Pytani o VAT

Data: 2009-05-21 11:21:10
Autor: Gotfryd Smolik news
Pytani o VAT
  Witam.
  Czytam ci ja opis wyroku:
http://podatki.pl/artykuly/8_7248.htm?idDzialu=8&idArtykulu=7248
....i nijak nie mogę dojść, jaka ma być konkluzja odnośnie odmowy
prawa do odliczenia VAT z przedwcześnie odliczonej f-ry, jeśli
ta "przedwczesność" zostanie wykryta przy kontroli US.
  Bo jedno, to sprawa formalna i fakt że US naruszył procedury,
co zaskutkowało uznaniem decyzji za bezprawną (i niewykonalną).
  A drugie to dyskusja nad takim manewrem:
- podatnik odlicza za kwiecień VAT od f-ry wystawionej w kwietniu
  lecz otrzymanej w maju
- wykrywa to US i "unieważnia" odliczenie
- de facto ustanawiając sankcję administracyjną w postaci przepadku
  odliczalnego VAT.

  I z dalszej treści nie mogę dojść - czy *jakby* pominąć sprawę
oczywistej wpadki US na formalnościach, to ów podatek, zdaniem
wysokiego sądu, *powinien* zostać "zwrócony do odliczenia"
(np. w postaci decyzji, uchylającej odliczenie w kwietniu
a przyznające je w maju) czy *może* "przepaść"?

  Czy przez "sankcję" należy rozumiem odrębną sankcję w postaci
przepadku 30% VAT, uregulowaną osobnym przepisem?

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-24 18:32:21
Autor: ITBS
Pytanie o VAT
To jest decyzja z 2006, wiec sankcja 30% istniala i o nia chodzi.

Pytani o VAT