Punto, urwany gwint g³owicy, wymiana pierscieni itd...skonczone

Data: 2011-10-29 10:38:10
Autor: Micha³ sirapacz Gut
Punto, urwany gwint g³owicy, wymiana pierscieni itd...skonczone
Witam,
dziele sie nowosciami. wrocilem wlasnie z oblatywania samochodu.

przypomnienie w skrocie - kilka watkow temu(nascie, dziesiat;)))
opisywalem moje problemy z wymiana uszczelki pod glowica po³±czon± z
wymian± panewek, pier¶cieni i kompleksow± robot± g³owicy.

stwierdzono co nastêpuje:
1. roznica pomiedzy goetze a ajusa jest kolosalna............
2. glowica przed zamontowaniem powinan zostaæ wyczyszczona nie tylko
od spodu (np przez planowanie) ale tak¿e trzeba sprawdziæ kana³y
olejowe i wodne pod k±tem pozosta³o¶ci plynow ktore potrafia upaprac
czysciusienka uszczelke i blok podczas nakladania glowicy.
3. sruby wymieniamy zawsze................

Ja probowalem przyoszczedzic bo pad³o stare a sruby nie wydawaly sie
byc skatowane. nic bardziej mylnego. Pamietacie jak mialem cykora gdy
wszystkie sruby elegancko podciagalm do 80-90Nm a jedna do 50Nm
stawiala opor a powyzej siê rownomiernie dawala obracac? otoz obracala
sie jej gorna polowa:)  wykrecilem i obejrzalem dokladnie.... jest
zwê¿ona na ¶rodku..... Bardzo dobrze ze nie krecilem do konca bo bym
zostal z kikutem w glowicy... szczesliwie nie byl to zerwany gwint
czego sie obawialem

4.po przykreceniu jak bozia kazala 30nm 90 90 i czysta uszczelka
goetze jest spokoj. poprzednio musialem dociagac. Po operacji silnik
na jalowe obroty az osiagnal temp robocza a potem do wystygniecia ze
2h. taka procedura byla na uszczelce ajusy wiec ja profrilaktycznie
zastosowalem. goetze nie pofatygowal sie umiescic karteczki z
instrukcja czy parametrami uszczleki.
5.pierscien jeden olejowy sugerowal ktos po moim byl pekniety. wymiana
wiec byla w sumie uzasadniona.
6.brak cisnienia na walku rozrzadu byl spowodowany....zmeczeniem.
bynajmniej nie materialu. sprawdzilem gdzie gora uszczelki po czym ze
zmeczenia odwrocilem najwidoczniej...... uszczelka zamknela kanal
oleju id±cy na gore. z racji ze to bylo wykryte niemalze od razu (gora
2 minuty lacznie pracy walka bez smarowania) zniszczen brak.
przynajmniej nie odczuwam.
7.stare punciakowe truchlo odzyskalo wigor. po 10 km jezdzenia
stwierdzam ze:
a)na niskich obrotach ZNACZNIE wzros³a moc. puszczenie sprzegla na
jalowych obrotach powoduje na jedynce eleganckie ruszenie a nie
zduszenie silnika.
b)przyspieszenie co prawda sprawdzalem na bardzo krotkim dystansie - w
zasadzie kilkusekundowe kickdowny. jest zauwazalna roznica. bardzo
zauwazalna. dochodze do wniosku ze jestem sk±pym idiot±, ze nie
zrobi³em tego 3-4 lata wczesniej.
c)silnik pracuje duzo rowniej choc przez zakatowane nieco cylindry (sa
rysy i otarcia) przy malej dawce paliwa widac nierownomiernosc pracy.
przy wyregulowaniu instalacji gazowej pracuje bardzo ladnie
d) spaliny sa duzo czystsze ale jest w nich cos gryzacego w oczy (na
gazie) co oznacza ze troche oleju jednak bierze. roznica jednakze jest
kolosalna. sprawdze jeszcze za dnia ale jak patrzylem o zmroku z
latarka to nie widzialem niebieskiej chmurki jak dawalem w gaz na
postoju.
8.koszty:
obrobka glowicy 340
pierscienie 120 za komplet na 4 cyl
panewki 40 kpl
zawory 18pln/szt
komplet uszczelek (wszystkie na góre silnika) ajusa 120 (badziewie)
upg goetze 40
sruby 39
logistyka ok 60pln

lacznie: ok 900
oleju, filtra i nowego plynu chlodniczego nie licze
materialy typu nitro, klej (do wypelnienia ubytkow w glowicy) rowniez
nie licze.
jak i mojej pracy.

pozdrawiam
sirapacz

Data: 2011-10-29 20:57:25
Autor: marcin
Punto, urwany gwint g³owicy, wymiana pierscieni itd...skonczone
Dobry opis, jak to dobrze ¿e jeszcze kto¶ potrafi zrobiæ, nie spieprzyæ a
nawet poprawiæ, bez pomocy ASO cokolwiek zrobiæ i jeszcze ¿e mu siê chcia³o
napisaæ relacjê. £adnie. Pozdrawiam!

A warsztat ile by Ciebe skasowa³ za to ??

Data: 2011-10-30 00:28:40
Autor: Micha³ sirapacz Gut
On 29 Pa¼, 19:57, "marcin" <marSPAMcin1...@mail.ru> wrote:
[...]

kiedys za samo upg i okolice (z planowaniem ale bez obrobki)
wychodzilo jakby nie liczyl 1kpln. zawsze znalazlo sie cos co
podbijalo cene do tego magiczneego punktu.
za wymiane pierescieni uslyszalem mniej wiecej 2,5kpln ale lepiej
kupic nowy silnik.

tak zreszta mialem zrobic ale sie zastanowilem ze moge trafic na
silnik w takim samym stanie albo bardziej agonalnym...wiec zrobilem
naprawe jako najbardziej sensowne rozwiazanie.

Data: 2011-10-29 22:26:44
Autor: Nex@pl
Punto, urwany gwint g³owicy, wymiana pierscieni itd...skonczone
Hm, w zasadzie czeka mnie podobna robota, powiedz mi, czy po wyjêciu t³oków oddawa³e¶ je do sprawdzenia i zebrania ew. owalu? Blok honowa³e¶ do nowych pier¶cieni?

Data: 2011-10-30 00:25:30
Autor: Micha³ sirapacz Gut
On 29 Pa¼, 21:26, "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote:
Hm, w zasadzie czeka mnie podobna robota, powiedz mi, czy po wyjêciu
t³oków oddawa³e¶ je do sprawdzenia i zebrania ew. owalu? Blok honowa³e¶
do nowych pier¶cieni?

nie.
mierzenie tlokow nie mialo sensu bo wiem ze jajo patrzac po
powierzchni tloka.
sens by to mialo jakbym wyjal blok silnika, zawiozl na wykonanie
nadwymiaru, nowe tloki i nadwymiarowe pierscienie. wtedy ma sens.

cale zalozenie bylo takie zeby zrobic mozliwie jak najwiecej nie
wyjmujac bloku (nie mam czym, jestem sam + w cholere roboty wiecej, a
samochod juz rdze lapie - 1996 wg EPERa).

Data: 2011-10-30 01:22:33
Autor: marcin
Punto, urwany gwint g³owicy, wymiana pierscieni itd...skonczone
panewki 40 kpl

sruby wymieniales? je tez sie wymienia zawsze.

Data: 2011-10-30 00:26:20
Autor: Micha³ sirapacz Gut
On 30 Pa¼, 00:22, marcin <lka...@kbdosd.cwo> wrote:
> panewki 40 kpl

sruby wymieniales? je tez sie wymienia zawsze.

w manualu zrob to sam nie bylo o tym slowa. dokrecilem tyle ile kazali
+ nadlozylem gora kilka Nm na wypadek bledu dynamometryka.

Punto, urwany gwint g³owicy, wymiana pierscieni itd...skonczone