Pytania w sprawie akcji pracowniczych

Data: 2010-04-07 00:47:34
Autor: Marko
Pytania w sprawie akcji pracowniczych

Witam!

Mam parę pytań dotyczących zakupu akcji pracowniczych. Załóżmy ze chce
kopić 10 akcji imiennych pracowniczych spółki której nie ma na
giełdzie.( będzie jeszcze 1 konwersja )Papiery te są zdeponowane w
biurze maklerskim ( wpis z danymi właściciela w księdze spółki ) Ich
wartość nominalna to 1000zł brutto.Chcę kupić je za 900zł brutto.
( minęły już  2 lata od daty przyznania więc zgodnie z regulaminem
spółki właściciel może je sprzedać )

Jak wygląda taka procedura?
1. Czy potrzebna jest tu wizyta u notariusza i spisanie stosownej
umowy kupna - sprzedaży ?
2. Jaką opłatę pobierze notariusz od takiej transakcji ?
3. Czy taka umowa cywilno-prawna jest wystarczająca do zmiany wpisu w
księdze spółki i czy biuro maklerskie pobierze z tego tytułu jakieś
opłaty?

Ponieważ będzie jeszcze 1 konwersja tych akcji ( na akcje już
docelowej spółki ) zostanie pewnie znowu to opodatkowane 1% od
wartości nominalnej , płatne przez właściciela ( poprawcie  mnie jeśli
się mylę ).Załóżmy , że już są już akcje notowanie na giełdzie
interesują mnie wtedy następujące rzeczy:

4.Jeśli je sprzedam na giełdzie ( po kursie bieżącym oczywiście ) w
jaki sposób będzie naliczany podatek od tej transakcji ?
  19% różnicy między ceną sprzedaży a wartością nominalną akcji przed
konwersja ? po konwersji ( czyli już tych docelowych po wszystkich
przekształceniach ?? )

 czy może będę płacił 19% różnicy między ceną sprzedaży a kosztami
zakupu akcji ?

5. Czy do kosztów zakupu mogę dodać 1% podatku płatnego podczas
konwersji ?

Pytania w sprawie akcji pracowniczych