene do tego magiczneego punktu. za wymiane pierescieni uslyszalem mniej wiecej 2,5kpln ale lepiej kupic nowy silnik. tak zreszta mialem zrobic ale sie zastanowilem ze moge trafic na silnik w takim samym stanie albo bardziej agonalnym...wiec zrobilem naprawe jako najbardziej sensowne rozwiazanie. |
|
Data: 2011-10-29 22:26:44 | |
Autor: Nex@pl | |
Punto, urwany gwint g³owicy, wymiana pierscieni itd...skonczone | |
Hm, w zasadzie czeka mnie podobna robota, powiedz mi, czy po wyjêciu t³oków oddawa³e¶ je do sprawdzenia i zebrania ew. owalu? Blok honowa³e¶ do nowych pier¶cieni?
|
|
Data: 2011-10-30 00:25:30 | |
Autor: Micha³ sirapacz Gut | |
Punto, urwany gwint g³owicy, wymiana pierscieni itd...skonczone | |
On 29 Pa¼, 21:26, "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote:
Hm, w zasadzie czeka mnie podobna robota, powiedz mi, czy po wyjêciu nie. mierzenie tlokow nie mialo sensu bo wiem ze jajo patrzac po powierzchni tloka. sens by to mialo jakbym wyjal blok silnika, zawiozl na wykonanie nadwymiaru, nowe tloki i nadwymiarowe pierscienie. wtedy ma sens. cale zalozenie bylo takie zeby zrobic mozliwie jak najwiecej nie wyjmujac bloku (nie mam czym, jestem sam + w cholere roboty wiecej, a samochod juz rdze lapie - 1996 wg EPERa). |
|
Data: 2011-10-30 01:22:33 | |
Autor: marcin | |
Punto, urwany gwint g³owicy, wymiana pierscieni itd...skonczone | |
panewki 40 kpl sruby wymieniales? je tez sie wymienia zawsze. |
|
Data: 2011-10-30 00:26:20 | |
Autor: Micha³ sirapacz Gut | |
Punto, urwany gwint g³owicy, wymiana pierscieni itd...skonczone | |
On 30 Pa¼, 00:22, marcin <lka...@kbdosd.cwo> wrote:
> panewki 40 kpl w manualu zrob to sam nie bylo o tym slowa. dokrecilem tyle ile kazali + nadlozylem gora kilka Nm na wypadek bledu dynamometryka. |
|