Pusta koperta zamiast pisma w środku

Data: 2010-08-04 15:15:33
Autor: Franek
Pusta koperta zamiast pisma w środku
Mam pytanie, co zrobić jak komuś wysyłam listem poleconym wypowiedzenie umowy, a ta osoboa po odbiorze poczty mówi mi że nie dostała żadnego pisma tylko pustą kopertę? Trudny temat.

Data: 2010-08-04 15:21:05
Autor: Liwiusz
Franek pisze:
Mam pytanie, co zrobić jak komuś wysyłam listem poleconym wypowiedzenie umowy, a ta osoboa po odbiorze poczty mówi mi że nie dostała żadnego pisma tylko pustą kopertę? Trudny temat.

   To zależy od sytuacji. Na to paragrafu nie ma, trzeba pomyśleć.

   Może zawartość listu zginęła na poczcie? -> wysłać jeszcze raz?
   Może ten ktoś oszukuje? -> nic się nie poradzi, składać pismo osobiście z potwierdzeniem lub ze świadkami.

   Na oszusta nic nie poradzisz, w skrajnym przypadku wyprze sie podpisu na odbiorze, a grafolog powie, ze na podstawie tego maźnięcia (tak lubiany przez wielu "podpis nieczytelny") nie oceni prawdziwości.

--
Liwiusz

Data: 2010-08-04 15:08:23
Autor: Szymon von Ulezalka
Pusta koperta zamiast pisma w środku
a grafolog powie, ze na podstawie tego maźnięcia (tak
lubiany przez wielu "podpis nieczytelny") nie oceni prawdziwości.

rozumiem, ze jestes fanem podpisow 'czytelnych' :?

Data: 2010-08-05 06:50:37
Autor: Liwiusz
Szymon von Ulezalka pisze:
a grafolog powie, ze na podstawie tego maźnięcia (tak
lubiany przez wielu "podpis nieczytelny") nie oceni prawdziwości.

rozumiem, ze jestes fanem podpisow 'czytelnych' :?

   Tak - przynajmniej z trzech powodów.

1. Zwykle z napisanego nazwiska fachowiec lepiej oceni prawdziwość podpisu niż z maźnięcia.

2. Z samego podpisu wiadomo, kto go umieścił.

3. Ze słownikowej definicji słowa podpis wynika, iż jest to napisane nazwisko, choć nie wykluczam, że dla osób niepiśmiennych można wprowadzić wyjątek i zezwolić na stawianie indywidualnych znaków nieczytelnych :)

--
Liwiusz

Data: 2010-08-05 00:05:31
Autor: witek
Liwiusz wrote:

3. Ze słownikowej definicji słowa podpis wynika, iż jest to napisane nazwisko, choć nie wykluczam, że dla osób niepiśmiennych można wprowadzić wyjątek i zezwolić na stawianie indywidualnych znaków nieczytelnych :)

art 79 KC

Data: 2010-08-05 15:21:55
Autor: ąćęłńóśźż
Pusta koperta zamiast pisma w środku
Szczególnie, jak Twój sąsiad podpisze się na zwrotce kulfonami jako "Liwiusz", masz w sądzie prze...ne .
No, zawsze możesz wnieść powództwo przeciwegzekucyjne ;-)

-- -- -

Data: 2010-08-04 15:22:47
Autor: wujekfranek1979
Pusta koperta zamiast pisma w środku
Ja myślę, że oszukuje. To jak to się załatwia że o takich sprawach się w ogóle nie słyszy, przecież to może być poważnym problemem w sądzie. Nie ma jakichś specjalnych przesyłem na poczcie np. z potwierdzeniem zawartości koperty?

Data: 2010-08-04 14:34:56
Autor: m4rkiz
<wujekfranek1979@go2.pl> wrote in message news:47f6.00000ece.4c5969a7newsgate.onet.pl...
[...]

a jak sobie wyobrazasz realizacje?
potwierdzic za zgodnosc z oryginalem by musiala osoba przyjmujaca, a potem
listonosz musialby rozpakowac przed dostarczeniem i porownac z czyms drugi
raz... w koncu w przypadku takiej uslugi nie moze zakladac bez weryfikacji
ze to co podaje adresatowi to to samo co ktos w okienku odebral, mieli z
tym przeciez kontakt inni ludzie w sortowni i transporcie

generalnie jak masz papier na ktorym jest napisane ze kopie otrzymuje...
czy podobnie i do tego potwierdzenie nadania poleconego na to samo nazwisko,
adres i ze zblizona data, to w przypadku sporu masz 99% szans na to ze uznane
zostanie ze to adresat leci w kulki (zazwyczaj to on ma motyw ;) )

Data: 2010-08-04 16:17:29
Autor: mvoicem
(04.08.2010 15:34), m4rkiz wrote:
[...]

Żaden problem. Dajesz niezaklejoną kopertę i "wsad". Pani w okienku
wykonuje ksero, potwierdza za zgodność, oryginał wsadza do koperty zaś
ksero daje tobie. Koszt powiedzmy 3zł za stronę nie mniej niż 10zł.

[...]

Wiem że to może brzmieć śmiesznie, ale wydaje mi się że można mieć
zaufanie do Poczty że nie będzie kradła dokumentów z przesyłek wkładając
w to miejsce puste kartki.

p. m.

Data: 2010-08-05 00:30:47
Autor: ąćęłńóśźż
Pusta koperta zamiast pisma w środku
Zastanawiam się nad pocztowym listem wartościowym, wartość 50 zł, "dokumenty w środku".

-- -- -

Data: 2010-08-04 15:27:02
Autor: spp
W dniu 2010-08-04 15:22, wujekfranek1979@go2.pl pisze:

[...]

A następne etapy to za potwierdzeniem 'przeczytałem'?
No i ostateczne - 'zrozumiałem'?

--
spp

Data: 2010-08-04 15:27:14
Autor: Liwiusz
[...]

   Nie ma. Ale możesz wysłać list, w którym koperta i treść listu będzie tym samym.

--
Liwiusz

Data: 2010-08-04 15:51:17
Autor: Kapsel
Wed, 04 Aug 2010 15:27:14 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

Właśnie właśnie! Można tak zrobić?
Np. że biorę pismo, składam na pół, sklejam taśmą, wpisuję dane adresata i
tym samym koperta po rozcięciu staje się pismem? W ten sposób odpada
kombinowanie z pustą kopertą, bo żeby było wiarygodne, sama koperta nie
mogłaby zostać "zgubiona". --
Kapsel
  http://kapselek.net
  kapsel(malpka)op.pl

Data: 2010-08-04 15:52:25
Autor: Liwiusz
Kapsel pisze:
[...]

   Jest to sposób opisany przed laty przez pewnego usenetowicza, nazwany od niego "metodą ..." - niestety nie pamiętam jak się nazywał.

--
Liwiusz

Data: 2010-08-04 16:14:27
Autor: mvoicem
Pusta koperta zamiast pisma w środku
(04.08.2010 15:52), Liwiusz wrote:
Kapsel pisze:
[...]
[...]

A ciągle nie rozumiem, czym ta metoda jest lepsza od zwykłej koperty z
kartką w środku?

Przecież odbiorca może tak samo twierdzić że dostał normalną, pustą
kopertę. Albo czystą kartkę złożoną w kopertę.

p. m.

Data: 2010-08-04 16:15:22
Autor: Liwiusz
mvoicem pisze:

[...]

   Różnica jest taka, że wówczas nie będzie mógł pokazać tej rzekomo pustej koperty.

--
Liwiusz

Data: 2010-08-04 16:23:49
Autor: mvoicem
(04.08.2010 16:15), Liwiusz wrote:
mvoicem pisze:

[...]

Ale on nic nie będzie pokazywał, bo koperty wyrzuca.

p. m.

Data: 2010-08-04 16:24:59
Autor: Liwiusz
mvoicem pisze:

  Różnica jest taka, że wówczas nie będzie mógł pokazać tej rzekomo
pustej koperty.

Ale on nic nie będzie pokazywał, bo koperty wyrzuca.

   Każde zachowanie będzie brane pod uwagę przez sąd, bo przecież po to w te kopertolisty się bawimy :)

--
Liwiusz

Data: 2010-08-05 12:15:02
Autor: szerszen

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c5977eb$0$2584$65785112@news.neostrada.pl...

Ale on nic nie będzie pokazywał, bo koperty wyrzuca.

i nie musi, ale...

na poczcie jest potwierdzenie odbioru, wiec nie wyprze sie ze dostal, natomiast nie ma dowodu na to, ze dostal pusta kartke, bo przecie ja wywalil :)

Data: 2010-08-05 12:37:49
Autor: mvoicem
(05.08.2010 12:15), szerszen wrote:

[...]

Jeżeli przed sądem stanie A i B, A będzie twierdził że wysłał dokument
zawinięty w kopertę, zaś B będzie twierdził że dostał pustą kopertę po
czym ją wyrzucił (ewentualnie także telefonicznie dowiedział się od A że
to pomyłka) ...

.... to mam duże wątpliwości czy sąd na pewno da wiarę A. Jednak bazując
na doświadczeniu życiowym, B zachował się normalniej :).

p. m.

Data: 2010-08-05 12:40:52
Autor: Liwiusz
mvoicem pisze:

[...]

http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/21255,list_polecony_nie_gwarantuje_doreczenia_dokumentu.html

"Jeżeli pismo zginie w urzędzie skarbowym, to podatnik musi udowodnić, że koperta nie była pusta"

Powodzenia ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-08-05 14:11:17
Autor: spp
W dniu 2010-08-05 12:40, Liwiusz pisze:

[...]

Jestem prawie pewien, że US w przypadku otrzymania pustej kartki papieru nie omieszka tego odnotować w książce korespondencji przychodzącej, a kto wie, czy nawet nie zadzwoni do nadawcy z prośbą o wyjaśnienie. ;)

--
spp

Data: 2010-08-05 22:29:28
Autor: Jotte
W wiadomości news:i3e9p2$89s$1news.onet.pl spp <spp@op.pl> pisze:

Jestem prawie pewien, że US w przypadku otrzymania pustej kartki papieru nie omieszka tego odnotować w książce korespondencji przychodzącej, a kto wie, czy nawet nie zadzwoni do nadawcy z prośbą o wyjaśnienie. ;)
Jestem żywym (jak dotąd) dowodem podobnej sytuacji. Pisałem kiedyś o tym na newsach.
Dokonałem kiedyś sporych odliczeń podatkowych z tytułu zakupu materiałów budowlanych itp. (wówczas jeszcze były). PIT poszedł poleconym.
Nie otrzymałem zwrotu nadpłatry podatku. Nie spieszyłem się z interwencją - niech rosną odsetki.
Po kilku miesiącach udałem się do US. A tam mi gówniana biurwa gada, że oni w ogóle nie mają mojego zeznania. Na to ja pokazuję dowód nadania poleconego. Bezczelne babskow oczy mia gada, że to tylko dowód, że coś nadałem, może gazetę. Wezwałem kierownika działu, zapoznałem z sytuacją i zarządałem zwrotu tej gazety.
Przycichł szybko, ale wówczas obowiązywał (może i teraz?) konkretny przepis, że dowód nadania poleconego jest dowodem wystarczającym dopełnienia obowiązku podatkowego.
Obiecali, że przeleją nadpłatę i przelali po kilku dniach (ciekawe skąd wiedzieli ile było tej nadpłaty skoro PITa nie mieli?).
Bez odsetek.
Zainterweniowałem drugi raz i nakazałem wypłacenie odsetek natychmiast, naliczonych łącznie z tymi kilkoma dniami. W ciągu ok. 1/2h dostałem forsę w kasie.

--
Jotte

Data: 2010-08-06 07:38:09
Autor: spp
W dniu 2010-08-05 22:29, Jotte pisze:

Przycichł szybko, ale wówczas obowiązywał (może i teraz?) konkretny
przepis, że dowód nadania poleconego jest dowodem wystarczającym
dopełnienia obowiązku podatkowego.

Ten przepis trochę inaczej jest interpretowany -  dowodem nadania dokumentujesz jedynie, że zachowałeś wymagany termin. Wciąż pozostaje kwestia udowodnienia, że w wysłanej kopercie rzeczywiście znajdował się wymagany dokument.
Jak wspomniałem - łatwiej tutaj z urzędami (prowadzą ewidencję otrzymanej korespondencji) niż z innymi.

--
spp

Data: 2010-08-06 17:29:26
Autor: Jotte
W wiadomości news:i3g73u$rvq$1news.onet.pl spp <spp@op.pl> pisze:

[...]
Wiem. Wówczas przeszło, ale od tamtej pory zawsze PITa składam osobiście z potwierdzeniem na kopii.

Jak wspomniałem - łatwiej tutaj z urzędami (prowadzą ewidencję otrzymanej korespondencji) niż z innymi.
Fakt, też się nad tym zastanawiałem.
(news:i3bu97$57a$1news.dialog.net.pl)

--
Jotte

Data: 2010-08-05 12:50:44
Autor: szerszen

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c5a9473$0$19163$65785112@news.neostrada.pl...

... to mam duże wątpliwości czy sąd na pewno da wiarę A.

da lub nie to sie okaze, natomiast wywalajac potencjalna pusta koperte, dziala na swoja niekorzysc

Data: 2010-08-05 09:35:52
Autor: Tomasz Kaczanowski
mvoicem pisze:
(04.08.2010 15:52), Liwiusz wrote:
Kapsel pisze:
[...]
[...]

Ponieważ było to pismo polecone, to w jego interesie było zostawić tą czystą kartkę złożoną w kopertę.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-08-05 10:02:05
Autor: spp
W dniu 2010-08-05 09:35, Tomasz Kaczanowski pisze:

[...]

Ta, jeżeli to będzie w _jego_ interesie.
A jak to będzie w interesie _nadawcy_ to co?

--
spp

Data: 2010-08-05 10:04:45
Autor: Krzysztof

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:i3dr5p$v8r$1news.onet.pl...
[...]

To odbiorca ma problem, ponieważ w żaden sposób nie jest w stanie udowodnić, że w istocie dostał jedynie pustą kopertę.
Z kolei dowód w postaci nadania listu posiada nadawca.

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-08-05 10:25:13
Autor: spp
W dniu 2010-08-05 10:04, Krzysztof pisze:

[...]

No właśnie - listu o nieznanej zawartości. :)
Tyle, że wróciliśmy do postu otwierającego wątek.
To nadawca ma problem. :(

BTW:

http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/21255,list_polecony_nie_gwarantuje_doreczenia_dokumentu.html

Jak wyjaśnia Michał Goj, menedżer w Dziale Doradztwa Podatkowego
Ernst & Young, choć korzystanie z Poczty Polskiej jest rozwiązaniem
popularnym i zwykle nie niesie ze sobą problemów, musimy pamiętać,
że na poczcie otrzymamy jedynie potwierdzenie faktu nadania przesyłki.
I w praktyce może się zdarzyć, że organy zakwestionują zawartość
otrzymanej koperty, co potwierdzają orzeczenia sądów.

--
spp

Data: 2010-08-05 10:30:36
Autor: mvoicem
Pusta koperta zamiast pisma w środku
(05.08.2010 10:25), spp wrote:
[...]>

[...]

Z drugiej strony, to może być tylko takie nadmuchiwanie tematu. Bo gdyby
to był problem, na rynku powstałaby usługa nadania poleconego z
potwierdzeniem zawartości. Skoro takiej usługi nie ma (jak mi się zdaje)
- to widać jest niepotrzebna.

p. m.

Data: 2010-08-05 10:32:30
Autor: spp
Pusta koperta zamiast pisma w środku
W dniu 2010-08-05 10:30, mvoicem pisze:
(05.08.2010 10:25), spp wrote:
[...]>

[...]

Bo może wystarczy to (też z linkowanego artykułu):

- Jednak najbezpieczniejszą metodą doręczania wszelkich pism do organów skarbowych jest ich bezpośrednie (niekoniecznie osobiste) złożenie w biurze podawczym - urzędu obsługującego dany organ uważa Maciej Grela, prawnik z kancelarii Gide Loyrette Nouel. Również on podkreśla, że wysyłając przesyłkę pocztą warto pamiętać o podstawowych zasadach ostrożności, takich jak nadanie w formie listu poleconego lub za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, dokładnym oznaczeniu zawartości przesyłki zarówno na potwierdzeniu nadania, jak i na kopercie przez odpowiedni dopisek, np. zeznanie PIT-37 za 2007 rok. J. Kowalski, NIP... oraz zachowaniu potwierdzenia nadania (i ewentualnie zwrotki).
- Działania te pozwolą składającemu na uzyskanie materiału dowodowego, który może mieć dla niego kluczowe znaczenie na wypadek sporu z organem co do zawartości i daty złożenia przesyłki, np. w przypadku jej zaginięcia w urzędzie - tłumaczy Maciej Grela. W jego ocenie, zastosowanie się do tych reguł jest niezwykle istotne w związku z praktycznym brakiem alternatywnych możliwości dowodzenia swojego stanowiska w oparciu o inne dowody.

Ale najistotniejsze - urzędy mają obowiązek(?) ewidencjonowania przychodzącej korespondencji i popełnienie tutaj fałszerstwa jest znacznie berdziej utrudnione niż w przypadku firm.

--
spp

Data: 2010-08-05 10:38:00
Autor: SQLwiel
Pusta koperta zamiast pisma w środku
mvoicem pisze:
(05.08.2010 10:25), spp wrote:
[...]>
[...]

... ja tam, wysyłając PIT zawsze proszę panienkę z okienka, aby na
potwierdzeniu wpisała wagę przesyłki. Odbiorca-kombinator o tym nie wie
i pewno nie wpadnie na to, aby powiedzieć, że w kopercie były 3 puste
kartki A4.

--

Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-08-05 10:48:05
Autor: Liwiusz
SQLwiel pisze:

[...]

   A jak udowodnisz ile ważyła koperta? ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-08-05 11:25:58
Autor: SQLwiel
Liwiusz pisze:
SQLwiel pisze:

[...]

Powód, jeśli twierdzi, że była pusta - powinien ją przedstawić jako
dowód. Można zważyć.

--

Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-08-05 11:41:30
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 5 Aug 2010, mvoicem wrote:

[...]

  Owa usługa byłaby trudno egzekwowalna.
  Nie ma jak przymusić prawnie odbiorcy do potwierdzenia *co* dostał,
jeśli *nie chce* potwierdzić.
  To jest problem wielokrotnie wałkowany na grupie również przy
postępowaniu administracyjnym: "panienka z okienka" oświadcza
niejednokronnie że "nie przyjmie pisma bo..." - mimo, że takie
postępowanie jest zagrożone karnie.
  Co zrobić gościowi który nie chce potwierdzić pisma "cywilnie",
gdzie kary nie ma?

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-05 11:50:11
Autor: SQLwiel
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

Nie, żebym akurat z Toba się kłócił - ale jest: sygnatura PGP. Da się
sprawdzić CO dostał, o ile się udowodni, że w ogóle dostał.

[...]
Wtedy włącza się telefon na "nagrywanie wideo" i powtarza się poprzednie
zdanie. Przy mnie tak panienka w US wpadła w furię :)

 Co zrobić gościowi który nie chce potwierdzić pisma "cywilnie",
gdzie kary nie ma?

Wysłać z ZPO. (Wiem, jak się uprze, to nie przyjmnie). Pozostaje
wręczenie przez posłańca przy świadkach. Posłaniec musi zapytać "Pan Jan
Kowalski?" i po pozytywnej odpowiedzi - wręczyć. Owszem. Pozostaje
wątpliwość "co wręczył". Więc może odczytać?

--

Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-08-05 13:01:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 5 Aug 2010, SQLwiel wrote:

Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

  Akurat to jest wykonalne - wręczyć w obecności notariusza notarialny
odpis treści.
  Tyle, że mowa była o *usłudze* organizowanej przez "kogoś" :D
  Ile by to kosztowało?

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-05 10:53:08
Autor: witek

Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

a skąd ty byś wziął tam notariusza ?
Przeceiż oni tyłka z miejsca nie ruszą.

Data: 2010-08-05 18:14:42
Autor: spp
W dniu 2010-08-05 17:53, witek pisze:

a skąd ty byś wziął tam notariusza ?
Przeceiż oni tyłka z miejsca nie ruszą.

Poszukaj lepszego, ten Twój robi Cię w bambuko.

--
spp

Data: 2010-08-05 13:08:00
Autor: witek
spp wrote:
W dniu 2010-08-05 17:53, witek pisze:

a skąd ty byś wziął tam notariusza ?
Przeceiż oni tyłka z miejsca nie ruszą.

Poszukaj lepszego, ten Twój robi Cię w bambuko.

Akurat mój z gatunku ktych lepszych, ale nie miałem potrzeby go ruszać.
Tylko, że takich mało.

Data: 2010-08-05 18:36:42
Autor: SQLwiel
witek pisze:
[...]

Ruszą, ruszą. Tylko kwestia kasy.
Kurwy dzielą się na (w kolejności):
- prostytutki,
- dziennikarzy,
- marketingowców,
- prawników,
- Jerzego J., byłego ministra sprawiedliwości

--

Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-08-05 13:08:48
Autor: witek
SQLwiel wrote:
witek pisze:
[...]

zgubiłeś jeszcze polityków.
tych bym wysoko na liscie umiescil.

Data: 2010-08-05 22:32:44
Autor: Jotte
W wiadomości news:i3epbm$h1j$1news.onet.pl SQLwiel <null@onet.pl> pisze:

[...]
i Leszek B., łajdak z krwią na rękach.

--
Jotte

Data: 2010-08-05 22:40:16
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 5 Aug 2010, witek wrote:

Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

  Z głośnego opisu prasowego imprezy pt. "wręczanie niechcianego pisma",
już dość dawno to było.

Przeceiż oni tyłka z miejsca nie ruszą.

  Ruszą, ruszą, nie bez powodu pytałem "za ile" :>
  Jasne że notariuszowi taki wyjazd musi się bardziej opłacić niż
podpisywanie kolejnych pism w kancelarii.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-05 12:19:14
Autor: mvoicem
(05.08.2010 11:41), Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Ale ja myślę o jakiejś firmie która bierze od ciebie pismo, mocą swojego
autorytetu ( :D ) poświadcza że takie a takie pismo wsadziła do koperty
i nadała w imieniu nadawcy do adresata. Z użyciem poczty polskiej.

Wtedy pismo prędzej czy później będzie doręczone, mamy niezależnego
świadka tego co zostało do środka wsadzone.

Ale jak mówiłem - skoro nie ma takiej usługi na rynku, widać jest
niepotrzebna.

[...]

A gdyby to miało być dostarczane bezpośrednio a nie przez pocztę, to
zawsze można kombinować ze świadkami i kładzeniem na środku podłogi.
Tyle że byłoby to znacznie droższe :).

p. m.

Data: 2010-08-08 07:31:53
Autor: Andrzej Kłos
mvoicem pisze:
[...]

coś podobnego funkcjonuje w PP, przy przesyłce pieniędzy listem i nazywa się "przesyłka listowa z zadeklarowaną wartością". Podczas wysyłki, przy panience z okienka wkładasz do koperty przeliczone przez nią banknoty, zaklejasz i oddajesz. Ona na kopercie potwierdza zawartość i wio. Czyli potwierdzenie zawartości listu może jednak jakoś działać. Nie wiem, jak to jest po drugiej stronie, ale pewnie odbiorca musi otworzyć kopertę przy ichniej panience z okienka i przeliczyć kasę

andy_nek

a tak na marginesie - to jest to jeden z najtańszych sposobów przesyłki pieniędzy za granicę (póki przelewy walutowe są takie drogie)

Data: 2010-08-05 14:18:23
Autor: Andrzej Lawa
spp pisze:

No właśnie - listu o nieznanej zawartości. :)
Tyle, że wróciliśmy do postu otwierającego wątek.
To nadawca ma problem. :(

Tak na marginesie: czy czasem potwierdzenie nadania poleconego nie
zawiera wagi?

Data: 2010-08-05 14:29:14
Autor: spp
W dniu 2010-08-05 14:18, Andrzej Lawa pisze:

[...]

Czasami tak, czasami nie - zwłaszcza jak sam ofrankujesz to już im się nie chce sprawdzać.
Zresztą - co to zmienia? "Tyle ważyły ulotki jakie przyszły w tej kopercie - nadawca musiał się pomylić i przysłał spam listem poleconym - pewnie to niby wezwanie wysłał komuś innemu jako ofertę". ;)

--
spp

Data: 2010-08-04 16:25:20
Autor: PiotRek
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i3brap$g7l$2news.onet.pl...
  Jest to sposób opisany przed laty przez pewnego usenetowicza, nazwany od niego "metodą ..." - niestety nie pamiętam jak się nazywał.

PJO. :-)

Piotr

Data: 2010-08-05 10:52:09
Autor: Czesuaw P.
[...]

metoda p.j.o

--
Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.

Proszę o wsparcie
mBank 28 1140 2004 0000 3002 3182 2875

Dziękuję za donację.

Data: 2010-08-04 20:30:41
Autor: Alek
Pusta koperta zamiast pisma w środku
Użytkownik <wujekfranek1979@go2.pl> napisał

Nie ma jakichś specjalnych przesyłem na poczcie
np. z potwierdzeniem zawartości koperty?

TP podpisywanie umów na neo załatwia tak, że przyjeżdża kurier,
w kopercie ma dwa egzemplarze umowy, daje do podpisu klientowi,
jeden zostawia a drugi zabiera i zwraca do TP.

Data: 2010-08-05 01:03:52
Autor: PiotRek
Użytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał w wiadomości news:i3cj42$s77$2news.net.icm.edu.pl...
> [...]
> specjalnych przesyłem na poczcie np. z potwierdzeniem zawartości koperty?

O, i to jest niegłupi pomysł. Tyle że trochę drogo wyjdzie... :-)

Piotr

Data: 2010-08-05 06:51:10
Autor: Liwiusz
PiotRek pisze:
> [...]
Telegram ?

O, i to jest niegłupi pomysł. Tyle że trochę drogo wyjdzie... :-)

   Tyle że nie będzie to forma pisemna.

--
Liwiusz

Data: 2010-08-04 16:42:42
Autor: Jotte
Pusta koperta zamiast pisma w środku
W wiadomości news:47f6.00000ecc.4c5967f5newsgate.onet.pl Franek
[...]

Żelaznego sposobu nie masz.
Padają różne pomysły. Od kompletnie idiotycznych - wysłanie kopii poleconym do siebie i nieotwieranie koperty (jakiemuś byleuserowi się taki "sposób" uknocił w czaszce), poprzez nonsensowne - ksero na poczcie i poświadczenie od pracownicy, do dziwacznych - wysłanie pisma pełniącego jednocześnie rolę "koperty" (nie wymyślił tego żaden usenetowy lamer, tylko tak pisano listy przez wieki).
Może napisać, zapakować do koperty i nadać przy świadkach?
Może zanieść do notariusza i jemu zlecić zapakowanie i nadanie biorąc odpowiednie poświadczenie na kopii (pewnie będzie trochę kosztować)?

--
Jotte

Data: 2010-08-04 20:21:37
Autor: leon
Dnia 04-08-2010 o 15:15:33 Franek <wujekfranek1979@go2.pl> napisał(a):

Mam pytanie, co zrobić jak komuś wysyłam listem poleconym wypowiedzenie  umowy,
a ta osoboa po odbiorze poczty mówi mi że nie dostała żadnego pisma tylko
pustą kopertę? Trudny temat.

Traktowac to jako pismo doreczone. I tak samo jest traktowane przez sady..

leon

Data: 2010-08-05 16:42:36
Autor: Johnson
Franek pisze:

Mam pytanie, co zrobić jak komuś wysyłam listem poleconym wypowiedzenie umowy, a ta osoboa po odbiorze poczty mówi mi że nie dostała żadnego pisma tylko pustą kopertę? Trudny temat.

Czemu od razu trudny temat.
W takiej sytuacji jako wypowiadający masz wygraną sprawę. Logicznie rzecz biorąc nie ma interesu by wysyłać pustą kopertę bez wypowiedzenia skoro dążysz do rozwiązania umowy. To druga strona ma interes w tym żeby wypowiedzenia nie dostać , więc niech ona udowodni że to było puste (w domyśle że wysłałeś pustą kopertę przez pomyłkę - bo to jedyne logiczne wyjaśnienie może być). Zasady doświadczenia życiowego oraz zasady współżycia społecznego wskazują że jeśli strony mają ze sobą jakieś stosunek pracy to w przypadku otrzymania pustej koperty wypadałoby spytać o co chodzi drugiej stronie. Skoro strona która jak twierdzi otrzymała od ciebie pustą kopertą nie zainteresowała się tym faktem to trudno jej uwierzyć.

--
@2009 Johnson

Data: 2010-08-05 22:36:46
Autor: Jotte
Pusta koperta zamiast pisma w środku
W wiadomości news:i3eikr$6o2$1inews.gazeta.pl Johnson <johnson@nospam.pl>
pisze:

[...]
O! Prorok.

[...]
Są i nne.

Zasady doświadczenia życiowego oraz zasady współżycia społecznego wskazują że jeśli strony mają ze sobą jakieś stosunek pracy
On nie pisał, że chodzi o umowe o pracę.

to w przypadku otrzymania pustej koperty wypadałoby spytać o co chodzi drugiej stronie. Skoro strona która jak twierdzi otrzymała od ciebie pustą kopertą nie zainteresowała się tym faktem to trudno jej uwierzyć.
Tak, tak - sąd nie dał wiary i takie tam...
Strona stwierdzi, że spytała.

--
Jotte

Data: 2010-08-06 06:22:15
Autor: Johnson
Jotte pisze:

Zasady doświadczenia życiowego oraz zasady współżycia społecznego wskazują że jeśli strony mają ze sobą jakieś stosunek pracy
On nie pisał, że chodzi o umowe o pracę.

Miało być u mnie stosunek prawny.
A reszta twoich wypocin to bzdury. I to nie proroctwo tylko rzeczywistość :)

--
@2009 Johnson

Data: 2010-08-06 17:39:02
Autor: Jotte
Pusta koperta zamiast pisma w środku
W wiadomości news:i3g2lm$n35$1inews.gazeta.pl Johnson <johnson@nospam.pl>
pisze:

Zasady doświadczenia życiowego oraz zasady współżycia społecznego wskazują że jeśli strony mają ze sobą jakieś stosunek pracy
On nie pisał, że chodzi o umowe o pracę.
Miało być u mnie stosunek prawny.
Łżesz. Takich "literówek" nikt nie robi.
Walnąłeś skwara i nie umiesz się przyznać, jak zwykle.
Jesteś do bani.

A reszta twoich wypocin to bzdury. I to nie proroctwo tylko
rzeczywistość :)
Nie, synu. Ta gadka to tylko przejaw twojej urażonej, chorobliwej miłości własnej.
Cienizna.

--
Jotte

Data: 2010-08-06 18:20:56
Autor: Johnson
Jotte pisze:

Miało być u mnie stosunek prawny.
Łżesz.

Łżesz że łżę ...

--
@2009 Johnson

Data: 2010-08-06 18:21:54
Autor: Johnson
Johnson pisze:
Jotte pisze:

Miało być u mnie stosunek prawny.
Łżesz.

Łżesz że łżę ...

A poza tym podstaw sobie to co powiedziałem "stosunek prawny" do pierwotnej wypowiedzi i nie marudź.

--
@2009 Johnson

Data: 2010-08-06 18:26:07
Autor: Jotte
Pusta koperta zamiast pisma w środku
W wiadomości news:i3hcr1$7in$2inews.gazeta.pl Johnson <johnson@nospam.pl>
pisze:

Miało być u mnie stosunek prawny.
Łżesz.
Łżesz że łżę ...
Cienias...
Miej, synu,  choć trochę cywilnej odwagi.

A poza tym podstaw sobie to co powiedziałem "stosunek prawny" do pierwotnej wypowiedzi i nie marudź.
Na raty piszemy, nerwy puszczają, co?
Cieniasie...

--
Jotte

[...]

[...]