Pytanie - VAT-7K czy VAT-7D dla malego podatnika, niekasowego

Data: 2010-02-01 10:17:41
Autor: Podatnik vat
Pytanie - VAT-7K czy VAT-7D dla malego podatnika, niekasowego
Jestem małym podatnikiem VAT, nie wybrałem metody kasowej, wybrałem deklaracje
kwartalne około dwa lata temu (złożyłem VAT-R).

Dotąd składałem deklaracje VAT-7K co kwartał, ale teraz za IV kwartał 2009
złożyłem VAt-7D. Dzwonili do mnie z U.S., poszedłem tam i pani mi powiedziała że
muszę składać VAT-7K a nie VAT-7D, więc złożyłem VAT7K i napisałem pismo, (które
mi poradziła napisać), o uznanie terminu. Dzwoniłem na informacje podatkową i
też mi powiedzieli, że VAT7K. Co więcej, system komputerowy w moim U.S. nie
chciał  podobno przyjąć mojej deklaracji VAT7D, i podobno wszyscy mali podatnicy
których te dwie panie z U.S. obsługują składają VAT-7K. A według mnie i przepisów mały podatnik nie wybierający metody kasowej powinien
składać vat7D. To jak to jest - kto się myli?

Data: 2010-02-01 09:33:49
Autor: jureq
Dnia Mon, 01 Feb 2010 10:17:41 +0100, Podatnik vat napisał(a):

A według mnie i przepisów mały podatnik nie wybierający metody kasowej
powinien składać vat7D. To jak to jest - kto się myli?

VAT7D składają tylko ci, którzy płacąc VAT kwartalnie są zobowiązani do płacenia zaliczek na VAT co miesiąc.

Data: 2010-02-01 10:33:23
Autor: Tomek
Pytanie - VAT-7K czy VAT-7D dla malego podatnika, niekasowego
Dnia 01-02-2010 o 10:17:41 Podatnik vat <niusy.gmlwsWYTNIJTO@gmail.com>  napisał(a):

A według mnie i przepisĂłw mały podatnik nie wybierający metody kasowej  powinien
składać vat7D. To jak to jest - kto się myli?

IMO - Ty

--
Tomek

Data: 2010-02-01 12:39:33
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 1 Feb 2010, Podatnik vat wrote:

A według mnie i przepisów mały podatnik nie wybierający metody kasowej powinien
składać vat7D.

  To jeszcze raz przeczytaj te przepisy :)

pzdr, Gotfryd
(VAT kwartalny, nie kasowy)

Data: 2010-02-01 15:36:21
Autor: Michal
> [...]

> składać vat7D.

  To jeszcze raz przeczytaj te przepisy :)

OK, wszyscy twierdza ze sie myle wiec pewnie cos w tym jest :)

Ale jak mam rozumiec np. to:
http://iskb.infor.pl/podatki/wiadomosci/94787,Nowe-wzory-deklaracji-VAT.html

cytat:
Deklaracja VAT-7K

Po zmianie przepisów deklarację VAT-7K będą składać tylko ci podatnicy, którzy
wybrali kasową metodę rozliczeń.

Deklaracja VAT-7D

W nowym rozporządzeniu, w załączniku nr 3 jest nowy wzór deklaracji. Jest to
deklaracja VAT-7D. Deklarację VAT-7D będą składać wszyscy podatnicy, którzy
wybrali kwartalne rozliczenie, ale nie rozliczają się według metody kasowej. http://66.102.9.132/search?q=cache:PEmsQNg_RrAJ:www.isnet.katowice.pl/us/cieszyn/k/inf_VAT.doc+vat-7k+czy+vat-7d+kasowa&cd=6&hl=pl&ct=clnk
czyli:
http://www.isnet.katowice.pl/us/cieszyn/k/inf_VAT.doc

Deklaracje VAT-7K

Po zmianie przepisów dekl. VAT-7K składają tylko ci podatnicy, którzy wybrali
kasową metodę rozliczeń. Deklaracja VAT-7D

W w/w rozporządzeniu w załączniku nr 3 jest nowy wzór deklaracji- VAT-7D.
Deklarację tą składają wszyscy podatnicy, którzy wybrali kwartalne rozliczenie,
ale nie rozliczają się według metody kasowej.  Ustawa:
http://vat.wieszjak.pl/ustawa/213325,Ustawa-o-VAT-2010-Dzial-X-Rejestracja-Deklaracje-i-informacje-podsumowujace-Zaplata-podatku.html

Art. 99.

ustęp 3. Podatnicy, o których mowa w ust. 1, inni niż podatnicy rozliczający się
metodą kasową, mogą również składać deklaracje podatkowe, o których mowa w ust.
2, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu naczelnika urzędu skarbowego, najpóźniej
do 25. dnia drugiego miesiąca kwartału, za który będzie po raz pierwszy złożona
kwartalna deklaracja podatkowa. Podatnik rozpoczynający w trakcie roku
podatkowego wykonywanie czynności podlegających opodatkowaniu dokonuje
zawiadomienia, o którym mowa w zdaniu pierwszym, w terminie do 25. dnia miesiąca
następującego po miesiącu, w którym rozpoczął wykonywanie tych czynności.

A na formularzu vat-7D jest napisane że stosuje się go do podatnikow o ktorych
mowi art 99. ustęp 3.

Data: 2010-02-01 15:48:22
Autor: 'Tom N'
Michal w <news:354f.00000354.4b66e6e5newsgate.onet.pl>:

[...]

Jako staroć

Tu: <http://www.abc.com.pl/serwis/du/2009/1763.htm> jest świeżość:

<q>
OBJAŚNIENIA
DO DEKLARACJI DLA PODATKU OD TOWARÓW I USŁUG (VAT-7, VAT-7K i VAT-7D)

 Objaśnienia dotyczą wzorów deklaracji dla podatku od towarów i usług (VAT-7,
VAT-7K i VAT-7D), wprowadzonych rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 21
grudnia 2009 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie wzorów deklaracji
podatkowych dla podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 222, poz. 1763).
Podstawowym aktem prawnym regulującym opodatkowanie podatkiem od towarów i
usług jest ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.
U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.), zwana dalej "ustawą".
Ilekroć w objaśnieniach jest mowa o okresie rozliczeniowym, należy przez to
rozumieć:
-   w przypadku deklaracji VAT-7 - miesiąc,
-   w przypadku deklaracji VAT-7K i VAT-7D - kwartał.
Deklaracje dla podatku od towarów i usług VAT-7 składają podatnicy, o
których mowa w art. 15 ustawy, obowiązani do składania deklaracji za okresy
miesięczne, zgodnie z art. 99 ust. 1 ustawy.
Deklaracje dla podatku od towarów i usług VAT-7K składają mali podatnicy, o
których mowa w art. 2 pkt 25 ustawy, rozliczający podatek za okresy
kwartalne, zgodnie z art. 99 ust. 2 lub 3 ustawy.
Deklaracje dla podatku od towarów i usług VAT-7D składają podatnicy inni niż
mali, rozliczający podatek za okresy kwartalne, zgodnie z art. 99 ust. 3.
</q>

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-02-01 16:15:26
Autor: 'Tom N'
[...]

Ja potrafię zrozumieć, że pismak z inforu ma problem jaką deklarację małemu
podatniku który wybrał metodę kasową

[...]

Ale, że takie problemy występują w izbie skarbowej/urzędzie skarbowym?

[...]
A na formularzu vat-7D jest napisane że stosuje się go do podatnikow o ktorych
mowi art 99. ustęp 3.

To zobacz jaka niespodzianka jest na VAT-7K ;P

I popatrz na to co, poniżej wiersza który przywołujesz, jest -- odpowiednio
na VAT-7 K i D

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Pytanie - VAT-7K czy VAT-7D dla malego podatnika, niekasowego