[KP] Pytania na które trudno znaleźć prostą odpowiedź w Internecie - kodeks pracy

Data: 2017-02-26 11:59:25
Autor: radoslaw.biedak
[KP] Pytania na które trudno znaleźć prostą odpowiedź w Internecie - kodeks pracy
Dobry wieczór Grupowiczom,

1. Urodziło mi się dziecko 15 Kwietnia 2015roku. Nie korzystałem z urlopu ojcowskiego. W roku 2015 był rok na wykorzystanie urlopu od daty narodzin. Od 2017 roku są 2 lata na wykorzystanie urlopu. Czy w moim wypadku mogę wykorzystać urlop ojcowski do 15 Kwietnia 2017?

2. Pracuję na umowie o pracę. Jestem zatrudniony na czas nieokreślony. Umowę mam od 2012 Kwietnia 14 (czas określony). Umowa przeszła mi do tego czasu na czas nieokreślony. Jaki termin wypowiedzenia umowy o pracę mnie obowiązuje, jeśli w umowie ze Stycznia 2015 roku mam umowę na czas nieokreślony z adnotacją że wypowiedzenie jest 2 tygodniowe?

Od 22 Lutego 2016 jest już rok, czyli miesiąc? powyżej 3 lat pracy od daty 22 Lutego 2016 będę miał 3 miesiące wypowiedzenia?

3. Umowa o pracę, pełen etat, praca 8 godzin od Poniedziałku do Soboty, PN-pt 10-18, Sb 10-14.
Jeśli będę pracował od poniedziałku do soboty z sobotą włącznie, to mogę wziąć dzień wolnego za przepracowaną sobotę w dowolny wybrany przez siebie dzień następnego tygodnia? Czy wybiera mi ten dzień pracodawca? (W miesiącu pracuję w 2 Soboty - połowę liczby sobót miesiąca)

Jeśli pracuję w jednym tygodniu od PN do Sb to biorąc wolne w przyszłym tygodniu mam płatny wolny dzień i jednocześnie za sobotę liczę dodatkowo 50%?

Między godziną 18:00 w piątek a 10 w Sobotę nie mija 24 godzin czyi 50%?

4. Nie mam w umowie wyznaczonego zakresu prac. W umowie o pracę mam zapisane stanowisko Sprzedawca - Doradca. Czy pracodawca może wymagać od mnie pracy na magazynie polegającej na pakowaniu zepsutego sprzętu do naprawy w paczce do 30kg? Myślę, że nie i jeśli wyda takie polecenie na piśmie mogę rozwiązać umowę bez wypowiedzenia?

5. Czy pracodawca może wydać polecenie służbowe posprzątania pod sklepem? (teren spółdzielni - zbieranie papierosów, zamiatanie w stroju doradcy?). Nie?

6. Czy pracodawca może nakazać mi wyklejać witrynę sklepową w nowe reklamy? Nie?

*Proszę o pomoc w zrozumieniu kodeksu :) Dla Desperata, który pomoże mi zrozumieć KP stawiam dobre polskie piwo, Miłosław.

Pozdrawiam serdecznie,
Radosław B.

Data: 2017-02-26 21:36:53
Autor: LeonKame
[KP] Pytania na które trudno znaleźć prostą odpowiedź w Internecie - kodeks pracy
odeks pracy w kraju zlodzieju qrw i pospolitycvh poldebili.

Data: 2017-02-27 00:02:06
Autor: Robert Tomasik
W dniu 26-02-17 o 20:59, radoslaw.biedak@gmail.com pisze:

[...]

Moim zdaniem nie, bowiem utraciłeś prawo to w kwietniu 2016 roku.

[...]

Liczy się sumaryczny okres zatrudnienia.

[...]
2 Soboty - połowę liczby sobót miesiąca)godzin powyzej normy i w grafiku Jeśli pracuję w jednym tygodniu od PN do Sb to biorąc wolne w
przyszłym tygodniu mam płatny wolny dzień i jednocześnie za sobotę
liczę dodatkowo 50%?

Między godziną 18:00 w piątek a 10 w Sobotę nie mija 24 godzin czyi
50%?

Odnoszę wrażenie, ze coś tu nie tak piszesz. Nie możesz mieć
zaplanowanych godzin powyzej normy i w grafiku powinno być określone, w
którym dniu będziesz miał wolne. Oczywiście, w większości wypadku
przełożony powinien uwzględnić w miarę możliwości sugestie pracownika.
Ale to tylko sugestie.

[...]

Z czego wywodzisz zakaz polecenia sprzedawcy zapakowania towaru?

5. Czy pracodawca może wydać polecenie służbowe posprzątania pod
sklepem? (teren spółdzielni - zbieranie papierosów, zamiatanie w
stroju doradcy?). Nie?

Pewne może.

6. Czy pracodawca może nakazać mi wyklejać witrynę sklepową w nowe
reklamy? Nie?

Też.

Ty tam chcesz pracować?

Data: 2017-02-26 15:27:18
Autor: radoslaw.biedak
W dniu poniedziałek, 27 lutego 2017 00:02:08 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
W dniu 26-02-17 o 20:59, radoslaw.bi****@gmail.com pisze:

Z czego wywodzisz zakaz polecenia sprzedawcy zapakowania towaru?

Sprzęt który trzeba zapakować pochodzi ze sprzedaży ogólnopolskiej (franczyza). Paczkę trzeba opisać co do każdego elementu w niej zawartej, zapakować, zabezpieczyć, zamówić kuriera, sporządzić list przewozowy. Aby to uczynić trzeba wyjść na zaplecze. To typowa praca dla magazyniera, w jakim więc celu jest takie stanowisko jak magazynier?

> 5. Czy pracodawca może wydać polecenie służbowe posprzątania pod
> sklepem? (teren spółdzielni - zbieranie papierosów, zamiatanie w
> stroju doradcy?). Nie?

Pewne może.

Dlaczego tak uważasz?
> 6. Czy pracodawca może nakazać mi wyklejać witrynę sklepową w nowe
> reklamy? Nie?

Też.

Z tego co ustaliłem, to wyklejanie reklam w formie samoprzylepnych zewnętrznych naklejek wykonują firmy i to w tego samgo typu biznesach.

Ty tam chcesz pracować?

Nie chcę pracować charytatywnie. Chcę pracować i pogodzić to z pracą w mojej nowozałożonej firmie jednososbowej. Chciałbym mieć czas i szansę na rozwój. Brakuje mi czasu i sił na pogodzenie tych dwóch elementów ze sobą.

Data: 2017-02-27 00:47:34
Autor: Robert Tomasik
W dniu 27-02-17 o 00:27, radoslaw.biedak@gmail.com pisze:

[...]

A macie tam osobnego magazyniera?

[...]

Albowiem nie znam żadnego przepisu zakazującego takiego czynu.

[...]

A Tobie kazał pracodawca.

[...]

Charytatywnie? To nie dostajesz wynagrodzenia?

Data: 2017-02-27 09:07:43
Autor: Max
[KP] Pytania na które trudno znaleźć prostą odpowiedź w Internecie - kodeks pracy
W dniu 27-02-17 o 00:27, radoslaw.biedak@gmail.com pisze:

A macie tam osobnego magazyniera?

*Nie, ale zobacz co napiszę niżej.  (sprzęt zepsuty wymieniam na miejscu klientowi na nowy, stary zabieram na magazyn, jak uzbiera się więcej, wtedy trzeba zrobić paczkę i wysłać do producenta - producent nie odsyła już sprzętu z prowrotem).

[...]

*Sprzedaż usług dostępu do Internetu, kontentu telewizyjnego, usług telekomunikacyjnych, bankowych, ubezpieczeniowych, energii elektrycznej, sprzętu AGD, i wkrótce jeszcze jednej.

W bankach jest każdy osobny dział np kart, kredytów, lokat, rachunków itd. U mnie robi to jedna osoba, czyli ja. Kiedy na to wszystko znaleźć czas, nie do pomyślenia jest, żeby jeszcze pracować na magazynie.

Ja, jak nie ma klientów, zajmuję się dokumentacją - raporty i wysyłka.

Mogę pracodawcy powiedzieć, że nie wykonam jednego z poleceń służbowych, bo się nie wyrobię i nie mam na to czasu?

Ciężko będzie wytrzymać tam 3 miesiące na wypowiedzeniu, a wątpię że da się go skrócić, ponieważ nie będzie po mnie szybko następcy.

Data: 2017-02-27 09:25:38
Autor: Robert Tomasik
W dniu 27-02-17 o 09:07, Max pisze:

Ciężko będzie wytrzymać tam 3 miesiące na wypowiedzeniu, a wątpię że da
się go skrócić, ponieważ nie będzie po mnie szybko następcy.

Zdziwisz się.

Data: 2017-02-27 01:42:03
Autor: radoslaw.biedak
W dniu poniedziałek, 27 lutego 2017 09:25:42 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
W dniu 27-02-17 o 09:07, Max pisze:

Zdziwisz się.

Zauważyłem, że lubisz rzucać werdykty bez żadnego oparcia w argumentach i faktach :-)

Jestem sam bo kolega odszedł i pracodawca nie chce mnie zwolnić póki nie wyszkolimy nowego.

Data: 2017-02-27 17:38:19
Autor: Robert Tomasik
W dniu 27-02-17 o 10:42, radoslaw.biedak@gmail.com pisze:

[...]

Z niewolnika nigdy nie m dobrego robotnika.

Data: 2017-03-12 19:36:26
Autor: kapitalikk
W dniu 27.02.2017 o 00:27, radoslaw.biedak@gmail.com pisze:
[...]

Se jest art 42 punkt 4 Kodeksu pracy. Zasuwa, aż gwiżdże.

6. Czy pracodawca może nakazać mi wyklejać witrynę sklepową w nowe
reklamy? Nie?

Też.
Też se ten sam art 42 opunkt Kodeksu pracy

Data: 2017-02-27 18:39:06
Autor: t-1
[KP] Pytania na które trudno znaleźć prostą odpowiedź w Internecie - kodeks pracy

Moim zdaniem nie, bowiem utraciłeś prawo to w kwietniu 2016 roku.

Ale w przepisach jest, że urlop należy się do skończenia przez dziecko 2 lat.
Niewątpliwie dziecko jeszcze nie ma 2 lat, więc nic nie stracił.

Data: 2017-02-27 19:25:54
Autor: Robert Tomasik
W dniu 27-02-17 o 18:39, t-1 pisze:

[...]

Ale było, że do roku.

Data: 2017-02-27 19:40:56
Autor: t-1
W dniu 27-02-17 o 18:39, t-1 pisze:

[...]

Co było a nie jest, nie pisze się w rejestr.

Data: 2017-02-27 12:01:05
Autor: radoslaw.biedak
W dniu poniedziałek, 27 lutego 2017 19:40:44 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:

Co było a nie jest, nie pisze się w rejestr.

Dokładnie tak. Dowiedziałem się dziś w ZUSie, że w moim wypadku czy się stoi czy się leży, urlop ojcowski się należy.

Robert -1,5 punkta, Terminator T-1000 1 PKT, J-F 0,5 pkt, Leon Kame dyskwalifikacja, inni 0 punktów.

Legenda:
wypowiadanie się w kwestiach nie mając pojęcia -1pkt
trafna odpowiedź + 1 pkt
trafna sugestia +0,5pkt
głupia odpowiedź dyskwalifikacja

Wygrany wygrywa piwo.
Przegrani otrzymują nagrodę pocieszenia, plakat jego ekscelencji Ryszarda Chryzostoma Petru. P.S. tyle samo warte są jego wypowiedzi co potencjalnego przegranego :- P

Data: 2017-02-27 22:13:18
Autor: Animka
W dniu 2017-02-27 o 21:01, radoslaw.biedak@gmail.com pisze:
[...]

Fajny i ciekawy sprawdzian mędrcom zrobiłeś. Moje gratulacje :-)

To było do przewidzenia, że nikt Ci nie podpowie żebyś do ZUS-u zadzwonił i zapytał.

--
animka

Data: 2017-03-01 11:23:16
Autor: cef
[...]

I Ty uwierzyłeś w to co powiedzieli w ZUSie?
Nigdy nie ufaj urzędnikowi.

Data: 2017-02-27 19:11:04
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości
[...]

Ale moze odzyskal prawo w 2017r ?
Trzeba by sie zapisowi przyjrzec dokladnie

J.

[KP] Pytania na które trudno znaleźć prostą odpowiedź w Internecie - kodeks pracy