Pytania amatora o oświetlenie

Data: 2012-04-10 22:24:31
Autor: Adam Płaszczyca
Pytania amatora o oświetlenie
Dnia Mon, 9 Apr 2012 21:45:24 +0200, Marek napisał(a):

chciałbym zrobic zdjęcie portretowe z białym tłem. Muszę więc o¶wietlić tło
z tyłu o +1ev i to 2ma lampami. Z przodu np. 2 softboxy. Patrzałem sobie na
jakie¶ lampy studyjne (których ceny s± niższe nierzadko od zwykłych
flashy). No i konsternacja: ich regulacja odbywa się w kierunku
przyciemniania błysku a ja chciałbym go rozja¶nić. Jak spowodować aby
informacje TTL z aparatu mogły dotrzeć do każdej z lamp a czę¶ć z nich

Jak chcesz studyjnie, to po co Ci TTL? Manual w aparacie i regulujesz moc błysku każdej lampy. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     gg: 3524356
___________/    Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl

Data: 2012-04-11 00:27:32
Autor: Marek
Dnia Tue, 10 Apr 2012 22:24:31 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

Jak chcesz studyjnie, to po co Ci TTL? Manual w aparacie i regulujesz moc błysku każdej lampy.

Rozumiem. Sądziłem, że obecnie tak się już nie robi :-) Badam sprawę :-)

W jakim celu w aparatach niektórych jest regulacja błysku N lamp? Chyba w
jakimś Nikonie to widziałem. Każda z nich ma parametr TTL, gdzie ustawiamy
+/- N ev oddzielnie dla kaĹĽdej. Czy to dotyczy uĹĽywania paru lamp nie
studyjnych?

Data: 2012-04-11 05:20:58
Autor: Marek Dyjor
Marek wrote:
[...]

:-)

[...]

to dotyczy lamp systemowych....

Data: 2012-04-11 12:06:48
Autor: Marek
Dnia Wed, 11 Apr 2012 05:20:58 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

to dotyczy lamp systemowych....

Dziękuję :-)

Pytania amatora o oświetlenie