Putinokio

Data: 2014-03-05 05:13:55
Autor: stevep
Putinokio
# Sytuacja na Ukrainie i wokół Ukrainy jest bardzo poważna, ktoś kto  bagatelizuje te wydarzenia jest bardzo
niemądry. Ale zachowując powagę co do istoty spraw, nie mogę nie przyznać,  że dziś Władimir Putin nie tylko mnie rozbawił, ale nawet mi zaimponował.  Nie pamiętam kiedy słyszałem polityka, który bez mrugnięcia powieką  wypowiedziałby w tak krótkim czasie tak wiele kłamstw.

  Kłamstw ci u Putina dostatek, do wyboru, do koloru. Nie wiem czy większym  kłamstwem jest stwierdzenie, że "na Ukrainie panuje terror" czy jego  stwierdzenie o zachodnich politykach, którzy "prowadzą na Ukrainie  eksperymenty".

  Nie wiem czy większym tupeciarstwem jest mówienie, że Rosja "nie zamierza  walczyć z narodem ukraińskim" czy mówienie, że "Rosja broni praw swych  obywateli".

  Nie potrafię rozstrzygnąć czy większą arogancją i butą jest twierdzenie,  że "to nie rosyjscy żołnierze, ale siły samoobrony" działają na Ukrainie  czy twierdzenie, że "na Ukrainie nastąpiło zbrojne przejęcie władzy"

  Nie umiem zdecydować czy bardziej bezczelnym kłamstwem jest stwierdzenie,  że "Ukraińcy z Majdanu są szkoleni w polskich bazach" czy też  stwierdzenie, że "na Ukrainie pojawiło się nowe państwo".

  Władimirowi Władimirowiczowi trzeba oddać, że arsenał kłamstw  zaprezentował przebogaty. Trzeba mu też oddać, że prezentował je z  niezachwianą pewnością siebie, z takim swoistym KGB-owskim wdziękiem.

  Wielu tę kłamliwą kanonadę kłamstw Putina odebrało zapewne jako dowód  jego cynizmu i siły. Co do cynizmu, zgoda. Ale jednocześnie odniosłem  wrażenie, podkreślam, wrażenie, że Putin swym tupetem jednak przykrywa  niepewność.

  Bo oto Ukrainę, jak się wydaje na jakiś czas, oby na długo, najlepiej na  zawsze, przegrał. Bo okazało się, że jednodniowa operacja na Krymie  kosztuje rosyjską gospodarkę niemal 20 procent tego co całe igrzyska w  Soczi. Bo nawet cały ten niemrawy Zachód, zwykle niezdolny do twardych i  moralnych odpowiedzi na
  twarde i amoralne czyny, mówi jednak niespodziewanie stanowczo. Jasne,  słowa, słowa, ale w wielu przypadkach takiego Waszyngtonu Obamy nawet na  słowa nie było stać.

  Konflikt wokół Krymu i Ukrainy jest daleki od finału. Ale być może,  podkreślić - być może - nastąpiło jakieś przesilenie. A w każdym razie,  oby nie tylko chwilowa, "deeskalacja".

  Tak czy owak, Władimir Władimirowicz Putin zasłużył dziś na uznanie.  Kłamał jak z nut i nie wybuchnął śmiechem słysząc wypowiadane przez siebie  brednie. Słuchając tej całej dzisiejszej konferencji prasowej miałem  poczucie, że już naprawdę rozumiem co oznaczają słowa "robić dobrą minę do  złej gry".#
Ze strony:
http://skroc.pl/8ac27

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-03-05 01:16:33
Autor: MarkWoydak
Putinokio

Użytkownik "stevep" <stevep011@invalid.tkdami.net> napisał w wiadomości
[...]

Sklerotykom wypada przypomnieć, że Putin to agent KGB.

MW

Data: 2014-03-05 06:05:14
Autor: Jakub A. Krzewicki
Putinokio

[...]