Data: 2010-03-12 14:08:31 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Pytania laika | |
..:: Jimmi ::. wrote:
-Lecialem ostatnio Airbusem A320 i zastanawiam sie czy taki samolot jest wTak, bez problemu.
Sterem wysokości? On jest umieszczony na ogonie. Lotki na skrzydłach służą do przechyleń.
Klapy. Zwiększają siłę nośną, ale także opór. Nie da się zwiększyć jednego, bez zwiększania drugiego, bo siła nośna to ta sama siła, co siła oporu. Klapy służą do zredukowania prędkości startu i lądowania, przez co skracamy dobieg i rozbieg, oraz oszczędzamy koła.
Czy ja wiem? Wpisz w googla flight controlls, masa tego wyskakuje. Na ogonie masz ster wysokości, oraz ster kierunku. No i do tego trymery. Jest to więc dość obszar dość mocno odpowiedzialny za sterowanie. Cały ogon skręca się tylko w nielicznych małych samolotach. |
|
Data: 2010-03-12 14:13:02 | |
Autor: FD | |
Pytania laika | |
Delfino Delphis pisze:
Cały ogon [!!!] a to ciekawe mozesz rozwinac i poprzec kenkretnymi przykladami bo jakos mi do glowy nijak nie przychodzi takie rozwiazanie |
|
Data: 2010-03-12 19:09:51 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Pytania laika | |
FD wrote:
a to ciekawe mozesz rozwinac i poprzec kenkretnymi przykladami Ktoś pokazał mi zdjęcie czegoś takiego na kursie. Jakiś bodajże przedwojenny samolot. Nie wiem czy nadal się takie coś robi :/ |
|
Data: 2010-03-13 10:31:09 | |
Autor: FD | |
Pytania laika | |
W dniu 2010-03-12 piątek 19:09, Delfino Delphis pisze:
Ktoś pokazał mi zdjęcie czegoś takiego na kursie. Jakiś bodajże przedwojenny nie robi i nigdy nie robilo |
|
Data: 2010-03-13 18:56:50 | |
Autor: JasiekS | |
Pytania laika | |
Użytkownik "FD" <FAKE@flejm.pl> napisał w wiadomości news:hnfm5q$45e$1atlantis.news.neostrada.pl... Ktoś pokazał mi zdjęcie czegoś takiego na kursie. Jakiś bodajże przedwojenny nie robi i nigdy nie robilo Nigdy nie mów nigdy... Rzeczywiście był taki projekt z usterzeniem Rudlickiego (motylek), w którym CAŁA końcówka kadłuba z usterzeniem obracała się o 180 st. Podyktowane to było względami eksploatacyjnymi a nie aerodynamiką. Jednorazowy wyskok, zarzucony. Z tej samej parafii pochodzi projekt modyfikacji któregoś z Lublinów (?; piszę z pamięci i mogłem pomylić typ samolotu) pozwalający na opuszczanie i podnoszenie statecznika pionowego w celu oczyszczenia pola ostrzału. Jak ktoś chce niech przejrzy encyklopedię Glassa. -- JasiekS |
|
Data: 2010-03-14 18:06:13 | |
Autor: FD | |
Pytania laika | |
JasiekS pisze:
Użytkownik "FD" <FAKE@flejm.pl> napisał w wiadomości news:hnfm5q$45e$1atlantis.news.neostrada.pl... link? nazwa? zdjecie? cokolwiek poza gdybaniem z zawodniej pamieci??? |
|
Data: 2010-03-18 16:52:17 | |
Autor: LUK | |
Pytania laika | |
a to ciekawe mozesz rozwinac i poprzec kenkretnymi przykladami SR-71 blackbird miał skrecane stateczniki chyba, widać czasem na fotach -- |
|
Data: 2010-03-19 10:17:21 | |
Autor: FD | |
Pytania laika | |
LUK pisze:
a to ciekawe mozesz rozwinac i poprzec kenkretnymi przykladami litosci... usterzenie plytowe to nie skrętny ogon poza tym statecznik jak sama nazwa wskazuje jest staly - stateczny... skreca sie ster |
|