Pytania dot. silnika Skoda Felicia 1.9D

Data: 2009-06-15 11:10:07
Autor: Adam KÅ‚obukowski
Pytania dot. silnika Skoda Felicia 1.9D
Witam

Jestem posiadaczem samochodu Skoda Felicia 1.9D. Jak na moje potrzeby -
jestem z niego zadowolony. Jestem jednak laikiem jeśli chodzi o silniki
i ogólnie samochodowe sprawy, dlatego mam pytanie:

Powiedziano mi że silnik diesla w mojej skodzie ma pompę ssąco-tłoczącą,
w związku z czy zużycie paliwa jest prawie że niezależne od obrotów. Czy
to prawda?

Adam KÅ‚obukowski

Data: 2009-06-15 10:12:53
Autor: Tatanka
Pytania dot. silnika Skoda Felicia 1.9D
Adam K³obukowski <adam@klobukowski.pl> napisa³(a):
[...]

Mialem Fele 1.9D przez trzy miesiace jak moje pierwsze auto. Poniewaz pierwsze to bawilem sie w dokladne mierzenie spalania przy kazdym tankowaniu, i mi wychodzily rozne wyniki, zalezne od stylu jazdy, wobec czego powatpiewam w prawdziwosc twierdzenia "zu¿ycie paliwa jest prawie ¿e niezale¿ne od obrotów", co jednak wcale nie wyklucza "silnik diesla w mojej skodzie ma pompe ssaco tloczaca". Rzecz jasna jak to w starym dieslu roznice w spalaniu jazda na kapelusza vs zapierdalanka po miescie (ale bez katowania max rpm, wysokie rpm ale nie max) nie byly ogromne, rzedu 1-1.5l/100km, ale wyraznie widoczne.

--

Pytania dot. silnika Skoda Felicia 1.9D